Test drive: Suzuki Jimny

Test drive: Suzuki Jimny

Δοκιμάζουμε το νέο Jimny που άλλαξε ύστερα από 20 χρόνια. Και όπως ο προκάτοχός του, δεν πρόκειται για άλλο ένα crossover, αλλά για ένα πραγματικά ικανό όχημα εκτός ασφάλτου.

Ακόμα και τώρα στα γεράματα, το προηγούμενο Jimny ήταν κορυφαίο στον τομέα του. Μήπως όμως η Suzuki θα επέλεγε να το αντικαταστήσει με ένα πιο συμβατικό crossover, όπως έκανε με το Vitara; Ευτυχώς για τους φίλους του μοντέλου και της οδήγησης εκτός ασφάλτου γενικότερα, η Suzuki διάλεξε το δύσκολο δρόμο, φτιάχνοντας έναν άξιο αντικαταστάτη.

Η σιλουέτα του είναι ακόμα πιο τετραγωνισμένη, με εντονότερες γωνίες και ακμές, ενώ πίσω παραπέμπει στα παλαιότερα Suzuki Samurai. Πολλές λεπτομέρειες δείχνουν ότι είναι φτιαγμένο για χρήση σε δύσκολες συνθήκες, όπως οι ράγες αποστράγγισης στο πλάι της οροφής, τα πρόσθετα πλαστικά φτερά που αυξάνουν το πλάτος του στα 1,65 m κ.ά.

Το καθαρό μήκος του αμαξώματος είναι 3,48 m και φτάνει τα 3,65 με τη ρεζέρβα. Το ύψος των 1,72 m, είναι δύο πόντους μεγαλύτερο από το προηγούμενο Jimny, ενώ ίδια είναι και η αύξηση στην απόσταση από το έδαφος, που έφτασε τα 21 cm. Μία διάσταση που δεν άλλαξε καθόλου είναι το μεταξόνιο των 2,25 m. Οι κοντοί πρόβολοι, εμπρός και πίσω, έχουν βελτιώσει τις γωνίες προσέγγισης και φυγής, στις 37º και 49º, αντίστοιχα, ενώ η γωνία ράμπας είναι 28º.

Test drive: Suzuki Jimny

Το Jimny κατασκευάζεται αποκλειστικά στην έδρα της εταιρίας στην Ιαπωνία και πατά σε ένα ενισχυμένο, πιο άκαμπτο πλαίσιο σκάλα. Στις δοκιμές του Euro NCAP τα πήγε μέτρια, με 73% στην προστασία ενηλίκων και 84% στα παιδιά. Η ανάρτηση αποτελείται εμπρός και πίσω από άκαμπτους άξονες, ενώ οι οκτώ λαστιχένιες βάσεις του αμαξώματος στο πλαίσιο προσφέρουν περισσότερη άνεση, ενώ ένα αμορτισέρ τιμονιού μειώνει τους κραδασμούς που φτάνουν στα χέρια του οδηγού.

Στο εσωτερικό, σκληρά αλλά ανθεκτικά πλαστικά ντύνουν ένα ταμπλό που δείχνει φτιαγμένο για σκληρή χρήση, αλλά και πιο προσεγμένο από του απερχόμενου Jimny. Τα πλήκτρα στο τιμόνι –που προέρχεται από το Swift– είναι εύχρηστα, όπως και τα γνώριμα από άλλα μοντέλα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας και η οθόνη αφής 7” του infotainment. Παράπονα αφήνει μόνο η πρακτικότητα, αφού τόσο η θήκη εμπρός από το λεβιέ όσο και οι θήκες στις πόρτες, θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε ένα κάθισμα χωρίς ρύθμιση ύψους, έχει άπλετη ορατότητα και σημαντικά μεγαλύτερο διαθέσιμο πλάτος, ενώ πίσω μπορούν να καθίσουν δύο ενήλικοι, έχοντας αξιοπρεπή χώρο για τα πόδια τους και τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης του καθίσματος. Η 4θέσια διάταξη αφήνει χώρο αποσκευών μόνο 85 lt.

Με την αναδίπλωση της πλάτης όμως, το σκληρό πλαστικό που καλύπτει κάθε επιφάνεια δημιουργεί έναν επίπεδο, ανθεκτικό και αδιάβροχο χώρο φόρτωσης που παραπέμπει σε επαγγελματικό αυτοκίνητο, με όγκο 377 lt μέχρι τα παράθυρα και 830 lt μέχρι την οροφή. Η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα δεξιά, και το αμορτισέρ της δεν την αφήνει να παραμείνει σε κάποια ενδιάμεση θέση, οπότε χρειάζεται πάντα ελεύθερο χώρο 1,5 m πίσω από το αυτοκίνητο.

Test drive: Suzuki Jimny

Ο ατμοσφαιρικός 1.5 VVT αποδίδει 102 PS και 13,3 kgm, ενώ έχει σημαντικά περισσότερη ροπή χαμηλά από τον παλιό 1.300άρη. Συνδυάζεται με ένα αναθεωρημένο 5άρι κιβώτιο, με την τετρακίνηση να εμπλέκεται με λεβιέ, σε ταχύτητα έως 100 km/h –υπάρχουν φυσικά και «κοντές» σχέσεις. Το βάρος φτάνει τα 1.100 kg, όμως το μοτέρ έχει αρκετή δύναμη ώστε να αντισταθμίσει τα επιπλέον 70 kg από το προηγούμενο, και με το παραπάνω. Ο οδηγός νιώθει σαφώς περισσότερο νεύρο στο δεξί του πόδι, ακόμα και με 5η σε χαμηλές στροφές, κάτι που επιβεβαιώνεται και στα νούμερα.

Οι μετρήσεις 30-50/50-80/80-110 km/h με 3η ολοκληρώνονται τώρα σε 3,4"/5,2"/6,6", αντί για 3,9"/6,2"/7,8". Το 0-100 km/h πέφτει στα 12,1" (από 12,9") και το 0-400 m στα 18,3" (από 18,6"). Ενδεικτικά της υπεροχής στις ψηλές στροφές είναι τα 10,6" στη μέτρηση 50-110 km/h με αλλαγές (από 12,3"). Άμεσος ανταγωνιστής του Jimny δεν υπάρχει σήμερα. Τα ντίζελ Dacia Duster 1.5 dCi 4WD και FIAT Panda Cross 4x4 1.3 MTJ που έχουμε δοκιμάσει, είναι πιο αργά από στάση και σημαντικά γρηγορότερα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χάρη στην επιπλέον ροπή τους.

Η κατανάλωση, με χαλαρή χρήση σε δρόμους τη περιφέρειας, που αποτελούν το καλύτερο πεδίο δράσης του Jimny, πέφτει και κάτω από τα 7 lt/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο ζορίζεται, αφού στα 130 km/h το μοτέρ λειτουργεί λίγο πάνω από τις 4.000 rpm, οπότε πλησιάζει τα εννιά, και τα ξεπερνά στην μποτιλιαρισμένη πόλη. Η συνολική μέση τιμή των 8,3 lt/100 km είναι απόλυτα λογική.

Αν κρίνεις το Jimny όπως κάθε άλλο σύγχρονο crossover/SUV στο δρόμο, πιθανότατα θα απογοητευτείς. Το τιμόνι είναι αργό, παρότι «κόβει» αρκετά, και ασαφές στην ευθεία. Στην είσοδο των στροφών πρέπει να το στρίψεις αρκετά νωρίς, έτσι ώστε να δώσεις χώρο να εξελιχθεί η υποστροφή στην οποία παραδίνονται εύκολα τα μικτής χρήσης λάστιχα. Τα πολύ μαλακά αμορτισέρ/ελατήρια αφήνουν το αυτοκίνητο να βουτάει στα φρένα και να γέρνει αρκετά στις στροφές, χωρίς από την άλλη να πετυχαίνουν κορυφαία άνεση στην πόλη.

Για να εκτιμήσεις το Jimny, πρέπει να το δεις από την οπτική γωνία ενός κατόχου του προηγούμενου. Ο οποίος θα καταλάβει αμέσως πόσο λιγότερο ταρακουνιέται στις λακκούβες. Θα απολαύσει την πιο ήσυχη κύλιση και τους λιγότερους θορύβους από τη μετάδοση. Θα διαπιστώσει ότι δεν αλλάζει η τροχιά του αυτοκινήτου όταν πετύχει σαμαράκι μέσα σε στροφή. Και θα εμπιστευτεί περισσότερο τα φρένα –παρότι η απόσταση ακινητοποίησης εξακολουθεί να είναι μεγάλη: 48,2 m από τα 100 km/h.

Test drive: Suzuki Jimny

Τελικά, δεν μπορείς παρά να δεις το Jimny με συμπάθεια. Η ευελιξία του, το ακριβές κιβώτιο, τα ελαφριά χειριστήρια και η εξαιρετική ορατότητα το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο στην πόλη. Παραχωρήσεις θα χρειαστεί στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο θόρυβος και η σχετική ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο σου θυμίζουν ότι το Jimny δεν είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τέτοια χρήση. Αντίθετα, είναι ιδανικό για να αφήσεις πίσω σου την άσφαλτο. Η ανάρτηση αναπηδά πολύ λιγότερο, στο τιμόνι φτάνουν ελάχιστοι κραδασμοί και οι τροχοί δεν χάνουν εύκολα επαφή με το έδαφος. Ούτε δράμι από τις ικανότητες του Jimny δεν έχει χαθεί.

Η βασική τιμή των €16.270 αντιστοιχεί σε ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού, ο οποίος περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, Hill Descent Control, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ηχοσύστημα με Bluetooth, αισθητήρα φωτός με αυτόματα φώτα πορείας κ.ά. Αξίζει όμως να κάνει κάποιος το βήμα προς την GLX των €17.670, αφού διαθέτει επιπλέον infotainment με οθόνη 7", σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, εμπρός φώτα LED (εξαιρετικής απόδοσης, όπως διαπιστώσαμε), δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες ελαφρού κράματος κ.ά.

Η εγγύηση μηχανικών μερών της Suzuki, για επτά χρόνια ή 140.000 km, είναι από τις καλύτερες της αγοράς, ενώ τα 154 g CO2/km ανεβάζουν τα τέλη κυκλοφορίας στα €285. Γεγονός είναι όμως ότι ελάχιστα άλλα τετρακίνητα υπάρχουν σε κοντινά λεφτά. Και κανένα δεν μπορεί να συναγωνιστεί το Jimny εκτός δρόμου. Ένα πραγματικό εργαλείο που μένει πιστό στην παράδοση του προκατόχου του.


Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να έχει θυσιάσει τίποτα από τις ικανότητές του, το νέο Jimny είναι σημαντικά καλύτερο σε κάθε τομέα. Και πιο ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, τόσο για τον συνειδητοποιημένο όσο και για όποιον το προτιμήσει απλώς επειδή είναι cool.
Τιμή Από €16.270 (δοκιμής: €17.670)
Τεχνολογία 1.462 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 102 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
0-400 m 18,3” @ 119,1 km/h
0-1.000 m 34,5” @ 144,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,6”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 6,6”
80-110 km/h (4η) 9,9”
110-140 km/h (4η) 17,3”
110-140 km/h (5η) 27,1”
Φρένα 100-0 km/h 48,2 m
Τελική ταχύτητα 145 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 3.645 x 1.645 x 1.725 mm
Χώρος αποσκευών 85-377 lt
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube