Test drive: Škoda Kodiaq RS 245 PS

Test drive: Škoda Kodiaq RS 245 PS

Για την κορυφαία έκδοση του μεγάλου SUV της Škoda, η ανανέωση έστειλε στο πυρ το εξώτερο τον πληθωρικό 2λιτρο TDI BiTurbo των 240 PS και άνοιξε πεδίο δράσης στον 2λιτρο TSI με τους 245. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Ουσιαστικά, η σημαντικότερη μηχανολογική αλλαγή στη σχεδόν προ διετίας ανανέωση του μεγαλύτερου SUV της Škoda, αφορά μόνο το 11% του κοινού, το οποίο επιλέγει το κορυφαίο Škoda Kodiaq RS.

Για την ακρίβεια αφορά στον 2λιτρο TDI με τα δύο τούρμπο και τους 240 PS της κορυφαίας έκδοσης RS ο οποίος παρέδωσε τη σκυτάλη σε έναν 2λιτρο TSI της οικογένειας Evo. Για εκείνους που αγαπούν τους αριθμούς, στη μια πλευρά της ζυγαριάς υπάρχουν πέντε περισσότεροι ίπποι που έχουν απέναντί τους 65,2 kg λιγότερα. Από αυτά, τα 60 προκύπτουν από τον κινητήρα και τα 5,2 kg από το νέο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Στην άλλη πλευρά στέκεται η σαφώς χαμηλότερη ροπή, που από τα 500 Nm του TDI έπεσε στα 370 του TSI. Πλέον βέβαια είναι απλωμένη σε ασύγκριτα ευρύτερη περιοχή λειτουργίας, η οποία ξεκινάει από τις 1.600 rpm και φτάνει στις 4.400 rpm. Θυμίζω ότι για τον TDI το αντίστοιχο παράθυρο ήταν 1.750-2.500 rpm.

Skoda Kodiaq RS 245 PS
Οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι περιορισμένες, ωστόσο προσθέτουν δυναμισμό και μαρτυρούν τον κινητήρα βενζίνης αντί για τον πετρελαίου της προηγούμενης έκδοσης.

Με λίγα λόγια, όσο χορταστικό κι εάν ήταν το τράβηγμα του TDI δεν είχε το προφίλ ευστροφίας που δικαιούται το έμβλημα RS. Οπότε -για να σταματήσουμε τη φλυαρία και να περάσουμε στην ουσία- το ανανεωμένο κορυφαίο Kodiaq έχει εξ ορισμού περισσότερους λόγους να εκφράσει καλύτερα την λογική «RS».

Το παρουσιαστικό έχει γίνει διακριτικά πιο αθλητικό, με περισσότερο μαύρο γυαλιστερό πλαστικό στην ανανεωμένη μάσκα που πλαισιώνεται από τα λεπτά full LED Matrix φώτα με την ενεργή δέσμη και την άριστη απόδοση. Το ίδιο φινίρισμα υπάρχει και στο πλαίσιο των παραθύρων, ταιριάζοντας ομολογουμένως πολύ με το κλασικό για RS μπλε χρώμα.

Πίσω οι αλλαγές αφορούν στα LED φώτα, στο διαχύτη, στο μαύρο logo RS και την κόκκινη ανακλαστική λωρίδα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Στο πλάι τώρα, τη βασική διαφορά κάνουν οι μάλλον αμφιλεγόμενης αισθητικής 20άρες ζάντες με το πλαστικό διάτρητο τάσι που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση και είναι ντυμένες με ελαστικά 235/45.

Το ανανεωμένο κορυφαίο Kodiaq έχει εξ ορισμού περισσότερους λόγους να εκφράσει καλύτερα την λογική «RS».

Ωστόσο στην ουσία του το Škoda Kodiaq RS εξακολουθεί να σε εκπλήσσει ευχάριστα με τη δυνατότητά του να προσαρμόζεται σε ό,τι κι εάν του ζητήσεις. Από την πρώτη στιγμή του πιστώνεις την πολύ στιβαρή αίσθηση και την αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης με τα εμπρός MacPherson και τους τέσσερις πίσω συνδέσμους. Ο τρόπος που απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου είναι απόλυτα ικανοποιητικός, παρά τις τεράστιες ζάντες και το 45άρι προφίλ στα λάστιχα.

Ακόμα και στην καθημερινότητα είναι πολύ πιο εύχρηστο από όσο αφήνουν να σκεφτείς οι μεγάλες διαστάσεις (4,7 m μήκος, 1,88 πλάτος, 1,69 ύψος), χάρη κυρίως στην πολύ σωστή συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο. Όσο για το ταξίδι, δε θα βρεις τίποτα για να παραπονεθείς, καθότι είναι χαμηλό το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα, λογικό από τα λάστιχα και η σταθερότητα με την ευθυβολία δε σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους.

Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται όταν αρχίσεις να αναζητάς τις «RS» προσδοκίες. Με την αρωγή των ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ που έχουν για μπούσουλα συμπεριφοράς το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, το κορυφαίο Kodiaq ξεδιπλώνει μια απροσδόκητη δυναμική ισορροπία που μόνο θετικά μπορείς να αξιολογήσεις.

Με απόλυτο κριτήριο το εμπρός μέρος είναι λίγο νωθρό στο turn-in, ωστόσο χάρη στον ελαφρύτερο κινητήρα το αισθάνεσαι όντως πιο ζωντανό από της ντίζελ έκδοσης. Και μόλις φορτιστεί συνεργάζεται πολύ αρμονικά με το πίσω σύστημα, οπότε με τη βοήθεια της τετρακίνησης παίρνεις πίσω εντυπωσιακό κράτημα και γρήγορο ρυθμό.

Skoda Kodiaq RS 245 PS
Τα νέα LED φώτα με την ενεργή δέσμη έχουν εξαιρετική απόδοση και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. 

Η ακρίβεια που δίνει το progressive steering τιμόνι (με μεταβλητό βήμα δηλαδή) είναι πολύ καλή, ενώ η πληροφόρηση επίσης ικανοποιεί. Εάν το παρακάνεις θα στο δείξει η υποστροφή -χωρίς δράματα, και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού θα κάνουν αυτό που πρέπει εάν χρειαστεί. Το πίσω μέρος μόνο με μεταφορά βάρους θα γλιστρήσει, με τον κανόνα να είναι ξεκάθαρα η απόλυτα ουδέτερη διατήρηση της επιλεγμένης από τον οδηγό γραμμής.

Να σημειωθεί πως χωρίς να χρησιμοποιούν δαγκάνες με πολλαπλά έμβολα, τα φρένα με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους μετριάζουν πάντα με συνέπεια και αντοχή την ορμή που αναπτύσσει το Kodiaq RS. Η οποία κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι.

Οι 245 PS του 2λιτρου TSI που έχει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, μαζί με την άρτια κλιμάκωση των εφτά σχέσεων του ταχύτατου σε αλλαγές DSG κάνουν ό,τι μπορούν απέναντι στα κοντά 1.800 kg του Kodiaq RS (ελάχιστη τιμή για τις 5θέσιες εκδόσεις τα 1.785 kg και μέγιστη τα 1.968 kg για τις 7θέσιες). Το τράβηγμα δεν έχει κενά και διατηρείται μέχρι ψηλά, οπότε όντως ταιριάζει σαφώς περισσότερο στο προφίλ της έκδοσης.

Παρότι η αίσθηση δεν είναι όσο ορμητική φαντάζεται με βάση τα 6,6” για τα 0-100 km/h (6,5” το 5θέσιο), ωστόσο το Kodiaq επιταχύνει τουλάχιστον πειστικά ακόμα και φορτωμένο με οικογένεια και μπαγκάζια, ενώ μπορεί να αγγίξει τα 233 km/h. Όσο για την κατανάλωση, μετρήσαμε 10,8 lt/100 km κατά μέσο όρο στη δοκιμή, τα οποία μπορούν να πέσουν σε χαμηλά 10άρια με πιο λελογισμένη χρήση. Δεν είναι υπερβολική τιμή με απόλυτο κριτήριο γι’ αυτό το αυτοκίνητο, ωστόσο εάν θα πρέπει να καταγράψουμε κάτι ως τίμημα για την επιλογή του TSI κινητήρα κόντρα στον TDI, τότε είναι αυτή η αύξηση στο κόστος καυσίμου.

Βέβαια αυτό το γνωρίζεις εξαρχής, οπότε αυτό που θα κρατήσεις εν τέλει είναι η ομοιογένεια στη συμπεριφορά του Kodiaq RS παντού και πάντα. Δεν γέρνει, δεν είναι άτσαλο και υπό καμία συνθήκη δεν κουράζει τον οδηγό ή κάποιον άλλο από τους δυνητικά έξι συνεπιβάτες.

Skoda Kodiaq RS 245 PS
Αναβαθμισμένη σε ψηφιακή ουσία και οθόνες, η καμπίνα παραμένει ποιοτική και πιο ευρύχωρη από όσο θα χρειαστεί ποτέ.

Οι τελευταίοι είναι σίγουρο πως θα απολαύσουν την παραμονή τους στην καμπίνα, ίσως και περισσότερο από κάθε άλλο Kodiaq. Εκτός από το σπορ διάκοσμο που έχει αναβαθμιστεί σε ψηφιακή τεχνολογία και οθόνες, τα σπορ εμπρός καθίσματα στηρίζουν άψογα το σώμα χωρίς να το κουράζουν, ενώ η δεύτερη σειρά είναι πιο ευρύχωρη από όσο θα χρειαστεί ποτέ. Η προαιρετική τρίτη (€1.000) προορίζεται για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικους και για σχετικά σύντομες αποστάσεις.

Όσο για τις αποσκευές, η Škoda αναφέρει έως 765 lt για τις 7θέσιες εκδόσεις σε 5θέσια διάταξη (με το συρόμενο κάθισμα τραβηγμένο εμπρός και τις πλάτες του πίσω καθίσματος στην πιο όρθια θέση), όταν με όλες τις θέσεις σε ανάπτυξη μειώνεται στα 270 lt. Για τις 5θέσιες εκδόσεις πάλι, το νούμερο αγγίζει τα 835 lt, κάτι που γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό εάν αναλογιστείς ότι σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης.

Αυτό που θα κρατήσεις εν τέλει είναι η ομοιογένεια στη συμπεριφορά του Škoda Κodiaq RS παντού και πάντα.

Επίσης, όπως σε κάθε Kodiaq υπάρχουν πολλές -και σωστά μελετημένες- θήκες για μικροαντικείμενα διάσπαρτες στην καμπίνα, μαζί με διπλό ντουλαπάκι συνοδηγού. Για την περίπτωση του RS τώρα, διαφορά κάνει και ο ήχος του κινητήρα με το σπορ οδηγικό προφίλ, που φτάνει στ’ αυτιά σου μέσω των μέσω των ηχείων του ηχοσυστήματος μιμούμενος με απολαυστική πιστότητα τη χροιά του 5κύλινδρου 2,5άλιτρου της Audi.

Για να το κλείσουμε, το Škoda Kodiaq RS που ξεκινάει από το βαρύγδουπο νούμερο των €57.200 -με πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό- είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ιδιαίτερο κοινό, όχι πολύ μεγάλο ως απόλυτο νούμερο. Αποτελεί όμως αφενός μια δήλωση για την -κατ’ επανάληψη αποδεδειγμένη πλέον- δυναμική της εταιρείας και ταυτόχρονα μια απόδειξη πως όλα γίνονται, υποστηρίζοντας ό,τι και να ζητήσεις ουσιαστικά και όχι επιφανειακά.

                                                              Skoda Kodiaq RS 245 PS
Τι λέει το DRIVEΤο ανανεωμένο Kodiaq RS μπορεί να ταξιδέψει άνετα και να στρίψει με ακόμα πιο αποτελεσματική σπορ διάθεση, διαπρέποντας ταυτόχρονα με τις υπηρεσίες που παρέχει στην οικογένεια. Ή απλώς σε εκείνον που για τους λόγους του χρειάζεται πολύ χώρο.
ΤιμήΑπό €57.200
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογίακινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο εφτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση245 PS/5.250-6.500 rpm, 370 Nm/1.600-4.400 rpm
Διαστάσεις4.699 x 1.882 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευώνέως 765/835 lt (7θέσιο/5θέσιο)
Βάρος1.785/1.968 kg (7θέσιο/5θέσιο)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h6,6/6,5" (7θέσιο/6θέσιο)
Τελική ταχύτητα233/234 km/h (7θέσιο/5θέσιο)
Μέση κατανάλωση*10,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2195-203 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube