Το προηγούμενο Peugeot 208 ήταν κατά γενική ομολογία ένα όμορφο αυτοκίνητο. Όμως δεν θυμάμαι στις πρώτες βόλτες του στους ελληνικούς δρόμους, το 2013, να συγκεντρώνει αντίστοιχα βλέμματα θαυμασμού με το σημερινό. Αυτή τη φορά, οι σχεδιαστές της Peugeot ξεπέρασαν τον εαυτό τους, δημιουργώντας ένα αμάξωμα που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο δυναμικό και στο σοφιστικέ.
Στο εμπρός μέρος, το εμφανές εξόγκωμα στο καπό αφήνει υπόνοιες για ένα δυνατό μοτέρ από κάτω και ταιριάζει με το σπόιλερ που διαμορφώνεται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Τα συνοφρυωμένα φώτα συνδυάζονται με μια μεγάλη μάσκα με χρωμιωμένα 3D στοιχεία και βέβαια με τους... χαυλιόδοντες που σχηματίζουν τα φώτα ημέρας LED. Στο πλάι, τα νεύρα που διατρέχουν τις πόρτες, σε συνδυασμό με τις αψίδες των φτερών, στενεύουν οπτικά το αμάξωμα.
Πίσω, η έντονη κλίση του παρμπρίζ και η μεγάλη αεροτομή οροφής δίνουν σπορ χαρακτήρα. Η σχεδιαστική λογική που λανσαρίστηκε με το 3008 ακολουθείται και εδώ, με μια μαύρη φάσα που ενώνει τα φώτα, τα οποία στην έκδοση Allure αποτελούνται από τρία ξεχωριστά στοιχεία LED για να αφήνουν τη χαρακτηριστική «υπογραφή Peugeot».
Η εικόνα είναι ακόμα πιο ξεχωριστή στο εσωτερικό του 208, με ταμπλό λογικής i-Cockpit που μοιάζει να ανήκει σε εκθεσιακό πρωτότυπο κι όχι σε μοντέλο της σειράς. Είναι ψηλό, αλλά ο όγκος του «σπάει» χάρη σε έντονες ακμές και στα επίπεδα στα οποία χωρίζεται. Το επάνω μέρος του καλύπτεται από μαλακό υλικό που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από premium προτάσεις, ενώ και χαμηλότερα, στα σκληρά πλαστικά και στις επιφάνειες «piano black» της κεντρικής κονσόλας, το φινίρισμα δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα.
Το γνώριμο, τετραγωνισμένο τιμόνι περιορίζει αρκετά τη θέα προς τα όργανα για κάποιους οδηγούς. Και είναι κρίμα, αφού πρόκειται για τον πιο ιδιαίτερο πίνακα οργάνων της κατηγορίας. Από την έκδοση Allure που οδηγούμε δεν είναι απλώς ψηφιακός αλλά τρισδιάστατος. Με σαφώς διαχωρισμένα τα πιο σημαντικά στοιχεία που προβάλλονται στο προσκήνιο από τα δευτερεύοντα γραφικά που απεικονίζονται στο φόντο και δύο ανοίγματα στα άκρα του που προσθέτουν ακόμα μία φουτουριστική πινελιά.
Σε συνδυασμό με την οθόνη 10" του infotainment, δημιουργείται το πιο ξεχωριστό εσωτερικό της κατηγορίας. Η εργονομία του όμως χρειάζεται κάποια εξοικείωση, αφού ειδικά τα πλήκτρα αφής στο κέντρο της κονσόλας δύσκολα τα πετυχαίνεις χωρίς να πάρεις το βλέμμα σου από το δρόμο. Από την πρακτικότητα δεν υπάρχει κανένα παράπονο. Εκτός από την ανοιχτή θήκη, εμπρός από το λεβιέ υπάρχει και ένας κρυφός χώρος με θέση ασύρματης φόρτισης, το πορτάκι του οποίου μπορεί να στηρίξει ένα smartphone όρθιο, περιορίζοντας την ανάγκη αγοράς ειδικής βάσης για τη χρήση του. Ο δε χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο, είναι ο πιο βαθύς της κατηγορίας, με μεγάλη διαφορά.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή κι ακόμη και ένας ψηλός οδηγός θα νιώσει πως κάθεται σχετικά χαμηλά. Ίσως όμως χρειαστεί να διαλέξει αν το τιμόνι θα του κρύβει το καντράν ή αν θα βρίσκει συχνά στα γόνατά του. Υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι του, όπως άλλωστε και για τους πίσω επιβάτες. Πρόβλημα ύψους θα υπάρξει μόνο σε περίπτωση μεταφοράς πέμπτου επιβάτη, κάτι που θα στείλει το κεφάλι των άλλων δύο κοντά στα πλάγια της οροφής που χαμηλώνουν έντονα. Ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος, όχι όμως περισσότερο απ’ ό,τι στο Renault Clio ή στο Ford Fiesta.
Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δεν δημιουργεί επίπεδη επιφάνεια, όμως ο χώρος αποσκευών έχει κάποια σημεία στήριξης, λογικό κατώφλι και τον αναμενόμενο για την κατηγορία όγκο: 311 lt. Αν το νούμερο σας φαίνεται μικρό, είναι απλώς επειδή σε αυτό δεν περιλαμβάνεται ο χώρος της ρεζέρβας. Η τιμή που η Peugeot ανακοινώνει ως συγκρίσιμη με τα 391 lt του Renault Clio και τα 355 lt του Volkswagen Polo, είναι... 406 lt.
Κάτω από το καπό αυτού του 208 βρίσκεται ο γνώριμος, 3κύλινδρος 1.2 PureTech. Λόγω της εναρμόνισής του με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, αλλά ίσως και για λόγους φορολογικής αντιμετώπισης σε κάποιες χώρες, η ισχύς της βασικής υπερτροφοδοτούμενης εκδοχής του στη νέα γενιά έχει μειωθεί από τους 110 στους 100 PS. Ευτυχώς, η εντυπωσιακή ροπή των 205 Nm από τις 1.750 rpm παραμένει αμετάβλητη, παρότι η απόκριση του γκαζιού στις πολύ χαμηλές στροφές φαίνεται να έχει πληγεί λίγο.
Από την πρώτη βόλτα, εκείνο που σε εντυπωσιάζει περισσότερο είναι το πόσο ραφιναρισμένα δουλεύει χαμηλά. Πρέπει να πατήσεις γενναία το γκάζι και να περάσεις τις 2.500 rpm για να φτάσει θόρυβος κινητήρα στην καμπίνα. Στη δημιουργία ενός ήσυχου περιβάλλοντος συμβάλλει επίσης η προσεγμένη ηχομόνωση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Το μικρό τιμόνι, που είναι πολύ ελαφρύ και «κόβει» αρκετά, κάνει το 208 ιδιαίτερα ευέλικτο. Η ανάρτηση έχει μια ευχάριστα σφιχτή ρύθμιση που δεν κουράζει, σου θυμίζει όμως ότι το άνετο σουπερμίνι των Γάλλων είναι το Citroen C3. Από την άλλη, το 208 δεν πλέει ούτε βουτάει έντονα στα φρένα και σε ανταμείβει με μια καθησυχαστική αίσθηση σταθερότητας όταν η ταχύτητα αυξηθεί. Ταξιδεύει άνετα, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να αυξάνεται αλλά να μην ενοχλεί, και το τιμόνι να αποκτά λίγο ευπρόσδεκτο βάρος.
Πιέζοντας σε ένα δρόμο με στροφές, διαπιστώνεις ότι το εμπρός μέρος δεν αντιδρά αρχικά με την αμεσότητα για την οποία σε προδιαθέτει το μικρό τιμόνι, το οποίο υστερεί σε αίσθηση. Βέβαια, η κλίση είναι περιορισμένη και η πρόσφυση αρκετή, οπότε το 208 εμπνέει σιγουριά για να κινηθείς γρήγορα. Παραμένει ευχάριστο σε σβέλτο ρυθμό και η ανάρτησή του ποτέ δεν χάνει την αυτοκυριαρχία της. Ακόμα και το 6άρι κιβώτιο, που είναι αρκετά χαλαρό στην απλή μετακίνηση για να μη σε κουράζει, λειτουργεί σωστά υπό πίεση και δεν χάνεις αλλαγή. Όμως η απάθεια του πλαισίου στις εντολές σου και το σύστημα ευστάθειας που επεμβαίνει διακριτικά αλλά αρκετά πριν πλησιάσεις το όριο, δεν του επιτρέπουν να πάρει από το Ford Fiesta τα σκήπτρα του καλύτερου δυναμικού πακέτου της κατηγορίας.
Σε επιδόσεις, νιώθεις αυτό το 208 αρκετά ζωηρό για τα μέτρα της κατηγορίας του και οι μετρήσεις μας δείχνουν πως πράγματι είναι. Τα 5,3" για τα 80-110 km/h με 3η και τα 8,8" για τα 110-140 km/h με 4η είναι νούμερα λίγο καλύτερα από εκείνα του Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS (5,5"/9,2") και του –5τάχυτου– Clio 1.0 TCe 100 (5,3"/9,2"), και αρκετά καλύτερα από του –επίσης 5τάχυτου– Polo 1.0 TSI 95 PS (5,7"/10,3"). Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις μετρήσεις από στάση, όπου το 208 χρειάζεται 10,3" για το 100 km/h και 17,2" για τα 400 m. Οι αντίστοιχες τιμές για το Fiesta είναι 10,4”/17,2”, για το Clio 11,0”/17,7” και για το Polo 10,6”/17,6”. Η απόσταση ακινητοποίησης των 38,5 m από τα 100 km/h είναι καλή με απόλυτα κριτήρια και συγκρίσιμη με των ανταγωνιστών του που κυμαίνονται από 37,9 έως 39,1 m.
Το νέο 208 σου αφήνει μια θετική γεύση, η οποία διατηρείται όταν φτάνεις στο βενζινάδικο. Η κατανάλωση έμεινε οριακά κάτω από τα 7 lt/100 km, δηλαδή στο επίπεδο που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Και μπορεί να περιοριστεί με αυτοσυγκράτηση και χρήση του προγράμματος Eco, το οποίο δεν επηρεάζει τις επιδόσεις με τέρμα γκάζι, αλλά περιορίζει τον κόφτη από τις 6.200 στις 6.000 rpm. Από την άλλη, η βασική τιμή των €16.200 για το 208 1.2 PureTech 100 δεν είναι χαμηλή.
Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό του Peugeot 208
Πρόκειται όμως για την έκδοση Active, η οποία διαθέτει infotainment 7" με έξι ηχεία, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, δερμάτινο τιμόνι κι ένα πακέτο οδηγικών βοηθημάτων με Active Safety Brake, Lane Keeping Assist, αναγνώριση πινακίδων, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων κ.ά. Δεν έχει όμως πίσω ηλ. παράθυρα, ζάντες ελαφρού κράματος και αυτόματο κλιματισμό, στοιχεία που υπάρχουν στην Allure της δοκιμής (€17.200), μαζί με τον 3D πίνακα οργάνων, τα προγράμματα οδήγησης, το ηλ. χειρόφρενο, το μπουτόν εκκίνησης κ.ά. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, με μοντέλα όπως το Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS Titanium των €15.944 ή το νέο Clio 1.0 TCe Dynamic των €15.990 (με την τρέχουσα έκπτωση €500), που διαθέτει στάνταρ σε αυτή την τιμή το ψηφιακό καντράν, το σύστημα πλοήγησης, τον αυτόματο κλιματισμό κ.ά.
Η Peugeot όμως δεν βασίζεται στην τιμή για να πετύχει. Όπως και με το μεγαλύτερο 3008, στοχεύει σε εκείνους που αναζητούν κάτι πραγματικά ξεχωριστό σε επίπεδο ποιότητας, τεχνολογίας και... καθημερινής απόλαυσης, θέτοντας δύσκολα ερωτήματα ακόμα και στον premium ανταγωνισμό. Μένει να δούμε αν η ίδια συνταγή θα αποδειχθεί εξίσου επιτυχημένη και στην κατηγορία των σουπερμίνι. Το σίγουρο είναι πως το νέο 208 έχει την ικανότητα να τα καταφέρει.
Τι λέει το DRIVE
Ποιοτικό, ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό, αλλά κυρίως, ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, το 208 είναι ένα σουπερμίνι το οποίο αγοράζεις με την καρδιά σου.
Τιμή Από €16.200
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 30,4”
0-400 m 17,2” @ 130,2 km/h
0-1.000 m 31,8” @ 162,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 8,8”
110-140 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 13,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97* g/km
Διαστάσεις 4.055 x 1.745 x 1.430 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.120 kg
Μετρήσεις DRIVE *WLTP: 123 g/km
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης