Test drive: Škoda Kodiaq RS

Test drive: Škoda Kodiaq RS

Δοκιμάζουμε την σπορ έκδοση του μεγαλύτερου SUV της Škoda με διτούρμπινο ντίζελ κινητήρα δύο λίτρων και 240 PS.

Μπορείτε να φανταστείτε ένα 7θέσιο (έστω και προαιρετικά) SUV, με μήκος 4,7 m, με χώρους που μπορούν να μεταφέρουν οικοσκευή, να κόβει βόλτες στο Ring και να γράφει χρόνους; Αν όχι, τότε μάλλον δεν έχετε δει το Škoda Kodiaq RS στα χέρια της Sabine Schmitz να γράφει το εντυπωσιακό σε 9’ 29” 48 στην Πράσινη Κόλαση.

Αλλά ας είμαστε ξακάθαροι από την αρχή: Το Kodiaq φτιάχτηκε για να μεταφέρει οικογένειες. Και δη μεγάλες. Με μήκος 4.697 mm, πλάτος 1.882 και ύψος 1.655 mm, είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο της Škoda με δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης της καμπίνας. Είναι χτισμένο στην πιο μακριά εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας MQB, την ίδια που χρησιμοποιούν τα Volkswagen Passat και Touran με μεταξόνιο στα 2.791 mm, εμπρός μετατρόχιο 1.586 mm, πίσω 1.576 και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση.

kodiaq1

Οι πληθωρικές διαστάσεις αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο, έτσι ώστε να προκύψει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη και εύχρηστη καμπίνα. Το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 18 cm, ενώ η πλάτη του διαιρείται σε αναλογία 60:40 και η κλίση της έχει πέντε θέσεις σε γωνίες από 17 έως 27 μοίρες. Ο διαθέσιμος αέρας για το κεφάλι και τα πόδια είναι περισσότερος από όσο χρειάζεσαι. Υπάρχουν βάσεις παιδικών καθισμάτων Isofix και μάλιστα ιδιαίτερα πρακτικές, σχεδόν πετάς από μακριά το κάθισμα και κουμπώνει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 1.4 TSI 125 PS

Οι μεγάλες πόρτες σημαίνουν εύκολο μπες βγες, ενώ ακόμα κι ένας τρίτος θα χωρέσει έστω κι εάν το μεσαίο τμήμα του καθίσματος δεν είναι εξίσου άνετο με τα ακριανά. Η πλάτη του δε, κρύβει ένα πολύ πρακτικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Με επιπλέον €850 το Kodiaq μπορεί να εξοπλιστεί και με δύο επιπλέον καθίσματα που αναδύονται από το χώρο αποσκευών. Ο οποίος είναι σε κάθε περίπτωση τεράστιος. Για τα 5θέσια αυτοκίνητα κυμαίνεται από τα 650 έως τα 835 lt (560-765 lt για τα 7θέσια), ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος.

kodiaq2

Οι διαφορές για το συγκεκριμένο Kodiaq αρχίζουν από γράμματα στη μάσκα: RS. Είναι αυτά που προειδοποιούν πως το συγκεκριμένο Κodiaq δεν είναι μόνον για τα πέρα-δώθε της φαμίλιας. Η Škoda λέει πως το Kodiaq RS συνδυάζει χαρακτηριστικά σπορ αυτοκινήτου μεγάλου τουρισμού με αυτά ενός στιβαρού και ασφαλούς οικογενειακού αυτοκινήτου. Αυτό ακριβώς το πάντρεμα θέλουν να δείξουν το εμπρός σπόιλερ, ο διαχύτης πίσω, τα φώτα LED, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και οι νέας σχεδίασης 20άρηδες τροχοί.

Ζήτω το πετρέλαιο
Αυτοί που ισχυρίζονται ότι το ντίζελ πέθανε, μάλλον δεν έχουν δει τι κρύβεται κάτω από το καπό του Kodiaq RS. Οι Τσέχοι για το πιο δυνατό μοντέλο τους λοιπόν, δεν διάλεξαν ούτε βενζίνη ούτε υβριδικό σύστημα κίνησης. Επέλεξαν έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με δύο τούρμπο και μέγιστη πίεση στα 3,8 bar, ψεκασμό common rail με πίεση 2.500 bar και δύο αντικραδασμικούς άξονες. Πρόκειται για τον κινητήρα που γνωρίσαμε στο Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI πίσω στο 2018. 

kodiaq7

Έτσι πάμε στους 240 ίππους στις 4.000 rpm και στη θηριώδη ροπή των 500 Nm στις 1.750 rpm. Αυτή η τελευταία είναι που κάνει και τη διαφορά, με το συγκεκριμένο κινητήρα να είναι ο ισχυρότερος ντίζελ παραγωγής της μάρκας. Για να βγει η δύναμη αυτή στον δρόμο φροντίζει αυτόματη τετρακίνηση και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Στις ήπιες μετακινήσεις, η ισχύς καταλήγει μόνον στους εμπρός τροχούς, ενώ εάν διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης στέλνει ροπή αυτόματα και πίσω. Η εταιρεία αναφέρει πως μέχρι και το 85% της ροπής μπορείς να φτάσει στιγμιαία σε έναν μόνο τροχό, κάτι στο οποίο βοηθούν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά που περιορίζουν το σπινάρισμα.

kodiaq4

Στην ανάρτηση έχουμε γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το Dynamic Chassis Control ρυθμίζει τις δυνάμεις των αμορτισέρ μεταξύ των τριών θέσεων Comfort, Normal, Sport. Παράλληλα έχουμε και το Driving Mode Select με προγράμματα Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow. Αλλά και έναν επιπλέον διακόπτη, τον «Off Road», με τον οποίο προσαρμόζεται ανάλογα το ABS. Ανάλογα με την επιλογή, καθορίζεται η χαρτογράφηση του κινητήρα, η υποβοήθηση στο τιμόνι που έχει μεταβλητό βήμα, οι αλλαγές του κιβωτίου αλλά και ο ήχος του κινητήρα.

Οδηγώντας…
Κάθεσαι ψηλά και έχεις πολύ καλή ορατότητα. Αυτό είναι μάλλον αναμενόμενο, βέβαια, καθόσον μιλάμε για SUV. Ο διακόπτης που εκκινεί τον κινητήρα φέρνει έναν σπορ ήχο στην καμπίνα που είναι προϊόν του Dynamic Sound Boost και που αλλάζει άμεσα χροιά αν επιλέξεις το Comfort ή το Eco πρόγραμμα. Εμείς επιμείναμε επί το πλείστον στο Sport για να δούμε και τις διαφορές από τα υπόλοιπα Kodiaq. Η ροπή των 500 Nm είναι έως και καθηλωτική. Αλλάζοντας ταχύτητες από τα paddles στο τιμόνι, προς στιγμήν ξεχνάς ότι οδηγείς ένα 7θέσιο SUV. 

kodiaq5

Ο biturbo ενθουσιάζει με τη συνεχή και γραμμική παροχή δύναμης, με το συγκεκριμένο Kodiaq να έχει ως φυσικό περιβάλλον του τον αυτοκινητόδρομο, την ώρα που στον στενό δρόμο άνετα μπορεί να σε παρασύρει και να αγνοήσεις τον όγκο του. Σε κάθε περίπτωση πολύτιμος αρωγός αποδεικνύονται τα μπόλικα ηλεκτρονικά βοηθήματα με τα φρένα να είναι αποτελεσματικά και ακούραστα.

Στον τομέα των επιδόσεων το εργοστάσιο ανακοινώνει 7” για το τυπικό 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 220 km/h που έρχεται χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Ένα μοτέρ βενζίνης δεν αποκλείεται να έδινε ακόμα καλύτερες επιδόσεις αλλά σίγουρα θα κατανάλωση πολύ περισσότερο από το συγκεκριμένο TDI. Εμείς μετρήσαμε μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km, όμως αν επιλέξεις ένα πιο ήπιο πρόγραμμα και κινηθείς σε ανοιχτό δρόμο σίγουρα θα δεις τιμές κοντά στα 7 lt/100 km. Ακόμη και τα 8,9 πάντως, είναι μια πολύ καλή επίδοση για τέτοιες επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο με βάρος που πλησιάζει τους δύο τόνους.

kodiaq6

Στο κορυφαίο Kodiaq, υπάρχουν και επιλογές που όχι μόνο κάνουν το ταξίδι άνετο, αλλά του προσδίδουν και έναν ξεχωριστό αέρα πολυτέλειας. Το κάρμπον ντεκόρ, οι επενδύσεις Alcantara στα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές και το σήμα RS, η μεγάλη, 8ιντση οθόνη του συστήματος infotainment που ενσωματώνει όλες τις ρυθμίσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου και το υψηλής ευκρίνειας virtual cockpit συνθέτουν μια εικόνα ξεχωριστή με σπορ χαρακτήρα. Την ίδια στιγμή, ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από πλήρης, με πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας όπως οι προβολείς LED, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, το ασύρματο κλειδί, το Front Assist και το cruise control με περιοριστή ταχύτητας που είναι πολύ χρήσιμος για να γλιτώνεις τις κλήσεις.

Εν κατακλείδι
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό που όμως μπορεί να προσφέρει και οδηγικές συγκινήσεις. Σαφώς το στοιχείο του είναι ο αυτοκινητόδρομος όπου μπορεί να καταπίνει χιλιόμετρα με άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια. Αν ψάχνεις ανταγωνισμό σε επίπεδο επιδόσεων θα τον βρεις σε plug-in hybrid ή βενζινοκίνητες επιλογές, όμως εάν μπει και η ευρυχωρία στο παιχνίδι, τότε μάλλον θα δυσκολευτείς…

Με λίγα λόγια: Το Kodiaq RS καταφέρνει να ενσωματώσει πολλά χαρακτηριστικά και να αναδειχθεί σε ένα πασπαρτού ή ένα SUV GT, αν προτιμάτε. Όπως και να έχει, εμάς μας άρεσε!

Διαμορφώστε ΕΔΩ το δικό σας Škoda Kodiaq


Τι λέει το DRIVE
Ένα από τα μεγαλύτερα σε όγκο SUV που με τον συγκεκριμένο κινητήρα μετατρέπεται σε ένα GT έτοιμο να ανταγωνιστεί πολλές σπορ κατασκευές
Τιμή Από €52.900
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, δύο τούρμπο, ψεκασμός common rail, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 240 PS/4.000 rpm, 500 Nm/1.750-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km 
Εκπομπές CO2200 g/km 
Διαστάσεις 4.699 x 1.882 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών 230-715 lt
Βάρος 1.928 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube