Test drive: Peugeot 408 Hybrid 136 e-DCS6, υβριδική ρελάνς

Test drive: Peugeot 408 Hybrid 136 e-DCS6, υβριδική ρελάνς

Μισή μπερλίνα, μισό κουπέ SUV, το Peugeot 408 πρόσθεσε στην γκάμα του μια ήπια υβριδική έκδοση, στην προσπάθεια να προσελκύσει ένα κοινό που θέλει αποδοτικότητα, να ξεχωρίζει από την κοινότοπη λαίλαπα των SUV και να μην δώσει έναν σκασμό χρήματα.

Παρά τα πλεονεκτήματά του, το Peugeot 408, του κουπέ SUV του Sochaux, δεν απέκτησε σοβαρό έρεισμα στο καταναλωτικό κοινό. Τι αλλάζει διευρύνοντας την γκάμα με μια νέα ελαφρά υβριδική έκδοση που υπόσχεται καλύτερη αποδοτικότητα;

Ας δούμε όμως καταρχήν την αισθητική προσέγγιση της Peugeot σε αυτή την κατηγορία. Αν θέλουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, στο 408 έχουμε να κάνουμε με μια επιμήκυνση. Τρόπον τινά με τον ίδιο τρόπο που προέκυψε από το 405, το 605….

Το Peugeot 408 είναι ένα σαγηνευτικό κομμάτι, αντικειμενικά ποιοτικό αυτοκίνητο, με σαλόνι και πορτμπαγκάζ έτοιμα να εξυπηρετήσουν πέντε άτομα

Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η ιδέα της επιμήκυνση δεν είναι ιστορικά πρόσφατη στην αυτοκινητοβιομηχανία ούτε αφορά μόνο το πέρασμα από μια κατηγορία σε μια άλλη. Υπήρξε μια εποχή που οι κατασκευαστές πρόσθεταν κλασικό πορτμπαγκάζ σε μοντέρνα χάτσμπακ. Όπως για παράδειγμα τα αλήστου μνήμης (και αισθητικής) Renault Thalia, Škoda Fabia Sedan ή ακόμα ακόμα το Liana Sedan. Ή ακόμη πιο παλιά το Renault 7 ή πιο πρόσφατα το Peugeot 306. Η εμπορική επιτυχία αυτών των μετασκευών ήταν τόσο περιορισμένη όπως εξάλλου και το αισθητικό ενδιαφέρον τους. Με τις φίρμες να απαρνιούνται τελικά την πρακτική αυτή, βοηθούμενες από την εξαφάνιση των νότσμπακ σεντάν.

Σήμερα τα πράγματα είναι πιο εύπεπτα στην υλοποίησή τους, άρα εμπορικά και πιο επιτυχημένα, οπότε η επιμήκυνση επανέρχεται στη μόδα. Και αφορά κατά κύριο λόγο τα SUV, καθώς αυτά είναι που έχουν τον πρώτο λόγο στην κατανάλωση. Αρκεί λοιπόν ένα κέντρο σχεδιασμού με εμπειρία που θα μακρύνει το αυτοκίνητο 30 πόντους, αποκτώντας έτσι οπτικά πιο αεροδυναμικό σχήμα και θα του βάλει τις ανάλογες ζάντες για να γίνει παπουτσωμένος γάτος… Κάπως έτσι το 308 έγινε… 408! Είναι λοιπόν πρωτοπόρος στο θέμα. Όχι! Τον χορό στους μαζικούς κατασκευαστές άνοιξε η Renault με το «ρωσικό» Arkana. Η εμπορική επιτυχία του, τουλάχιστον στο λανσάρισμα, δεν άφησε αδιάφορη την Peugeot δρομολόγησε τη δική της πρόταση.

Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το Peugeot 408 έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 2022, αλλά σήμερα με τη νέα έκδοση που δοκιμάζουμε προσπαθεί να βρει στοιχειωδώς τον εμπορικό διασκελισμό του. Οι επιδόσεις του στις πωλήσεις διέψευσαν τις προσδοκίες της Peugeot που διατυμπάνιζε στο λανσάρισμα ότι, «πρόκειται ξεκάθαρα για ένα μοντέλο που κερδίζει… Για πελάτες που θέλουν ένα όμορφο αυτοκίνητο με δυναμικά χαρακτηριστικά ανώτερα από ένα SUV, αλλά που περιμένουν περισσότερο μοντερνισμό και ευρυχωρία απ’ ό,τι σε μια κλασική μπερλίνα». 

Δύο χρόνια αργότερα, τα λόγια αυτά αποδείχτηκαν φρούδες ελπίδες με το 408 να παλεύει να βρει το κοινό του… Στην εθνική αγορά, στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Τα νούμερα είναι αδιάψευστα. Το 2023 και το 2024, το κλασικό SUV του Sochaux, το Peugeot 3008, μοντέλο με έντονη εμπορική ταυτότητα ταξινόμησε στη χώρα μας 3.837 αυτοκίνητα. Τη στιγμή που την ίδια περίοδο το 408 πούλησε μόλις 147 κομμάτια!

Γιατί όμως ένα χαμηλό, αεροδυναμικό SUV με τεράστιο εσωτερικό μήκος (μεταξόνια 2,79 m) και μια αύρα Urus, δεν έπιασε στοιχειώδες εμπορικό βήμα. Η πρώτη και προφανής απάντηση είναι η προκλητική τιμή στο λανσάρισμα. Και ακολούθησε η ελλιπής γκάμα σε κινητήρες: Μεταξύ του ταπεινού βασικού 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα με τα 130 άλογα και των plug-in hybrid των 180 και 225 PS, δεν υπήρχε τίποτα που να γεφυρώνει τις δύο άκρες. 

Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Σαφώς, με την εισαγωγή του υβριδικού συστήματος των 136 ίππων, που βρίσκουμε κάτω από το καπό πολλών αυτοκινήτων του ομίλου, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για άρδην αλλαγή του σκηνικού. Από την άλλη, αυτός ο κινητήρας επιτρέπει στο 408 να τραβήξει την προσοχή κάποιων ΙΧήδων που έχουν όρεξη για ένα μεγάλο και όμορφο mild hybrid μπερλινοειδές SUV.

Αισθητικά λοιπόν, η επιμήκυνση δίνει σιλουέτα το δίχως άλλο πιο εκλεπτυσμένη. Η εντύπωση της επιθετικότητας αλά μπουλντόγκ του 308 στην περίπτωση του 408 ξεθωριάζει. Στην πραγματικότητα, όλα εξαρτώνται από το προφίλ. Από την κεντρική κολόνα και πίσω, ξεχνάς το 308 με το πίσω μέρος να καταλήγει σε μαύρο τέταρτο παράθυρο (αλλά όχι από γυαλί) και ιδιαίτερα οριζοντιωμένη πίσω πόρτα. Ένα προφίλ που σε καμία περίπτωση όμως δεν επηρεάζει δυσμενώς τους χώρους. Ούτε στο πίσω κάθισμα ούτε στο πορτμπαγκάζ που έχει όγκο 531 lt.

Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κι αν σε προφίλ το 408 ξεχωρίζει ξεκάθαρα από το πιο κοντό 308, στο εσωτερικό του, εξαιρουμένου του πίσω μέρους και του πορτμπαγκάζ, είναι πανομοιότυπα. Βρίσκουμε λοιπόν το βασανισμένο αισθητικά ταμπλό μέχρι κεραίας. Βρίσκουμε επίσης τόσο τα ελαττώματα όσο και τα πλεονεκτήματα του γαλλικού μικρού οικογενειακού χάτσμπακ. Αυτό μεταφράζεται καταρχήν σε κορυφαία υλικά και συναρμολόγηση -premium πλέον, γαρ.

Το άλλο καλό και πρακτικό στοιχείο είναι η διαισθητική 10άρα κεντρική οθόνη, χάρη στα i-toggles που παρέχουν άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού ή του ήχου. Πλήκτρα που είναι πραγματικά φυσικά κουμπιά, κάτι που εμποδίζει όπως συμβαίνει συνήθως να δίνει λάθος εντολές αφού όταν οδηγείς είναι πολύ πιθανό να πατήσεις σε δύο ψηφιακές επιφάνειες.

Peugeot 408, Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παραμένει όμως το αμφιλεγόμενο σημείο κάθε Peugeot, το περίφημο i-cockpit. Εξαιρετικό για κάποιους (μεταξύ αυτών κι εγώ) και βάσανο γι’ άλλους. Εξαρτάται από το αν έχεις συνηθίσει να οδηγείς με το τιμόνι ψηλά (οπότε και το καντράν κρύβεται από τη στεφάνη) ή χαμηλά. Και δεν τίθεται θέμα παρηγοριάς με ένα head-up display, καθώς η Peugeot το θεωρεί άχρηστο λόγω i-cockpit.

Η καινοτομία όμως αυτής της έκδοσης κρύβεται κάτω από το καπό, με αυτήν την ελαφρά εξυβριδισμένη μονάδα των 136 ίππων. Μοτέρ που αντικαθιστά το παλιό Puretech των 1,2 lt που είχε εγείρει σωρεία αμφισβητήσεων. Εξακολουθεί βέβαια να είναι 3κύλινδρο και να έχει χωρητικότητα 1,2 lt. Αλλά έχει αποκατασταθεί σε αξιοπιστία με την αλλαγή του ιμάντα με αλυσίδα στο σύστημα χρονισμού. Συν βέβαια το κέρδος στην απόδοση και στην αποδοτικότητα από την αρωγή του μικρής ηλεκτρικής υποβοήθησης. Βέβαια, υπάρχουν κι άλλες διαφοροποιήσεις. Όπως το τούρμπο που είναι πλέον μεταβλητής γεωμετρίας, το μοτέρ που υιοθέτησε λειτουργία κύκλου Miller.

Peugeot 408, Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το παραπάνω υποβοήθηση δεν είναι τίποτα άλλο από έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων, σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τριπλού συμπλέκτη e-DCS6. Μιας και η νέα μονάδα δεν χρησιμοποιεί πλέον το 8τάχυτο EAT8 του κλασικού Puretech των 130 ίππων. H ηλεκτρική αυτή ενίσχυση τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία 0,43 kWh που επαναφορτίζεται από τον θερμικό κινητήρα και από ένα παραδοσιακό σύστημα ανάκτησης. Που σημειωτέον είναι λίγο βάναυσο μόλις τραβήξεις το πόδι από το γκάζι, παράγοντας ταυτόχρονα απόκοσμους μεταλλικούς ήχους και σφυρίγματα από το σασμάν.

Προφανώς, το ενδιαφέρον του νέου συστήματος κίνησης δεν είναι το μικρό κέρδος των 6 PS. Το μοτέρ Puretech χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, παρόλα τα ελαττώματά του, ήταν μεστό και ο αντικαταστάτης του είναι λίγο παραπάνω. Από την άλλη είναι πρωταθλητής της οικονομίας με τα 115 g CΟ2 ανά km να μεταφράζονται σε €113 ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Peugeot 408, Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Επιπλέον, το νέο 408 Hybrid 136 e-DCS6 Allure δεν υποφέρει ιδιαίτερα από τον πληθωρισμό τιμών ξεκινώντας από 34.900 ευρώ στη βασική έκδοση εξοπλισμού Allure. Πάνω απ’ όλα όμως, καταναλώνει στην πόλη ακόμη και κάτω από τα 5 lt/100 km. H όρεξη του αυτοκινήτου ανοίγει αναμενόμενα έξω από την πόλη, αλλά θα πρέπει να έχεις βαρύ ποδάρι για να ξεπεράσει τα 7 lt/100 km.

Μια εξοικονόμηση που έρχεται να προστεθεί στην οδηγική ηρεμία, η οποία, αν και ήταν ήδη παρούσα στο άλλα μοντέλα, παραμένει εξαιρετική. Αεροδυναμικός θόρυβος δεν υπάρχει και πάνω από τα 130-140 km/h ίσα που ακούγεται. Ο θόρυβος του κινητήρα κι αυτός με τη σειρά του δεν παρεισφρέει στην καμπίνα. Ευτυχώς βέβαια, καθώς το ηχόχρωμα του Puretech κάθε άλλο παρά ευχάριστο είναι. 

Όσο για τη συμπεριφορά, θα λέγαμε κλασική «Peugeot»: Πολύ καλά βαθμονομημένο, ακριβές τιμόνι που οδηγεί ένα αντίστοιχης ακρίβειας εμπρός σύστημα. Με την ανάρτηση να έχει σφιχτό set-up που κουμαντάρει πολύ καλά τα 1,5+ τόνο του αυτοκινήτου και στους τρεις άξονες. Παραδόξως για τις 19άρες ζάντες με τα 55άρια λάστιχα, μόνο τα ευμεγέθη χαρακώματα γίνονται αντιληπτά στην καμπίνα. Αποτέλεσμα του πολύ καλού συμβιβασμού στη ρύθμιση ελατηρίων αμορτισέρ, μεταξύ άνεσης και δυναμισμού.

Peugeot 408, Test drive: Peugeot Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Για όλους τους παραπάνω λόγους, στο 408 αρέσουν οι στροφές μέσης και οι καμπές υψηλής ταχύτητας. Στα πιο στενά και κυρίως ορεινά κομμάτια, χρειάζεται να βολέψεις το μεγάλο μήκος του αυτοκινήτου και να ζητήσεις όλην την ικμάδα του μοτέρ στα ανηφορικά -ειδικά αν είσαι φορτωμένος.

Η επιτυχία ενός μοντέλου εξαρτάται και από τη μόδα. Τα δημοφιλή μοντέλα της αγοράς είναι αυτό το γενικά κολοβωμένο σουλούπι SUV με τη σχεδόν κάθετη πίσω πόρτα. Υποκειμενικό κριτήριο επιλογής, όπως κάθε επιλογή εξάλλου. «Το αυτοκίνητό μου λοιπόν», λέει η πλειονότητα των αγοραστών, δεν πρέπει να απομακρύνεται σημαντικά από τα μοδάτα SUV. Οπότε, από τη μεριά μου, θα βάλω λίγο προσωπικό στοιχείο μέσα στη συνάρτηση. 

Το 408 είναι ένα σαγηνευτικό κομμάτι, αντικειμενικά ποιοτικό αυτοκίνητο, με σαλόνι και πορτμπαγκάζ έτοιμα να εξυπηρετήσουν πέντε άτομα. Επιπλέον, η κατανάλωσή του είναι χαμηλή και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ευχάριστα αν όχι σπορ. Η σούμα δεν αποτελεί τον ορισμό του καλού οικογενειακού αυτοκινήτου; Τη στιγμή μάλιστα ένα Hybrid 136 e-DCS6 Allure στοιχίζει δύο χιλιάρικα λιγότερο από ένα 3008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure…

Peugeot 408 Hybrid 136 e-DCS6 

Τι λέει το DRIVEΤο νέο εισιτήριο εισόδου στην γκάμα του 408 συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και αποφεύγει τα μειονεκτήματα των 308 και 3008, απ' όπου προέρχεται. Και παραδόξως στοιχίζει μόλις €1.500 παραπάνω από το αντίστοιχο 308 και δύο χιλιάρικα φθηνότερα από το 3008! 
 
Τιμή  Από €34.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 29 PS/55 Nm, μπαταρία 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Συνδυαστική απόδοση136 PS/230 Nm
Διαστάσεις4.687 x 1.848 x 1.478 mm
Χώρος αποσκευών536-1.611 lt
Βάρος1.544 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,4”
Τελική ταχύτητα205 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km*
Ρεζερβουάρ52 lt
Εκπομπές CO2115 g/km
* Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube