Εάν δεχτούμε (που δεχόμαστε) πως την αρχή έκανε εμφατικά το Kodiaq για να δώσει τη σκυτάλη στο Karoq που διεύρυνε ιδανικά την γκάμα των SUV της Skoda, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη ολοκλήρωση από το ολόφρεσκο B-SUV που ονομάζεται Kamiq.
Όπως είναι λογικό βασίζεται στη μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB του Volkswagen Group, την Α0 δηλαδή, μόνο που οι Τσέχοι έκαναν προσαρμογές εκεί που έκριναν ότι χρειαζόταν για να το κάνουν να ξεχωρίσει. Στα 4,24 m, είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τα όμοια Volkswagen T-Cross και SEAT Arona, οπότε ορίζει το άνω άκρο μεγέθους στην κατηγορία. Για την ακρίβεια πλησιάζει πολύ την επόμενη σε μήκος, ενώ στο μεταξόνιο των 2,65 m τη φτάνει για τα καλά. Το αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξενεί με τεράστια άνεση τέσσερις πολύ ψηλούς επιβάτες.
Ένας ακόμα δεν είναι το ίδιο άνετα, αλλά για κοντινές αποστάσεις χωράει ανθρώπινα. Πέραν από την ευρυχωρία, θα εκτιμήσεις ακόμα τη συνολικά γεροδεμένη κατασκευή και την υψηλή απτή ποιότητα του ταμπλό που έχει απλή, καθαρή εικόνα και άριστη εργονομία. Μόνο από την επένδυση της οροφής και τα πλαστικά πάνελ στις πόρτες ίσως να περίμενες κάτι περισσότερο, ωστόσο η εικόνα παραμένει προσεγμένη.
Στα υπέρ ανήκει σαφώς και ο χώρος αποσκευών που χωράει 400 lt -με ρεζέρβα ανάγκης από κάτω, από τον οποίο το μόνο παράπονο είναι ότι η αναδίπλωση των καθισμάτων δεν δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης. Από την άλλη, είναι περιττό να αναφέρουμε πως οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και οι λύσεις «Simply Clever» κάνουν τη ζωή εύκολη. Το ίδιο και η εποπτική ορατότητα που έχει ο οδηγός, καθισμένος σε μια θέση που χωρίς να είναι ιδιαίτερα ψηλή δίνει την αίσθηση του «κάτι παραπάνω» που συνήθως αποζητά ο οδηγός ενός SUV.
Σταθερή αξία
Καθότι αυτά τα γνωρίσαμε ήδη από το Kamiq 1.5 TSI DSG που έχουμε ήδη δοκιμάσει, για το συγκεκριμένο Kamiq είναι καλύτερα να επικεντρωθούμε στον 3κύλινδρο 1.0 TSI που λογικά θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον. Η βασική έκδοση αποδίδει 95 PS και έχει 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ωστόσο εμείς δοκιμάζουμε εκείνη με τους 116 PS με το χειροκίνητο 6άρι -υπάρχει και η επιλογή για 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη.
Όπως πάντα, ο 1.0 TSI έχει ελάχιστους κραδασμούς, σπιρτόζικη απόκριση στο γκάζι, γραμμικό τράβηγμα από τις 1.500 rpm και σωστό άπλωμα της ισχύος μέχρι τις 6.000. Χάρη δε, στην αποτελεσματική ηχομόνωση δεν ακούγεται ποτέ έντονα στην καμπίνα. Οπότε τελικά το ερώτημα είναι πώς τα καταφέρνει απέναντι στα 1.200 kg του αμαξώματος.
Πολύ πετυχημένα είναι η απάντηση, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αριθμούς. Μετρήσαμε 0-100 km/h σε 9,7”, 50-110 km/h με αλλαγές σε 8,2”, 80-110 km/h με 3η σε 5,0” και 110-140 km/h με 4η σε 8,5”. Με βάση το αρχείο μας, μόνο το SEAT Arona με τον ίδιο κινητήρα μπορεί να το κοντράρει, όσο κι εάν το Kamiq παίρνει βραχεία κεφαλή τις περισσότερες φορές. Οι υπόλοιποι ανταγωνιστές είναι από λίγο έως αρκετά πιο αργοί σε επιτάχυνση. Οπότε με μια απλοποιημένη περιγραφή, θα μπορούσες να πεις πως ο 1.0 TSI είναι απόλυτα επαρκής για το Kamiq ακόμα κι όταν το φορτώνεις.
Χωρίς μάλιστα να καίει πολύ. Τα 7,3 lt/100 km είναι οπωσδήποτε λογικά, ενώ με οικονομική οδήγηση μπορείς να βλέπεις αισθητά χαμηλότερα νούμερα. Σε αυτό βοηθά και η κλιμάκωση του κιβωτίου που αρχικά φαίνεται μακρύ, αλλά τελικά αποδεικνύεται ιδανικό για τα 200 Nm που κορυφώνονται στις 2.000 rpm. Κάτω από εκεί είναι θεμιτό ένα κατέβασμα εάν θέλεις να επιταχύνεις σβέλτα κι αυτό γίνεται πανεύκολα από τον ακριβή και θετικό σε κούμπωμα λεβιέ.
Πολύ αξιόλογα είναι και τα φρένα που έχουν δίσκους και πίσω και σε διαδοχικά φρεναρίσματα πανικού πέτυχαν κατ’ επανάληψη τιμή κοντά στην καλύτερη των 38,6 m για τα 100-0 km/h. Πολύ θετικά σχόλια κερδίζει και η ρύθμιση της ανάρτησης συνολικά που είναι σφιχτή, μα όχι τόσο ώστε να ενοχλεί σε καμία περίπτωση. Μόνο σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσεις τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα λίγο ξερό, τουλάχιστον με τους 17άρηδες τροχούς της έκδοσης Style. Πέραν αυτού δεν υπάρχει κανένα παράπονο αφού η σταθερότητα είναι υποδειγματική, η πρόσφυση άφθονη και η ευκολία οδήγησης αυτή που ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείς κάθε μέρα στην πόλη.
Και όταν έρθει η ώρα να το χρησιμοποιήσεις εκτός ασφάλτου, καλό θα ήταν να ξέρεις πως το σημείο-κλειδί είναι ο συντονισμός του γκαζιού με τον συμπλέκτη, προκειμένου να αποφεύγεις το άσκοπο σπινάρισμα και να εκμεταλλευτείς τελικά την ικανή απόσταση των 18,8 cm από το έδαφος.
Ως 1.0 TSI 116 PS, το Kamiq ξεκινά από τις €18.600 στο επίπεδο εξοπλισμού Ambition που είναι το πιο value for money και περιλαμβάνει όλα όσα πραγματικά χρειάζεσαι για την ασφάλεια και την άνεση το 2020. Η έκδοση Style φτάνει τις €19.900 και έχει λίγο πιο πολυτελή αύρα, ενώ διαθέτει και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που διατίθεται προαιρετικά στο Ambition.
Οπότε χωρίς να είναι φτηνό, το Kamiq έχει να δώσει κάτι ιδιαίτερο κυρίως σε εκείνον που θέλει μεγάλο χώρο και σαφώς αξίζει την προσοχή κάθε υποψήφιου αγοραστή στα B-SUV.
Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να είναι φτηνό, το Kamiq έχει να δώσει κάτι ιδιαίτερο κυρίως σε εκείνον που θέλει μεγάλο χώρο και σαφώς αξίζει την προσοχή κάθε υποψήφιου αγοραστή στα B-SUV.
Τιμή Από €18.600
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/5.000-5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 27,6”
0-400 m 17” @ 133,3 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 166,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 23,2”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 8,5”
110-140 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 16,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.241 x 1.793 x 1.553 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης