Το Renault Captur αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα ότι όλα αλλάζουν στην αυτοκίνηση. Όλα εδώ και καιρό γίνονται από ηλεκτρικά έως... λίγο ηλεκτρικά και το ντίζελ χάνεται. Ασχέτως αν διαφωνούμε ή όχι με το τελευταίο, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που κατήργησαν τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και ανάμεσα σε αυτές είναι και η Renault.
Εξέλιξη η οποία επηρέασε και το Captur στο οποίο δεν υπάρχει πια η επιλογή του ντίζελ, έχοντας μόνο μια με LPG, μια αμιγώς βενζινοκίνητη, μια PHEV και πλέον μια ήπια υβριδική (MHEV) που έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του B-SUV των Γάλλων.
H συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην αμιγώς θερμική έκδοση και στην επαναφορτιζόμενη υβριδική, δίνοντας παράλληλα οικολογικό άλλοθι σε αυτόν που θα την επιλέξει αλλά και σαφώς χαμηλότερη τιμή σε σχέση με το PHEV.
Τώρα αν αναρωτηθείτε γιατί η Renault επέλεξε 12βολτη λύση (παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,13 kWh) και όχι 48βολτη, η απάντηση έχει έρθει δια στόματος Nissan (το Qashqai χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα) και είναι η απλότητα στην κατασκευή και το χαμηλότερο βάρος, προσφέροντας τα ίδια σχεδόν οφέλη με ένα 48V. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο 1,33 lt τούρμπο βενζινοκινητήρας αποδίδει 140 PS και 260 Nm.
To Renault Captur ταξιδεύει με εξαιρετική άνεση αλλά και οικονομία καυσίμου προσφέροντας και πλούσιους χώρους για τέσσερις επιβάτες.
Από έξω προς τα μέσα
Εξωτερικά, το ήπια υβριδικό Captur δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο σύνολο στο οποίο οι καμπύλες επιφάνειες δένουν αρμονικά με τις δυναμικές γραμμές και δημιουργούν ένα μοναδικό σχήμα, στο οποίο ξεχωρίζουν τα LED φώτα εμπρός και πίσω.
Αντίστοιχη εικόνα συναντούμε και στο εσωτερικό, με τη σχεδίαση να είναι ευχάριστη και σύγχρονη. Δεσπόζουν η ψηφιακή οθόνη 10,2” του πίνακα οργάνων και αυτή των πολυμέσων που φιλοξενεί όλες τις πληροφορίες του συστήματος infotainment. H θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με απόλυτη ορατότητα και άνεση, με τους χώρους για τους επιβάτες να παραμένουν άνετοι για τέσσερις ενήλικους και ικανοποιητικοί για πέντε. Εκείνος για τις αποσκευές τώρα, κυμαίνεται από 422 έως 536 lt, ανάλογα με τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση είναι τι κάνει στο δρόμο το Renault Captur με το ήπια υβριδικό σύστημα. Αρχικά πρέπει να πούμε πως ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία και μόνον αν αποφασίσεις να πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ θα περάσει ο θόρυβος μέσα στην καμπίνα. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις έχεις και την αντίστοιχη απόκριση. Στη θέση Sport όλα γίνονται πιο γρήγορα, ενώ στη θέση Eco τα πράγματα γίνονται λίγο πιο... νωχελικά με το kick-down να καθυστερεί και τις επιταχύνσεις να μην θυμίζουν συχνά την ύπαρξη 140 PS κάτω από το καπό.
Εδώ το ζητούμενο είναι η οικονομία σε καύσιμο, η οποία επιτυγχάνεται με τον καλύτερο τρόπο καθώς μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 lt/100 km. Να πούμε επίσης πως στην λειτουργία ECO όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι ο κινητήρας σβήνει και ενεργοποιείται το σύστημα ελεύθερου τροχασμού, με τη σχετική ένδειξη να ανάβει στο ταμπλό. Υπάρχει επίσης η ενδιάμεση επιλογή στο πρόγραμμα οδήγησης, η MySense, που αποτελεί το συνδυασμό όλων των παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση, η βοήθεια της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας υπάρχει κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ η συνολική μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής έφτασε τα 7,3 lt/100 km.
Κατά τα λοιπά, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων EDC συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα των 140 PS και το Captur χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε ανοικτό δρόμο. Τα 17,4 cm απόστασης από το έδαφος θα βοηθήσουν στις καλοκαιρινές αποδράσεις προς τις απόμακρες παραλίες, αρκεί βέβαια να μην το παρακάνεις και αρχίσεις να ζητάς χαρακτήρα καθαρόαιμου 4χ4.
Σε κάθε περίπτωση η ανάρτηση κρατά μακριά από την καμπίνα τις ανωμαλίες του δρόμου, ακόμη και στο χώμα, την ώρα που στον επαρχιακό στριφτερό ασφαλτόδρομο δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις. Το Renault Captur κρατά την πορεία που έχεις χαράξει, το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και οι αντιδράσεις είναι προβλέψιμες και δεν θα φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση.
Επιπλέον, το τιμόνι παρότι ελαφρύ μεταφέρει με συνέπεια τις εντολές του οδηγού στους εμπρός τροχούς, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως θα θέλαμε να κόβει λίγο περισσότερο για μικρότερο κύκλο στροφής από τα 11,1 m που είναι τώρα. Τέλος, απόλυτα ικανοποιημένοι δηλώνουμε από το σύστημα πέδησης παρά το γεγονός ότι πίσω δεν έχουμε δίσκους αλλά ταμπούρα. Παράλληλα πρέπει να σημειώσουμε πως το Captur διαθέτει πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού στον στάνταρ εξοπλισμό.
Στο ταμείο
Το Renault Captur 1.3 TCe 140 MHEV EDC διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού, Equilibre Plus, Techno και Rive Gauche, με τη βασική να κοστίζει €27.300. Καλύπτεται από πενταετή εγγύηση ή 100.000 km για τα μηχανικά του μέρη, με την κάλυψη της μπαταρίας υβριδικού συστήματος να είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 km. Κάπως έτσι αναδεικνύεται σε μια συμφέρουσα πρόταση που ικανοποιεί και τις οικολογικές ανησυχίες του αγοραστή του, αλλά δεν τον «εγκλωβίζει» κιόλας στη λογική «καλώδιο-φόρτιση».
Τι λέει το DRIVE
Η ήπια υβριδική εκδοχή του Captur έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του συνδυάζοντας επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και πλούσιο εξοπλισμό ακόμη και από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού.
Τιμή Από €27.300
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 140 PS/6.000 rpm, 260 Nm/1.750-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 g/km
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 422-536 lt
Βάρος 1.267 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης