Test drive: Porsche Taycan 4S, πιο Porsche δεν γίνεται

Test drive: Porsche Taycan 4S, πιο Porsche δεν γίνεται

Αν το Zuffenhausen είχε λανσάρει το 2020 την Porsche Taycan 4S που δοκιμάζουμε, δεν θα ανησυχούσαμε διόλου για το όλο και πιο κοντινό τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Έχοντας φτάσει στην αγορά μετά βαΐων και κλάδων το 2020, η Porsche Taycan ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανταγωνίστηκε το Tesla Model S που αλώνιζε την αγορά μόνο του για περίπου οκτώ χρόνια. 

Η κατασκευάστρια της Στουτγάρδης φρόντισε να βάλει στη συνταγή τα βασικά συστατικά της φίρμας: Αθλητικότητα και υψηλή ποιότητα. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η Porsche έκανε μια σημαντική προγραμματισμένη ανανέωση στην Taycan με καλύτερη αυτονομία, περισσότερη ισχύ και βελτιωμένες τεχνολογίες.

Από το λανσάρισμά της το 2020, η Taycan έχει πουλήσει περίπου 150.000 μονάδες παγκοσμίως. Με το Zuffenhausen να εξακολουθεί να πουλά περίπου 40.000 κομμάτια ετησίως παρότι πρόκειται για μοντέλο που έφτανε στα μέσα της καριέρας του. Οφείλουμε όμως να ομολογήσουμε ότι ο ανταγωνισμός δεν είχε ενταθεί ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου… Το τεχνικό ξαδέρφι της Taycan, το Audi e-tron GT, σημειώνει σαφώς μικρότερη επιτυχία. 

H Porsche Taycan τοποθετεί με τέλεια ισορροπία το σασί της στον δρόμο, επιτρέποντας ασύλληπτη ταχύτητα διαγράφοντας καμπές και στροφές

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το 2023, η Porsche πούλησε 41.296 Taycan παγκοσμίως, σχεδόν 3.000 περισσότερες από την 911... Για να παραμείνει στον αφρό απέναντι σε ηλεκτρικά όπως το Tesla Model S Plaid και η Lotus Emeya, αλλά και μεγάλα ηλεκτρικά premium SUV που υποκαθιστούν πλέον της παλιές, καλές μπερλίνες, η φίρμα προχώρησε σε σημαντικές ψηφιακές και μηχανολογικές βελτιώσεις.

Από την άλλη, η Tesla με το Model S παίζει χοντρό παιχνίδι με το χαρτί των επιδόσεων για να κρατήσει ζωντανή την ηλεκτρική μπερλίνα της σε μια αγορά που νέμεται για περισσότερα από δέκα χρόνια. Στην εξίσωση αυτή, υπάρχει και η Mercedes-Benz που όμως προτιμά να παίζει το χαρτί της άνεσης και της τεχνολογίας διά μέσω των SUV με τις EQE και EQS.

Εκτός από τη Macan λοιπόν, που ήδη δοκιμάσαμε στο Μαυροβούνιο και μόλις ολοκληρώσαμε τη δοκιμή της επί ελληνικού εδάφους, η Porsche λανσάρισε εφέτος την ανανεωμένη έκδοση της Taycan. Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να υποδηλώνει η σχεδίαση του αυτοκινήτου, υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα που αλλάζουν από όσα φαίνονται... Αρκεί να διαλέξεις τη σωστή έκδοση! Και τέτοιες υπάρχουν μπόλικες: Οι κλασικές πισωκίνητες μπερλίνες, οι τετρακίνητες 4, 4S, Turbo και Turbo S, και οι Cross Turismo και Sport Turismo. Μαζί υπολογίστε τη νέα έκδοση Turbo GT (με ή χωρίς πακέτο Weissach) που φτάνει σε μέγιστη ισχύ τα 1.108 άλογα!

Εμείς «διαλέξαμε» την Porsche Taycan 4S, μιας και αυτή μας έδωσε η αντιπροσωπεία για τρεις ημέρες σκάρτες. Οπότε, σε αυτόν τον -ανεπίτρεπτα- λιγοστό χρόνο, κοινό για βολταδόρους και μέσα που κάνουν παραγωγή, προσπαθήσαμε να εκτιμήσουμε τις πολλαπλές βελτιώσεις που έγιναν στο αυτοκίνητο. Και είναι πολλές! Επί τη ευκαιρία να σημειώσουμε ότι η 4S είναι η μόνη της γκάμας που υιοθετεί συγκεκριμένο πίσω κινητήρα, λιγότερο ισχυρό λόγω του κοντύτερου ρότορα (130 mm έναντι 210 mm). Ρότορας που συνδέεται πάντα με διτάχυτο κιβώτιο. Διάταξη μοναδική στην αγορά των ηλεκτρικών, σχεδιασμένη για να βελτιστοποιεί την επιτάχυνση.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η Porsche έχει δουλέψει καλά στο σασί της Taycan με την άφιξη της στάνταρ αερανάρτησης που πέρασε από τρεις σε δύο θαλάμους. Με την ελεγχόμενη απόσβεση να επωφελείται πλέον από δύο ανεξάρτητες βαλβίδες, μία για τη ρύθμιση της συμπίεσης και η άλλη για της επαναφοράς. Στο τιμόνι, η πιο σφιχτή ρύθμιση γίνεται άμεσα αντιληπτή.

Η ανανεωμένη Taycan απομακρύνεται λίγο από το πρωτότυπο Mission E που χρησίμευσε ως βάση για την πρώτη έκδοση. Αυτό φαίνεται στα σχέδια των εμπρός φώτων, με μια φωτεινή υπογραφή τεσσάρων σημείων χαρακτηριστική της Porsche. Τα φανάρια Matrix LED με έντεκα ελεγχόμενα τμήματα είναι στάνταρ, ενώ προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις προβολείς HD Matrix LED με περισσότερα από 32.000 μεμονωμένα ελεγχόμενα πίξελ, των οποίων η φωτιστική εμβέλεια μπορεί να φτάσει τα 600 m. Μια επιλογή που κοστίζει 2.648 ευρώ και η απόδοσή της είναι καταπληκτική.

H Taycan υιοθετεί επίσης νέo εμπρός και πίσω προφυλακτήρα με καλύτερη αεροδυναμική. Στο πίσω μέρος, παρατηρούμε τώρα την παρουσία, μέσα στη φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φανάρια, τον λογότυπο «Porsche» με οπίσθιο φωτισμό. Και εξακολουθούμε να βρίσκουμε τη ρυθμιζόμενης διαπερατότητας πανοραμική οροφή (5.926 ευρώ) ή ακόμα και στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο οπτικά πιο σπορ μέσα από μια πλούσια γκάμα έξτρα εξοπλισμού. Όπως στην περίπτωση της δική μας που φορούσε πλευρικά διακοσμητικά logo «Porsche», ζάντες Aero Design 21”, μαύρα high-gloss διακοσμητικά πλευρικών παραθύρων, Porsche Surface Coated Brake (PSCB) με μαύρες high-gloss δαγκάνες φρένων… Που στο σύνολό τους κοστίζουν κάτι παραπάνω από δέκα χιλιάρικα.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα φώτα και ο εμπρός προφυλακτήρας έχουν ανασχεδιαστεί: Πριν από την ανανέωση, τα φώτα ήταν λίγο μεγαλύτερα και συνδέονταν με τις εισαγωγές αέρα. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου άλλαξε ελάχιστα, παραμένοντας σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό της Porsche Taycan «Phase 1». Οι ζάντες Aero Design δίνουν 40 km παραπάνω αυτονομία. Το καπάκι της θυρίδας φόρτισης είναι συρταρωτό και ηλεκτρικό.

Εδώ να σημειώσουμε ότι με αεροδυναμικούς όρους, το Cx 0,22 της Taycan τη φέρνει μεταξύ των καλών μαθητών στον τομέα. Με τις ζάντες να επηρεάζουν την αυτονομία, όπως για παράδειγμα οι δικές μας Aero Design που δίνουν επιπλέον 40 km κατά WLTP, έναντι των ίδιας διαμέτρου Mission E Design. Στάνταρ, οι ζάντες του αυτοκινήτου είναι 19άρες.

Από άποψη χώρων, η Taycan δεν είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να σου τύχει σε ένα αυτοκίνητο μήκους πέντε μέτρων και πλάτους, δύο. Στο εμπρός μέρος, όλα είναι αναμενόμενα καλά. Αλλά πίσω, τα πράγματα δεν είναι ιδανικά, αλλά με επαρκείς χώρους συνολικά. Για τα πόδια τουλάχιστον, καθώς για τους ψηλούς ο αέρας πάνω από το κεφάλι είναι λίγος, κυρίως λόγω του βύθισης του προφίλ του αυτοκινήτου.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εννιά πόντους πιο κοντή από μια Panamera, η Taycan περιορίζει περισσότερο τους πίσω επιβάτες της. Τετραζωνικός κλιματισμός, καθώς υπάρχει ξεχωριστή ρύθμιση για αριστερά και δεξιά. Η πέμπτη θέση είναι έξτρα και κοστίζει €560. Ικανοποιητικό το frunk των 84 lt, λίγο το πορτμπαγκάζ των 407 lt.

 Στο δικό μας, η διάταξη της καμπίνας ήταν 5θέσια με τη μεσαία πίσω θέση έξτρα (€560). Αλλιώς, επιλέγεις 4θέσια διαμόρφωση, με τη θέση να αντικαθίσταται από έναν μικρό κάδο που λειτουργεί ως αποσπώμενο κουτί στο κεντρικό τούνελ. Το πορτμπαγκάζ, με στενό άνοιγμα και όγκο 407 lt, παραμένει ίδιο και δεν ταιριάζει για οικογενειακή χρήση. Εν μέρει, η έλλειψη αυτή αμβλύνεται από το επίσης παραμένον frunk των 84 λίτρων που επαρκεί για δύο back pack και το καλώδιο φόρτισης.

Στην καμπίνα, η ατμόσφαιρα είναι αυστηρή και ξεκάθαρα tech με όχι λιγότερες από τρεις οθόνες ή ακόμα και τέσσερις αν επιλέξεις την προαιρετική οθόνη για τον συνοδηγό (€1.601). Παρά τα λίγα φυσικά χειριστήρια, η εργονομία είναι αρκετά προσεγμένη και βρίσκεις τον δρόμο σου αρκετά γρήγορα καθώς η πλοήγηση μεταξύ των μενού είναι ρευστή και αποτελεσματική. Απλώς θα προτιμούσαμε λίγο μικρότερο πλάτος για τα ψηφιακά όργανα, καθώς κάποιες πληροφορίες κρύβονται από τη στεφάνη του τιμονιού. Για τα φινιρίσματα δεν έχουμε κανένα σχόλιο, μιας και είναι παντού στο εξαιρετικό επίπεδο της Porsche.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αυστηρό περιβάλλον, εξαιρετική ποιότητα σε υλικά και κατασκευή. Η εργονομία είναι καλή για μια καμπίνα φορτωμένη με οθόνες. Μόνο παράπονο, η φαρδιά ψηφιακή οθόνη για τα όργανα που οι άκρες της κρύβονται από το τιμόνι. Η φαρδιά και ψηλή κεντρική κονσόλα δεν πνίγει την αίσθηση ευρυχωρίας για τους εμπρός.

Για να εντοπίσεις τις λίγες αλλαγές στην καμπίνα, θα πρέπει να σκάψεις βαθιά. Με τις οθόνες να μην αλλάζουν, αλλά το infotainment να έχει ελαφρώς εξελιχτεί, ειδικά σε ό,τι αφορά το φιλτράρισμα των πληροφοριών. Να σημειώσουμε ότι στην οθόνη του συνοδηγού μπορεί να προστεθεί ένα αδιαφανές φίλτρο για να παρακολουθεί video, αφήνοντας απερίσπαστο τον οδηγό. Το head-up display (1.884 ευρώ) περιλαμβάνει επίσης προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, για να υποδεικνύει τους προορισμούς με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Συνολικά, λοιπόν, βρίσκουμε την κύρια οθόνη Porsche Communication Management των 10,9 ιντσών (η οποία αναπαράγεται και στην οθόνη του συνοδηγού), την κονσόλα αφής των 8,4 ιντσών με απτική ανάδραση και ενσωματωμένο trackpad και τα καμπύλα ψηφιακά όργανα με διαγώνιο 16,8”. Μια όμορφη σύνθεση, νηφάλια έως ολίγον αποστειρωμένη, αλλά και με εργονομία καλή για αυτοκίνητο γεμάτο οθόνες. Κάτι που δεν είναι αυτονόητο σήμερα…

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα ψηφιακά όργανα έχουν ευρεία γκάμα απεικονιζόμενων παραμέτρων με σχετικά εύκολη ρουτίνα.

Η Taycan ενσωματώνει επίσης νέες λειτουργίες με Apple CarPlay, περιλαμβανομένης της εφαρμογής «Porsche» που συνδέεται απευθείας με το αυτοκίνητο. Έτσι, μέσα στα μενού του Apple CarPlay είναι δυνατόν για παράδειγμα να ελέγχεις τον κλιματισμό ή ακόμα και την ηχητική εμπειρία, χωρίς να περνάς από τα μενού του αυτοκινήτου. Αυτό κι αν είναι πρεμιέρα...

Τα βοηθήματα οδήγησης είναι επίσης καλύτερα βαθμονομημένα για «μια καλύτερη οδηγική εμπειρία», σύμφωνα με τη μάρκα. Πάντως να παρατηρήσουμε ότι ο στάνταρ εξοπλισμός της Taycan δεν είναι πληθωρικός για ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται να πληρώσεις σχεδόν 130 χιλιάρικα… Ειρήσθω εν παρόδω, η Taycan που δοκιμάσαμε κόστιζε 200!

Νέο γι’ αυτούς που ταξιδεύουν είναι το σύστημα πλοήγησης που ενσωματώνει έναν επίσης νέο route planner με πληροφορίες για τους σταθμούς φόρτισης και την προετοιμασία της μπαταρίας. Σημειώστε ότι ο προγραμματιστής διαδρομής είναι ενσωματωμένος απευθείας στους Apple Maps μέσω CarPlay από μια ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από πέρυσι στις «παλιές» Taycan. Από την άλλη πλευρά, με τον route planner μέσω CarPlay, δεν είναι δυνατό να επιλέξεις δίκτυο φόρτισης, κυρίως επειδή η Porsche προσφέρει προνομιακές τιμές στο δίκτυο Ionity - δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δύσκολος ο έλεγχος του αερισμού/κλιματισμού κατά την οδήγηση. Ενώ για τη θερμοκρασία υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης στον κονσόλα δαπέδου, για τον προσανατολισμό των αεραγωγών πρέπει να περάσεις στην οθόνη του infotainment, στη βάση του index.

Κατά τα λοιπά υπάρχει αναγνώριση πινακίδων ΚΟΚ, ParkAssist (εμπρός και πίσω) με οπτική και ηχητική προειδοποίηση, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ενεργή υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση και υποβοήθηση φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και τα συστήματα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall και bCall.

To Porsche InnoDrive με υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στις διασταυρώσεις και προσαρμοζόμενο cruise control, στοιχεία απαραίτητα για τον τύπο του αυτοκινήτου, κοστίζουν 2.524 ευρώ. Αρκετά για να επωφεληθείς από την ημιαυτόνομη οδήγηση Eπιπέδου 2. Το ίδιο ισχύει και για την υποβοήθηση στάθμευσης Remote ParkAssist με κάμερα 360°, όπου θα πρέπει να πληρώσεις 2.203 ευρώ για το σύνολο.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πατώντας το νέο κουμπί «Push-To-Pass» στο κάτω δεξιά τεταρτημόριο του τιμονιού, που διατίθεται με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono (€1.734), η πρόσθετη ισχύς σου επιτρέπει να ανέβεις στα 598 άλογα για 10" καν να προσπεράσεις εν ριπή οφθαλμού.

Η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν η τετρακίνητη 4S, με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 598 PS και 710 Nm ροπής (Overboost με Launch Control). Χωρίς αυτές τις λειτουργίες, η ισχύς ανακοινώνεται στους 517 ίππους. Απόδοση πολύ καλή για τα 2.245 kg του αυτοκινήτου που δίνει αναλογία 4,9 kg/PS. Με το σπριντ από τα 0 στα 100 km/h να διαρκεί 3,7 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h να έρχονται σε 12,0”, η κλασική ρεπρίζ 80-120 km/h στο εντυπωσιακό 2,1” και η τελική να σταματά στα 250 km/h.

Όλοι οι παραπάνω αριθμοί ακούγονται εντυπωσιακοί, αλλά πώς μεταφράζονται στον δρόμο; Η απάντηση από τα πρώτα μέτρα θα είναι κατηγορηματική. Αναμφίβολα αυτή εδώ η Taycan πρόκειται για μια Porsche. Έχεις την οδηγική αίσθηση του Zuffenhausen, με τιμόνι-νυστέρι που σε πληροφορεί αφειδώς για το τι κάνει ο μνημειώδους αυστηρότητας εμπρός άξονας. Σε ένα αυτοκίνητο που κατά τα λοιπά ισορροπεί στον δρόμο τέλεια.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ηλεκτροϋδραυλικό ενεργό σύστημα Porsche Active Ride, που ψηλώνει την Taycan 5,5 cm για εύκολo μπες βγες στην καμπίνα, κύρια δουλειά του είναι να εξουδετερώνει σηκώματα, βυθίσεις και κλίση, διατηρώντας το αυτοκίνητο σε τέλεια επίπεδη στάση.

Όσο και να ψάχνουμε, ειλικρινά δεν βρίσκουμε παράπονα άξια μνείας για τη δυναμική του αυτοκινήτου. Με το όριό του να βρίσκεται πολύ μακριά για να το κυνηγήσεις σε δημόσιο δρόμο. Κάθε στροφή καταπίνεται με ανησυχητική ευκολία, με το διαφορικό να επενεργεί επιθετικά για να σε κρατήσει στη γραμμή σου για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η Taycan που οδηγούμε διαθέτει μια ολόκληρη αρμάδα από ηλεκτρονικά συστήματα, στάνταρ ή έξτρα, που της επιτρέπουν να επιδεικνύει αυτή τη συμπεριφορά και την απόδοση. Κι αν θα θέλατε να πούμε τι φοράει, θα ξεκινήσουμε από την τετραδιεύθυνση (€2.405) και το ολοκαίνουργιο ενεργητικό ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα Porsche Active Ride (€9.496) -εγκαινιάστηκε στην Panamera. Σε συνδυασμό με τη στάνταρ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, επιτρέπει τη συνεχή διόρθωση των κινήσεων του αμαξώματος από τη φάση της τάσης κιόλας, μεταξύ εμπρός και πίσω, αλλά και της κλίσης στις στροφές, επενεργώντας ξεχωριστά σε κάθε τροχό.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στις τετρακίνητες 911 και Panamera, η «μηχανική» μετάδοση δεν σου επιτρέπει να περάσεις περισσότερο από το 50% της ροπής στον εμπρός άξονα. Στην Taycan με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει 100% προσθιοκίνητο ή 100% πισωκίνητο αν το απαιτήσουν οι συνθήκες. Απλώς στο βρεγμένο πρέπει να έχεις κατά νου ότι η Taycan ζυγίζει πάνω από 2,2 τόνους. Οπότε και να μην ξεσαλώνεις με το γκάζι! Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για Porsche ή όχι, το βάρος παραμένει ο μεγαλύτερος εχθρός...

Όποιος κι αν είναι ο ρυθμός που επιβάλλεις, ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου, η Taycan φιλτράρει την τραχύτητα της ασφάλτου μεγιστοποιώντας έτσι την άνεση. Και τοποθετεί με τέλεια ισορροπία το σασί στον δρόμο, επιτρέποντας ασύλληπτη ταχύτητα διαγράφοντας καμπές και στροφές. Η λειτουργία του μας άφησε με ανοικτό το στόμα, ακόμα κι αν δεν καταφέραμε να πιάσουμε το μάξιμουμ της δυνατότητας αυτής της τεχνολογίας -εγώ τουλάχιστον. Το ίδιο αυτό σύστημα ανασηκώνει το αυτοκίνητο κατά 5,5 cm για να διευκολύνει την είσοδο/έξοδο.

Πανάκριβο αλλά το δίχως άλλο αξίζει τον κόπο, χωρίς να ξεχνάμε επίσης τη δυναμική συμβολή του Porsche Torque Vectoring Plus που στοιχίζει επιπλέον €1.748. Ε, να μην δώσεις κι άλλα 1.734 ευρώ για το Sport Chrono με Push-to-Pass και Track Endurance Mode;

Στην εθνική, η Porsche Taycan 4 S καταπίνει τις εγκάρσιες χαρακιές στις γέφυρες με βουβό πέρασμα και φιλτράρει καλά τον αεροδυναμικό θόρυβο χάρη στα πολυστρωματικά παράθυρα. Ο θόρυβος κύλισης, από την άλλη πλευρά, δίνει το παρών και μπορεί να γίνει έως και ενοχλητικός. Οπότε και να απαιτήσει να ανεβάσεις την ένταση του έξτρα πανάκριβου ηχοσυστήματος Burmester 3D High-End Surround (€6.974) που φορούσε το αυτοκίνητό μας. 

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στην ενεργητική ανάρτηση Porsche Active Ride, υδραυλικοί γρύλοι αντικαθιστούν τις αντιστρεπτικές ράβδους, ελέγχοντας τους τέσσερις τροχούς και αναλαμβάνοντας να αντισταθμίζουν τη συμπίεση ή την επαναφορά του καθενός ξεχωριστά για να διατηρήσουν την Taycan παράλληλη με τον δρόμο.

Τον σπορ ήχο Porsche Electric (€588) που εκπέμπεται μέσω των ηχείων εμείς δεν θα τον επιλέγαμε. Είναι συμπαθητικός, αλλά και πολύ τεχνητός -ευτυχώς απενεργοποιείται. Αντίθετα θα επιλέγαμε το ενεργό cruise control με υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (€2.524) που λειτουργεί άψογα. Κι αν θελήσεις να προσπεράσεις, πατώντας το κουμπί Push-to-Pass στα δεξιά του τιμονιού, τα 600 άλογα σε εκτοξεύουν κυριολεκτικά. Η επιτάχυνση της Taycan γενικότερα είναι διαστρική, ειδικά από στάση, προκαλώντας περισσότερη εντύπωση από τα 0,9 G που είδαμε το Gμετρο…

Όσον αφορά την άνεση, η Porsche Taycan διαθέτει πολλά πρόσωπα που συμπίπτουν με τους διαφορετικές ρυθμίσεις οδήγησης. Στη λειτουργία «Normal» και «Sport», η ανάρτηση γέρνει μεν προς το ενδοτικό, με αξιοπρεπή άνεση, αλλά και καλό έλεγχο στις κινήσεις του αμαξώματος. Για πιο σπορ συμπεριφορά θα πρέπει να περάσεις στη ρύθμιση «Sport Plus».

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι άξονες με την αερανάρτηση των δύο θαλάμων πλέον, οπότε και λίγο διαφορετική από των Panamera και Bentley Continental GT (τρεις θάλαμοι), ξεχωρίζουν αφενός για την ακρίβειά τους και τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και στήριξης του σασί. Η βαθμονόμηση του τιμονιού είναι απολύτως παρόμοια με αυτή μιας 911, σφραγίζοντας την απόδοση-νυστέρι που ευαγγελίζονται οι μηχανικοί της φίρμας.

Αριστοτεχνικά αποδοτικό αποδεικνύεται και το φρενάρισμα. Κάτι που πάντα μας εντυπωσίαζε στην Porsche. Εντυπωσιακό δάγκωμα και αντοχή. Ακόμη και με τους τυπικούς σιδερένιους δίσκους που φορούσε η δική μας 4S. Να σημειώσουμε ότι οι δίσκοι PSCB βέβαια δεν είναι και τόσο «τυπικοί» και στοιχίζουν έξτρα €4.460. Καθώς είναι επιστρωμένοι με καρβίδιο του βολφραμίου, έτσι δεν σκουριάζουν και δεν παράγουν σχεδόν καθόλου σκόνη φρένων. Πάντως, έχουμε μια μικρό παράπονο με τη δοσολογία πέδησης, καθώς στην αρχική διαδρομή του πεντάλ, η αίσθηση είναι λίγο σπογγώδης. Με συνακόλουθη την παραπλάνηση για τη δοσολογία μέσα στην πόλη, στα ελαφρά φρεναρίσματα. 

Όσο για το ανακτητικό φρενάρισμα περιλαμβάνεται με τρεις λειτουργίες: «Off» με την Taycan να κινείται ελεύθερα όταν αφήνεις το γκάζι, «On» για τη default επιβράδυνση του είδους και «Auto» με προσαρμογή στις συνθήκες του δρόμου και της κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας κάμερα. Οδήγηση one pedal δεν προβλέπεται, καθώς η Porsche απορρίπτει αυτή τη φιλοσοφία.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ρυθμιζόμενης φωτιστικής διαπερατότητας γυάλινη οροφή είναι έξτρα και στοιχίζει σχεδόν έξι χιλιάδες ευρώ.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου της Taycan είναι εξοπλισμένες με κυψέλες τύπου NMC, με τη νέα χημεία να έχει μειώσει το βάρος τους κατά 9 kg. Και με την γκρος χωρητικότητα να έχει ανέβει από τις 93,4 στις 105 kWh (97 ωφέλιμες). Αυτό ίσχυε για το αυτοκίνητό μας που φορούσε την έξτρα μπαταρία Performance Plus των €6.484. Διαφορετικά θα πρέπει να αρκεστείς στη στάνταρ με τις 82,3 ωφέλιμες kWh που επίσης κέρδισε σε χωρητικότητα.

Α!, και να διευκρινίσουμε ότι προσθήκη της μπαταρίας Performance Plus είναι που σου επιτρέπει να έχεις παραπάνω άλογα. Εν προκειμένω με τη στάνταρ μπαταρία τα μαξ άλογα είναι 544 (overboost), ενώ με τη μεγάλη 598!

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ακρίβεια στη συμπεριφορά είναι πανταχού παρούσα, βοηθούμενη από την προαιρετική τετραδιεύθυνση και την άμεση κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο κινητήρων. Η Taycan 4S αποδεικνύεται απολαυστική για οποιοδήποτε είδος οδήγησης.

H Porsche υπόσχεται λοιπόν περισσότερη αυτονομία, αλλά και ακόμη πιο γρήγορη φόρτιση. Η ισχύς σε DC έφτασε στα 320 kW (στην Performance Plus), σε σύγκριση με 270 kW του παλιού μοντέλου. Η μικρή μπαταρία διατηρεί τη μέγιστη ισχύ των 270 kW, αλλά με καλύτερη καμπύλη φόρτισης. Όποια και αν είναι η μπαταρία, σε AC φορτίζει στα 22 kW και θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε ή έξι ώρες αντίστοιχα για να τη γεμίσεις.

Τι δίνουν στην πραγματικότητα τα παραπάνω; H ευχάριστη έκπληξη έρχεται στην εθνική , όπου με τη νόμιμη ταχύτητα η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τις 21 kW/h. Αποδοτικότητα που σου δίνει στο εύρος ασφαλείας/ταχύτατης φόρτισης, δηλ. 10%-80%, αυτονομία 330+ km.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σύμφωνα με τον κύκλο πιστοποίησης WLTC, η κατανάλωση κυμαίνεται κατά μέσον όρο μεταξύ 17,7 και 20,9 kWh/100 km. Αρκετά για να καλύψει κατά μέσο όρο 625 km (WLTP). H δική μας μέτρηση δεν ήταν μακριά, στις 18,1 kWh/100 km, και θεωρητική αυτονομία 535 km.

Σε στροφιλίκι, με το set-up του αυτοκινήτου να σε ενθαρρύνει να το στύψεις, μπορείς να δεις και νούμερα κοντά στις 40 kW/h. Αλλά και να πέσεις κάτω από τις 17 kW/h, ακόμα και από τις 16 kW/h, στην πόλη, με προσοχή και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο. Οπότε και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση μικτή κατανάλωσή μας ήταν 18,1 kW/h που μεταφράζεται σε ονομαστική αυτονομία 535 km.

Le Porsche Taycan 4S με το μεταλλικό χρώμα Ice Grey και την ταπετσαρία στην καμπίνα Race-Tex με μαύρο Pepita ξεκινά από τις €128.250. Με το αυτοκίνητό μας που ήταν φορτωμένο με την πλειονότητα των έξτρα να φτάνει τις €199.745.

Test drive: Porsche Taycan 4S, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πέρα από την (αναμενόμενα) υψηλή τιμή, το δίκτυο Ionity που δεν υπάρχει στην Ελλάδα και την περιορισμένη ορατότητα πίσω, στην Tycan δεν υπάρχουν άλλα μειονεκτήματα για να της προσάψεις.

Η ετυμηγορία μας είναι λίγο πολύ αναμενόμενη. Η ανανεωμένη Taycan είναι η κορυφαία ηλεκτρική μπερλίνα της αγοράς. Απέχοντας ελάχιστα από το τέλειο και μόνο για εργονομικές αδυναμίες, περισσότερο λόγω αισθητικής επιλογής.

Διαστρικές επιδόσεις, παραγεμισμένη με υποβοηθητική οδηγική τεχνολογία που δεν την παίρνεις καν χαμπάρι, πολυτέλεια, μεγάλη μπαταρία και εξαιρετική διαχείριση ενέργειας, οπότε και αυτονομία. Τι να λέμε, τώρα… Λεφτά να ’χεις!

Διαμορφώστε τη δική σας Porsche Taycan στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ

Porsche Taycan 4S 2024

Τι λέει το DRIVEΗ Taycan στίλβωσε λεπτομέρειες που βελτιώνουν την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης και ενίσχυσε τα εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά της, με την έκδοση 4S να φιγουράρει ως η χρυσή τομή και το πιο ομοιογενές μοντέλο της γκάμας.
Τιμή  Από €128.870
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, δύο ηλεκτρικά μοτέρ, μπαταρία 105/97 kWh (Performance Battery Plus), 89/82,3 η στάνταρ της 4S, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης εμπρός, δύο σχέσεων πίσω
Απόδοση517/598 PS, 710 Nm
Διαστάσεις4.963 x 1.966 x 1.379 mm
Πορτμπαγκάζ407 + 84 lt
Βάρος2.325 kg (EU)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h3,7" 
0-160 km/h7,8"
0-200 km/h12"
80-120 km/h2,1"
Τελική ταχύτητα250 km/h
Κατανάλωση*18,1 kWh/100 km
Αυτονομία*535 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 50 kW, 10-80%73'
DC 120 kW, 10-80%46'
DC 150 kW, 10-80%33'
DC 320 kW  10-80%18'
AC 11 kW, 0-100%11 ώρες
AC 22 kW, 0-1006 ώρες
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube