Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

SUV αλά CNG: Ριμάρει στον τίτλο, αλλά ριμάρει ακόμα καλύτερα στη χρήση λόγω κατανάλωσης. Καίγοντας 5,2 kg ανά 100 km, μιλάμε για μια αυτονομία 254 km. Ήγουν, πας Αθήνα-Λαμία, 214 km, με €9,3!

Στον Όμιλο Volkswagen, το CNG είναι κυρίως υπόθεση της SEAT. Η ισπανική φίρμα εξελίσσει τους κινητήρες φυσικού αερίου που χρησιμοποιούνται από τις άλλες μάρκες της οικογένειας. Αλλά δεν διστάζει να κάνει και ιδία χρήση, με τελευταία απόδειξη το Arona TGI.

Μέσα στην ακατανόητα εσπευσμένη φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης λοιπόν αποφασίσαμε να ανακαλύψουμε το Arona TGI, την πρόταση CNG στην γκάμα του μικρού SUV της SEAT. Αυτοκίνητο που καίει με άλλα λόγια φυσικό αέριο που θα μπορούσε να αποτελεί το πράσινο καύσιμο των επόμενων 30 χρόνων και μάλιστα με την υφιστάμενη τεχνολογία των βενζινοκινητήρων.

Κάτω από το καπό του μικρού ισπανικού SUV, υπάρχει ένα 3κύλινδρο μοτέρ 999 cc, το ίδιο με το αυτό του Ibiza TGI που αποδίδει 90 άλογα και 160 Nm. Κινητήρας που συνδυάζεται από γεννησιμιού του με 6άρι χειροκίνητο σασμάν και stop/start.

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Τι αλλάζει;
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της γκάμας TGI είναι το μέγεθος του ρεζερβουάρ βενζίνης. Η μείωση της χωρητικότητάς του είναι δραστικότατη, με το αυτοκίνητο να έχει στη διάθεσή του μόλις εννέα λίτρα βενζίνης. Αυτό εξηγείται καταρχήν επειδή οι ανάγκες της βενζίνης περιορίζονται σε μερικές πολύ συγκεκριμένες καταστάσεις -για να θερμανθούν τα μπεκ ψεκασμού σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και ύστερα από ένα γέμισμα για να καούν τα υπολείμματα αερίου. Και δεύτερον, επειδή όσοι αγοράζουν ένα αυτοκίνητο με CNG θέλουν πάνω απ’ όλα, για ευνόητους λόγους, να καίνε φυσικό αέριο.

Η ελληνική Τεχνοκάρ διαθέτει το Arona TGI μόνο στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Style. Βέβαια, μπορείς να ανέβεις σε «επίπεδο» εξοπλισμού αγοράζοντας έξτρα κομμάτι κομμάτι από την πληθωρική λίστα των προαιρετικών στοιχείων. 

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Για την απώλεια των πέντε αλόγων και των 15 Nm σε σχέση με το αποκλειστικά βενζινοκίνητο 95άρι 1.0 TSI δεν μπορούμε να εκφέρουμε γνώμη, καθώς δεν έχουμε δοκιμάσει το μοντέλο. Σε αίσθηση δεν μας προκάλεσε εντύπωση για τη σβελτάδα του, ακόμη κι όταν πατάς βαθιά το γκάζι. Το μικρό μοτέρ, όχι ιδιαίτερα τζούφιο είναι η αλήθεια, με το παραμικρό φορτίο εξαφάνιζε την εγγενή πιο αθόρυβη λειτουργία του CNG και παρουσίαζε ένα αρχικό κόμπιασμα.

Τα νούμερα του VBox όμως, που είναι αδιάψευστα σε σχέση με την αίσθηση, λένε άλλα. Το Arona TGI έγραψε 11,7” στο σπριντ των 0-100 km/h έναντι των 13,2” που δίνει ο κατασκευαστής, ενώ αξιοπρεπέστατος χρόνος είναι και τα 33,5” που έγραψε από στάση στο χιλιόμετρο.

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Κλείνοντας την παρένθεση, ίσως είναι λίγο ανέντιμο να προσπαθούμε να δώσουμε μεγάλο βάρος στις απόλυτες επιδόσεις του αυτοκινήτου, ειδικά όταν εκπληρώνει την πρωταρχική αποστολή του που είναι να αποτελεί πραγματική αλτερνατίβα στο πετρέλαιο.

Πόση απόσταση όμως μπορείς να κάνεις ανάμεσα σε δύο αντλίες CNG, χωρίς να χρειαστεί να κάψεις βενζίνη; Γνωρίζoυμε ότι το Arona έχει τρεις φύσιγγες αερίου πίσω, στα 200 bar, που δέχονται συνολικά 13,2 κιλά CNG. Και γνωρίζουμε επίσης ότι η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 3,8 kg/100 km (104 g CO2/ km) σύμφωνα με το πρότυπο WLTP για τις ζάντες των 16” της μοναδικής έκδοσης Style: Έτσι, το Arona TGI μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 347 km πριν πάρει τη δόση του σε μεθάνιο. 

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση είναι κάτι παραπάνω από 5 kg/100 km (5,2 τη μετρήσαμε εμείς, ρίχνοντας την αυτονομία στα 254 km. Όλα αυτά για περίπου €11. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν η αυτονομία αυτή σε φυσικό αέριο αποτελεί πρόβλημα. Αν μένεις στην Αττική, με πέντε διαθέσιμα πρατήρια δεν υπάρχει πρόβλημα. Άντε και με τα δύο στη Θεσσαλονίκη. Κι αν είσαι προγραμματισμένος ίσως τη βγάλεις καθαρή με ένα πρατήριο σε Βόλο, Λάρισα, Λαμία και Γιάννενα.

Μια οριακά επαρκής διασπορά που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου σε ένα ταξίδι στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αλλά και σε μια «βόλτα» σε Στερεά, Θεσσαλία, Ήπειρο, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία. Κατά τα λοιπά και χωρίς καλό προγραμματισμό έχεις βενζίνη για 120 έως 150 km μέχρι να βρεις πρατήριο φυσικού αερίου.

Test drive: SΕΑΤ Arona 1.0 TGI

Διά ταύτα
Στο τιμόνι του Arona TGI, δεν χάνεις τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα Arona που κινούνται με βενζίνη. Ως μπόνους, οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες (-25%), δεν υπάρχει σχεδόν καμία εκπομπή μκροσωματιδίων, αλλά βγάζει και ελάχιστα NOx. Πανάκεια; Όχι! Εάν εγκαταλείψεις τη πυκνότερη ζώνη αντλιών CNG της Αττικής, το απόθεμα του αυτοκινήτου σε αμόλυβδη μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα.

Το Arona TGI από την άλλη διαθέτει το καλό και το ωραίο για να καλύψει τις ανάγκες της κινητικότητας και της οικολογίας. Ωστόσο, αυτό το SUV αξίζει από την ελληνική αντιπροσωπεία πλουσιότερη γκάμα εξοπλισμού (που υφίσταται σε άλλες χώρες), αλλά και μια πιο ισχυρή επιλογή από το εργοστάσιο, για παράδειγμα με το μοτέρ 1.5 l TGI του Leon.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Arona 1.5 TSI Evo FR

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Arona 1.6 TDI 95 PS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115 PS

Τι λέει το DRIVE
Το δίκτυο ανεφοδιασμού είναι το κύριο πρόβλημα για την επιλογή του Arona TGI για όσους διαμένουν εκτός Αθηνών, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το μικρό πορτμπαγκάζ.
Τιμή Από €17.190
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/4.500-5.800 rpm, 160 Nm/1.900-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο με έξι σχέσεις
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-140 km/h 24,6”
0-400 m 18,1” @ 123,5 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 152,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,2”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (4η) 10,5”
110-140 km/h (5η) 10,9”
110-140 km/h (6η) 15,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 kg/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km κατά NEDC, 104 g/km κατά WLTP
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Χώρος αποσκευών 282 lt
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube