To Škoda Kodiaq είναι ένα µοντέλο από το οποίο πολύ δύσκολα θα µπορούσες να ζητήσεις κάτι περισσότερο. Τουλάχιστον στα πεδία που έχει φτιαχτεί για να υπηρετεί. Στην προκειµένη περίπτωση δηλαδή, εκείνα που καλύπτουν την οικογένεια και τα ζητούµενά της από ένα SUV µε µήκος 4,7 m.
Ωστόσο επειδή ο χρόνος είναι αµείλικτος, µια ελαφριά ανανέωση ήταν επιβεβληµένη. Όχι τόσο διότι την χρειαζόταν σε ουσιαστικό επίπεδο όσο διότι το µάρκετινγκ πλέον αυτήν την πορεία ακολουθεί. Έτσι προστέθηκαν µερικές πινελιές σε κοσµητικό επίπεδο, όπως για παράδειγµα η νέα µάσκα που πλαισιώνεται από φρεσκαρισµένο προφυλακτήρα και λεπτότερα φώτα. Τα οποία είναι τεχνολογίας LED σε όλα τα Kodiaq, ενώ προαιρετικά µπορούν να είναι full LED Matrix µε αυτόνοµα στοιχεία και πλήρως προσαρµοζόµενο φωτισµό.
Τα φώτα και ο προφυλακτήρας είναι νέα και πίσω, ενώ διαφορά έχει και το σπόιλερ οροφής. Βλέποντάς το από το πλάι, είναι πιθανότερο από αυτό το χείλος εκφυγής να καταλάβεις πως έχεις να κάνεις µε το ανανεωµένο Škoda Kodiaq, παρά από τις νέες ζάντες που έχουν διάµετρο από 17” έως 20”.
Η καµπίνα του µεγαλύτερου SUV της Škoda ήταν και παραµένει το βασίλειο της οικογένειας. Ο προαιρετικός εξοπλισµός περιλαµβάνει πλέον εργονοµικά καθίσµατα από βιώσιµα υλικά, περισσότερα χρώµατα για τον κρυφό φωτισµό, αλλά και επιπλέον συστήµατα για την ασφάλεια του οδηγού, των επιβατών και των υπόλοιπων χρηστών του δρόµου. Ουσιαστικά πάντως, την αισθητική διαφορά κάνουν το τιµόνι µε τις δύο ακτίνες (τρεις στην έκδοση Sportline), ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων virtual cockpit και τα νέα συστήµατα infotainment µε διαγώνιο 8” ή 9,2”.
Εννοείται ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται µόνιµα online και αναβαθµίζεται OTA, ενώ το «παρών» δίνει και η ψηφιακή βοηθός που αντιλαµβάνεται και εκτελεί εντολές σε 15 γλώσσες.
O βασικός κινητήρας βενζίνης είναι επαρκής για να κινεί µε αξιοπρέπεια το ανανεωμένο Škoda Kodiaq και µόνο εάν το φορτώσεις όσο παίρνει θα καταλάβεις πως πλησιάζει στο όριό του.
Από εκεί και πέρα δεν έχει αλλάξει κάτι, που σηµαίνει ότι τα υλικά ικανοποιούν απόλυτα την αφή, τα πλαστικά είναι µαλακά στο επάνω µέρος του ταµπλό και των θυρών και σκληρά στα χαµηλότερα, µε καλή συναρµολόγηση και προσεγµένο φινίρισµα σχεδόν παντού. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και άνετη µε καλή ορατότητα και άνεση ακόµα και από το στάνταρ κάθισµα, µε τη σωστή εργονοµία να φροντίζει ώστε να χειρίζεσαι τα πάντα χωρίς παίδεµα.
Το πλέον ισχυρό χαρτί παραµένουν οι τεράστιοι χώροι για έως και πέντε µεγαλόσωµους ενηλίκους, µε τον αέρα για το κεφάλι να είναι άφθονο κι εκείνον για τα γόνατα να προκαλεί έως και νευρικό γέλιο. Η δυνατότητα για δύο επιπλέον καθίσµατα που καθιστά το Škoda Kodiaq 7θέσιο εξακολουθεί να υφίσταται. Όταν δεν χρησιµοποιούνται, τα συγκεκριµένα καθίσµατα κρύβονται στον χώρο αποσκευών, του οποίου περιορίζουν τη χωρητικότητα στα 560 από τα 650 lt -µε ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού. Στην περίπτωση δε που αναδιπλωθεί και η δεύτερη σειρά, ο χώρος αγγίζει τα 2.065 lt.
Για να το πούµε απλά, δεν υπάρχει καµία περίπτωση το Škoda Kodiaq να µην καλύψει τις µεταφορικές ανάγκες σας. Εάν δεν το κάνει, τότε δεν χρειάζεστε αυτοκίνητο µα πουλµανάκι.
Στο κοµµάτι των µηχανικών µερών οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν στη βασική έκδοση βενζίνης µε τον 1.500άρη κινητήρα TSI Evo των 150 PS και 250 Nm. Μοτέρ που εξακολουθεί να συνδυάζεται είτε µε χειροκίνητο 6άρι είτε µε το αυτόµατο 7άρι κιβώτιο DSG µε τον διπλό συµπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιµής.
Αµέσως διαπιστώνεις πως ο κινητήρας είναι επαρκής για να κινεί µε αξιοπρέπεια το αµάξωµα που ξεπερνά τον 1,5 τόνο και µόνο εάν το φορτώσεις όσο παίρνει θα καταλάβεις πως πλησιάζει στο όριό του. Τα 0-100 km/h σε 9,8” και η τελική των 206 km/h είναι τιµές ενδεικτικές αυτής της αξιοπρέπειας.
Με γραµµική και χωρίς κενά απόδοση, ο TSI έχει την αµέριστη βοήθεια της σωστής κλιµάκωσης του DSG, το οποίο εκτελεί τις αλλαγές όσο γρήγορα το θυµόµαστε από το παρελθόν. Πολύ, δηλαδή. Επιπλέον τις κάνει στον σωστό χρόνο, οπότε µένει µόνο το απότοµο ξεκίνηµα να χαλάει λίγο τη συνολική εικόνα. Τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιµής. Και οφείλουµε να αναφέρουµε πως ένα Karoq µε τον ίδιο συνδυασµό κινητήρα-κιβωτίου που είχαµε για δοκιµή τις ίδιες ηµέρες, ήταν πολύ πιο προοδευτικό.
Όπως και να έχει, µε το κιβώτιο συνεργάζεσαι εύκολα και σε µαθαίνει γρήγορα, καταλαβαίνοντας πότε θέλεις να αλλάξει ταχύτητα. Οπότε η απουσία των paddles από το τιµόνι ξεπερνιέται. Να τα ξεχάσεις βοηθά και η µέση κατανάλωση που στα 8,5 lt/100 km σε όλη τη διάρκεια της δοκιµής δεν είναι υπερβολική. Εάν παρασυρθείς δεν είναι πολύ δύσκολο να αγγίξεις τα 9,5-10 lt/100 km, ωστόσο εάν είσαι προσεκτικός ή/και σε ανοιχτό δρόµο το 7,5 είναι ένα εφικτό νούµερο.
Από εκεί και πέρα, η ασφαλής µετακίνηση είναι το βασικό δεδοµένο παντού και πάντα. Χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι το Škoda Kodiaq που απέχει 19 cm από το έδαφος (19,6 τα Sportline) δεν µπορεί να κινηθεί σβέλτα. Καταλαβαίνεις όµως, πως προφανώς δεν έχει φτιαχτεί µε τέτοια προτεραιότητα. Αντιθέτως, δόθηκε έµφαση στη συγκροτηµένη συµπεριφορά ακόµα και όταν το πιέζεις, µε µεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και µειλίχιες αντιδράσεις χάρη στο µεγάλο µεταξόνιο των 2,79 m.
Η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή µα δεν επηρεάζει τη σταθερότητα ή την τροχιά, ενώ στο ταξίδι η αθόρυβη κύλιση ξεχωρίζει, το ίδιο και η άνεση, µε πολύ ποιοτική λειτουργία από τους πίσω πολλαπλούς συνδέσµους. Οπότε σε όποιο κάθισµα κι εάν κάθεσαι, θα φτάσεις στον προορισµό ξεκούραστος και φρέσκος. Παράλληλα πρόκειται και για ένα εύχρηστο αυτοκίνητο στην καθηµερινότητα που, παρά τις µεγάλες διαστάσεις, δεν θα σε δυσκολέψει στο αστικό πεδίο παρά µόνο στον χώρο που χρειάζεται για να παρκάρει. Έτσι κι αλλιώς πάντως, περιλαµβάνει στον βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισµό όλα τα σύγχρονα συστήµατα που κάνουν τα πράγµατα για εσένα. Ακόµα και το παρκάρισµα.
Το ρεζουµέ του Škoda Kodiaq είναι πως έκανε έτσι κι αλλιώς ό,τι περνούσε από το χέρι του για να το θυµάσαι ως το τέλειο οικογενειακό. Μόνο που τώρα το κάνει ακόµα καλύτερα, χάρη στις µικρές αναβαθµίσεις περισσότερο στην τεχνολογική εικόνα της καµπίνας και λιγότερο στις αισθητικές πινελιές του αµαξώµατος.
Όσο για την τιµή, µε τον 1.500άρη TSI και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τις €30.300 και αφορά στο επίπεδο εξοπλισµού Ambition από το οποίο δεν λείπει τίποτα ουσιαστικό. Για παράδειγµα περιλαµβάνει µέχρι πίσω αισθητήρες παρκαρίσµατος, το συρόµενο πίσω κάθισµα και αυτόµατο διζωνικό κλιµατισµό. Το ίδιο επίπεδο εξοπλισµού είναι το βασικό και µε το κιβώτιο DSG, το οποίο ανεβάζει την τιµή στις €34.700. Ένα όχι ευκαταφρόνητο σκαλοπάτι, προσθήκη που όµως ταιριάζει σαφώς σε κάθε SUV.
Ακόµα µεγαλύτερο είναι το σκαλοπάτι για το επίπεδο Sportline µε το σπορ προφίλ και τις €41.800: 19άρες ζάντες, µαύρες λεπτοµέρειες στο αµάξωµα, διαφορετικοί προφυλακτήρες, σπορ καθίσµατα (του οδηγού µε ηλεκτρική ρύθµιση) και τιµόνι, Driving Mode Select, κάµερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούµενους καθρέφτες και το Škoda Connect µε δωρεάν υπηρεσίες για τον πρώτο χρόνο.
Τι λέει το DRIVE
Με μικρές αναβαθμίσεις στην ψηφιακή εικόνα της καμπίνας και την αισθητική του αμαξώματος, το Škoda Kodiaq συνεχίζει να κάνει ό,τι μπορεί για να το θυμάσαι ως το τέλειο οικογενειακό. Και τα καταφέρνει μια χαρά.
Τιμή Από €34.700 (από €30.300 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίηση κυλίνδρων ACT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2156 g/km
Διαστάσεις 4.697 x 1.882 x 1.681 mm
Χώρος αποσκευών 650 lt
Βάρος 1.518-1.727 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης