Αυτά που ξέρατε για το Opel Mokka, να τα ξεχάσετε. Η δεύτερη γενιά του crossover της Opel άλλαξε χαρακτήρα και ταυτόχρονα εγκαινιάζει το νέο σχεδιαστικό μονοπάτι που θα ακολουθήσει η εταιρεία από το Ρύσελσχαϊμ.
Η πρώτη γενιά έγερνε περισσότερο προς την SUV «μεριά», όχι μόνο ως προς τη σχεδίαση αλλά και με τη δυνατότητα τετρακίνησης που υποστήριζε τον ελαφρώς περιπετειώδη χαρακτήρα. Μάλιστα για να τονιστεί ακριβώς αυτός, στην ανανέωση του 2016 μετονομάστηκε σε Mokka X.
Υπό τη σκέπη του Ομίλου Stellantis ωστόσο, η Opel πραγματοποιεί τώρα μία νέα αρχή και μάλιστα με επιθετική προσέγγιση. Τη μαρτυρά το ιδιαίτερα δυναμικό παρουσιαστικό του νέου Mokka, που πλέον δεν έχει το Χ στο όνομά του, παίζει σε niche χωράφια και είναι ξεκάθαρα ένα crossover με urban προσανατολισμό και χωρίς τετρακίνητη έκδοση.
Εκσυγχρονισμένη παράδοση
Παρόλο που το μήκος του είναι μόλις 4,15 m (12,5 cm μικρότερο από το προηγούμενο), το νέο Mokka κερδίζει τα βλέμματα με τις αναλογίες και τις επιθετικές λεπτομέρειες του αμαξώματος. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που παραπέμπει σε full-face κράνος και περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με τον καινούριο λογότυπο (μαύρου χρώματος στις εκδόσεις GS Line), τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές που σχηματίζουν την «πυξίδα» της Opel. Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μια έντονη ακμή στο μέσο που αντλεί έμπνευση από την ράχη του σαλαχιού. Το τελευταίο δεν είναι τυχαίο, μιας και όλη η σχεδίαση του εμπρός μέρους, με τα ενσωματωμένα στην μαύρη μάσκα φώτα, παραπέμπουν στο εμβληματικό Manta του παρελθόντος. Από το πλάι, οι έντονες ακμές χαρίζουν αθλητικό στιλ και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά την απαραίτητη crossover προσέγγιση. Στο δυναμισμό του νέου Mokka προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί, έξτρα 18” όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, που έχουν ξεπηδήσει από το πρωτότυπο και είναι αρκετά εντυπωσιακοί. Ακόμα, η χαμηλή γραμμή των παραθύρων και η διακοσμητική λωρίδα που χωρίζει νοητά την οροφή από το υπόλοιπο αμάξωμα, εξασφαλίζουν σπορ διάθεση. Πίσω, τα λεπτά LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η νέα γραμματοσειρά του λογότυπου και η διπλή απόληξη της εξάτμισης της βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 130 ίππους.
Η αλλαγή σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Opel δεν ακούμπησε μόνο την εξωτερική εμφάνιση του Mokka αλλά και το εσωτερικό. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό. Η συναρμογή βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και η αίσθηση που σου δίνει το μοντάρισμα είναι στιβαρή. Η λογική Pure Panel με τις δύο ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, καθώς και η στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν. Επιπλέον, η έγχρωμη φάσα που το περικλείει ενισχύει το πλάτος και αποτελεί ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια. Οι οθόνες του Pure Panel ξεκινούν από τις 7”, και φτάνουν τις 10” για το σύστημα πολυμέσων και τις 12” για τον πίνακα οργάνων στην έκδοση Ultimate. Το δικό μας GS Line διέθετε τις μεγάλες οθόνες που χρεώνονται €700. Και στις δύο περιπτώσεις όμως ο πίνακας οργάνων προσφέρει πληθώρα πληροφοριών και μπορεί να αλλάξει μοτίβο ανάλογα με το τι θέλει να βλέπει ο οδηγός. Παρά το γεγονός ότι ζούμε για τα καλά στην ψηφιακή εποχή, οι σχεδιαστές της Opel προτίμησαν να διατηρήσουν φυσικά χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, κάτι ιδιαίτερα εργονομικό. Στην κονσόλα δαπέδου συναντάμε τον μικροσκοπικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, με την επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία και το P να διαθέτουν ξεχωριστό κουμπί.
Αν και μίκρυνε αρκετά σε μήκος, το νέο Mokka έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (+2 εκ.) και καλύτερη χωροταξική μελέτη που άφησε τους χώρους σχεδόν αναλλοίωτους. Πίσω θα βολευτούν δύο ενήλικοι και μόνο σε περίπτωση που είναι πολύ ψηλοί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ακόμα, θα θέλαμε μεγαλύτερο άνοιγμα των πίσω θυρών για ευκολότερο μπες βγες. Ο οδηγός και ο συνοδηγός πάντως δεν έχουν κανέναν περιορισμό, με μαλακά καθίσματα που προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η ορατότητα του οδηγού περιορίζεται μόνο προς τα πίσω διαγώνια, λόγω της φαρδιάς κολόνας και της οπισθοκλινούς οροφής. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 lt και τοποθετείται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Είναι πρακτικός όμως, με ορθογώνιο σχήμα και διπλό πάτωμα που δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση που αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος.
Μέρα με τη νύχτα
Το νέο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου και προσφέρεται σε εκδόσεις που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύμα, εκ των οποίων όλες κινούν τους εμπρός τροχούς. Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε μείωση του συνολικού βάρους, ανάλογα με την έκδοση, έως και 120 kg, ενώ είναι και 15% πιο άκαμπτο. Επιπλέον, η νέα σχεδίαση και οι σύγχρονες τεχνολογίες ευνόησαν και την αεροδυναμική που από Cd 0,35 έπεσε στο 0,32, ενώ σύμφωνα με τους μηχανικούς της Opel μικροαλλαγές στο μπροστινό σύστημα δίνουν περισσότερη αμεσότητα από τα αδέρφια του.
Η γκάμα κινητήρων βενζίνης αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.2 Turbo με 100 ή 130 ίππους και η πετρελαιοκίνητη από τον 4κύλινδρο 1.5 με 110 ίππους. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με την κορυφαία βενζινοκίνητη να μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο 8άρι όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Το ισχυρότερο πάντως είναι το ηλεκτρικό Mokka-e, με 136 ίππους και μπαταρία 50 kWh που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και εξασφαλίζει σύμφωνα με την Opel 324 km αυτονομίας.
Η έκδοση της δοκιμής αποτελεί την κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας, με τον 1.2 να αποδίδει 130 PS και 230 Nm, δείχνοντας αρκετά ψυχωμένος και ταιριαστός. Το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής έχει οκτώ σχέσεις και διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία του είναι ομαλή σε όλες τις συνθήκες, ωστόσο στον κόφτη ή όταν πατάς τέρμα το γκάζι το κιβώτιο αποφασίζει πάντα εκείνο για το τι πρέπει να γίνει. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.220 kg Mokka είναι καλές και σύμφωνα με την εταιρεία τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,2”. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός κατά την επιτάχυνση είναι γεμάτη, με την κλιμάκωση των 8 σχέσεων να αναδεικνύει τη δυναμική του κινητήρα. Οι εκδόσεις GS Line και Ultimate διαθέτουν επιπλέον Sport πρόγραμμα λειτουργίας που επεμβαίνει στην αμεσότητα του γκαζιού, την λειτουργία του κιβωτίου και το βάρος του τιμονιού. Ο κινητήρας όταν πιέζεται ακούγεται, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο, με την χροιά του 3κύλινδρου να είναι ευχάριστη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κάνουμε unboxing στο ολοκαίνουργιο Opel Mokka [video]
Καθότι αφιχθέν από τη Γερμανία, το Mokka GS Line που δοκιμάζουμε είχε στους προαιρετικούς 18άρηδες τροχούς χειμερινά ελαστικά Michelin Pilot Alpin 5. Παρότι στην ελληνική άσφαλτο σαφώς δε διακρίνονται για την πρόσφυση που προσφέρουν, δεν αλλοιώνουν το πρόσωπο του νέου Mokka στο δρόμο, χαρίζοντας ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά. Σε αυτό βοήθησαν όμως και οι συνθήκες που το δοκιμάσαμε (βροχή με θερμοκρασία ελαφρώς πάνω από το 0). Επιπλέον επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να είναι σχετικά άνετο χάρη στο ικανό προφίλ (215/55) και να μην αγχώνεται με τις κακοτεχνίες των δρόμων. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και σε καμία περίπτωση δεν θα επηρεάσει την τροχιά που έχεις χαράξει. Το ESP που δεν απενεργοποιείται έχει ομαλή επέμβαση και δεν το νοιώθεις να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, χωρίς να ξεχωρίζει για την πληροφορία που μεταφέρει στον οδηγό.
Τα φρένα ξενίζουν αρχικά με την σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ, έχουν όμως σωστή αναλογικότητα στο πάτημα και επιβραδύνουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Στον ανοιχτό δρόμο το Mokka είναι ευθύβολο και με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο, ενώ στην πόλη το μόνο που θα ακουστεί ελαφρώς είναι η λειτουργία της ανάρτησης, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι αρνητικό για την άνεση.
Το χρώμα του χρήματος
Το νέο Mokka διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ξεκινώντας από τις €18.000 για το βενζινοκίνητο Edition με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο. Η ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που δοκιμάζουμε διατίθεται μόνο ως Elegance, GS Line και Ultimate, με τιμή εκκίνησης τις €23.000. Όσο για το GS Line της δοκιμής, χωρίς τις μεγάλες οθόνες του Pure Panel (έχει 7άρες), τα θερμαινόμενα καθίσματα και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου (έχει 17”), κοστίζει €24.000.
Η τιμή είναι συμφέρουσα και ο εξοπλισμός από την βασική κιόλας έκδοση περιλαμβάνει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας. Σε συνδυασμό μάλιστα με την 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, το πακέτο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Opel Mokka
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Opel Mokka αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για την κατηγορία του, διαθέτοντας ξεχωριστά και μοδάτα στοιχεία που συνδυάζονται με πολύ ενδιαφέρουσα σχέση τιμής και αξίας.
Τιμή Από €23.000
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 - 133 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.220 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης