O αναθεωρημένος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας ΙΙ (GSR II), με τον οποίο πρέπει να συμβαδίζει κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 7 Ιουλίου 2024 κι έπειτα, υποχρέωσε την ιαπωνική φίρμα να προχωρήσει σε αναβάθμιση του εξοπλισμού ασφαλείας και στο υφιστάμενο Suzuki S-Cross.
Κάπως έτσι το γιαπωνέζικο B-SUV απέκτησε πλέον τα υποχρεωτικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System. Το τελευταίο είναι αυτό που παρακολουθεί τον οδηγό και αναγνωρίζει σημάδια κόπωσης ή αφηρημάδας. Για τον σκοπό αυτό μια μικρή κάμερα που εστιάζει στο πρόσωπό του έχει τοποθετηθεί ακριβώς πάνω από την οθόνη αφής των 9 ιντσών της κεντρικής κονσόλας.
Με την τιμή του τετρακίνητου Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip να ξεκινά από τις €27.680 έχουμε μια από τις value for money επιλογές της αγοράς
Μια άλλη αλλαγή που έχει το S-Cross είναι stand-by λειτουργία του Adaptive Cruise Control, ίδια με αυτήν που έχει και το καινούργιο Swift. Αυτή επιτρέπει την ενεργοποίηση του συστήματος με το πάτημα ενός διακόπτη και μόνον αντί άλλων πιο σύνθετων επιλογών του παρελθόντος.
Εκτός όλων των παραπάνω το S-Cross περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ζάντες αλουμινίου 17ιντσών, οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 9 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay/Android Auto, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.ά.
Όλα αυτά με μια τιμή που ξεκινά από τις €22.680, με την τετρακίνητη έκδοση AllGrip να ξεκινά από τις €27.680. Σαφώς από τις value for money επιλογές της αγοράς.
Κατά τα λοιπά δεν έχει αλλάξει κάτι. Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος 4κύλινδρος BoosterJet των 1,4 lt, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή -στα 235 Nm- αποδίδεται από πολύ χαμηλά, διευκολύνοντας στην καθημερινή χρήση. Ο βοηθητικός ηλεκτροκινητήρας τώρα, έχει ισχύ 13,6 PS και ενισχύει με επιπλέον 53 Nm τη διαδικασία της εκκίνησης και της επιτάχυνσης.
Έτσι η κατανάλωση περιορίζεται στα 5,9 lt/100 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή με εμάς να μετράμε 7,1 lt/100 km. Το S-Cross της δοκιμής είναι τετρακίνητο, πράγμα που σημαίνει ότι εφοδιάζεται με το γνωστό σύστημα AllGrip Select.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το σύνολο της ροπής κατευθύνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που συνοδεύεται από έναν ακριβέστατο λεβιέ. Σε περίπτωση τώρα που παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης, το σύστημα εμπλέκει άμεσα και τους πίσω τροχούς σε όποιο ποσοστό κρίνει σκόπιμο. Μέχρι βέβαια το 50:50 -στιγμιαία.
Μέσω ενός εύχρηστου περιστροφικού διακόπτη μπορείς να αλλάξεις το Auto -που αποτελεί τη βασική ρύθμιση- και να επιλέξεις το Sport που στέλνει λίγο πιο νωρίς ροπή πίσω, ενισχύοντας έτσι τη δυναμική συμπεριφορά. Αντίστοιχα, υπάρχει η επιλογή Snow για κίνηση σε εδάφη με πολύ χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Και τέλος, για τις πολύ δύσκολες συνθήκες, ο οδηγός μπορεί ακόμα και να κλειδώσει το «κεντρικό διαφορικό»-πολύδισκο συμπλέκτη.
Σε κάθε περίπτωση, το Suzuki S-Cross είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει και παράλληλα να παραμένει συμμετοχικό, με ακριβές σύστημα διεύθυνσης και δυναμική ισορροπία που δεν επηρεάζεται από τη μετατόπιση βάρους στις στροφές.
Συνολικά, πρόκειται για ένα μοντέλο όμορφο και δυναμικό εμφανισιακά. Ένα αυτοκίνητο με όλο το απαιτούμενο τεχνολογικό υπόβαθρο, όση δύναμη χρειάζεται, ανταγωνιστική τιμή, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας.
Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Στο πλαίσιο του νέου ευρωπαϊκού GSR II, Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System αναβαθμίζουν την ασφάλεια του σύγχρονου, ασφαλούς Β-SUV και με καλό value for money, S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip. | ||
Τιμή | Από €27.680 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh | ||
Απόδοση | 129 PS @ 5.500 rpm, 235 Nm @ 2.000-3.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.305 x 1.785 x 1.580 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 430-1.230 lt | ||
Βάρος | 1.285 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,2" | ||
Τελική ταχύτητα | 195 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,1 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 131 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |