Είναι προφανές πως τέτοιου τύπου βαν απευθύνονται κατά κανόνα σε εταιρίες που θέλουν να μεταφέρουν προσωπικό ή πελάτες, καθώς και σε οικογένειες με τέσσερα παιδιά και άνω. Θα προσθέταμε επίσης και αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα για ένα τρίτο -ή και τέταρτο- αυτοκίνητο, ειδικά για road trip και βόλτες με καλή παρέα.
Το Opel Zafira Life που βρίσκεται αυτές τις μέρες στα χέρια μας, είναι διαμόρφωσης VIP Business Elegance, βασισμένο στη μεσαία έκδοση μεταξονίου Μ, που σημαίνει αμάξωμα με μήκος 4,95 m. Οπτικά, το μαύρο χρώμα με τα φιμέ τζάμια και όλο αυτόν τον όγκο του αμαξώματος, αποπνέει κύρος και πολυτέλεια. Κάτι που υποστηρίζει απόλυτα και το εσωτερικό του.
Μία premium εμπειρία
Ανοίγοντας αρχικά τις πίσω ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες, αποκαλύπτεται ένα ευρύχωρο διαμέρισμα με τέσσερα, ατομικά καθίσματα. Αυτά μπορούν να μετακινούνται με ευκολία επάνω στις ράγες του δαπέδου και να αλλάζουν φορά, κοιτώντας όλα προς τα εμπρός είτε αντικρυστά, σε ένα καλαίσθητο καρέ.
Οι δερμάτινες επενδύσεις και τα εκατέρωθεν υποβραχιόνια κάνουν ακόμα πιο πλούσια την εμπειρία της μετακίνησης. Στα συν θα προσθέταμε το αυτόνομο σύστημα κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες -με έξι ακροφύσια στην οροφή του οχήματος- καθώς επίσης και μία συρόμενη διάταξη στο κέντρο που όταν αναπτύσσεται αποκαλύπτει δύο πρακτικά τραπεζάκια και αντίστοιχες ποτηροθήκες.
Ο αέρας για το κεφάλι, όπως θα περίμενε κάποιος σε μία τέτοια πρόταση, είναι άφθονος. Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια πάντως, στην περίπτωση που οι θέσεις βρίσκονται τοποθετημένες αντικρυστά, κρίνεται απλώς ικανοποιητικός. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, μπορεί εύκολα να αποκτήσει διαστάσεις ικανές για να μεταφέρει αντικείμενα κάθε όγκου.
Περνώντας τώρα εμπρός, ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στο αναπαυτικό, δερμάτινο κάθισμα. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι εμπρόςθέσεις είναι θερμαινόμενες και διαθέτουν επιπρόσθετα λειτουργία μασάζ για να περιορίζουν την κόπωση στα πολύωρα ταξίδια. Η ορατότητα -τηρουμένων των αναλογιών- είναι καλή. Το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης αισθητήρες εμπρός πίσω, καθώς και μία κάμερα οπισθοπορείας για να διευκολύνει το έργο του οδηγού.
Στα θετικά θα πρέπει να αναφέρουμε επίσης το HUD και το infotainment με την οθόνη των 7”, το οποίο προσφέρει διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Από την άλλη όμως, θα θέλαμε οι θέσεις για μικροαντικείμενα (που είναι αρκετές) να ήταν λίγο πιο πρακτικές και στην ακτίνα των χεριών του οδηγού για να μην χρειάζεται να τεντωθεί.
VIP μετακινήσεις
Στον δρόμο το Zafira Life αποδεικνύεται πληθωρικό, όπως θα περίμενε κάποιος από ένα τέτοιο όχημα. Ο κύκλος στροφής είναι μεγάλος, το ελαφρύ τιμόνι όμως θα δώσει μία βοήθεια στις μανούβρες στην πόλη. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή και απορροφά τους έντονους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έχοντας μεγάλη διαδρομή ενίοτε θα επιτρέψει μία κατακόρυφη ταλάντωση το αμάξωμα, η οποία όμως είναι κάτι που αφενός συνηθίζεται γρήγορα και αφετέρου είναι αναμενόμενη για ένα τέτοιο όχημα.
Προφανώς, το ζητούμενο εδώ δεν είναι το πόσο γρήγορα το αυτοκίνητο μπορεί να πάει από το σημείο Α στο Β, αλλά με πόση άνεση θα το κάνει. Κρατώντας αυτό ωςαρχή, τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού δεν κουράζει και ταυτόχρονα δίνει μία αίσθηση σιγουριάς στις υψηλές ταχύτητες. Αντίστοιχα, παραμένει σταθερό και εύκολα ελεγχόμενο στις στροφές, αρκεί να μην το παρακάνεις και να μην ξεφεύγεις πολύ από την λογική.
Αρωγός στην όλη καλή εικόνα είναι και ο πετρελαιοκινητήρας της Opel. Ένα δίλιτρο μοτέρ με ισχύ 150 ίππων και ροπή 370 Nm που αποδίδει από χαμηλά. Ευχάριστο στην πόλη, δεν αγκομαχάει από τα συνεχή σταμάτα ξεκίνα. Καταφέρνει μάλιστα να επιταχύνει ζωηρά, με τον κατασκευαστή να υπόσχεται το 0-100 σε μόλις 10,6”. Να πούμε βέβαια πως σε αντίθεση με το συγκεκριμένο μοντέλο της δοκιμής, τα Zafira Life που πωλούνται διαθέτουν πλέον μία ανανεωμένη έκδοση του κινητήρα, με ελαφρά μικρότερη ισχύ (145 PS) και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Ως σύνολο δείχνει να λειτουργεί καλύτερα στις χαμηλές προς μεσαίες στροφές, εκεί ακριβώς που χρειάζεται. Σε αυτό βοηθά και η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου, με μακριά 6η σχέση, ιδανική για ταξίδια. Τώρα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στο ταξίδι με νορμάλ ταχύτητα εύκολα μπορεί να πετύχει μέση τιμή ακόμα κάτω από τα επτά λίτρα. Για τα 70 lt του ρεζερβουάρ, αυτό σημαίνει αυτονομία άνω των 1.000 km με ένα γέμισμα. Ως μέση τιμή, κρατήστε κοντά στα 8 lt/100 km που και πάλι δεν είναι υπερβολικά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Στο διά ταύτα, το Zafira Life είναι ένα μοντέλο που δεν πρόκειται να συναντήσουμε συχνά στο δρόμο. Τουλάχιστον όχι με τον ρυθμό που συναντούσαμε κάποτε τις MPV, προηγούμενες γενιές του. Αυτό όμως έχει να κάνει με τη νέα υπόσταση και τις ανάγκες που έρχεται να καλύψει και όχι με τις δυνατότητες και το πακέτο που προσφέρει. Οι διαθέσιμοι χώροι, η άνεση, η οικονομία στη χρήση και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών διαστάσεων και διαμορφώσεων της καμπίνας το καθιστούν ένα μοντέλο με ενδιαφέρον για όσους -επαγγελματίες, πρωτίστως- βρίσκονται στην αναζήτηση βαν. Και στη συγκεκριμένη έκδοση, η πολυτέλεια είναι άφθονη.
Τι λέει το DRIVE
Βαν σε διαμορφώσεις VIP είναι σίγουρο πως δεν υπάρχουν πολλά. Και για την τιμή του, το Zafira Life τα καταφέρνει παραπάνω από καλά, να σταθεί σε αυτή τη ειδική κατηγορία της αγοράς.
Τιμή Από €46.750
Τεχνολογία, κινητήρας ντίζελ, 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, common rail, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 145 PS/3.750 rpm, 340 Nm/2.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 170-180 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 202-178 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.956 x 2.010 x 1.930 mm
Χώρος αποσκευών έως 4.200 lt
Βάρος 1.732 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης