Στην περίπτωση του ανανεωμένου Suzuki Ignis, μπορεί να υποθέτεις ότι το μοναδικό δίλημμα σχετικά με τη μετάδοση στο οποίο θα βρεθεί ο υποψήφιος αγοραστής είναι το «δικίνητο ή τετρακίνητο». Όμως στο προσθιοκίνητο Ignis, υπάρχει επιπλέον και η επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου.
Μέχρι πρότινος, το αυτόματο κιβώτιο του Suzuki Ignis ήταν το AGS: Ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο (ρομποτιζέ) πέντε σχέσεων. Μια λύση αρκετά δημοφιλής σε μοντέλα πόλης, η οποία όμως απαιτεί να σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι για να εκτελεστεί ομαλά η αλλαγή και συχνά εμφανίζει έλλειψη αποφασιστικότητας στην επιλογή σχέσης. Με την ανανέωσή του στην αρχή της χρονιάς, το Ignis απέκτησε ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Το οποίο μάλιστα, σε αντίθεση με το AGS, συνδυάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα της Suzuki, το οποίο πλέον εφοδιάζει κάθε έκδοση του μικρού crossover της.
Έτσι, κάτω από το καπό και αυτού του Suzuki Ignis βρίσκεται η πιο σύγχρονη εκδοχή του 4κύλινδρου 1.2 DualJet, με διπλά μπεκ ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό, σχέση συμπίεσης 13:1 και απόδοση 83 PS και 107 Nm. Στο πλάι του έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ BISG που αποδίδει μόλις 3,1 PS, αλλά και μια γερή δόση ροπής: 50 Nm. Συνδυάζεται με μπαταρία 10 Ah (αντί για 3 Ah), η οποία του επιτρέπει να εμπλέκεται πιο συχνά, αν και πάντα σε χαμηλές και μεσαίες στροφές (μέχρι τις 4.000 rpm), με σκοπό την οικονομία καυσίμου. Ήδη έχουμε δει το σύστημα αυτό στο Ignis AllGrip, οπότε το ερώτημα είναι πώς συνδυάζεται με το νέο κιβώτιο CVT. Η απάντηση είναι ότι μαζί δημιουργούν ένα πολύ ξεκούραστο και εύχρηστο αυτοκίνητο πόλης.
Η πολύ ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα σε κάθε φανάρι συνοδεύεται από ομαλή πορεία στη συνέχεια, χάρη στη χωρίς κραδασμούς λειτουργία του κιβωτίου. Εκμεταλλευόμενο τη ροπή του μοτέρ, κρατά τις στροφές κάτω από τις 2.500 rpm, οπότε μετακινείσαι ήσυχα και οικονομικά. Βέβαια, η επιτάχυνση δεν έχει την αμεσότητα της χειροκίνητης έκδοσης στο πρώτο πάτημα του γκαζιού. Κι αν είσαι βιαστικός, βυθίζοντας τέρμα το πεντάλ, οι στροφές θα φτάσουν κοντά στις 5.500 rpm εμφανίζοντας το γνώριμο «πατινάρισμα» των CVT. Στον αυτοκινητόδρομο, η σχέση μακραίνει τόσο που ρίχνει τις στροφές επίσης κάτω από τις 2.500 rpm στα 130 km/h. Εκεί η δύναμη δεν είναι πάντα αρκετή για τη διατήρηση αυτού του ρυθμού, οπότε το στροφόμετρο εύκολα παίρνει και πάλι την ανιούσα, ειδικά με το αυτοκίνητο φορτωμένο.
Υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για την επιλογή επτά προκαθορισμένων σχέσεων. Έτσι έχεις μεγαλύτερη αίσθηση ελέγχου του αυτόματου Ignis σε δρόμους της περιφέρειας, παρότι δεν υπάρχει το φρένο-κινητήρα και η γενικότερη αμεσότητα της χειροκίνητης έκδοσης. Απολαμβάνεις την καλύτερη λειτουργία της ανάρτησης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, εντός και εκτός πόλης, αλλά το κάπως ασαφές τιμόνι και η κλίση υπό πίεση σου θυμίζουν ότι προτιμά να το οδηγήσεις πιο ήπια. Και να εκμεταλλευτείς με κάθε ευκαιρία την απόσταση των 180 mm από το έδαφος, εξερευνώντας προορισμούς στους οποίους δεν φτάνει η άσφαλτος.
Με υπομονή και με διάθεση να κινηθείς οικονομικά, το κιβώτιο CVT δεν επιβαρύνει την κατανάλωση παραπάνω από 0,5-1 lt/100 km σε σχέση με το χειροκίνητο, προσθιοκίνητο Ignis, οπότε μπορεί να μείνει γύρω από τα 6,0 lt/100 km. Θέλει όμως αρκετή αυτοσυγκράτηση, αφού αρκεί ένα λίγο νευρικό πόδι για να πιέζεται δυσανάλογα ο κινητήρας και να πλησιάσει η κατανάλωση το «επτά». Ακόμη, οι εκπομπές 124 g CO2/km (WLTP) δεν επιτρέπουν στο αυτόματο Ignis να απαλλαγεί από τα τέλη κυκλοφορίας, όμως αυτά παραμένουν κάτω από τα €80.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip
Κατά τα άλλα, η ανανέωση έφερε νέες ταπετσαρίες και νέα εμφάνιση στον πίνακα οργάνων, αλλά «σοβάρεψε» τους χρωματισμούς της καμπίνας. Το ταμπλό δεν είναι σε καμία έκδοση λευκό όπως στα παλαιότερα Ignis, ενώ οι πορτοκαλί επιφάνειες που θα περιμέναμε να βρούμε στην κονσόλα δαπέδου και στις χειρολαβές των θυρών είναι ασημί –και γίνονται μπλε όταν το χρώμα του αμαξώματος είναι πιο ουδέτερο (λευκό, μαύρο, ασημί κ.λπ.). Η καλή εργονομία φυσικά διατηρείται, όπως και οι δύο ποτηροθήκες και οι πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα.
Το στοιχείο που διαφοροποιεί την καμπίνα του Ignis σε σχέση με εκείνη κάθε άλλου μίνι, είναι η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, ακόμα και ένας ψηλός οδηγός θα βολευτεί και θα απολαύσει καλή ορατότητα εμπρός και στο πλάι –πίσω δεξιά περιορίζεται κάπως από τη φαρδιά κολόνα. Ο χώρος πίσω είναι καλύτερος από πολλών σουπερμίνι, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Το κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει μόνο δύο επιβάτες, αλλά είναι διαιρούμενο 50/50 και συρόμενο κατά 165 mm. Έτσι, τα 260 lt του χώρου αποσκευών μπορούν να αυξηθούν ακόμα περισσότερο, ολοκληρώνοντας την εικόνα της πιο πρακτικής καμπίνας που θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε 3,7 m μήκους.
Το επίπεδο εξοπλισμού GL+ που αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή στην περίπτωση του αυτόματου Ignis, περιλαμβάνει ό,τι υπάρχει στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Διαθέτει το εύχρηστο infotainment με οθόνη 7" που υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, αισθητήρα φωτός, ζάντες 16" κ.ά. Δεν έχει όμως κανένα σύγχρονο βοήθημα ενεργητικής ασφάλειας, αφού το αυτόματο φρενάρισμα και η διατήρηση λωρίδας θα ενσωματωθούν στον εξοπλισμό του το Φθινόπωρο του 2021.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i10 1.2 AMT
Μέχρι τότε, αυτά περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της πλουσιότερης έκδοσης GLX, μαζί με τον αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, το cruise control, την είσοδο/εκκίνηση χωρίς κλειδί, το δερμάτινο τιμόνι, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα κ.ά. Τότε όμως το κόστος φτάνει τις €17.660. Και σε αυτό το επίπεδο τιμής υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες εναλλακτικές από άλλες κατηγορίες, όπως π.χ. το Toyota Yaris Hybrid [video].
Αντίθετα, το Ignis CVT GL+ είναι σοφά τιμολογημένο στις €15.900, δηλαδή €1.450 πάνω από το αντίστοιχο χειροκίνητο. Είναι ακριβότερο από άλλα αυτόματα μοντέλα πόλης, όπως το Hyundai i20 1.2 AMT, αλλά σε τιμή που δικαιολογείται από την ευρυχωρία, τις ικανότητες και τον χαρακτήρα του. Ενδιαφέρον έχει ότι στην ίδια ακριβώς τιμή προσφέρεται και το αντίστοιχο τετρακίνητο Ignis AllGrip. Οπότε καλείσαι να επιλέξεις τι προτιμάς: Την ικανότητα κίνησης παντού ή την καθημερινή ευκολία χρήσης; Λάθος απάντηση δεν υπάρχει.
Τι λέει το DRIVE
Για την καθημερινή χρήση στην αστική ζούγκλα, εύκολα θυσιάζεις λίγη από τη σπιρτάδα του Ignis για την ευκολία οδήγησης και τον ήρεμο χαρακτήρα του CVT.
Τιμή Από €15.900
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, ηλεκτρικό μοτέρ 3,1 PS, 50 Nm, μπαταρία 10 Αh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο CVT
Απόδοση 83 PS/6.000 rpm, 107 Nm/2.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
Τελική ταχύτητα 155 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km (WLTP: 124 g/km)
Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 260 lt
Βάρος 890 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης