Η ιστορία του Grandland X είναι σίγουρα πετυχημένη και όχι άδικα. Καλύπτει όλα όσα χρειάζονται οι αγοραστές των C-SUV, γι’ αυτό και οι πωλήσεις του είναι αρκετά καλές ώστε να ικανοποιούν την οικονομική διεύθυνση της Opel.
Ολοκληρώθηκε
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι μάλλον ο πιο ταιριαστός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου που υπάρχει στην γκάμα αφού δίπλα στον τετρακύλινδρο ντίζελ του 1,5 lt βρίσκεται ένα αυτόματο κιβώτιο με οκτώ σχέσεις και σωστή κλιμάκωση για κάθε περίσταση. Ο κινητήρας είναι όσο πολιτισμένος και ζωντανός τον θυμόμαστε από τη χειροκίνητη εκδοχή του μοντέλου, δηλαδή ικανοποιητικά, ωστόσο με τη συνδρομή του κιβωτίου η ευκολία στην οδήγηση έχει απογειωθεί.
Η μονάδα της ιαπωνικής εταιρείας Aisin αναλαμβάνει να ανεβοκατεβάζει τις ταχύτητες με τρόπο ομαλό αν και όχι ιδιαίτερα γρήγορο. Ανάλογα με το πόσο πατάς το γκάζι μπορείς να το κατευθύνεις να κάνει αυτό που θέλεις και μόνο εάν είσαι αναποφάσιστος με το γκάζι ενδέχεται να μπερδευτεί και να αντιδράσει με έναν κάπως απότομο δισταγμό.
Στην καθημερινότητα ο κινητήρας δεν ξεπερνά τις 2.000 rpm οπότε παραμένει ήσυχος και οικονομικός κάτω από όλες τις συνθήκες. Ακόμα και λιγότερα από 7 lt/100 km είναι μια απόλυτα ρεαλιστική τιμή, αν και σα μέσο όρο είναι πιο αντικειμενικό να υπολογίζεις τα 7,4 lt/100 km. Η επιβάρυνση των 0,2 lt/100 km σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση είναι ανάξια λόγου και έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με την κίνηση στην πόλη.
Στον αυτοκινητόδρομο η μακριά όγδοη εγγυάται ταξίδι με πολύ χαμηλές στροφές, κάτι που αναδεικνύει την ποιοτική κύλιση του Grandland X. Με συνολικά χαμηλό επίπεδο θορύβου και πετυχημένη ρύθμιση στην ανάρτηση, οπότε υψηλή άνεση, είναι βέβαιο πως θα φτάσεις στον προορισμό σου ξεκούραστος. Ακόμα και στις εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου σπάνια θα αντιληφθείς πως στο πίσω σύστημα υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, ενώ παράλληλα η σκληρότητα είναι αυτή που πρέπει ώστε ο έλεγχος του αμαξώματος να παραμένει σωστός.
Οι 130 PS στις 3.750 rpm δίνουν 0-100 km/h σε 12,3” σύμφωνα με την Opel οπότε η επιτάχυνση από στάση δεν είναι δυνατή, ωστόσο το απόθεμα ροπής που αγγίζει τα 300 Nm στις 1.750 rpm είναι αρκετό για να προσπερνάς με ασφάλεια ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο.
Όταν οδηγείς σβέλτα το Grandland X δε γέρνει πολύ ούτε πλέει, γι’ αυτό στρίβει με αυτοπεποίθηση. Επιπλέον τα φρένα αποδεικνύονται πολύ ισχυρά, με ακριβές πεντάλ, ενώ το κιβώτιο χωρίς να έχει σπορ χαρακτήρα εν γένει μπορεί να υποστηρίξει με τη σωστή σχέση την κάθε στιγμή. Προκειμένου να έχεις τον έλεγχο πάντως το καλύτερο είναι να εκμεταλλευτείς τη χειροκίνητη λειτουργία από το λεβιέ.
Σταθερή αξία
Σε όλους τους υπόλοιπους τομείς η αξία του Grandland X παραμένει αναλλοίωτη. Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, καθιστά αμέσως σαφή τη C-SUV φύση του με αναγνωρίσιμη Opel αισθητική και τον όγκο του να φαίνεται τόσο όσο. Το συνολικό μήκος είναι 4,48 m οπότε βρίσκεται ακριβώς στην καρδιά της κατηγορίας χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα ευχρηστίας στην αστική καθημερινότητα.
Παράλληλα υπάρχει το απαιτούμενο πακέτο ευρυχωρίας και πρακτικότητας στην καμπίνα, με άνετο πίσω κάθισμα και χώρο αποσκευών 514 lt με το κιτ επισκευής ελαστικού που είναι στάνταρ. Με τη ρεζέρβα ανάγκης που χρεώνεται €70 η χωρητικότητα πέφτει στα 488 lt. Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα, ενώ η εργονομία χωρίς να είναι τέλεια δεν έχει σοβαρά λάθη.
Το επάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας, ωστόσο στα υπόλοιπα μέρη υπάρχει σκληρό υποδεέστερης ποιότητας, με καλή πάντως συναρμολόγηση. Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας η στάνταρ επιλογή είναι το R4.0 IntelliLink, το οποίο περιλαμβάνει Android Auto και Apple CarPlay για τον ασφαλή χειρισμό του smartphone και την εκμετάλλευση των χρήσιμων στην οδήγηση εφαρμογών όπως η πλοήγηση, με προβολή της στην οθόνη αφής των 7”.
Αυτό είναι ένα μέρος μόνο από το βασικό εξοπλισμό του Grandland X που είναι διαθέσιμο στα επίπεδα Edition 2020, X-Clusive και Ultimate. Δε διατίθεται δηλαδή η X-Cite που αποτελεί τη βασική επιλογή για το χειροκίνητο κιβώτιο. Η τιμή ξεκινάει από τις €26.700, δηλαδή €1.850 παραπάνω από την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση, μια απόλυτα λογική αύξηση.
Ο στάνταρ εξοπλισμός εκτός από το αυτονόητο πακέτο αερόσακων/ελέγχου πρόσφυσης-ευστάθειας, περιλαμβάνει επιπλέον προειδοποίηση εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας και αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ, καθώς επίσης αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες βροχής-φωτός και παρκαρίσματος εμπρός-πίσω με κάμερα οπισθοπορείας, 17άρες ζάντες αλουμινίου και cruise control.
Ωστόσο το αυτόματο φρενάρισμα, η αναγνώριση κόπωσης του οδηγού και η υποβοήθηση διατήρησης στην λωρίδα κίνησης χρεώνονται €600. Είναι στάνταρ μόνο στα πλουσιότερα και σημαντικά ακριβότερα επίπεδα εξοπλισμού X-Clusive και Ultimate, με €29.700 και €36.400 αντίστοιχα.
Η τιμή τους σημαίνει πως το Edition 2020 είναι σίγουρα το πιο ενδιαφέρον εμπορικά, ως ένα αυτόματο μεσαίο SUV που έχει πολύ ανταγωνιστική σχέση τιμής/αξίας και αντικειμενικά δυνατή εικόνα στους τομείς που ενδιαφέρουν το κοινό της κατηγορίας.
Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Opel Grandland X εδώ
Τι λέει το DRIVE
Χωρίς το βασικό επίπεδο εξοπλισμού X-Cite αλλά με λογική αύξηση τιμή σε σχέση με το χειροκίνητο, το αυτόματο ντίζελ Grandland X είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο.
Τιμή από €26.700
Τεχνολογία ντίζελ, κινητήρας πετρελαίου 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103-113 g/km (WLTP: 149-160 g/km)
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 514 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης