Τα αυτοκίνητα πόλης είναι ένα γλαφυρό παράδειγμα για το ρυθμό με τον οποίο προοδεύει η αυτοκίνηση.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν αδιανόητο ένα αυτοκίνητο, στις διαστάσεις και την τιμή του Mii, να συνδυάζει τόσο καλά την οικονομία με τους χώρους και το ασφαλές πάτημα στο δρόμο.
Δυνατός παίχτης
Η οδήγησή του είναι εύκολη και άνετη, χάρη στα μαλακά και ακριβή σε λειτουργία χειριστήρια, ενώ είναι όσο κόμπακτ πρέπει σε διαστάσεις ώστε να παρκάρεις εύκολα. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας με τους 60 ίππους δεν είναι πολύ δυνατός, είναι όμως εύστροφος και σπιρτόζικος για να επιταχύνεις ικανοποιητικά από φανάρι σε φανάρι ή να αλλάζεις λωρίδες στην κίνηση της πόλης. Ο λεβιές δε θα σε προβληματίσει, έχοντας καλό κούμπωμα. Το τιμόνι του Mii δεν είναι πούπουλο, έχει όμως μια χαρά αίσθηση και κόβει όσο χρειάζεται.
Μόνο σε πιο ανοιχτό δρόμο θα αναζητήσεις περισσότερη δύναμη, κι αυτό επειδή το πάτημα στο δρόμο σε εντυπωσιάζει. Η λειτουργία της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης είναι σε εξαιρετικό επίπεδο. Ο θόρυβος από το μοτέρ και το δρόμο είναι πολύ καλά –για τα δεδομένα της κατηγορίας- μονωμένος, ενώ η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες ανεξαρτήτως ταχύτητας. Αποκομίζεις με λίγα λόγια αίσθηση αυτοκινήτου από μεγαλύτερη κατηγορία.
Και μικρό και μεγάλο
Ακόμα και τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν μια χαρά στο Mii, ενώ οι πίσω μπαινοβγαίνουν πανεύκολα χάρη στις μεγάλες πόρτες του 5θυρου αμαξώματος. Πολύ καλά τα πάει και στο πορτμπαγκάζ που χωράει 251 λίτρα. Υπάρχουν αυτοκίνητο από τη μεγαλύτερη κατηγορία που δεν είναι τόσο ευρύχωρα. Όλοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που πρέπει και μπορείς να χειριστείς ό,τι θέλεις χωρίς να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Υπάρχει ένα μεγάλο φάουλ πάντως που έχει να κάνει με την ανυπαρξία διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στην πόρτα του οδηγού. Αυτό είναι κάτι που συχνά-πυκνά δυσκολεύει τη ζωή σου, όπως άλλωστε και η αδυναμία ανοίγματος των πίσω παραθύρων. Απλώς «σπάνε» προς τα έξω για εξαερισμό.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα πάντως, το Mii δε σηκώνει κουβέντα. Τα πλαστικά είναι πολύ καλά για την κατηγορία ενώ το γυμνό μέταλλο στις πόρτες δεν δίνει την αίσθηση του φτηνού αλλά του νεανικού. Η συναρμολόγηση είναι επίσης προσεγμένη, γι’ αυτό και δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός.
Και φτηνό και οικονομικό
Η πιο συμφέρουσα έκδοση του Mii είναι η 5θυρη Style των 60 ίππων που ξεκινάει από τα 9.870 ευρώ και έχει έκπτωση 500 ευρώ. Η βασική Reference είναι στα € 9.120 αλλά δεν έχει ούτε ηλεκτρικά παράθυρα, ούτε κεντρικό κλείδωμα.
Αξίζει περισσότερο πάντως να επιλέξετε την Style Ecomotive με 10.220 ευρώ, που με stop/start και εκπομπές CO2 στα 95 gr/km δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στην απλή Style των 105 gr CO2/km αναλογούν 94,5 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τέσσερις αερόσακοι και ESP, καθώς επίσης και κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD και τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα.
Η εγγύηση των μηχανικών μερών είναι μόνο 2 χρόνια, από την άλλη όμως η μέση κατανάλωση είναι στα 6,5 λίτρα/100 km, τα οποία με προσοχή μπορούν να πέσουν κι άλλο. Σε πολύ καλό επίπεδο είναι και το κόστος συντήρησης, που για τα τρία πρώτα χρόνια βρίσκεται στα 307 ευρώ. Αλλαγή λαδιών χρειάζεται κάθε 15.000 km ή μια φορά το χρόνο, ενώ κάθε 30.000 km ή δύο χρόνια είναι προγραμματισμένο το service.
Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα πόλης. Είναι φτηνό, δεν καίει, έχει μεγάλους χώρους και στέκεται εξαιρετικά στο δρόμο. Υπάρχει κάτι άλλο να ζητήσεις;
Τιμή από €9.120 (έκδοση 5d Reference)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός, 60 PS/5.000 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 9,8
0-100 km/h 15,1”
0-120 km/h 22,2”
0-140 km/h 36,3”
0-400 m 19,7”
0-1.000 m 36,4”
50-80 km/h με 3η 7,6”
80-110 km/h με 4η 12,0”
110-140 km/h με 5η 31,3”
100-0 km/h 37,4 m
Τελική 160 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 3.557 x 1.641 x 1.478 mm
Βάρος 910 kg
Μετρήσεις Drive