Έλειπε αλλά τώρα ήρθε! Το Peugeot 208 είχε έκδοση βενζίνης, ηλεκτρική, ντίζελ, αλλά υβριδική όχι. Και σε ένα σουπερμίνι αυτή η τελευταία έκδοση είναι ίσως η πιο χρήσιμη.
Αρχικά να πούμε πως το υβριδικό (όχι επαναφορτιζόμενο) 208 είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, την Hybrid 100 και την Hybrid 136 και εμείς έχουμε στη διάθεσή μας την πρώτη.
Στην προκειμένη περίπτωση η καρδιά του μικρού αυτοκινήτου του Sochaux είναι ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech 1.2 λίτρων με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας που λειτουργεί σε κύκλο Miller και συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, το e-DCS6.
Η χαμηλή κατανάλωση του Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς με το ρεζερβουάρ των 41 λίτρων μπορείς πλέον να κάνεις πάνω από 700 km
Στο κιβώτιο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 28 PS και 55 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,9 kWh. Κάπως έτσι, το mild hybrid (διότι περί αυτού πρόκειται) Peugeot 208 κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον ηλεκτροκινητήρα να διατηρεί τον τροχασμό κρατώντας τον Puretech σβηστό, μειώνοντας τόσο τον θόρυβο όσο και την κατανάλωση. Η Peugeot υπόσχεται 15% μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση και αναφέρει πως οι εκπομπές CO2 διαμορφώνονται πλέον στα 102 g/km, επίδοση που απαλλάσσει το συγκεκριμένο 208 από τα τέλη κυκλοφορίας.
Και μιας και μιλάμε για επιδόσεις, να αναφέρουμε για το τυπικό της υπόθεσης πως οι 100 PS αποδίδονται στις 5.500 rpm με τη ροπή να φτάνει τα 205 Nm/1.750 rpm. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 km/h.
Όπως είπαμε η Peugeot υπόσχεται 15% χαμηλότερη κατανάλωση και εμείς θέλουμε να δούμε αν οι Γάλλοι κρατούν το λόγο τους.
Ξεκινάμε με επιφύλαξη (όπως πάντα με όλα όσα μας τάζουν τα εργοστάσια), αλλά γρήγορα ανακαλύπτουμε πως μέσα στην πόλη το υβριδικό 208 μπορεί να κινείται 100% ηλεκτρικά σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 50% των διαδρομών. Βέβαια αυτό προϋποθέτει να μην είσαι… ατσούμπαλος με το γκάζι και να μην κινείσαι σε ανηφορικές διαδρομές. Μιλάμε δηλαδή για τυπικές μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
Η Peugeot λοιπόν μέσα στην πόλη υπόσχεται κατανάλωση 4,5 lt/100km -που είναι μάλλον εφικτή, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αν κινείσαι με τα νόμιμα όρια δεν θα ξεπεράσεις τα 6,5 lt/100 km.
Εμείς, στο τέλος της εβδομαδιαίας συνύπαρξής μας με το αυτοκίνητο είδαμε στο trip computer μέση κατανάλωση της τάξης των 5,6 lt/100 km. Με το χωρητικότητας 41 λίτρων ρεζερβουάρ είχε αδειάσει κατά το ¼ με τη σχετική ένδειξη να μας πληροφορεί πως είχαμε ακόμη 500 km μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό. «Pas mal», που λένε κι οι Γάλλοι. Για να έχετε μια πιο άμεση εικόνα σύγκρισης, να υπενθυμίσουμε πως η κατανάλωση που είχαμε μετρήσει στη δοκιμή του αντίστοιχου αμιγώς βενζινοκίνητου 208 ήταν 6,6 lt/100 km.
Επιστρέφοντας στην εμπειρία οδήγησης του 208 Hybrid πρέπει να πούμε πως αυτή χαρακτηρίζεται κυρίως από την ακόμη πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα, με την ποιότητα κύλισης να παραμένει στο επίπεδο του «εξαιρετικού».
Το υβριδικό σύστημα έρχεται πλέον να καλύψει τα όποια κενά είχαμε δει στη δοκιμή του θερμικού συνόλου με την απόκριση πλέον στις εντολές του δεξιού πεντάλ να είναι πιο άμεσες και να παραπέμπουν σε ηλεκτρικό σύνολο.
Την ίδια στιγμή, αν αφήσεις το πόδι από το γκάζι, βλέπεις στη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων ότι η ανάκτηση ενέργειας είναι πολύ καλή. Με το αυτοκίνητο να φρενάρει αισθητά και μάλλον περισσότερο από αντίστοιχα άλλα υβριδικά. Αυτό έχει άμεσο επακόλουθο να χρειάζεται να μείνεις λιγότερο πάνω στο φρένο, κάτι που μειώνει και τη φθορά στα αναλώσιμα του συστήματος πέδησης.
Σε ό,τι αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου, θα παρατηρήσεις πως στις περισσότερες περιπτώσεις, ακόμη και αν ο δρόμος είναι ανηφορικός, η εκκίνηση θα γίνει ηλεκτρικά, εκτός αν θέλεις άμεσα μπόλικη ροπή. Επιπλέον, ακόμη κι αν κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, όταν θα αφήσεις το γκάζι το στροφόμετρο θα μηδενίσει και η σχετική ένδειξη στο ταχύμετρο θα γίνει μπλε, ένδειξη πως το αυτοκίνητο κάνει coasting με ηλεκτρική υποβοήθηση.
Το υβριδικό 208 έχει την τάση να μπαίνει σε αυτή τη λειτουργία πολύ συχνά. Και είναι αυτή του η «συνήθεια» που το καθιστά εξαιρετικά οικονομικό, καθώς, κάνοντας τις ανάλογες πράξεις ανακαλύψαμε πως η αυτονομία άνετα μπορεί να ξεπεράσει τα 700 km.
Κάτι που πρέπει να τονίζουμε είναι η πολύ καλή λειτουργία του νέου αυτόματου διπλού συμπλέκτη κιβωτίου των έξι σχέσεων που συνεργάζεται άψογα με τον 1.2 PureTech, ο οποίος με τη σειρά του συνεργάζεται με το ηλεκτρομοτέρ. Αποτέλεσμα μια χαρακτηριστική ζωντάνια του κινητήρα και μια αξιοσημείωτη προθυμία να σπρώξει το σουπερμίνι της Peugeot από χαμηλά μέχρι το στροφόμετρο να μπει στην κόκκινη περιοχή.
Και καθώς το 208 έχει το πλαίσιο και την ανάρτηση που μπορούν να υποστηρίξουν τη χαρά της οδήγησης, το υβριδικό σύνολο μπορεί να ξεφύγει από την πεπατημένη της κατηγορίας και να σου χαρίσει ευχάριστες οδηγικές στιγμές.
Το 208 στρίβει γλυκά, με λογική κλίση και χωρίς να σε τρομάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Παρόλο που το εμπρός μέρος δεν είναι από τα αμεσότερα της κατηγορίας.
Ωστόσο το τιμόνι είναι ακριβές, ενώ τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν «τόσο όσο», για να κρατήσει το αυτοκίνητο την τροχιά του όταν το παρακάνεις.
Κατά τα λοιπά, η εικόνα είναι γνώριμη. Το Peugeot i-Cockpit είναι αυτό που κλέβει την παράσταση με την έγχρωμη οθόνη των 10 ιντσών για το infotainment και την ποιότητα των υλικών που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ενώ στην έκδοση GT έχουμε νέες επενδύσεις με Alcantara.
Οι χώροι παραμένουν οι γνωστοί του 208 με τους εμπρός επιβάτες να βολεύονται ανεξαρτήτως ύψους και τους πίσω να ζορίζονται. Το τιμόνι εξακολουθεί να κρύβει μέρος των ενδείξεων του ταμπλό, την ώρα που οι φυσικοί διακόπτες στη βάση της κεντρικής οθόνης αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρηστικοί. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 309 lt κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Το ερώτημα που πλανάται κατά πλέον είναι κατά πόσον η υβριδική έκδοση του 208 αποδεικνύεται καταλύτης για την εμπορική ολοκλήρωση της γκάμας του 208 στην κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση το βραβείο πάει στην οικονομία καθώς η επίσκεψη στο βενζινάδικο δεν σε αγχώνει. Την ίδια στιγμή το κινητήριο σύνολο έγινε ακόμη πιο αποδοτικό, ήσυχο και μάλλον δεν χρειάζεται να ανέβεις στην έκδοση Hybrid136, εκτός κι αν είσαι φανατικός των επιδόσεων.
Τέλος, με την τιμή των € 23.400 από την οποία ξεκινούν οι υβριδικές εκδόσεις, κάθε άλλο παρά απαγορευτική είναι, αν συνυπολογίσεις την απουσία τελών κυκλοφορίας και την ελεύθερη κίνηση στον Δακτύλιο.
Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ποιότητα, εξοπλισμός και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που εκτοξεύει την οικονομία, χαρακτηρίζουν το υβριδικο 208 με τους 100 PS, με μόνο μειονέκτημα τους χώρους πίσω. | ||
Τιμή | Από €23.400 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο, 100 PS/ 5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 100 PS/ 5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.055 x 1.745 x 1.430 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 309-1.163 lt | ||
Βάρος | 1.295 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,8" | ||
Τελική ταχύτητα | 193 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 5,6 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 104 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |