Test drive: SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 PS DSG 4DRIVE

Test drive: SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 PS DSG 4DRIVE

Με το μεγαλύτερο SUV της, η SEAT προσφέρει το μέγιστο της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας για όσους ένα Ateca δεν είναι αρκετό.

Το Tarraco ουσιαστικά ολοκληρώνει την γκάμα της σύγχρονης SEAT, η οποία εδώ και καιρό καταρρίπτει το ένα θετικό ρεκόρ ύστερα από το άλλο.

Αν και δεν του φαίνεται με την πρώτη ματιά, έχει μήκος 4,74 m και μεταξόνιο 2,79 m, οπότε η ευρυχωρία της καμπίνας σχεδόν ξεπερνά τη φαντασία. Στο συρόμενο πίσω κάθισμα, ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα είναι τεράστιος, όπως και εκείνος για τις αποσκευές που χωράει 760 lt. Ωστόσο δεν χρειάζεται να θυμάσαι αυτόν τον αριθμό. Η ουσία είναι πως χωρά τα πάντα και φορτώνεται από μια μεγάλη πόρτα με χαμηλό κατώφλι.

Επιπρόσθετα, οι πλάτες των καθισμάτων αναδιπλώνονται μέσα από το χώρο φόρτωσης με πρακτικούς λεβιέδες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η δυνατότητα για 7θέσια διάταξη έναντι €850, με δύο έξτρα καθίσματα που αναδύονται από το πάτωμα του χώρου αποσκευών και, σύμφωνα με τη SEAT, είναι κατάλληλα για επιβάτες μέχρι 1,60.

SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 PS 4DRIVE DSG

Η λογική της καμπίνας ακολουθεί εκείνη του αμαξώματος, με απλή και ταυτόχρονα σύγχρονη γραμμή. Το ταμπλό είναι χαμηλών τόνων, με μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος και σκληρά στα περισσότερα από τα υπόλοιπα τμήματα. Τα σημεία επαφής έχουν πολύ ευχάριστη υφή, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η αίσθηση στιβαρότητας σε γεμίζει. Μόνο οι εσωτερικές χειρολαβές στις πόρτες θα ήθελες να έχουν καλύτερη συναρμολόγηση, ωστόσο αυτό σαφώς χάνεται μέσα στη μεγάλη εικόνα.

Η εργονομία είναι σωστή, η ορατότητα το ίδιο και οι πρακτικές θήκες αφθονούν, ενώ η τεχνολογία συνδεσιμότητας είναι υψηλή. Το infotainment έχει οθόνη αφής με διαγώνιο 8” και πολύ καλή ανταπόκριση στην αφή, ενώ πολύ θετικά μετράει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που ανάλογα με το layout δίνει πολλή πληροφορία με εύληπτο τρόπο.

Αυτό που πρέπει
Ωστόσο, στο συγκεκριμένο Tarraco, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον κινητήρα και στη μετάδοση. Πρόκειται για τη βασική τετρακίνητη έκδοση, με τον δίλιτρο TDI των 150 PS και 340 Nm. Ήδη από τις 1.700 rpm η απόκριση είναι καλή και η όρεξή του να ανεβάσει στροφές θα ήταν αρκετή ακόμα και χωρίς τη βοήθεια των επτά σωστά διαλεγμένων σχέσεων του κιβωτίου DSG που υποχρεωτικά συνοδεύει το σύστημα 4DRIVE.

Το τελευταίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για να μεταδώσει την κίνηση και στους πίσω τροχούς, με ομολογουμένως γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο. Η SEAT δεν ανακοινώνει καν την απόσταση από το έδαφος, ωστόσο το Tarraco καλύπτει άνετα τις περιστασιακές εκτός δρόμου απαιτήσεις και διαθέτει ειδικά προγράμματα οδήγησης που διευκολύνουν τους άπειρους οδηγούς.

SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 PS 4DRIVE DSG

Από την άλλη, σε συνδυασμό με τον δίλιτρο TDI, το 4DRIVE ανεβάζει το βάρος κατά 190 kg σε σχέση με την έκδοση 1.5 TSI 150 PS που έχουμε ζυγίσει στα 1.520 kg. Παρ’ όλα αυτά οι επιδόσεις του είναι περισσότερο από ικανοποιητικές, με 0-100 km/h σε 9,4”, 80-110 km/h σε 5,1” και 110-140 km/h σε 7,9”. Οπότε είναι ξεκάθαρο πως επιταχύνει με ασφάλεια και έχει περιθώριο να κινείται έτσι ακόμα και φορτωμένο. Σε σχέση μάλιστα με το επίσης 150άρι, βενζινοκίνητο 1.5 TSI, κρατιέται μπροστά μέχρι τα 130 km/h.

Η λειτουργία του DSG χαρακτηρίζεται από τις παραδοσιακά αποφασιστικές, κοφτές αλλαγές, με τις στροφές του κινητήρα σπάνια να ξεπερνούν τις 2.000. Δεν είναι λίγες οι φορές πάντως που αναζητάς πιο γρήγορο κατέβασμα, οπότε συχνά καταλήγεις την ρύθμιση Sport.

Η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει προτεραιότητα στην απορρόφηση των κραδασμών από το δρόμο και το καταφέρνει πολύ καλά στις περισσότερες περιπτώσεις. Μόνο τις πολύ βαθιές, κοφτές ανωμαλίες θα ήθελες να φιλτράρει λίγο περισσότερο. Από την άλλη, είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να ελέγχει άψογα το αμάξωμα σε δρόμο με στροφές για να μη γέρνει πολύ ή να πλέει. Ούτε και να βυθίζεται πολύ στο φρενάρισμα, το οποίο είναι αρκετά δυνατό, χωρίς το μεγάλο βάρος του αμαξώματος να φέρνει γρήγορα κόπωση.

Σε αίσθηση το Tarraco μοιάζει λίγο πιο σφιχτό από την αντίστοιχη έκδοση του «αδελφού» Skoda Kodiaq. Και ναι μεν δεν είναι σπορ, ο οδηγός μπορεί όμως να εκμεταλλευτεί την πλούσια πρόσφυση και το ισορροπημένο κράτημα που εξασφαλίζει η τετρακίνηση για να κινηθεί γρήγορα και εύκολα σε κάθε δρόμο. Και πάντα με το συναίσθημα πως όλα είναι υπό έλεγχο και κυλούν με απόλυτη ασφάλεια.

Αναφερόμενοι στην τελευταία, είναι χρήσιμο να αναφέρουμε την πλήρη ομπρέλα ασφάλειας με αυτόματο φρενάρισμα, προστασία ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, φώτα full LED αλλά και το πληρέστατο πακέτο αερόσακων. Καμία έλλειψη δεν έχει ούτε ο εξοπλισμός άνεσης, με αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων κ.ά., ήδη από τη βασική έκδοση Style με €37.500 (διαμορφώστε όπως θέλετε το Tarraco εδώ). Είναι σεβαστό αντίτιμο, μα οπωσδήποτε μέσα στο παιχνίδι της κατηγορίας, ενώ ακόμα πιο πλούσια είναι η Xcellence των 41.900, η οποία ωστόσο μάλλον έχει περισσότερο νόημα στην έκδοση των 190 PS.

Τι λέει το DRIVE
Σαφώς μέσα στο παιχνίδι μιας δύσκολης κατηγορίας από τον ανταγωνισμό της οποίας το μεγαλομεσαίο SUV της SEAT δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση, πολύ δύσκολα θα βρεις ψεγάδι.
Τιμή Από €37.500
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο VGT, ψεκασμός common rail, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 340 Nm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 27,4”
0-400 m 16,7” @ 132,4 km/h
0-1.000 m 31” @ 166,3 km/h
60-160 km/h 23,3”
50-80 km/h 3,5”
80-110 km/h 5,1”
110-140 km/h 7,9”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km
Διαστάσεις 4.735 x 1.839 x 1.674 mm
Χώρος αποσκευών 760 lt
Βάρος 1.710 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube