H ανανέωση του Renault Kadjar είναι από εκείνες που κρύβουν ουσία πραγματική. Με τη μορφή κυρίως ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα ο οποίος σε όλες του τις εφαρμογές μέχρι σήμερα έχει κερδίσει τα θετικότερα σχόλια.
Κοινοπραξία
Η 4κύλινδρη μονάδα των 1.332 κυβικών έχει εξελιχθεί από κοινού από τον όμιλο Renault και την Daimler, με σκοπό την κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία. Κατά την εξέλιξή του δοκιμάστηκε πάνω από 40.000 ώρες στον πάγκο, κάτι που στην πραγματική ζωή σημαίνει όχι λιγότερα από 14 χρόνια λειτουργίας.
Διαθέτει -προφανώς- άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, ειδική επίστρωση στα χιτώνια για ελάχιστες τριβές και κυλινδροκεφαλή σε σχήμα Δ για οικονομία χώρου και βάρους.
Το βασικό ωστόσο είναι πως από τις 1.600 rpm έχει αναπτύξει τη ροπή που χρειάζεσαι και τραβά δυνατά έως τις 5.500 rpm. Τα νούμερα των μέγιστων τιμών δημιουργούν προσδοκίες για απόλυτα επαρκείς επιδόσεις, με 140 PS στις 5.000 rpm και 240 Nm στις 1.500 rpm. Το ίδιο ακριβώς και η αίσθηση που αποκομίζεις στην οδήγηση. Το κιβώτιο που έχει λεβιέ με μεγάλες διαδρομές αλλά θετικό κούμπωμα δεν είναι ιδιαίτερα μακρύ σε κλιμάκωση, κάτι που αποδεικνύεται σαφώς εύστοχο.
Τονίζει το ομαλό τράβηγμα του πολιτισμένου και αθόρυβου κινητήρα, ο οποίος επιπρόσθετα αποκρίνεται σωστά στο πάτημα του γκαζιού. Αρκεί να μην είναι ενεργοποιημένο το οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας. Σε αυτό το γκάζι γίνεται αισθητά πιο νωθρό, αλλά μόνο όταν δεν ζητάς φουλ επιτάχυνση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι μετρήσεις των επιδόσεων ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, καθότι δε θα αδικούσαν την ισχυρότερη έκδοση των 160 PS. Όσο κι εάν οι απόλυτοι αριθμοί δεν έχουν νόημα σε ένα τέτοιο μοντέλο, αξίζει να αναφέρουμε πως τα 0-100 km/h σε 9,6”, 0-160 km/h σε 24,2”, 80-110 km/h με 3η σε 4,1” και 110-140 km/h με 5η σε 8,7”, τοποθετούν το Kadjar 1.3 TCe 140 σε άλλο επίπεδο όχι μόνο από ένα Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (11,5”, 36,5”, 5,2” και 10,2” αντίστοιχα) ή ένα Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 130 PS (11,2, 32,2, 5,6 και 12,8) αλλά και από το παλαιότερο Kadjar με τον 1.2 TCe των επίσης 130 PS (11,2, 32,5, 5,2 και 11).
Αυτό αποκτά ακόμα περισσότερη σημασία εάν συνυπολογιστεί πως η μέση κατανάλωση δεν ξεφεύγει από το όριο της λογικής ή του ανταγωνισμού και για όλη τη δοκιμή μετρήθηκε στα 8,5 lt/100 km.
Το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.390 kg παίζει θετικό ρόλο και στη συμπεριφορά στο δρόμο. Η οποία χαρακτηρίζεται από υπαρκτή κλίση στις στροφές, μα σαφώς λογική για ένα αυτοκίνητο που απέχει από το έδαφος 20 πόντους. Το βασικό είναι πως έχει πάντα σωστό έλεγχο, χωρίς πλεύση του αμαξώματος και αλλοίωση της προκαθορισμένης τροχιάς ούτε καν σε μεγάλες διαδοχικές ανωμαλίες. Ο έλεγχος της ευστάθειας ενεργοποιείται αρκετά νωρίς μα με πολύ ευγενικό τρόπο, ενώ στο κομμάτι της κύλισης παρότι δεν αναφέρονται αλλαγές από την ανανέωση επίσης το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένο.
Η συνολική ηχομόνωση μοιάζει ακόμα καλύτερη και το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό ενώ η ανάρτηση δεν δυσανασχετεί ούτε εκτός ασφάλτου. Και παρότι το Kadjar σαφώς δεν είναι φτιαγμένο για δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις, θα περάσει χωρίς πρόβλημα από εκεί που επιτρέπουν οι δύο μόνο κινητήριοι τροχοί σε συνδυασμό με την πλούσια ροπή ενός τούρμπο κινητήρα. Ως αντιστάθμισμα για την έλλειψη τετρακίνησης διατίθεται πάντως το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Extended Grip, σε συνδυασμό με λάστιχα M+S.
Όσο για την καθημερινότητα το μόνο που θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος είναι λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, περισσότερο για ακόμα περισσότερη ευκολία στην πόλη παρά για κάτι άλλο. Κόβει όμως πολύ, οπότε τελικά η ευελιξία συμπληρώνει όπως πρέπει την ικανότητα του Kadjar να ταξιδεύει άνετα, πολιτισμένα και ευθύβολα. Και με σωστό φρενάρισμα σε κάθε περίσταση, διαθέτοντας άμεσο πεντάλ και τέσσερις δίσκους που δεν κουράζονται εύκολα και έδωσαν 100-0 km/h σε 38,5 m.
Αθόρυβες βελτιώσεις
Η βελτίωση του Kadjar από τον κινητήρα είναι τόσο σημαντική που οι υπόλοιπες διαφοροποιήσεις που έφερε το facelift περνάνε μάλλον σε δεύτερη μοίρα. Είναι ωστόσο καλοδεχούμενες και αφορούν στη νέα μάσκα που έχει περισσότερο χρώμιο, στους νέους προφυλακτήρες που έχουν λιγότερα άβαφα μέρη και στα ανασχεδιασμένα φώτα.
Τα τελευταία, έχουν αποκτήσει φωτεινή επιγραφή LED, ενώ είναι διαθέσιμη και τεχνολογία full LED. Τρεις νέες αποχρώσεις, μια γκρι, μια πράσινη και μια μπλε ολοκληρώνουν τις αλλαγές, μαζί με δύο νέα σχέδια για τις ζάντες.
Αντίστοιχου βεληνεκούς αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα, εκ των οποίων όλες αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της εικόνας και στη βελτίωση της απτής ποιότητας. Με αυτό ως οδηγό, τα χειριστήρια του κλιματιστικού είναι πλέον περιστροφικά με πολύ ποιοτική λειτουργία και η οθόνη του infotainment νέα. Αφορά στην έκδοση εξοπλισμού Sport Edition και έχει διαγώνιο 7”.
Η ανταπόκρισή της στην αφή είναι αυτή που πρέπει, αν και μερικές αντανακλάσεις του φωτός ενίοτε δυσκολεύουν την ανάγνωσή της. Αλλαγές υπάρχουν ακόμα στο περίγραμμα των εμπρός αεραγωγών, στα εσωτερικά πάνελ στις πόρτες και στους διακόπτες τους, καθώς και τους νέους πίσω αεραγωγούς που διαχέουν καλύτερα τον αέρα. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που υπογραμμίζει μια high-tech αύρα για την καμπίνα, χωρίς να έχει ιδιαίτερα μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στην κεντρική κονσόλα, η οποία έχει λίγο πιο βαθιές ποτηροθήκες.
Αν και δεν ακούγονται ιδιαίτερα σημαντικά, όλα τα παραπάνω έχουν αποτέλεσμα και κάνουν καλύτερη τη συνολική εικόνα. Σε ό,τι έχει να κάνει με το ταμπλό, τα πλαστικά είναι όπως τα θυμόμαστε δηλαδή μαλακά, καλής ποιότητας στο επάνω μέρος και σκληρά στα κατώτερα σημεία.
Τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η συναρμολόγηση σε μερικά διακοσμητικά φιλέτα της κεντρικής κονσόλας δεν ήταν απολύτως κορυφαία, ωστόσο η συνολική εικόνα είναι προσεγμένη. Και σαφώς σε κερδίζει, όπως ακριβώς και οι μεγάλοι χώροι, η υψηλή πρακτικότητα που εκφράζεται από μπόλικους αποθηκευτικούς χώρους αλλά και τα 472 lt για τις αποσκευές (με κιτ επισκευής ελαστικού).
Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος γίνεται μέσα από τον χώρο φόρτωσης, ότι υπάρχει διπλό πάτωμα και πως η πλάτη στο κάθισμα του συνοδηγού πέφτει ελευθερώνοντας χώρο για αντικείμενα μήκους έως και 2,5 m.
Οπότε τελικά το ανανεωμένο Kadjar διατηρεί αναλλοίωτη την άνετη, ευρύχωρη και πρακτική προσέγγισή του, αποκτώντας ταυτόχρονα κορυφαίο συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης. Ο οποίος πάει πακέτο με δυνατή βασική τιμή, στις €19.790 για την έκδοση εξοπλισμού Authentic. Δεν έχει πάντως κάτι περισσότερο από το βασικό πακέτο άνεσης και ασφάλειας, οπότε η ενδεδειγμένη επιλογή είναι σίγουρα η Sport Edition στις €21.390. Διαθέτει στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, infotainment, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι και σύστημα πλοήγησης, αφήνοντας ουσιαστικά μόνο την ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στη λίστα αυτών που έχει νόημα να προσθέσεις.
Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Kadjar διατηρεί αναλλοίωτη την άνετη, ευρύχωρη και πρακτική προσέγγισή του, αποκτώντας ταυτόχρονα κορυφαίο συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης. Και όλα αυτά με δυνατή τιμή.
Τιμή Από €19.790
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
0-160 km/h 24,2”
0-400 m 16,8” @ 136,5 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 173,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 19,6”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 5,3”
110-140 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (5η) 8,7”
110-140 km/h (6η) 11,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134-136 g/km
Διαστάσεις 4.489 x 1.836 x 1.607 mm
Χώρος αποσκευών 472 lt
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης