Test drive: Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130 PS

Test drive: Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 με τον κινητήρα 1.2 PureTech των 130 PS και το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

H αλήθεια είναι πως το μόνο πράγμα που φαντάζει «παλιό» στο καινούργιο Peugeot 308 είναι ο θυρεός που παραπέμπει στη δεκαετία του ΄60. Μεταξύ μας, είναι εκεί για να θυμίζει την ένδοξη ιστορία της μάρκας που πλέον έχει καταφέρει να υλοποιήσει το όραμά της να μετουσιωθεί σε μια premium εταιρεία.

Κακά τα ψέματα: Το νέο Peugeot 308 κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό, χαμογελάει ειρωνικά στο γερμανικό κατεστημένο και ενθουσιάζει ακόμη και τον πιο δύσπιστο απέναντι στη γαλλική προσέγγιση για το πώς πρέπει να είναι ένα σύγχρονο χάτσμπακ.

Τo νέο Peugeot 308 είναι ένα μοντέρνο χάτσμπακ που έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κόμπακτ κατηγορία και να την καταστήσει εκ νέου ελκυστική, σε μια εποχή που τα SUV μονοπωλούν το ενδιαφέρον του μέσου αγοραστή

Το Peugeot 308 του 2022 δεν είναι απλώς μια ανανέωση του μοντέλου. Είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που μένει πιστό στο DNA του Sochaux, αδιαφορεί για τη μόδα των SUV και είναι αντικειμενικά όμορφο και εντυπωσιακό. Πατώντας πάνω στην πλατφόρμα EMP2 που έχει ενισχυθεί για την ενίσχυση της ακαμψίας, η τρίτη γενιά του 308 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις.

Είναι μακρύτερο (+11 cm), πιο φαρδύ (+5,5 cm) και με αυξημένο μεταξόνιο (+5,5 cm) συγκριτικά με την προκάτοχη γενιά, ενώ είναι και λίγο πιο χαμηλό (-2 cm), έτσι ώστε να τονίζεται ο μυώδης σχεδιασμός του πίσω μέρους. Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να προσφέρει πιο άνετους χώρους για επιβάτες και 412 lt για τις αποσκευές.

Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130PS, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Την ίδια στιγμή ο σχεδιασμός έχει αλλάξει με το μακρύ καπό εμπρός, τη μεγάλη κυψελωτή μάσκα και τον νέο λογότυπο της φίρμας να είναι αυτά που κλέβουν την παράσταση. Τα εμπρός φωτιστικά τεχνολογίας LED συνεχίζουν να εμπνέονται από το λιοντάρι έχοντας σχήμα κυνόδοντα εμπρός, ενώ πίσω έχουμε τις χαρακτηριστικές πλέον τρείς νυχιές.

Στο εσωτερικό συναντάμε ένα άλλο αυτοκίνητο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το γνωστό πλέον i-Cockpit  της Peugeot είναι εδώ, αλλά πλήρως αναβαθμισμένο με νέα τεχνολογικά γκάτζετ και ένα νέο σύστημα infotainment που ακούει στο όνομα Peugeot i-Connect Advanced. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, δέκα ιντσών, ενώ διαθέτει και τρισδιάστατη απεικόνιση από την έκδοση GT και πάνω. Εξυπακούεται ότι είναι πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος, έχει μάλιστα και τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με «widgets» ή κουμπιά συντομεύσεων, όπως ένα τάμπλετ.

Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130PS, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αν και αυτό δεν ισχύει για όλους τους σωματότυπους, υπάρχουν θέσεις στο τιμόνι και το κάθισμα που να σου επιτρέπουν να βλέπεις ολόκληρο τον πίνακα. Όσο κι εάν δεν είναι ο κανόνας. Κι εάν το παραπάνω θετικό σχόλιο είναι υποκειμενικό, είναι σαφώς αντικειμενικό το ότι η Peugeot κατάφερε να δημιουργήσει ένα πολύ εύχρηστο και πλήρες πληροφοριών σύστημα πολυμέσων.

Με ελάχιστες κινήσεις και χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου από τον δρόμο ρυθμίζεις γρήγορα όποια λειτουργία επιθυμείς, ενώ οι βασικές ρυθμίσεις όπως αυτή του κλιματισμού, εξυπηρετούνται και μέσω φυσικών χειριστηρίων. Κατά τα λοιπά, τα υλικά και η συναρμογή δικαιολογούν την πρόθεση της μάρκας να τοποθετηθεί δίπλα στον premium ανταγωνισμό.

Έχοντας δοκιμάσει την υβριδική έκδοση με τους 180 PS και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, μπαίνεις στο συγκεκριμένο Peugeot 308 λιγάκι… κουμπωμένος. Ο 1.2 PureTech με τους τρεις κυλίνδρους αποδίδει 130 PS στις 5.500 rpm και 230 Νm στις 1.750 rpm, ενώ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Μοιραία σκέφτεσαι εάν θα τα καταφέρει να μας αφήσει θετικές εντυπώσεις.

Χωρίς στοιχεία εξηλεκτρισμού, η συγκεκριμένη έκδοση πετυχαίνει 0-100 km/h σε 9,6’’ με το ταχύμετρο να σταματά την άνοδό του στα 210 km/h. Επιδόσεις διόλου ευκαταφρόνητες δηλαδή και με μέση κατανάλωση που σε όλη τη δοκιμή έγραψε 7,5 lt/100 km.

Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130PS, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αν το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της υβριδικής έκδοσης ήταν αναμενόμενα καλό, το 6άρι χειροκίνητο της δοκιμής μας ήταν η ευχάριστη έκπληξη: Λεβιές στη σωστή θέση με μικρή διαδρομή, άριστο κούμπωμα, εξαιρετική κλιμάκωση και ένας πολύ καλά ρυθμισμένος συμπλέκτης σε βοηθούν να μην νιώθεις «φτωχός συγγενής» που δεν επέλεξες την αυτόματη έκδοση.

Αν ανεβάσεις στροφές και ρυθμό, ο ήχος του 3ύλινδρου δεν θα σε ενοχλήσει καθώς η ηχομόνωση είναι από τις καλύτερες, την ώρα που η άνεση κινείται σε πολύ υψηλό επίπεδο παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω άξονα και όχι κάποιας πιο εντυπωσιακής σε προδιαγραφές διάταξης. Παράλληλα δεν θα αισθανθείς ποτέ ότι χάνεις την επικοινωνία με τον δρόμο καθώς το σύστημα διεύθυνσης παρέχει άμεση και σαφή πληροφόρηση, ενώ είναι και υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Μόλις συνηθίσεις το λίγο απότομο πεντάλ, τα φρένα είναι εκεί όταν τα χρειαστείς, όντα αποτελεσματικά και πρακτικά ακούραστα.

Peugeot 308 1.2 Pure Tech 130PS, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εν κατακλείδι έχεις ένα εξαιρετικά ομοιογενές σύνολο που ταξιδεύει άνετα και γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο, στρίβει σχεδόν ιδανικά στους δρόμους της περιφέρειας και αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια. Για την τελευταία βοηθά και μια πλήρης σουίτα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και προστασίας από την... κακιά στιγμή που παρόμοιά της συναντάμε σε σαφώς ακριβότερα αυτοκίνητα.

Τo νέο Peugeot 308 είναι ένα μοντέρνο χάτσμπακ που έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των κόμπακτ οικογενειακών και να την καταστήσει εκ νέου ελκυστική, σε μια εποχή όπου τα SUV είναι αυτά που μονοπωλούν το ενδιαφέρον του μέσου αγοραστή.


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Peugeot 308 κοιτάζει στα μάτια τον premium γερμανικό ανταγωνισμό και έχει όλο το πακέτο για να καταστήσει τα κόμπακτ οικογενειακά εκ νέου ελκυστικά.
Τιμή Από €22.300
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km 
Διαστάσεις 4.367 x 1.859 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 412 lt
Βάρος 1.333 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube