H Suzuki ανοίγει την πόρτα σε μια διαφορετική κατηγορία της αγοράς, παρουσιάζοντας το Swace. Ένα κόμπακτ στέισον που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της με την Toyota. Είναι η δεύτερη τέτοια συνεργασία ύστερα από το Across που στην ουσία αποτελεί κλώνο του RAV4.
Έτσι τώρα το Swace είναι στην ουσία η Toyota Corolla Touring Sports με άλλα σήματα και μικρές αλλαγές κυρίως εμπρός, όπου ο προφυλακτήρας αντί του ενός ανοίγματος έχει τρία. Αυτά πλαισιώνονται από τους προβολείς Bi-LED, ενώ στο πλάι διατηρείται ο σχεδιασμός του πρωτότυπου με τα έντονα νεύρα στα φτερά και στις πόρτες να προσδίδουν μια δυναμική εμφάνιση στο σύνολο.
Με διαστάσεις 4.655 mm x 1.790 mm x 1.460 mm και μεταξόνιο στα 2,7 m, το Swace εγγυάται για την ύπαρξη πλούσιων χώρων για επιβάτες και αποσκευές (596-1.232 lt). Μάλιστα, η βάση του χώρου αποσκευών είναι διπλής όψεως: Η μία όψη έχει επένδυση μοκέτας, ενώ η άλλη έχει επίστρωση με ανθεκτική στο νερό ρητίνη για τη μεταφορά υγρών ή λερωμένων αντικειμένων.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριµη µε την αέρινη σχεδίαση που δηµιουργεί η ενιαία λωρίδα στο ταµπλό. Στο κέντρο του τελευταίου δεσπόζει µια οθόνη οκτώ ιντσών που παρέχει όλες τις πληροφορίες από το σύστηµα πολυµέσων και περιλαµβάνει Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν οι ρυθµίσεις για τον διζωνικό κλιµατισµό µε εύχρηστα φυσικά χειριστήρια και λειτουργία S-FLOW. Τέλος, υπάρχει ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου.
Τα καθίσµατα είναι άνετα µε καλή πλευρική στήριξη, ενώ πίσω µπορούν να φιλοξενηθούν δύο ενήλικοι επιβάτες. Ένας τρίτος θα χωρέσει επίσης, αλλά όχι και τόσο άνετα για να καλυφθούν πολύωρες αποστάσεις.
Η Suzuki ήθελε ένα αυτοκίνητο αληθινά υβριδικό και όχι ένα απλό mild hybrid µε µίζα-εναλλάκτη. Για τον λόγο αυτό επέλεξε το προηγµένο υβριδικό σύστηµα κίνησης της 1.800άρας υβριδικής Corolla. Αυτό σηµαίνει έναν 4κύλινδρο ατµοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.798 cc που συνδυάζεται µε ηλεκτρονικά ελεγχόµενο αυτόµατο κιβώτιο που διαθέτει πλανητικά γρανάζια (e-CVT το ονοµάζει η Toyota για συντοµία) και δύο ηλεκτρικά µοτέρ εκ των οποίων το ισχυρότερο αποδίδει 72 PS. Το σύνολο έχει συνδυαστική απόδοση 122 PS/5.200 rpm, µε τη συνδυαστική µέγιστη ροπή του να µην ανακοινώνεται.
Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα βασιζόµενο στο ηλεκτρικό µοτέρ των 72 PS και 163 Nm. Αν είσαι ευγενικός µε το γκάζι θα εξακολουθήσει να κινείται µόνο µε ηλεκτρική ενέργεια µέχρι να περάσει τα 40 km/h. Κάπως έτσι, η ηλεκτρική λειτουργία µπορεί να καλύψει µεγάλο µέρος των αστικών µετακινήσεων, κάτι που µεταφράζεται σε οικονοµία αλλά και αθόρυβη κίνηση. Η ενεργοποίηση του θερµικού κινητήρα γίνεται πολύ οµαλά, δίχως κραδασµούς και το καταλαβαίνεις από το στροφόµετρο που «ζωντανεύει» και τον διακριτικό ήχο λειτουργίας που φτάνει στην καµπίνα.
Εδώ πρέπει να τονίσουµε πως το κιβώτιο e-CVT λειτουργεί καλύτερα από ποτέ. Δεν παράγει τον ενοχλητικό θόρυβο των παλαιότερων CVT όταν πατάς βαθιά το γκάζι. Δεν υπάρχει ιµάντας ούτε τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT, αλλά δύο ηλεκτρικά µοτέρ (MG1 ισχύος 23 kW και MG2 ισχύος 53 kW), τα οποία συνδέονται µε ένα πλανητικό µηχανισµό γραναζιών, ανάλογο µε αυτόν που υπάρχει στα αυτόµατα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).
Όταν δεν θέλεις πολλή δύναµη, οι στροφές του βενζινοκινητήρα παραµένουν χαµηλά. Όταν ζητήσεις τη µέγιστη επιτάχυνση, ανεβαίνουν κατευθείαν στις 4.000 rpm περίπου και από εκεί και πάνω αυξάνονται σταδιακά. Έτσι, η αίσθηση παραπέµπει περισσότερο στην επιτάχυνση ενός συµβατικού αυτοκινήτου. Να σηµειώσουµε πως πέρα από τις κλασικές θέσεις ενός αυτόµατου κιβωτίου, υπάρχει επιπλέον η θέση Β που προσφέρει πέδηση από τον κινητήρα, αλλά και παράλληλα φόρτιση της µπαταρίας του υβριδικού συστήµατος. Ακόµη ο οδηγός µπορεί να επιλέξει ανάµεσα στα προγράµµατα Eco, Normal και Sport, καθένα από τα οποία δίνει και τον δικό του χρωµατικό τόνο στο ταµπλό.
Άνεση
Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση είναι άνετη µε την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εµπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) να αποσβένει ακόµη και τις έντονες εγκάρσιες ανωµαλίες. Στον αυτοκινητόδροµο θα καταπιεί τα χιλιόµετρα µε άνεση µεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ σε δρόµο της περιφέρειας µε συνεχείς στροφές θα κινηθεί αξιοπρεπώς δίχως αντιδράσεις που θα τροµάξουν. Όλα αυτά µε µια µέση κατανάλωση που στα χέρια µας δεν ξεπέρασε τα 6,2 lt/100 km και όποτε προσπαθήσαµε λίγο έπεφτε και κάτω από τα έξι.
Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα εξαιρετικά πλήρες οικογενειακό που, κατά την άποψή µας, µπορεί άνετα να αποµυθοποιήσει την από τη µόδα επιβαλλόµενη τάση για SUV. Αποδεικνύοντας πως χώροι και ανέσεις µπορούν να εξασφαλιστούν και µε άλλους είδους αµαξώµατα.
Το Swace διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισµού, την GL+ και GLX, µε τιµή που ξεκινά από €25.180. Αµφότερες έχουν πλούσιο εξοπλισµό άνεσης και µια πλήρη σουίτα συστηµάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Η GLX (€27.180) περιλαµβάνει µεταξύ άλλων δερµάτινη επένδυση στην κεντρική κονσόλα, σύστηµα έξυπνου κλειδώµατος, σύστηµα αναγνώρισης τυφλού σηµείου και σύστηµα έξυπνου παρκαρίσµατος.
Το Swace τέλος έρχεται µε πέντε χρόνια εγγύηση (τρία εργοστασιακή + δύο επέκταση) ή 100.000 km για όλα τα µηχανικά και ηλεκτρικά µέρη.
Τι λέει το DRIVE
Με πλούσιους χώρους, πολύ καλό εξοπλισμό, οικονομία και επαρκείς επιδόσεις, αναδεικνύεται σε μια πολύ καλή πρόταση για άνετες και πρακτικές οικογενειακές μετακινήσεις, έξω από την πεπατημένη των SUV.
Τιμή Από €25.180
Τεχνολογία Υβριδικό, Κινητήρας βενζίνης 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, Ηλεκτρικό μοτέρ 53 kW (72 PS), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Συνδυαστική ισχύς 122 PS/5.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.655 x 1.790 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών 596 -1.232 lt
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης