Τον τελευταίο καιρό έχουν προστεθεί στο αυτοκινητικό λεξιλόγιο μπόλικα αρτικόλεξα που στην πλήρη έκτασή τους φανερώνουν τεχνολογίες προσανατολισμένες στη χαμηλότερη κατανάλωση και στο μικρότερο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.
Αφήνοντας στην άκρη το ντίζελ και τους όποιους -για χρόνια- περιορισμούς του, πολύ πριν προστεθούν στη ζωή οι κάθε είδους PHEV, mHEV, CNG και λοιποί ακαταλαβίστικοι για πολλούς «κωδικοί», ο μόνος τρόπος για να προσπεράσεις την αντλία της βενζίνης και να «φουλάρεις» με κάτι που κόστιζε σχεδόν τα μισά, ήταν το LPG. Κοινώς, το υγραέριο. Και ανεξαρτήτως εποχής, ο εργοστασιακός δρόμος ήταν και παραμένει ο πιο «ασφαλής» για το πέρασμα σ’ αυτό.
Στις μέρες μας, η στροφή στον εξηλεκτρισμό έχει μειώσει τις επιλογές συγκριτικά με το παρελθόν. Αλλά υπάρχουν εταιρείες όπως η Renault στην περίπτωσή μας, που εξακολουθούν να το στηρίζουν ως καύσιμο προσφέροντάς το σε δημοφιλή μοντέλα τους. Στην αγορά μας, η γαλλική φίρμα διαθέτει δύο LPG στην γκάμα της: Τo Clio που δοκιμάσαμε πρόσφατα και το Captur που δοκιμάζουμε εδώ. Αμφότερα με το αναβαθμισμένο 1.000άρι μοτέρ TCe που πλέον συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το σύστημα υγραερίου της Renault και ύστερα από τις πρόσφατες μικροβελτιώσεις που δέχθηκε παρουσιάζει ραφιναρισμένη λειτουργία. Η απόδοσή του εξαρτάται από το καύσιμο που έχεις επιλέξει, με τον οδηγό πάντως να μην βλέπει αισθητή διαφορά στον δρόμο παρά μόνο σε μια ελάχιστη ενίσχυση της 3κύλινδρης χροιάς. Όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 PS και 160 Nm, ενώ με LPG η ισχύς του ανεβαίνει στα 100 PS κερδίζοντας επιπλέον και 10 Nm. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 km/h από στάση στο Captur TCe 100 LPG έρχονται σε 13”, ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 173 km/h.
Έμφαση στην οικονομία
Από τα παραπάνω νούμερα και μόνο είναι εμφανές ότι όποιος οριοθετεί ψηλά στις προτιμήσεις του τις επιδόσεις, θα πρέπει να στραφεί σε κάποια ισχυρότερη έκδοση του γαλλικού SUV. Προτεραιότητα στο συγκεκριμένο Captur έχει η οικονομία και το χαμηλό κόστος χρήσης. Και σε αυτόν τον τομέα τα πηγαίνει περίφημα, ειδικά αν ο ιδιοκτήτης του φροντίζει να το κινεί όσο το δυνατόν περισσότερο με LPG. Η μέση κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση κυμαίνεται γύρω στα 8,3 lt/100 km. Με τις σημερινές τιμές του LPG (€0,825/lt), αυτό σημαίνει ότι το κόστος για κάθε 100 km είναι κάτω από €7.
Στον δρόμο και δη στις καθημερινές μετακινήσεις πάντως, σε ελάχιστες περιπτώσεις θα σου λείψει η δύναμη. Το νέο 6άρι κιβώτιο δίνει στο σύνολο μεγαλύτερη ζωντάνια από αυτή που σε προϊδεάζουν τα νούμερα και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι καλές. Η έλλειψη δύναμης θα φανεί μόνο όταν θελήσεις να προσπεράσεις γρήγορα στον ανοικτό δρόμο ή σε μια περιφερειακή διαδρομή.
Με εξαίρεση τον θόρυβο του κινητήρα όταν πιέζεται, το Captur εμφανίζει στον δρόμο το πολύ καλό πρόσωπο που έχουμε γνωρίσει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του. Πολύ καλή και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και υψηλή άνεση σε κάθε τύπου οδόστρωμα.
Στην καμπίνα, δεδομένου ότι το έξτρα ρεζερβουάρ των 40 lt βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας (αφήνοντας μάλιστα ανεπηρέαστο αυτό της βενζίνης που παραμένει στα 48 lt), δεν υπάρχουν χωροταξικές διαφορές. Ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να προσφέρει 422 lt και να είναι ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με τους επιβάτες να έχουν και αυτοί άπλετο χώρο στη διάθεσή τους. Η καμπίνα του Captur είναι σύγχρονη σχεδιαστικά με το πολύ καλό infotainment να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο του ταμπλό. Το τελευταίο καλύπτεται στο μεγαλύτερο τμήμα του από μαλακά και ποιοτικά πλαστικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού.
Από εκεί και πέρα αξίζει να σημειώσουμε ότι η εναλλαγή στο καύσιμο μπορεί να γίνει μέσω του ειδικού μπουτόν, χαμηλά στο ταμπλό στην αριστερή του οδηγού, είτε εν στάσει είτε εν κινήσει. Η προεπιλογή είναι το αυτοκίνητο να κινείται με LPG, με τον κινητήρα να περνά αυτόματα στη βενζίνη μόλις αδειάσει η «μπουκάλα».
Ταμείο
Το υγραεριοκίνητο B-SUV της Renault διατίθεται στην αγορά μας σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμή εκκίνησης τις €19.830 για τη βασική Expression. Η διαφορά τιμής από την αντίστοιχη συμβατική έκδοση είναι μόλις €700, γεγονός που σημαίνει ότι τα επιπλέον χρήματα που θα δαπανηθούν για την αγορά του θα αποσβεστούν αρκετά γρήγορα.
Ανεβαίνοντας στις εκδόσεις Expression Plus και Dynamic, ο ήδη πολύ καλός εξοπλισμός της βασικής έκδοσης γίνεται ακόμα πιο πλήρης με την τιμή να ανεβαίνει στις €20.680 και €21.980 αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση η αγορά συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Δεδομένου ότι το δίκτυο της υγραεριοκίνησης εξυπηρετεί, το Captur 1.0 TCe LPG αποτελεί μια εναλλακτική που αξίζει να μπει ψηλά στην λίστα όποιου αναζητεί ένα οικογενειακό SUV αυτού του μεγέθους με έμφαση στο χαμηλό κόστος χρήσης.
Τι λέει το DRIVE
Το υγραεριοκίνητο Captur αξίζει να μπει ψηλά στην λίστα όποιου αναζητεί ένα SUV αυτού του μεγέθους με έμφαση στο χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή Από €19.830 (έκδοση Expression)
Τεχνολογία LPG, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, μεταβλητός χρονισμός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, 91 PS/5.000 rpm, 160 Nm/3.750 rpm (βενζίνη), 100 PS/5.000 rpm, 170 Nm/3.500 rpm (LPG), κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0”
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 (LPG) – 7,5 lt (βενζίνη)/100 km
Εκπομπές CO2 117-126 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 422 lt
Βάρος 1.346 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης