Η δεύτερη γενιά του 3008 είναι ένα μοντέλο σταθμός στη σύγχρονη ιστορία της Peugeot. Και αυτό διότι αναβάθμισε τη συνολική εικόνα της, έδειξε τον δρόμο στα νέα μοντέλα που ακολούθησαν και αύξησε τα έσοδα και το πελατολόγιο της. Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2017 κατάφερε να πουλήσει μέσα σε μία 4ετία κοντά στο ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, με μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών 3008 να αποκτούν για πρώτη φορά μοντέλο της γαλλικής φίρμας.
Στο σωστό δρόμο
Για να συνεχίσει όμως να αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις στην κατηγορία, έπρεπε να περάσει από την καθιερωμένη διαδικασία της ανανέωσης. Εμπρός, το ανανεωμένο Peugeot 3008 διαθέτει ελαφρώς διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, νέα μάσκα χωρίς πλαίσιο που ενώνει τα νέα LED φώτα (στάνταρ από τη βασική έκδοση) και νέας σχεδίασης «κυνόδοντες» που εκτελούν και χρέη φλας. Πίσω συναντάμε νέα φώτα τεχνολογίας LED που θυμίζουν RGB RAM sticks, διαθέτουν κυλιόμενα φλας (σταθερά σε λειτουργία alarm) και έχουν σκουρόχρωμο πλαστικό πλαίσιο. Νέος είναι και ο λογότυπος «3008» που πλέον κοσμεί και το εμπρός μέρος στο καπό. Ακόμα, η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί, ενώ σε περίπτωση αγοράς της έκδοσης GT μπορεί να συνδυαστεί με το νέο Black Pack που αντικαθιστά όλα τα ασημί τμήματα με μαύρα και δίνει επιπλέον μαύρες ζάντες 19”.
Στο εσωτερικό, το μόνο που έχει αλλάξει στη σχεδίαση είναι η νέα HD widescreen 10” του συστήματος πολυμέσων και τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3” στο Sport πρόγραμμα. Στις εκδόσεις μάλιστα από την Allure Plus Grip και πάνω, ο πίνακας οργάνων απεικονίζει μεταξύ άλλων και τις ενδείξεις της νέας λειτουργίας night vision του αναβαθμισμένου συστήματος φρεναρίσματος ανάγκης. Η λογική i-Cockpit με το μικρό τιμόνι συνηθίζεται πολύ γρήγορα, ενώ σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης δεν κρύβεται καμία πληροφορία του πίνακα οργάνων από τον οδηγό. Το σύστημα πολυμέσων εξακολουθεί να συνεργάζεται με τα πολύ χρηστικά «piano keys» στην κεντρική κονσόλα για γρήγορη χρήση του μενού. Αυτό που θα θέλαμε όμως να προστεθεί με την ανανέωση είναι ένα φυσικό πλήκτρο για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού (έχει μόνο για το ξεθάμπωμα των παρμπρίζ.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό μέχρι και την κεντρική κονσόλα που χωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό, να είναι κορυφαίο. Οι θήκες παραμένουν πολλές και χρηστικές, με τον χώρο στο κεντρικό υποβραχιόνιο να χωράει μέχρι και μπουκάλι ενάμισι λίτρου. Αυτό που έχει βελτιωθεί είναι η συναρμογή, μιας και πλέον όλα τα διαφορετικά τμήματα είναι ακόμα πιο σχολαστικά μονταρισμένα μεταξύ τους.
Οι χώροι παραμένουν πολύ καλοί για την κατηγορία μεγέθους του 3008. Τέσσερις ενήλικοι θα νιώσουν άνετα, με έναν τρίτο πίσω να ευνοείται από το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 520 lt. Έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διπλό πάτωμα γάντζους για χειραποσκευές και σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Μικρός στο μάτι
Η έκδοση δοκιμής αποτελεί τη βασική βενζινοκίνητη με 3κύλινδρο 1.2 PureTech που αποδίδει 130 PS στις 5.500 rpm και 230 Nm στις 1.750 rpm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη και η ευχάριστη χροιά του θα ακουστεί μόνο στις υψηλές στροφές. Το κιβώτιο διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι και πλέον συνδυάζεται στάνταρ με τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Στο Sport πρόγραμμα κοκκινίζει ο πίνακας οργάνων, βαραίνει ελαφρώς το τιμόνι, το πεντάλ του γκαζιού γίνεται πιο άμεσο και το κιβώτιο κρατάει περισσότερο την εκάστοτε σχέση πριν ανεβάσει στην επόμενη. Οι επιδόσεις που δίνει στα 1.420 kg του ανανεωμένου 3008 κυμαίνονται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, με την μέτρηση 0-100 km/h να απαιτεί 10,4” και το χιλιόμετρο να καλύπτεται από στάση σε 32,1” (160,3 km/h). Οι ρεπρίζ επωφελούνται από την σφιχτή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές του κιβωτίου της Aisin, με την τυπική επιτάχυνση 80-110 km να διαρκεί 5,2”. Το φρένα με την σειρά τους έχουν σωστή αίσθηση και καλή αναλογικότητα, και σε συνδυασμό με τα ασφάλτινα λάστιχα το 3008 ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 38,5 m. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήθηκε στα 8,4 lt/100 km, ενώ με οικονομική οδήγηση θα την δεις να πέφτει περίπου ένα λίτρο χαμηλότερα.
Η ολοκληρωμένη εικόνα του 3008 στον δρόμο, φυσικά δεν έχει αλλάξει. Η σύγχρονη πλατφόρμα EMP2 είναι ιδιαίτερα άκαμπτη και η ανάρτηση λειτουργεί σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά: Άμεση απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια στη συμπεριφορά παρά τους 22 πόντους απόσταση από το έδαφος. Συμπεριφορά που δεν συναντάς σε πολλά SUV. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίου επιπέδου και μόνο σε ταχύτητα ταξιδιού θα ακούσεις έναν μικρό αεροδυναμικό θόρυβο από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.
Ο PureTech 130 με το χειροκίνητο κιβώτιο συνδυάζεται και με τις πέντε εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ με το EAT8 με τις τέσσερις πλουσιότερες. Ο εξοπλισμός της ιδιαίτερα ταιριαστής αυτόματης έκδοσης είναι επαρκής, είτε μιλάμε για το βασικό επίπεδο Active Plus είτε για τα πλουσιότερα Allure, Allure Plus Grip και GT Grip. Στις δύο τελευταίες μάλιστα, πέρα από το Grip Control με τα πέντε προγράμματα και τα all season λάστιχα, υπάρχουν μεταξύ των άλλων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας το Advanced Emergency Braking System με κάμερα και ραντάρ (αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με night vision, αναγνώριση πεζού και ποδηλάτη), ενεργό cruise control με λειτουργία stop&go και ενεργή υποβοήθηση διατήρηση της λωρίδας. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει μειωθεί σε σχέση με το παρελθόν χάρη στην προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος, με την χειροκίνητη έκδοση να ξεκινά από τις €24.900 (Active) και την αυτόματη από τις €30.100 (Active Plus). Η αμέσως πλουσιότερη Allure με το EAT8 που δοκιμάζουμε αλλάζει φορολογική κλίμακα και κοστίζει €34.300. Έτσι η Active Plus μοιάζει ως μια εξαιρετικά συνιστώμενη επιλογή χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό.
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Peugeot 3008
Τι λέει το DRIVE
Οι μικρές αισθητικές αλλαγές, ο εμπλουτισμός του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, και η βελτιωμένη τιμολογιακή πολιτική μπορούν να διατηρήσουν με άνεση το πολύ ανταγωνιστικό 3008 στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.
Τιμή Από €30.100 ( Από €24.900 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία Kινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 31,9”
0-400 m 17,4” @ 129 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 160,3 km/h
50-110 km/h 8,8”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,2”
110-140 km/h 8,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης