Από οποιαδήποτε γωνία και να το δω, το Peugeot 408 με σαγηνεύει. Πρέπει να παραδεχτώ ότι όσο και να έστυψα το μυαλό, δε βρήκα άλλο τρόπο να ξεκινήσω αυτό το κείμενο.
Οι Γάλλοι κατάφεραν με απόλυτη επιτυχία να παντρέψουν στοιχεία από κουπέ, crossover και fastback δημιουργώντας μια σιλουέτα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα και καταφέρνει να σε κερδίσει από το πρώτο λεπτό.
Έχει επιβλητική εμφάνιση, πληθωρικό παρουσιαστικό και την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος (18,9 cm) για να ικανοποιεί την τάση της αγοράς. Ταυτόχρονα όμως δεν είναι κραυγαλέο και την ίδια στιγμή εκμεταλλεύεται τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας.
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και κάτω από το περιτύλιγμα, με καμπίνα εξίσου εντυπωσιακή που έχει άριστη συναρμογή και πολύ μεγάλο ποσοστό μαλακών πλαστικών.
Το ταμπλό υιοθετεί την τελευταία εκδοχή του i-cockpit της Peugeot. Ο οδηγός μπροστά του αντικρίζει τον ευανάγνωστo και εύληπτο ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 10”, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής του infotainment με την ίδια διαγώνιο. Η τελευταία συνεργάζεται με μια μικρότερη τρίτη οθόνη ακριβώς από κάτω της, που φιλοξενεί ψηφιακά κουμπιά-συντομεύσεις για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου προκειμένου να κάνει τη ζωή πιο εύκολη.
Από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι οι Γάλλοι δεν άφησαν τίποτα στην τύχη για το Peugeot 408
Όσο για τη θέση οδήγησης, έχουμε τη γνωστή περίπτωση του i-cockpit με το χαρακτηριστικό τιμόνι μικρής διαμέτρου που έχει μπει στη ζωή μας εδώ και μια δεκαετία. Σε μερικούς ταιριάζει γάντι, ενώ άλλοι -ανάλογα με το σωματότυπο- δυσκολεύονται να κουμπώσουν τέλεια καθώς η στεφάνη του τιμονιού ενδέχεται να κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων.
Τα καθίσματα από την πλευρά τους πάντως είναι μαλακά και άνετα, τη στιγμή που οι πίσω θα ταξιδέψουν ξέγνοιαστα χάρη στον άπλετο χώρο για τα γόνατα και τον ικανοποιητικό για το κεφάλι, παρά την κεκλιμένη οροφή.
Κάτω από το καπό του Peugeot 408 της δοκιμής ζει ο πασπαρτού 1.200άρης τούρμπο κινητήρας βενζίνης του Ομίλου Stellantis, με 130 PS και 230 Nm να καταλήγουν σε ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Το συγκεκριμένο, είναι το μόνο συμβατικό σύστημα κίνησης στην γκάμα του 408, καθότι οι υπόλοιπες επιλογές είναι plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι οι Γάλλοι δεν άφησαν τίποτα στην τύχη για το Peugeot 408. Το πάτημα σε όλες τις συνθήκες εμπνέει εμπιστοσύνη, η μόνωση του αεροδυναμικού θορύβου ό,τι και να γράψει το κοντέρ ξεπερνάει τις προσδοκίες, ενώ το γουργουρητό από το τρικύλινδρο μοτέρ φιλτράρεται αποτελεσματικά.
Επιπλέον, η ρύθμιση της ανάρτησης συνάδει με τον χαρακτήρα του Peugeot 408, ούσα σχετικά σφιχτή ώστε να προσφέρει καλό έλεγχο του αμαξώματος. Μονάχα στις βαθιές και απότομες κακοτεχνίες της ασφάλτου θα πιαστεί εξ’ απήνης διαταράσσοντας την απόλυτη γαλήνη στην καμπίνα, χωρίς ωστόσο να κουράζει. Βέβαια, μερίδιο ευθύνης για αυτό έχουν και οι 19άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής που από την άλλη συνεισφέρουν τα μέγιστα στον τομέα της εμφάνισης. Να σημειώσουμε εδώ ότι το 408 είναι διαθέσιμο με ζάντες που ξεκινούν από τις 17” και φτάνουν τις 20”.
Με ήπιο ρυθμό ο 1.2 τούρμπο συνεργάζεται αρμονικά με το 8άρι αυτόματο το οποίο καταφέρνει με επιτυχία να εκμεταλλευτεί τα 230 Nm
H ερώτηση του «ενός εκατομμυρίου» όμως είναι εάν οι 130 ίπποι αρκούν για να κινήσουν με αξιοπρέπεια ένα πληθωρικό αυτοκίνητο με μήκος περίπου 4,7 m. H απάντηση είναι «ναι», με κάποιους αχνούς αστερίσκους.
Με ήπιο ρυθμό ο 1.2 τούρμπο συνεργάζεται αρμονικά με το 8άρι αυτόματο το οποίο καταφέρνει με επιτυχία να εκμεταλλευτεί τα 230 Nm που κορυφώνονται μόλις τις 1.750 rpm. Έτσι, σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, σε συνδυασμό με τις βελούδινες αλλαγές σχέσεων το σύνολο κινητήρα-μετάδοσης καλύπτει επιτυχώς τη σχετικά μικρή ισχύ για τον όγκο του αυτοκινήτου.
Όταν ωστόσο ζητήσεις περισσότερα, δεν έχεις τη σπιρτάδα που θέλεις στο υψηλό φάσμα των στροφών και η απόκριση του γκαζιού αμβλύνεται. Ειδικότερα σε ανηφορικές διαδρομές σίγουρα θα ήθελες κάτω από το δεξί πεντάλ την παραπάνω ισχύ των υβριδικών εκδόσεων, αφού και το πλαίσιο διψά για περισσότερη ιπποδύναμη.
Όσο για την κατανάλωση, δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο της λογικής αφού μετρήσαμε κατά μέσο όρο 8,6 lt/100 km και μπορεί να σταθεροποιηθεί μέσα στην περιοχή του 7 εάν έχεις οικονομική προσέγγιση.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι εάν βρίσκεστε σε φάση αγοράς ενός μοντέλου με μοναδική εμφάνιση που κάνει όλα τα κεφάλια να γυρίζουν, ο 1.200άρης PureTech θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στην πλειονότητα των περιστάσεων, με τιμή εκκίνησης τις €39.900.
Βέβαια, για καλούδια όπως σύστημα εισόδου εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενεργό cruise control και τις 19άρες ζάντες που έρχονται σαν το τελευταίο κομμάτι του παζλ της θελκτικής εμφάνισης, θα χρειαστείτε άλλες €2.600 για το επίπεδο εξοπλισμού Allure Plus. Εκείνοι βέβαια που θέλουν να προσθέσουν στη συνάρτηση του 408 σπιρτάδα και πολύ καλύτερες επιδόσεις, ας θεωρήσουν την plug-in έκδοση των 180 PS που ξεκινά από τις €46.900 μονόδρομο.
Peugeot 408 1.2 PureTech 130 EAT8 | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ο 1.2 τούρμπο κινεί με αξιοπρέπεια το 408 στην πλειονότητα των περιστάσεων. Κατά βάση όμως αποτελεί τον πιο προσιτό τρόπο να αποκτήσεις ένα μοντέλο με εντυπωσιακή εμφάνιση που δε μοιάζει με τίποτα άλλο στο δρόμο. |
Τιμή | Από €39.900 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Kινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm |
Διαστάσεις | 4.687 x 1.848 x 1.478 mm |
Χώρος αποσκευών | 536 lt |
Βάρος | 1.468 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 10,4" |
Τελική ταχύτητα | 210 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 8,6 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 135-136 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE* | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |