Η τελευταία γενιά του Suzuki Ignis παρουσιάστηκε το 2016 και είναι πολύ πετυχημένη σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την αρχή οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι τετρακίνητες εκδόσεις και το υβριδικό σύστημα που ήταν διαθέσιμο το έκαναν να ξεχωρίζει. Χωρίς να χρειάζεται και πολύ λοιπόν, η Suzuki ρετουσάρισε το μικρό της τόσο αισθητικά όσο και μηχανικά.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Ignis απέκτησε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με έντονες προστατευτικές ποδιές, νέα μάσκα που παραπέμπει στο Vitara και τρεις επιπλέον αποχρώσεις στην παλέτα: Tough Khaki, Caravan Ivory και Rush Yellow. Τα υπόλοιπα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά παρέμειναν ως είχαν, με τη φαρδιά πίσω κολόνα με τις τρεις «χαρακιές» να αποτίει φόρο τιμής στο δημοφιλές kei car της δεκαετίας του ’70, στο πισωκίνητο και πισωμήχανο Suzuki Cervo.
Στην καμπίνα, οι αλλαγές επικεντρώνονται στις νέες ταπετσαρίες, στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και στις περισσότερες επιλογές για τις διακοσμητικές φάσες του ταμπλό και της κονσόλας δαπέδου. Τα υλικά παραμένουν σκληρά χωρίς αλλαγές, σε αντίθεση με τη βελτιωμένη συναρμολόγηση στα πιο κρυφά σημεία. Ούτε και η σχεδίαση έχει αλλάξει, οπότε η καλή εργονομία δεν έχει διαφοροποιηθεί, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων δείχνει πιο μοντέρνος. Θα θέλαμε πάντως ομοιόμορφο φωτισμό σε όλα τα στοιχεία της καμπίνας. Τώρα, ο πίνακας οργάνων με το σύστημα πολυμέσων έχουν λευκό φόντο ενώ τα πλήκτρα και τα χειριστήρια του κλιματισμού πορτοκαλί.
Οι χώροι παραμένουν πολύ μεγάλοι για την κατηγορία. Θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις ενήλικοι, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει, αναβαθμίζει σημαντικά την πρακτικότητα αν και σημαίνει δύο πίσω θέσεις και όχι τρεις. Μικρό το κακό. Αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στο χώρο αποσκευών που στις τετρακίνητες εκδόσεις κυμαίνεται από τα 204 έως τα 227 lt.
Τα μεγαλύτερα νέα της ανανέωσης προέρχονται από το σύστημα κίνησης. Όλα τα ανανεωμένα Ignis είναι ήπια υβριδικά με 12βολτο κύκλωμα και μάλιστα αναβαθμισμένο. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού (και δεν κλέβει χώρο από τα πέλματα του πίσω επιβάτη) μεγάλωσε στα 10 Ah από 3 Ah και πλέον συνεργάζεται με ανανεωμένο 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 DualJet απόδοσης 83 ίππων και 107 Nm. Ο εναλλάκτης (ISG) δεν έχει αλλαγές, οπότε αφενός παίζει το ρόλο της μίζας, αφετέρου ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση (ως γεννήτρια) ή το ρολάρισμα με σχέση στο κιβώτιο και την αποθηκεύει στην μπαταρία. Με την ενέργεια αυτή, μπορεί να συνδράμει (ως ηλεκτροκινητήρας πια) τον βενζινοκινητήρα σε μέτριο φορτίο με επιπλέον 50 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 rpm, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής έχουν γίνει ελαφρώς υποδεέστερες 12,8” για τα 0-100 km/h, αλλά συνοδεύονται από μειωμένη κατανάλωση (5,2 αντί για 5,4 lt/100 km) και εκπομπές CO2 (95 αντί για 105 g/km). Ο λεβιές στο 5άρι σασμάν έχει θετικό και ακριβές κούμπωμα που δεν προβληματίζει στη χρήση.
Η εμπειρία οδήγησης δεν έχει αλλάξει, με τις μικρές διαστάσεις να ευνοούν την κίνηση στην πόλη και το ραφιναρισμένο τρόπο λειτουργίας του βενζινοκινητήρα να αναβαθμίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τα τελευταία ενισχύονται ακόμα και από την αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία του συστήματος stop/start που προσφέρει το ήπιο υβριδικό σύστημα. Παρά το γεγονός ότι ο νέος 1.2 DualJet αποδίδει μικρότερη ροπή (107 αντί για 120 Nm) αυτό δε φαίνεται στην πράξη, αφού αφενός η μέγιστη τιμή επιτυγχάνεται στις 2.800 rpm αντί για τις 4.400, αφετέρου το υβριδικό σύστημα έχει σημαντικά μεγαλύτερη συμμετοχή χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Καλύτερο πρόσωπο παρουσιάζει και στην οδήγηση το ανανεωμένο Ignis, καθώς ο πίσω άκαμπτος άξονας των τετρακίνητων εκδόσεων έχει βελτιωμένη λειτουργία και δεν αντιδρά ξερά. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (18 cm) δεν επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά σε δρόμους της περιφέρειας, αλλά το ελαφρύ τιμόνι δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του. Πέρα από την πόλη, το Ignis πετά την σκούφια του και για χωμάτινες περιπέτειες. Με βάρος λίγο πάνω από 900 kg, αυτόματη τετρακίνηση AllGrip, Hill Descent Control, Grip Control για χιόνι ή λάσπη, γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής 19,8ο/19,9ο/39,9ο αντίστοιχα, κοντούς προβόλους, ψηλή θέση οδήγησης και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, θα μπορέσει να πάει χωρίς άγχος σε δύσβατα μέρη. Αρκεί να μη χρειαστείς ρεζέρβα, γιατί δεν υπάρχει.
Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Ignis αναφέρει τιμή εκκίνησης τις €13.030 για τις δικίνητες εκδόσεις και τις €14.780 για τις AllGrip, με την ενδιάμεση έκδοση GL+ που εφοδιάζει το τετρακίνητο Ignis που δοκιμάζουμε να κοστίζει €15.900, διαθέτοντας καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Βέβαια, εάν θέλετε την DCBS (Dual Camera Drake Support), cruise control ή εκκίνηση κινητήρα με μπουτόν, θα πρέπει να καταφύγετε στην πλουσιότερη GLX με κόστος €15.920 στο δικίνητο και €17.580 στο τετρακίνητο.
Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Suzuki Ignis αναβαθμίστηκε ουσιαστικά, με τις αλλαγές στο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, την ανάρτηση και την ποιότητα στα κρυφά σημεία της καμπίνας, να πιάνουν τόπο.
Δείτε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Ignis στη σελίδα της Suzuki.
Τι λέει το DRIVE
Το αναβαθμισμένο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, η βελτιωμένη λειτουργία της ανάρτησης και η πιο προσεγμένη καμπίνα, χαρίζουν έναν ακόμα πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα στο πληθωρικό Suzuki Ignis.
Τιμή από €14.780 (από €13.030 2WD)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής, ηλεκτρικό μοτέρ 3,1 PS, 50 Nm, μπαταρία 10 Ah, AWD, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 83 PS/6.000 rpm, 107 Nm/2.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,8”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 95 g/km (NEDC)
Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 204-227 lt
Βάρος 910 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης