Το τελευταίο κουπέ της Škoda ήταν το Rapid του 1990, ένα φάστμπακ χτισμένο πάνω στο σεντάν Škoda 130 της εποχής. Από την άλλη ο λογότυπος «RS» που συνοδεύει τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της τσεχικής εταιρείας έγινε γνωστός κυρίως με το Octavia και μέχρι χθες απαντάτο στο Octavia iV Grand Coupé αλλά και το μεγάλο SUV Kodiaq.
Ωστόσο σήμερα, με το Enyaq Coupé RS iV η Škoda μας δείχνει πόσο έχουν αλλάξει κάποια μέχρι πρότινος δεδομένα. Το κουπέ λοιπόν δεν σημαίνει απαραίτητα τρίθυρο αμάξωμα (αυτό το ξέραμε) και το λογότυπο RS παρότι και πάλι σηματοδοτεί την κορυφαία έκδοση ενός μοντέλου, πλέον σημαίνει περισσότερο υψηλότερη ισχύ και σπορ στοιχεία, παρά σπορ οδηγικό χαρακτήρα. Τουλάχιστον έτσι όπως τον θυμόμαστε…
Για το δεύτερο σκέλος θα εξηγηθούμε παρακάτω, όμως για το πρώτο αρκεί να πούμε πως το Enyaq συμπλέει με τους σημερινούς κανόνες της αυτοκίνησης. Το κουπέ αμάξωμα αναφέρεται στη σχεδίαση της οροφής και το τελείωμα του πίσω μέρους, διατηρώντας την πρακτικότητα και τους εσωτερικούς χώρους, ατόφιους από την SUV έκδοση. Η οποία να σημειώσουμε πως διατίθεται επίσης ως RS.
Οπότε μιλάμε αποκλειστικά για αισθητική διαφοροποίηση, με πιο αεροδυναμική, εντυπωσιακή και νεανική εικόνα. Η κουπέ υπόσταση δεν προσθέτει κάτι στο εσωτερικό του Enyaq το οποίο είναι ίδιο με των SUV εκδόσεων.
Αυτό που κάνει διαφορά είναι η έκδοση RS που αναβαθμίζει την εικόνα του Enyaq με σπορ φινίρισμα. Ως «RS», το Enyaq διακρίνεται για την πιο σπορτίφ ατμόσφαιρα που διαμορφώνεται από τα νέα σπορ καθίσματα με ενισχυμένα σημεία στήριξης και επένδυση με ύφασμα μικροϊνών Suedia εν είδει αλκαντάρα.
Το ίδιο υλικό ντύνει και το ταμπλό, ενώ συνδυάζεται με πράσινες ραφές και μαύρη οροφή. Συνολικά η επιλογή των υλικών είναι κάτι περισσότερο από προσεγμένη, αναβαθμίζοντας συνολικά και το ήδη καλό επίπεδο της απτής ποιότητας του Enyaq.
Ο πολύ ευχάριστος διάκοσμος έχει όνομα και βασίζεται στη νέα φιλοσοφία «Design Selections» της Škoda. Σύμφωνα με την οποία το εσωτερικό εστιάζει σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με φυσικά, βιώσιμα επεξεργασμένα (ανακυκλωμένα και μη υλικά), ενισχύοντας τον οικολογικό χαρακτήρα των μοντέλων της εταιρείας και δη των ηλεκτρικών.
Κατά τα άλλα, η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων (5,3”), το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και η κεντρική οθόνη αφής των 13” για το infotainment αποτελούν τα high-tech στοιχεία. To τελευταίο διαθέτει νέο λογισμικό (ME3) με καλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας, περισσότερες υπηρεσίες μέσω του Škoda Connect app αλλά και νέες επιλογές για τη φόρτιση.
Οι χώροι παραμένουν από τα δυνατά σημεία του Enyaq και στην κουπέ έκδοση. Συγκεκριμένα ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι τεράστιος όπως και το πλάτος του καθίσματος, ενώ και ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι είναι επαρκέστατος, χάρη και στη γυάλινη οροφή.
Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών συμπληρώνει τον πρακτικό χαρακτήρα με 570 lt, άσχετα αν έχει χάσει 15 lt σε σχέση με την SUV έκδοση. Η πρακτικότητα ενισχύεται τόσο από το κανονικό σχήμα, την ηλεκτρική πόρτα και το επίπεδο δάπεδο, όσο και από τις EasyClever λεπτομέρειες που δίνουν το «παρών» και σε αυτό το μοντέλο.
Το πρώτο ηλεκτρικό «RS» της Škoda τιμά το λογότυπο με την ισχύ των 299 PS από τα ηλεκτρικά του μοτέρ. Ως έκδοση η RS βασίζεται στην τετρακίνητη «80x» των 265 PS, από την οποία όμως διαφέρει σε χαρακτήρα. Η μπαταρία των 77 kWh έχει βρει θέση στο δάπεδο του Enyaq Coupé RS και είναι μέσα σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο δώδεκα διαμερισμάτων.
Η μικτή ηλεκτρική αυτονομία που αυτή προσφέρει ανέρχεται στα 400 km περίπου, με μέση τιμή κατανάλωσης στις 20,3 kWh/100 km. H οποία κατανάλωση μπορεί εύκολα να αυξηθεί αν θελήσεις να εκμεταλλευθείς την απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων αλλά και να μειωθεί αν είσαι συγκρατημένος.
Οι 300 ίπποι δεν ξηλώνουν την άσφαλτο όμως είναι ικανοί να κινήσουν σβέλτα το Enyaq RS κάνοντας 0-100 km/h σε 6,5” και συνεχίζοντας τη δυνατή επιτάχυνση μέχρι σχεδόν τον κόφτη της τελικής, στα 180 km/h. Η φόρτιση από οικιακό φορτιστή (ΑC) 11 kW διαρκεί 8 ώρες, ενώ από ταχυφορτιστή (DC) χρειάζεται 29 λεπτά για να γεμίσει από το 10-80% της χωρητικότητάς του με δυνατότητα να δέχεται έως 135 kW.
RSει όπως και να το δεις…
Η προσθήκη του «RS» στο Enyaq, φαίνεται πως επιλέχθηκε ξεκάθαρα για λόγους εντυπωσιασμού. Και από αυτή την σκοπιά την δικαιολογεί απόλυτα αφού είναι το ισχυρότερο Škoda παραγωγής που είδαμε ποτέ και έχει την ικανότητα να προδιαθέτει ευχάριστα τον οδηγό του.
Όμως το Enyaq RS δεν είναι σπορ όπως το αντιλαμβάνεται κανείς παραδοσιακά, αλλά ένα πολύ γρήγορο και απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και το έχει χαμηλώσει κατά 1,5 cm εμπρός και 1 cm πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.
Ακόμα και χωρίς την προαιρετική, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC) τα καταφέρνει εξαιρετικά στο κομμάτι της διαχείρισης του όγκου του αλλά και της άνεσης. Ενώ παράλληλα, διατηρείται σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες, μα και απόλυτα ουδέτερο στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις είναι μικρές και οποιαδήποτε απόπειρα για μεταφορά βάρους αντιμετωπίζεται δραστικά από τα ηλεκτρονικά συστήματα και τίποτα δεν μπορεί να κλονίσει την ουδετερότητά του.
Τι λείπει λοιπόν για να χαρακτηριστεί σπορ; Αυτή η απόλυτη αίσθηση του να έρχεσαι κοντά με το αυτοκίνητο. Γιατί αφενός ο οδηγός πάντα αντιλαμβάνεται πως κουμαντάρει κάτι βαρύ, μέσω της μικρής ασάφειας του τιμονιού αλλά και της έλλειψη της αμεσότητας στις εντολές του.
Ανακεφαλαιώνοντας, ως RS το Enyaq Coupé iV είναι ένα γρήγορο και ασφαλές ηλεκτρικό SUV με σπορ χαρακτηριστικά και ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Το οποίο στέκεται επάξια στην γκάμα της Škoda ως το πιο ισχυρό, σύγχρονο και ξεχωριστό μοντέλο της. Η τιμή του είναι σχετικά αλμυρή στις €66.500 χωρίς την επιδότηση, όμως τα μοναδικά στοιχεία που διαθέτει δικαιολογούν τις επιπλέον €7.300 από την έκδοση 80x Coupe.
Škoda Enyaq Coupé RS iV | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE Η Skoda βάζει για πρώτη φορά τον κωδικό RS σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε το Enyaq RS είναι το ισχυρότερο μοντέλο της εταιρείας σήμερα και κερδίζει τις εντυπώσεις με τον χαρακτήρα του και τις επιδόσεις του. Αρκεί να μη θέλεις κάτι παραδοσιακά σπορ. | |
Τιμή | από €66.500 (€58.500 με επιδότηση) |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | ΒEV, δυο σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, εμπρός 204 PS, 310 Nm, πίσω 109 PS, 162 Nm, μπαταρία 77 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης |
Απόδοση | 299 PS, 460 Nm |
Διαστάσεις | 4.653 x 1.879 x 1.607 mm |
Χώρος αποσκευών | 570 lt |
Βάρος | 2.180 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 6,5" |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 20,3 kWh/100 km |
Ηλεκτρική αυτονομία* | 400 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μετρήσεις DRIVE | |
Φόρτιση | |
Συνεχές ρεύμα (DC), 10-80% της μπαταρίας | Έως 135 kW, από 29' |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίας | Έως 11 kW, από 8 ώρες |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |