Μπορεί η ωριμότητα να υπερνικήσει το νεωτερισμό; Εξαρτάται από ποια οπτική γωνία το εξετάζει κάποιος. Για παράδειγμα, η γκάμα του Peugeot 308 διαθέτει όχι μία αλλά δύο plug-in hybrid εκδόσεις, με 180 και 225 ίππους. Παρόλα αυτά, η πιο «ταπεινή» ντίζελ εκδοχή παραμένει ένα αυτοκίνητο ιδανικό να περάσεις τα χρόνια σου μαζί του.
Κάτω από το καπό, υπάρχει το γνωστό σύνολο 1.5 BlueHDi (DV5 RS). Καινούριο δεν το λες, χάρη όμως στις αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί κατά καιρούς κατορθώνει να στέκεται με αξιώσεις στο ρόλο του. Στη νεότερη έκδοση, πληροί τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά στάνταρ Euro 6d ενώ προσφέρει 130 PS ισχύος και 300 Nm, γεμίζοντας πρακτικά όλο το φάσμα των στροφών. Συνδυάζεται δε με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8, το οποίο διαθέτει paddles, σωστή κλιμάκωση και κάνει πολύ στρωτές αλλαγές.
Αυτά τα παραπάνω, έρχονται να φωλιάσουν σε ένα από τα κορυφαία -αν όχι το κορυφαίο- χάτσμπακ της αγοράς οπότε το αποτέλεσμα αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Ενδεικτικά, η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Peugeot 308 κάνει 0-100 km/h σε 10,6” ενώ η τελική αγγίζει τα 207 km/h.
Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις γρήγορο ούτε στα νούμερα, ούτε στην αίσθηση που προσφέρει. Το γενναίο τράβηγμα όμως που καταφέρνει σε όλο το φάσμα των στροφών, είναι παραπάνω από επαρκές για καθημερινή, φυσιολογική χρήση.
Υπερνικώντας διακριτικά την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, η ηχητική υπογραφή του ντίζελ θα φτάσει από το ραλαντί στα αυτιά. Ο θόρυβος όμως απέχει από το να γίνει ενοχλητικός, οπότε εύκολα παραβλέπεται. Πόσο μάλλον όταν αντικρύζεις τα νούμερα της κατανάλωσης. Ο κατασκευαστής υπόσχεται μέση τιμή περί τα 5 lt/100 km και η θεωρία δεν απέχει πολύ από αυτό, καθώς ένα ρεαλιστικό νούμερο στη δοκιμή μας ήταν τα 5,6 lt/100 km.
Σε μια προσπάθεια για «ρεκόρ», δηλαδή με το πρόγραμμα eco ενεργοποιημένο, ταχύτητα που δεν ξεπέρασε τα 90-100 km/h και ανοικτό δρόμο μπροστά, καταφέραμε να διανύσουμε τα 50 km της απόστασης Χαλάνδρι-Λαύριο γράφοντας μόλις 3,2 lt/100 km. Φυσικά έπαιξε το ρόλο της η αρνητική υψομετρική διαφορά, όχι τέτοιο όμως που να μη μας αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους με το αποτέλεσμα.
Για όσους τώρα δεν επιθυμούν να εισπράττουν τον όποιο «νωχελικό» τόνο του eco προς όφελος της κατανάλωσης, υπάρχουν ακόμα δύο προφίλ οδήγησης. Το normal (που αναγράφεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ως «Κανονική οδήγηση») και το Sport. Αντιστοίχως μεταβάλλουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα και μία σειρά ακόμα παραμέτρων ώστε να ενισχύσουν, κατά το μέτρο του δυνατού, τη ζωηράδα του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο μαλακό κάθισμα, έχοντας μπροστά του ένα όμορφο και πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι, με περιορισμένο ωστόσο εύρος ρύθμισης ως προς τον κατακόρυφο άξονα. Ανάλογα με το σωματότυπο δεν αποκλείεται η στεφάνη να κρύβει ένα μέρος από τα όργανα, ενώ αν ψάξεις επισταμένα για μικροατέλειες στην εργονομία, θα σημειώσεις τις ρηχές ποτηροθήκες και ότι το ταμπλό βρίσκεται τοποθετημένο πολύ μπροστά στην καμπίνα. Είναι μια επιλογή που δίνει μεν περισσότερο αέρα, αναγκάζει όμως τον οδηγό να τεντώνεται ελαφρά όταν θέλει να αγγίξει τη δεξιά άκρη της 10ιντσης οθόνης αφής του infotainment.
Εδώ κάπου τελειώνουν οι όποιες μικρές παρατηρήσεις. Στον αντίποδα, πρώτος και καλύτερος στη λίστα με τα δυνατά σημεία του Peugeot 308 βρίσκεται ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων. Η τρίτη γενιά της πλατφόρμας EMP2 διαθέτει κατά 70% νέα μέρη, αναβαθμίζοντας περαιτέρω την ασφάλεια και την ακαμψία της.
Όσο για τη ρύθμιση που κατάφεραν οι μηχανικοί στα εμπρός γόνατα MacPherson και τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και χαρίζει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης. Μάλιστα, λόγω του μειωμένου συνολικού βάρους δείχνει να λειτουργεί καλύτερα, σε σχέση με τις PHEV εκδόσεις του μοντέλου.
Ακόμα και με ταχύτητες εθνικής το αυτοκίνητο μπορεί να περνάει επάνω από ανωμαλίες του δρόμου διαβάζοντας ιδιαίτερα γρήγορα το ανάγλυφο και φιλτράροντας με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τους κραδασμούς. Την καλή δουλειά που έχει γίνει εδώ μπορείς να την αντιληφθείς στον κάθε τροχό μεμονωμένα αλλά και συνολικά σε ολόκληρο το αμάξωμα. Και το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό στο πίσω σύστημα, αφού η άνεση που εξασφαλίζει υπερέχει ακόμα και από εκείνη προτάσεων με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
To Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 είναι φτιαγμένο για να καταπίνει χιλιόμετρα. Ευθύβολα, με απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία.
Με το ποιοτικό εσωτερικό, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και ένα ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών ασφαλείας ήδη από τη βασική έκδοση, δύσκολα θα ζητήσει κανείς περισσότερα. Ξεκινώντας από τις €32.800, η τιμή βέβαια δεν είναι ευκαταφρόνητη.
Προσεγγίζοντας όμως το αυτοκίνητο από μία σκοπιά μακροχρόνιας σχέσης -με την ωριμότητα και τα πλεονεκτήματα που βάζει στο τραπέζι ο πετρελαιοκινητήρας, είναι βέβαιο πως αποτελεί μία κορυφαία επιλογή στα μικρομεσαία για εκείνον που κάνει πολλά χιλιόμετρα.
Τι λέει το DRIVE
Στη συγκεκριμένη έκδοση του Peugeot 308 ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία χάτσμπακ της αγοράς συνδυάζεται με ένα ντίζελ σύνολο που τραβάει καλά και δίνει περίπου 1.000 km με κάθε γέμισμα. Οπότε, η απάντηση σε κάθε ερώτημα, είναι ναι.
Τιμή Από €32.800
Τεχνολογία κινητήρας πετρελαίου, 1.499 cc, i4, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός common rail, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128-131 g/km
Διαστάσεις 4.367 x 1.859 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 384-1.323 lt
Βάρος 1.436 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης