Αντίθετα από το προηγούμενο Mégane, που ήταν βασισμένο στο παλιότερο μοντέλο της δεύτερης γενιάς, το νέο Mégane της 4ης γενιάς είναι ολοκαίνουργιο.
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF –του Kadjar– είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με εξωτερική σχεδίαση στη γλώσσα των μεγαλύτερων Talisman και Espace, και με ένα εντελώς καινούργιο εσωτερικό.
Οι κινητήρες του πάντως είναι γνωστοί, και τον 1.2 TCe βενζίνης τον ξέρουμε από τα Clio, Captur και Kadjar. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος άμεσου ψεκασμού αποδίδει 130 PS και 20,9 kgm ροπής, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Γρήγορο, αλλά όχι τόσο οικονομικό
Έχοντας δοκιμάσει το νέο Mégane στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 dCi, θα επικεντρωθούμε εδώ βασικά στον κινητήρα 1.2 TCe, τις επιδόσεις και την κατανάλωση που δίνει.
Με βάρος 1.270 kg, το Mégane δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, αλλά οι επιδόσεις του είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,9” και 0-1.000 m σε 31,1”, είναι πιο γρήγορο από τα άλλα 1.200άρια τούρμπο, όπως το Peugeot 308 1.2 PureTech 130 (10,3”/32,0”), το Toyota Auris 1.2Τ (11,2”/32,6”) και το «αδελφό» Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (10,6”/32,2”). Είναι επίσης πιο γρήγορο από όλα τα 3κύλινδρα 1.000άρια τούρμπο –Ford Focus, Opel Astra, Honda Civic, Kia cee’d– εκτός από εκείνα του VW Group, με τους 115 PS, που πρακτικά το ισοφαρίζουν: VW Golf (9,9”/31,3”) και SEAT Leon (9,9”/31,2”).
Τα ίδια ισχύουν και για τις ρεπρίζ εν κινήσει. Οι επιδόσεις του Mégane στα εικονικά μας προσπεράσματα των 80-110 km/h με 3η/4η ταχύτητα ήταν 4,8”/6,1”, έναντι 5,3”/6,4” του Peugeot, 5,7”/6,8” του Toyota και 5,4”/7,4” του Nissan. To Renault προσπερνάει πιο γρήγορα κι από όλα τα χιλιάρια τούρμπο, πλην του Golf (5,0”/5,9”) και του Leon (4,7”/5,5”).
Στην πράξη, ο 1.2 TCe του Megane είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος, αθόρυβος και με ομαλότερη λειτουργία χαμηλά από ό,τι οι 3κύλινδροι του ανταγωνισμού. Η απόκρισή του στο γκάζι δεν είναι τόσο άμεση και κάτω από τις 1.500 rpm δεν έχει δύναμη, αλλά έχει δυνατή ροπή στις μεσαίες στροφές και αρκετή ευστροφία. Συνδυάζεται με ένα πολύ μαλακό και εύχρηστο κιβώτιο, οπότε το Mégane είναι ένα εύκολο κι ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση.
Εκεί που δεν τα πάει τόσο καλά είναι στην οικονομία βενζίνης. Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν 9,0 lt/100km, ενώ το Peugeot 308 έκαιγε 7,2 lt/100km και το SEAT Leon μόλις 6,6 lt/100km.
Η γαλλική σχολή
Το Mégane όλα αυτά τα χρόνια έχει χτίσει μια καλή φήμη σχετικά με την οδική συμπεριφορά του. Το νέο μοντέλο είναι και αυτό ανάμεσα στα καλύτερα της κατηγορίας του, αλλά εμφανίζεται πιο «ώριμο» σε αίσθηση, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το νιώθεις πιο στιβαρό στη δομή του και σίγουρα είναι πιο αθόρυβο, αεροδυναμικά και στην κύλισή του. Η ανάρτηση είναι άνετη, κατά τα γαλλικά πρότυπα, και μόνο σε απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες μπορεί να χτυπήσει κάποιες φορές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Mégane 1.5 dCi 110
Στις στροφές, το εμπρός μέρος έχει καλή απόκριση στο τιμόνι και η αύξηση της κλίσης του αμαξώματος είναι προοδευτική. Τα λάστιχα 205/50 R17 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έδιναν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και πέρα από εκεί η συμπεριφορά ήταν φιλικά και προβλέψιμα υποστροφική.
Με δυο λόγια, το Mégane είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια, καθώς έχει και από τα πιο αποτελεσματικά φρένα της κατηγορίας. Δεν θα λέγαμε όμως ότι είναι το πιο σπορ για τον ενθουσιώδη οδηγό, αφού δεν απενεργοποιείται και το ESC του.
Εσωτερική αναβάθμιση
Το νέο Mégane είναι βελτιωμένο παντού, αλλά εκεί που έχει γίνει το πιο μεγάλο βήμα είναι στο εσωτερικό του. Δεν έχει καμία σχέση με το παλιό σε σχεδίαση και ποιότητα, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετη οθόνη 8,7” του συστήματος infotainment, σε λογική τάμπλετ, να δίνουν έναν high-tech αέρα. Όμως οι χώροι στο πίσω κάθισμα, αν και μεγαλύτεροι από του προηγούμενου μοντέλου, εξακολουθούν να είναι σχετικά περιορισμένοι. Το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο και πρακτικό σε σχήμα, αν και έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
To Mégane 1.2 TCe 130 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Dynamic και GT-Line. Και οι δύο τα έχουν κυριολεκτικά όλα, με εξαίρεση το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης ΑΕΒ, που προσφέρεται σε πακέτα Pack Safety και Pack Easy Drive, με επιπλέον χρέωση. Αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί έλλειψη, τη στιγμή που το GT-Line έχει ως στάνταρ το πακέτο Pack Easy Park, με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Easy park Assist, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου BSW.
Δεδομένου του πλούσιου εξοπλισμού, οι τιμές των €21.450 για το Dynamic και €23.950 για το GT-Line είναι ανταγωνιστικές, στο επίπεδο εκείνων του Peugeot 308 1.2 PureTech 130 και του Toyota Auris 1.2T, αν και τα Nissan Pulsar 1.2 DIG-T και SEAT Leon 1.0 TSI 115PS είναι 2.500-5.000 ευρώ φθηνότερα.
Τι λέει το DRIVE
Αν εξαιρέσουμε τους χώρους, το νέο Mégane είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και ειδικά στην ποιότητα. Στη συγκεκριμένη έκδοση είναι γρήγορο, άνετο κι ευχάριστο στην οδήγηση, αν και όχι τόσο οικονομικό.
Τιμή Aπό €21.450 (από €17.150 η έκδοση των 100 PS)
Τεχνολογία 1.198 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm @ 2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
0-400 m 17,0” @ 134,6 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 169,1 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 8,4”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (5η) 10,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4,359 x 1.814 x 1.447 mm
Μεταξόνιο 2.669 mm
Χώρος αποσκευών 384 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE