H Συμμαχία Renault-Nissan είχε μέχρι πρότινος στη δημοφιλέστατη κατηγορία των C-SUV τα Nissan Qashqai και Renault Kadjar.
Στη θέση του δεύτερου πλέον υπάρχει το ολοκαίνουργιο Austral, το οποίο γεννήθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής που ακούει στο κωδικό όνομα «Renaulution». Πρόκειται στην ουσία για την ολική επαναφορά των Γάλλων στο πιο εμπορικό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς.
To Renault Austral έχει στιλ, χώρους, πρακτικότητα, χαμηλή κατανάλωση, καλές επιδόσεις και βέβαια τεχνολογία που συμβαδίζει με τα «θέλω» της εποχής μας.
Το Austral πατά πάνω στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ενσωματώνοντας μια εντελώς φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση αλλά και υβριδική τεχνολογία αιχμής.
Ξεκινώντας από το «φαίνεσθαι» πρέπει να πούμε πως το Austral συνδυάζει με πολύ αρμονικό τρόπο τα χαρακτηριστικά των C-SUV με τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας, σε ένα αμάξωμα που έχει μήκος 4,51 m και 18 cm απόσταση από το έδαφος. Είναι δηλαδή ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, με σοφιστικέ ύφος και έντονα ανάγλυφες επιφάνειες. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς δημιουργείται ένα επιβλητικό όσο αεροδυναμικό αλλά και καλαίσθητο αποτέλεσμα.
Ξεχωρίζουν τα full LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει πλέον τα μοντέλα της Renault, καθώς και το νέο λογότυπο στο κέντρο της μάσκας.
Στο εσωτερικό ο διάκοσμος είναι ξεκάθαρο από πού εμπνεύστηκε αφού δε διαφέρει από του Mégane Ε-TECH Electric. Όλο το ταμπλό αναπτύσσεται γύρω από τις μεγάλες οθόνες του συστήματος «OpenR» (ενεργοποιείται με έναν χαρακτηριστικό ήχο καλωσορίσματος) που συνδυάζουν ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", μια κατακόρυφη οθόνη πολυμέσων 12" που ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google όπως τα Google maps, Google assistant και Google play.
Οι χώροι είναι κορυφαίοι. Η Renault είχε το know how από τα πολυμορφικά της μοντέλα και δεν το άφησε να πέσει στο κενό. Η πρακτικότητα εκφράζεται στο Austral στον υπερθετικό βαθμό και μια οικογένεια θα μετακινηθεί άνετα σε κάθε περίπτωση. Οι πίσω επιβάτες, αυτοί που σχεδόν πάντα αισθάνονται «ριγμένοι», τώρα απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατα που φτάνει τα 27,4 cm και είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία.
Ο χώρος αποσκευών στην έκδοση της δοκιμής φτάνει τα 555 lt, αλλά έχουμε επιπρόσθετα ένα συρόμενο κατά 160 mm πίσω κάθισμα, που αυξομειώνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κατά 55 lt. Εάν μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, τότε ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1.455 lt.
Επιπλέον 35 lt υπάρχουν διάσπαρτα στο εσωτερικό, με τα περισσότερα να βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα που έχει ένα καλαίσθητο συρόμενο κάλυμμα. Αυτό βέβαια δε θα ήταν εφικτό χωρίς τη μετακόμιση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού, η οποία απελευθέρωσε μπόλικο χώρο.
Υβριδική τεχνολογία κορυφής
H Renault αν και από τους τελευταίους, γύρισε κι εκείνη την πλάτη στους κινητήρες ντίζελ. Αντί αυτών στο Austral κληροδότησε λύσεις που συμπλέουν με τις απαιτήσεις των καιρών. Έτσι, κάτω από το καπό του κορυφαίου Austral της γκάμας, δηλαδή της έκδοσης E-TECH Full Hybrid, βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος 1.200άρης τούρμπο με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 131 PS/4.500 rpm και 205 Nm/1.750 rpm.
Αυτός αποτελεί τον βασικό κορμό του συστήματος κίνησης και συνεπικουρείται από δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ο πρώτος, ισχύος 68 PS (50 kW), παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου και επιπλέον φορτίζει την μπαταρία ιόντων-λιθίου 400V χωρητικότητας 1,73 kWh. Ο δεύτερος των 34 PS (25 kW) εκτελεί χρέη μίζας, αλλάζει τις σχέσεις στο ασυγχρόνιστο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά συμβάλλει και στη φόρτιση της μπαταρίας. O συνδυασμός των παραπάνω δίνει συνολική ισχύ της τάξης των 200 PS και ροπή της τάξης των 410 Nm.
Κάπως έτσι το τυπικό 0-100 km/h έρχεται σε 8,4" με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 175 km/h. Διόλου ευκαταφρόνητες επιδόσεις δηλαδή, για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει πάνω από 1.600 kg.
Για τη μεταφορά της ισχύος φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο που ονομάζεται multi-mode και συνολικά έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς. Στην ουσία έχουμε δύο σχέσεις που ενεργοποιούνται όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και 4 για τον θερμικό κινητήρα. Το κιβώτιο όμως επιλέγει μέσα από τους 15 συνδυασμούς τον ιδανικό που εκείνο κρίνει, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης.
Αν θελήσετε να χρησιμοποιήσετε τα paddles που βρίσκονται στο τιμόνι για να ενεργοποιήσετε τη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, μάλλον θα απογοητευτείτε. Και αυτό διότι τέτοια λειτουργία δεν υπάρχει καθώς το κιβώτιο τα κάνει όλα μόνο του και προσαρμόζεται στον τρόπο και τον ρυθμό της οδήγησής σας. Τι κάνουν τα paddles λοιπόν; Η λειτουργία τους έχει να κάνει με την επιλογή ενός εκ των τεσσάρων βαθμίδων λειτουργίας στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Οδηγώντας
Αρχικά να πούμε πως δεν έχεις σε καμία περίπτωση την αίσθηση πως σου λείπει δύναμη, με τους 200 PS να δίνουν ζωντάνια. Η απόδοση του συστήματος είναι απόλυτα γραμμική δίχως κομπιάσματα. Το ηλεκτρικό boost είναι εκεί όποτε το χρειάζεσαι χωρίς το Austral σε καμία περίπτωση να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, έστω και αν στο προγράμματα οδήγησης υπάρχει η επιλογή Sport. Υπάρχουν ακόμη τα προγράμματα Eco, Comfort και Perso με το τελευταίο να προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα ελεύθερης διαμόρφωσης σε κάθε τομέα όπου μπορείς να επέμβεις.
Ένα σημείο που πρέπει να τονίσουμε είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control. Λειτουργεί στρίβοντας τους πίσω τροχούς έως και 5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός σε ταχύτητες μικρότερες των 30 km/h, και στην ίδια κατεύθυνση κατά 1 μοίρα, σε ταχύτητες άνω των 50 km/h. Έτσι έχουμε μεγαλύτερη ευελιξία στην πρώτη περίπτωση (κύκλος στροφής μόλις 10,1 m) και μεγαλύτερη σταθερότητα στη δεύτερη.
Μάλιστα ο οδηγός μπορεί μέσα από τη σουίτα των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης MySense, μπορεί να ρυθμίσει το βαθμό εμπλοκής της τετραδιεύθυνσης σε 13 στάδια.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που στοχεύει στην άνεση, με το πίσω σύστημα στη συγκεκριμένη έκδοση να αποτελείται από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Στις στροφές δεν θα σε τρομάξει με μεγάλη κλίση ή απότομες αντιδράσεις, ενώ η ανάρτηση απορροφά με ευκολία τις όποιες... κακοτοπιές του ελληνικού οδοστρώματος.
Στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμήσεις την καλή ηχομόνωση αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση που στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 6,4 lt/100 km κατά μέσο όρο. Την τελευταία θα την δεις μέσα στην πόλη να πλησιάζει τα 5 lt/100 km, αποδεικνύοντας τη σωστή λειτουργία του υβριδικού συστήματος και την αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας.
Τέλος, αν έχεις σκοπό να κινείσαι συχνά και σε εκτός δρόμου διαδρομές (βατές, να το υπογραμμίσουμε) η Renault διαθέτει στο Austral το extended grip πακέτο που περιλαμβάνει ελαστικά τεσσάρων εποχών και δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης για την ιδανική ρύθμιση του δράση ελέγχου της πρόσφυσης σε κάθε περίπτωση.
Στο δια ταύτα
Το Austral ήρθε για να διεκδικήσει μερίδιο από την «πολυσύχναστη» κατηγορία των C-SUV και αντικειμενικά έχει όλα τα εχέγγυα για να το πετύχει. Έχει στιλ, χώρους, πρακτικότητα, χαμηλή κατανάλωση, καλές επιδόσεις και βέβαια τεχνολογία που συμβαδίζει με τα «θέλω» της εποχής μας. Αν όλα αυτά σας ενθουσιάζουν τότε θα πρέπει να πάτε στο ταμείο με €49.700 στην τσέπη και αν θέλετε και τετραδιεύθυνση θα πρέπει να έχετε επιπλέον €1.900.
Ναι, είναι ακριβότερο από τον υβριδικό ανταγωνισμό ενώ αντιπαρατίθεται και με plug-in επιλογές που έχουν το δέλεαρ της πριμοδότησης για τους εταιρικούς πελάτες. Ωστόσο αυτό δεν αναιρεί ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικό πακέτο που δε θα σε απογοητεύσει ποτέ και πουθενά.
Renault Austral E-TECH Full Hybrid 200 PS | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Χώροι, ανέσεις, τεχνολογία, στιλ, πρακτικότητα αλλά και υψηλή τιμή συνδυάζονται σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην κατηγορία των C-SUV. |
Τιμή | Από €49.700 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | κινητήρας βενζίνης 1.119 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο άμεσος ψεκασμός, 131PS/.4500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 68 PS, 205 Nm μπαταρία 1,73 kWh + ηλεκτρικό μοτέρ 34PS, 50 Nm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multi-mode 15 συνδυασμών |
Συνδυαστική απόδοση | 200 PS, 410 Nm |
Διαστάσεις | 4.510 x 1.825 x 1.644 mm |
Πορτμπαγκάζ | 555 - 1.455 lt |
Βάρος | 1.627 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 8,4" |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Κατανάλωση* | 6,2 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 104 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. Μετρήσεις DRIVE* | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |