Test drive: Subaru XV 1.6i-S Lineartronic

Test drive: Subaru XV 1.6i-S Lineartronic

Δοκιμάζουμε το ριζικά ανανεωμένο «μικρό» SUV της Subaru, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 μπόξερ, το αυτόματο κιβώτιο CVT και τη μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση.

Τα crossover/SUV έχουν γίνει σήμερα εκ των ων ουκ άνευ. Όλοι οι κατασκευαστές τα θέλουν στην γκάμα τους, διότι αυτά είναι που πουλάνε. Και για να τα εξελίξουν γρήγορα και φθηνά, τα βασίζουν σε υπάρχουσες πλατφόρμες χάτσμπακ μοντέλων. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα μικρά και μεσαία crossover/SUV έχουν λίγο-πολύ τυποποιηθεί: παρόμοια εμφάνιση, εγκάρσιοι σε σειρά κινητήρες και έμφαση στη χρήση δρόμου, με την τετρακίνηση απούσα ή το πολύ αυτόματη.

Η Subaru όμως έχει πολύ μεγάλη παράδοση για να πάει με το ρεύμα. Δεν θα μπορούσε να εγκαταλείψει τον κινητήρα μπόξερ και τη μόνιμη, συμμετρική τετρακίνηση, στοιχεία που είναι στο DNA της. Οπότε, το «μικρό» της SUV, το XV, ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.

Δύσκολα πάντως ξεχωρίζεις το νέο XV από το παλιότερο. Έχουν την ίδια γραμμή, την ίδια μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τον ίδιο αέρα. Αν τα προσέξεις όμως, θα δεις ότι το καινούργιο μοντέλο έχει περισσότερες ακμές, πιο κεκλιμένο παρμπρίζ, χαμηλότερη σκεπή πίσω και πιο μοντέρνες λεπτομέρειες.

Η μεγαλύτερη διαφορά όμως δεν φαίνεται. Είναι η νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform (SGP) που κόστισε ένα δις στην εταιρεία και θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά μοντέλα της. Και τα πλεονεκτήματα που φέρνει είναι μεγάλα: 70-100% αυξημένη ακαμψία, 40% μεγαλύτερη απορρόφηση ενέργειας σε σύγκρουση, πιο άκαμπτες βάσεις αναρτήσεων, χαμηλότερο κέντρο βάρους και μείωση της κλίσης στις στροφές.

Subaru XV κινητήρας 1.6 boxer

Πολύ σημαντική βελτίωση έχουμε και στο εσωτερικό, που είναι σαφώς πιο κλασάτο σε σχεδίαση και κυρίως σε υλικά. Με 8ιντση οθόνη infotainment, δύο ξεχωριστές οθόνες πληροφοριών και καλή βασική εργονομία, είναι ένα περιβάλλον που το χαίρεσαι. Όσο για τους χώρους, παραμένουν εξαιρετικά άνετοι για 4 ενήλικους επιβάτες, αλλά πιο περιορισμένοι για τις αποσκευές τους, αν και το πορτμπαγκάζ είναι πρακτικό στη φόρτωση.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός μπόξερ της νέας γενιάς, με τη μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλων για περισσότερη ροπή. Εξακολουθεί να αποδίδει 114 PS και μόνο 150 Νm, ένα σημείο όπου μειονεκτεί ξεκάθαρα απέναντι στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Την κατάσταση πάντως βοηθάει το αυτόματο κιβώτιο CVT με το ευρύ φάσμα σχέσεων και τα δύο προγράμματα λειτουργίας. Και βέβαια η ροπή μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω της κλασικής τετρακίνησης SAWD με κατανομή ροπής 60/40 εμπρός/πίσω.

Ανάμεσα στα πολλά καλά της νέας πλατφόρμας δεν φαίνεται να συγκαταλέγεται η μείωση του βάρους. Σύμφωνα με την πλάστιγγά μας, το νέο XV είναι μόλις 10 kg ελαφρύτερο από το παλιό. Και τα 1.400 kg είναι πολλά για τη δύναμη και τη ροπή του ατμοσφαιρικού μπόξερ. Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Τα 12,8” στο 0-100 km/h και τα 34,6” στο χιλιόμετρο από στάση είναι τιμές μακριά από το μέσο όρο της κατηγορίας. Οι ρεπρίζ εν κινήσει είναι λίγο πιο κοντά, αν και πάλι τα 6,8” για το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h και τα 12,2” γι’ αυτό των 110-140 km/h υπολείπονται σημαντικά των 5,7”/10,6” ενός Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip (με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο).

Η αίσθηση πάντως που σου δίνει το XV στην οδήγηση δεν συμβαδίζει με τα νούμερα. Μόνο αν είσαι πολύ φορτωμένος ή θέλεις να κάνεις ένα οριακό προσπέρασμα νιώθεις να λείπει η δύναμη και να περισσεύει ο θόρυβος. Στις καθημερινές συνθήκες κινείσαι άνετα και ζωηρά, και ο κινητήρας είναι τόσο πολιτισμένος που εύχεσαι να άκουγες περισσότερο το τυπικό γουργούρισμα του μπόξερ. Μόνο κοιτώντας το στροφόμετρο βλέπεις ότι οι στροφές είναι σαφώς ψηλότερα απ’ ό,τι στα ανταγωνιστικά τούρμπο μοντέλα.

Subaru XV κινητήρας

Οι ψηλότερες στροφές λειτουργίας και το σχετικά μεγάλο βάρος δεν είναι η σωστή συνταγή για οικονομία βενζίνης. Πάντως η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ήταν υπερβολική. Τα 9,6 lt/100km μπορεί να είναι 2 lt/100km παραπάνω από όσο καίει το τετρακίνητο χιλιάρι Vitara (με το χειροκίνητο κιβώτιο), αλλά είναι αντίστοιχη κατανάλωση με εκείνη ενός VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion DSG (που είναι βέβαια σαφώς ταχύτερο).

Οι επιδόσεις και η οικονομία μπορεί να μην είναι τα ατού του Subaru XV, όμως η συμπεριφορά στο δρόμο είναι. Η ανεξάρτητη ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές δίνει αξιοσημείωτη άνεση στην πόλη και στο ταξίδι, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους περιορίζει την κλίση στις στροφές. Η απόκριση στο –καλό σε αίσθηση– τιμόνι μπορεί να μην είναι άμεση, η συμπεριφορά στο όριο μπορεί να είναι «βαρετά» υποστροφική και το VDC παρεμβατικό, όμως το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο, η σταθερότητα επίσης και το αυτοκίνητο εμπνέει σιγουριά. Το μόνο που θα θέλαμε θα ήταν λίγο πιο σφιχτή απόσβεση επαναφοράς (και ίσως κάποιες προεπιλεγμένες σχέσεις στο κιβώτιο CVT).

Εκεί που το XV είναι κορυφαίο, είναι βέβαια εκτός ασφάλτου. Η λειτουργία της ανάρτησης, τα 22 cm της απόστασης από το έδαφος και η μόνιμη τετρακίνηση του δίνουν μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τα άλλα crossover/SUV.

Subaru XV ποτάμι

Για τα δύσκολα, πέρα από τη λειτουργία L του κιβωτίου, που «κονταίνει» τις σχέσεις και προσφέρει «φρένο κινητήρα», υπάρχει και το πρόγραμμα X-Mode που φέρνει την κατανομή ροπής προς το 50:50 και παρέχει torque vectoring μέσω του VDC προσομοιώνοντας τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικών. Με δυο λόγια, χρειάζεται προσπάθεια ή/και ασχετοσύνη για να κολλήσεις το XV. Θα έπρεπε όμως να υπήρχε ρεζέρβα αντί για κιτ επισκευής ελαστικού…

Ο τιμοκατάλογος του Subaru XV ξεκινά από τα €25.980 για το «βασικό» 1.6i ES, που είναι ήδη πολύ καλά εξοπλισμένο και με στάνταρ το πακέτο ασφαλείας EyeSight με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Οι ακόμη πλουσιότερες σε εξοπλισμό άνεσης εκδόσεις Style, Style Navi και Premium κοστίζουν €28.635, €31.980 και €34.980 αντίστοιχα.

Η βασική έκδοση δεν είναι ακριβή για αυτόματο τετρακίνητο αυτής της κατηγορίας. Όμως τα χρήματα δεν είναι λίγα για τα πλούσια μοντέλα, αν λάβουμε υπόψη τις επιδόσεις. Από την άλλη, παίρνεις ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστό χαρακτήρα, 100% made in Japan και με την παράδοση αξιοπιστίας της Subaru.

Subaru XV πίσω πλάγια όψη

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να υστερεί σε δύναμη και επιδόσεις, όμως είναι ένα ιδιαίτερα ασφαλές, καλοφτιαγμένο και πρακτικό SUV, με ξεχωριστό χαρακτήρα και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες.
Τιμή Από €25.980 
Τεχνολογία 1.600 cc, boxer4, 16v, 2x2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 114 PS/6.200 rpm, 150 Nm/3.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT, μόνιμη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,8”
0-160 km/h -
0-400 m 19,0” @ 121,6 km/h
0-1.000 m 34,6” @ 151,1 km/h
50-110 km/h 10,4”
50-80 km/h 4,3”
80-110 km/h  6,8”
110-140 km/h  12,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km
Διαστάσεις 4.465 x 1.800 x 1.615 mm
Χώρος αποσκευών 385 lt
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα, Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube