Το πρόσφατα ανανεωμένο Opel Corsa Electric έκανε το εμπορικό ντεμπούτο του με νέο πρόσωπο. Αλλά πάνω απ’ όλα, έρχεται με τον νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων από τον Όμιλο Stellantis που αντλεί ενέργεια από τη νέα μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 51 kWh.
Ως εκ τούτου το ηλεκτρικό Opel Corsa e φιγουράρει σημαντικά πιο αποτελεσματικό και πιο ευέλικτο σε χρήση, έχοντας να αντιμετωπίσει το στενά συγγενικό του Peugeot e-208 και σύντομα τα Renault R5 και Volkswagen ID.2.
To ανανεωμένο Opel Corsa Electric είναι ένα ηλεκτρικό σουπερμίνι με ελκυστική και μοντέρνα σχεδίαση, σχεδιασμένο για αστική και περιαστική χρήση
Για το 2024 λοιπόν, το Opel Corsa ενημερώθηκε γενικότερα ως μοντέλο που το βλέπετε να παίζει τώρα στη διαφημιστική καμπάνια «Υes, Of Corsa» και ανανέωση που ξεπερνά ένα απλώς τροποποιημένο εμπρός μέρος. Φυσικά, υπάρχουν ορισμένες αισθητικές τροποποιήσεις, σημαντικές στο εμπρός μέρος, αλλά το σουπερμίνι του Rüsselsheim έρχεται επίσης με νέους, πιο σύγχρονους κινητήρες, αναθεωρώντας ταυτόχρονα τον εξοπλισμό του, όχι πάντα προς το καλύτερο οφείλουμε να παρατηρήσουμε.
Εκείνο που χρειάζεται να έχουμε κατά νου επίσης, είναι ότι το Opel Corsa αποτελεί cash cow για τους Blitz, καθώς η εμπορική θέση του το κατατάσσει συχνά και ανάλογα με την αγορά ανάμεσα στα ευρωπαϊκά best-seller. Οπότε και παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις επιλογές του κατασκευαστή, με κάποιες από αυτές να μας φαίνονται ιδιαίτερα πετυχημένες και άλλες λιγότερο.
Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, η γενική κρίση ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι πραγματικά νέο. Το κύριο σημείο του ανανεωμένου Opel Corsa αποτελεί αναφανδόν η νέα μουσούδα του. Εμπρός μέρος που υιοθετεί τη νέα στιλιστική γλώσσα των Blitz που πρωτοείδαμε στο Mokka.
Με τη μορφή μιας μαύρης λωρίδας στο πλήρες πλάτος του αυτοκινήτου, άρα με ορθογώνια εμφάνιση, το Opel Vizor δεν θα λέγαμε ότι είναι ό,τι πιο ταιριαστό στην κατά τα άλλα γωνιώδη σχεδίαση του Corsa.
Πρόκειται όμως για ένα σχεδιαστικό gimmick της Opel που αντιπροσωπεύει την αισθητική πυξίδα της, μαζί με την ισχυρή γραμμή του καπό που συνεχίζεται και πιο κάτω, στον προφυλακτήρα. Έτσι, ανεξάρτητα με το τι λέμε εμείς, αναμφισβήτητα η Opel σχεδιαστικά εξελίσσεται και προχωρά προς τα εμπρός.
Όλα τα παραπάνω απαιτήθηκαν για την ανανέωση στα μέσα της καριέρας του μοντέλου που εν προκειμένω στο Opel Corsa e συνοδεύτηκαν με αυξημένη ισχύ. Έτσι και προκαταλαμβάνοντάς σας, έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό σουπερμίνι με ελκυστική και μοντέρνα σχεδίαση, σχεδιασμένο για αστική και περιαστική χρήση.
Το μοντέλο που δοκιμάζουμε, στο τρίτο και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού GS Pack, προφανώς υιοθετεί την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, φορώντας τη γυαλιστερή μάσκα Opel Vizor, με τον διακριτικό μαύρο λογότυπο. Έκδοση που διακρίνεται επίσης για τη δίχρωμη ζωντάνια του, εδώ στο Grafik Grey με μαύρη οροφή. Ένα χρώμα εμπνευσμένο από την τάση «Nardo Grey» της Audi.
Βέβαια, μιας και μιλάμε για μικρό αυτοκίνητο, όποιος θα ήθελε πιο χτυπητά χρώματα, υπάρχουν ακόμη τέσσερα μεταλλικές αποχρώσεις στην παλέτα, με το κόκκινο (Kardio Red) και το μπλε ελεκτρίκ (Voltaic Blue) να αναδεικνύουν περισσότερο το γλυπτικό μέρος της κορμοστασιάς του Corsa. Να σημειώσουμε ότι όλα τα χρώματα, εκτός του βασικού Kristal Silver χρεώνονται με €465 περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, αλλά χωρίς τέλος ταξινόμησης.
Πέρα από αυτή τη λεπτομέρεια, βρίσκουμε επίσης μαύρο ματ περίγραμμα στις κρυστάλλινες επιφάνειες, αλουμινένιες 16άρες ή 17άρες ζάντες όπως στο δικό μας (€347) και νέα φωτεινή υπογραφή LED Matrix Intellilux εμπρός. Όπως και στο Astra e (οσονούπω και η δοκιμή του), μόνο ο εμπρός αισθητήρας για την προσαρμοζόμενη ταχύτητα σπάει διακριτικά την κηρήθρα του προφυλακτήρα. Αυτό θα πει διακριτικότητα…
Το Opel Corsa e σε κάθε περίπτωση είναι καλοβαλμένο και όμορφα φινιρισμένο εξωτερικά, με ποιοτική ευθυγράμμιση στα πάνελ, χωρίς ορατές ατέλειες στη συναρμολόγηση και ωραία στρωμένη και στιλπνή βαφή. Οπότε δεν υπάρχει τίποτα να αναφέρουμε από αυτήν την πλευρά, με το ηλεκτρικό σουπερμίνι των Blitz να βρίσκεται στο επίπεδο που ξέραμε όσον αφορά την απτή ποιότητα.
Απαράλλαχτες παραμένουν και οι εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος 4,06 m, πλάτος 1,77 και ύψος 1,44 m. Και με το μεταξόνιό του να βρίσκεται στα 2,55 m, διάσταση που δεν κάνει θαύματα όσον αφορά την ευρυχωρία στο πίσω μέρος και τη μεταφορική ικανότητα του πορτμπαγκάζ, όπως θα δούμε λίγο πιο κάτω.
Η Opel ακολουθώντας το πνεύμα των καιρών για απλοποίηση των διαδικασιών στη γραμμή παραγωγής, επέλεξε να συνθέσει την γκάμα του ηλεκτρικού Corsa e και κάθε Corsa με τρία επίπεδα εξοπλισμού: Το βασικό επίπεδο «Edition Pack», το μεσαίο «GS» και το ανώτερο επίπεδο «GS Pack».
Στην καμπίνα, το δικό μας GS Pack μας υποδέχτηκε με τα σπορ καθίσματα ντυμένα με δέρμα και Alcantara (€1.120), ευχάριστα αν και λίγο σκληρά. Τα βασικά είναι υφασμάτινα. Η γενική ατμόσφαιρα κάνει φιλότιμη προσπάθεια να είναι λίγο πιο δυναμική από τα άλλα Corsa, παραμένοντας όμως το ίδιο λιτή και μουντή με το μαύρο να κυριαρχεί.
Τα γυαλιστερά μαύρα ντεκόρ στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων δεν είναι του γούστου μας -αλλά γούστα είναι αυτά. Πάντως να σημειώσουμε ότι ποιοτικά δεν είναι πρώτης διαλογής, χώρια που γεμίζουν αντιαισθητικές δαχτυλιές. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε να μην κάνουμε θετική μνεία για την παρουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, βελτιώνοντας έτσι τη γενική εργονομία.
Την τελευταία την αντιλαμβάνεσαι μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του Opel Corsa Electric. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά διαισθητική και βολική, με τα περισσότερα φυσικά χειριστήρια εργονομικά τοποθετημένα. Πέρα από τα χειριστήρια του τιμονιού που κάνουν λίγο παραπάνω ηχητικό «κλικ» για τις προτιμήσεις μας και τα λαστιχένιας αίσθησης χειριστήρια για την ένταση του ήχου και το cruise control, δεν υπάρχει κάτι τις σημαντικό για να παραπονεθούμε. Εκτιμούμε επίσης την άνεση του ίδιου του τιμονιού που είναι πολύ ευχάριστο στη λαβή.
Όσον αφορά τους χώρους της καμπίνας, βρισκόμαστε επί τα αυτά που ξέραμε για το μοντέλο: Ούτε οι πίσω επιβάτες θα νιώσουν άνετα ούτε τις αποσκευές θα βολέψεις άνετα. Όσοι ξεπερνούν το 1,75 δεν έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και το κεφάλι τους φλερτάρει με τον «ουρανό».
Στους αποθηκευτικούς χώρους στο σαλόνι, εκτός από αυτούς στα πάνελ των θυρών, βρίσκουμε ακόμη κάποιους στην κεντρική κονσόλα… Συγκεκριμένα έναν πρακτικό για το τηλέφωνο (πέρα από τον χώρο ασύρματης φόρτισης), καθώς κι έναν στο υποβραχιόνιο. Γι’ αυτό, καλό είναι να επιλέξεις τη μεσαία κονσόλα με κεντρικό υποβραχιόνιο στα 130 ευρώ -στην Edition Pack €260.
Ή να επιλέξεις τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα (€833) που περιλαμβάνουν επίσης στο πακέτο, κάθισμα οδηγού και συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε έξι κατευθύνσεις, μεταξύ αυτών και καθ’ ύψος, τη μεσαία κονσόλα με το κεντρικό υποβραχιόνιο (περί ης ο λόγος), δύο ποτηροθήκες από PVC και θερμαινόμενο τιμόνι.
Tο πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα μόνο 267 lt στο Corsa Electric (309 για τα άλλα της γκάμας) και έως 1.042 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (60:40), ίσα που επαρκεί για τις αποσκευές ταξιδιού τριών ατόμων.
Στον τομέα του infotainment, οι Blitz θα μπορούσαν να τα πάνε και καλύτερα. Σε όλες τις εκδόσεις του ηλεκτρικού Corsa, πρόκειται για μια έγχρωμη οθόνη αφής με διαγώνιο 10 ιντσών που διαθέτει στάνταρ ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay. Από την πλευρά των οργάνων, έχουμε μια έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που εμφανίζει τις πληροφορίες οδήγησης. Με το σύνολο του συστήματος να τροφοδοτείται από ένα τσιπ Snapdragon της Qualcomm.
Μπορεί το Qualcomm Snapdragon Cockpit να ακούγεται υποβλητικό ως όνομα, αλλά όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η απόδοση εξαρτάται από τους πόρους που διατίθενται. Και εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι σε αυτό το σημείο, η Opel παρέμεινε συγκρατημένη.
Από τη μια έχουμε την οθόνη οργάνων, διαμορφώσιμη και ικανή να εμφανίζει διάφορες πληροφορίες (πλοήγηση, κατανάλωση, βοηθήματα οδήγησης κ.λπ.), που πλασάρεται στον μέσο όρο αυτού του τύπου συστήματος όσον αφορά την απόκριση. Από την άλλη, η 10άρα οθόνη του infotainment την αξιολογούμε συνολικά ως αποδεκτής ταχύτητας.
Από πλευράς εργονομίας, δεν είναι τέλεια αλλά και δεν συγκαταλέγεται στις ενοχλητικές του είδους, με τα γραφικά της να δείχνουν λίγο παρωχημένα. Το αυτοκίνητό μας, εκτός από το στάνταρ Mirror screening και τη μια θύρα USB-C εμπρός, φορούσε το έξτρα και φαινομενικά ακριβό πακέτο Black Navi των €2.430. Που ωστόσο θα σημειώσουμε ότι αξίζει τα λεφτά του: Ασύρματη επαγωγική φόρτιση κινητού, δύο θύρες USB-C πίσω, Keyless Start, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, προειδοποίηση τυφλού σημείου, φιμέ πίσω και πλαϊνά κρύσταλλα και ηλεκτρονικός μονοζωνικός κλιματισμός.
Περνώντας στο ηλεκτρικό μέρος της υπόθεσης, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το Opel Corsa Electric διατίθεται χωρίς προγραμματιστή ταξιδιού. Έλλειψη που έχει να κάνει συνολικά με τον Όμιλο Stellantis. Οπότε, για όποιον θα ήθελε να κάνει το Corsa e, αποδοτικό στο ταξίδι, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει ελεύθερες εφαρμογές για το route planning. Αν θέλει όμως να παραμείνει πιστός στην Opel, η εφαρμογή Charge My Car, της Free2Moove (θυγατρική του Ομίλου Stellantis) προσφέρει επίσης έναν προγραμματιστή.
Εάν είσαι φαν των λογής βοηθημάτων μαζί κι αυτών της οδήγησης, χρειάζεται να γνωρίζεις ότι τα σουπερμίνι δεν αποτελούν πληθωρικές πλατφόρμες του είδους. Αυτή η κατηγορία και δη στα ηλεκτρικά μοντέλα της, προορίζεται κατά πλειονότητα για αστική χρήση, οπότε και δεν απαιτούν αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.
Ωστόσο, ο βασικός εξοπλισμός του Opel Corsa διαθέτει ενεργή υποβοήθηση για τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, κάτι που δεν το αξιολογούμε ως απολύτως απαραίτητο. Εδώ χρειάζεται να επισημάνουμε επιτέλους την εύλογη βαθμονόμηση του Lane Assist, με το σύστημα να παραμένει μάλλον διακριτικό. Επιπλέον, είναι δυνατή η απενεργοποίησή του απλώς πατώντας παρατεταμένα ένα κουμπί που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Μακάρι όλοι οι κατασκευαστές να μπορούσαν να είναι το ίδιο πρακτικοί σε αυτό το σημείο!
Το στάνταρ πακέτο των ADAS συνοδεύεται επίσης από τα ευχάριστα στη χρήση προσαρμοζόμενα εμπρός φώτα Matrix IntelliLux LED. Ένα στοιχείο εξοπλισμού ακόμα σπάνιο στην κατηγορία.
Κατά τα λοιπά των ADAS, βρίσκουμε τα διάφορα υποχρεωτικά πλέον συστήματα υποβοήθησης: Φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και ειδοποίηση κόπωσης οδηγού.
Στον δρόμο, το Opel Corsa Electric έχει να επιδείξει έναν ευχάριστο δυναμισμό όσο ο δρόμος έχει καλή πρόσφυση. Αλλιώς, σε γλιστερή άσφαλτο, ο εμπρός άξονας διευρύνει την τροχιά του στις στροφές παραπάνω απ' όσο περιμένεις. Παρόλα αυτά, νιώθεις άνετα πίσω από το τιμόνι του μικρού Opel, με το τιμόνι και είναι ακριβές και δίνοντας την απαραίτητα ευελιξία στο αυτοκίνητο, χωρίς από την άλλη να σου παρέχει φυσική αίσθηση. Θα λέγαμε πως το κοινότοπο «ουδέτερη και ασφαλής συμπεριφορά» ταιριάζει στο ηλεκτρικό Corsa. Με καθησυχαστικές και προοδευτικές αντιδράσεις και γλυκές επιταχύνσεις και ρεπρίζ που δεν αναδεικνύουν πάντα το ισχυρό μοτεράκι των 156 ίππων.
Γιατί η λέξη «πάντα»; Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η μάξιμουμ ισχύς έχει να κάνει με την οδηγική ρύθμιση που έχεις επιλέξει. Στο Normal mode λοιπόν, το Corsa e αποδίδει στην πραγματικότητα μόνο 109 ίππους, ενώ στη λειτουργία Eco από τους 156 είναι διαθέσιμοι μόλις οι 82. Μόνο αν επιλέξεις τη ρύθμιση Sport θα έχει στη διάθεσή σου και τα 156 άλογα.
Βέβαια δεν υπάρχει λόγος άγχεσαι και να είσαι συνέχεια στο Sport για να έχεις όλα τα άλογα διαθέσιμα, μπας και… Επιλέγεις Normal για να διατηρείς ένα καλό επίπεδο αυτονομίας κι αν σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης χρειαστείς το μάξιμουμ της ισχύος, αρκεί να καρφώσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Κι αν θέλετε να πάρετε μια τάξη μεγέθους των επιδόσεων, το Opel Corsa e με το ισχυρό μοτέρ χρειάζεται 8,1 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h, έναντι των 8,7” που πετυχαίνει αυτό με τα 136 άλογα.
Όσον αφορά το φρενάρισμα, το πεντάλ διανύει μια μικρή νεκρή διαδρομή πριν οι δαγκάνες δαγκώσουν τους δίσκους. Σημείο από το οποίο και πέρα, τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη και δεν έδειξαν να δυσανασχετούν από τα 1.470 κιλά του αυτοκινήτου -το 1.544 kg που δίνουν οι μπροσούρες είναι με τον οδηγό βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας 70/156/EWG. Παρόλα αυτά, όπως συμβαίνει με πολλά ηλεκτρικά του Ομίλου Stellantis, το κύριο μειονέκτημα κατά την οδήγηση του Corsa Electric παραμένει η συνέπεια του πεντάλ, η οποία διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα με την περίσταση. Εδώ να σημειώσουμε ότι μόνο η λειτουργία Β σου επιτρέπει να αυξήσεις την ανάκτηση, σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι.
Όσο αφορά την άνεση στην κύλιση, το Corsa δεν είναι το πιο άνετο στην κατηγορία, αλλά η γερμανική σχολή που προφανώς θέλει να πρεσβεύει η Opel έτσι απαιτεί. Τα καθίσματα λοιπόν είναι λίγο πιο σκληρά, το ίδιο και τα αμορτισέρ που όμως δεν κουράζουν στη χρήση. Δεν συμβαίνει το ίδιο με την ηχομόνωση, η οποία νικιέται πάνω από τα 110 km/h από τους αεροδυναμικούς θορύβους. Ταχύτητα μάλλον στο όριο της θεωρίας, καθώς αν θέλεις να πας κάπως μακριά σε σαββατοκυριακάτικη εξόρμηση, δεν ενδείκνυται να ξεπεράσεις αυτά τα χιλιόμετρα.
Φτάνοντας λοιπόν με αυτά και με αυτά στον τομέα της αυτονομίας, το ανανεωμένο Opel Corsa διαθέτει δύο επίπεδα ισχύος και χωρητικότητας μπαταρίας. Βρίσκουμε το μοντέλο εξοπλισμένο με τον ήδη γνωστό κινητήρα 136 ίππων και 260 Nm, καθώς και αυτό με τον νέο ηλεκτροκινητήρα Μ3 του Ομίλου Stellantis. Με απόδοση 156 ίππων και 260 Nm, το μοτέρ αυτό φορά επίσης για τους Blitz το Opel Astra Electric -έρχεται οσονούπω και αυτού η δοκιμή. Το ισχυρότερο Opel Corsa Electric που δοκιμάζουμε εδώ, φορά μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 51 kWh και ωφέλιμης 48,1 (50/46,3 kWh τα αντίστοιχα νούμερα στο 136άρι Corsa).
Στα χαρτιά, τα στοιχεία φαίνονται πολύ κοντά, αλλά η δουλειά που έγινε στο νέο συγκρότημα μοτέρ-μπαταριών αλλάζει σημαντικά την κατάσταση. Παρά τη μεγαλύτερη ισχύ και τη σχεδόν ίδια μπαταρία, το ισχυρό Corsa πιστοποιείται με αυτονομία WLTP έως 405 km, με αυτό με τον μικρό κινητήρα να προσφέρει μόνο 357 km.
Οπότε, είναι φανερή η θετική επίδραση της νέας μπαταρίας NMC: Βελτιστοποίηση τόσο στην κατασκευή όσο και στη διαχείριση της ενέργειας, η οποία μπαταρία να σημειώσουμε ότι είναι επίσης 5 kg ελαφρύτερη από τη συγγενή της με τη χαμηλότερη χωρητικότητα. Αυτά όπως είπαμε στα χαρτιά…
Στην πράξη, η ανακοινωθείσα αυτονομία προφανώς και απέχει από την πραγματικότητα. Όχι σημαντικά και με την προϋπόθεση ότι υιοθετείς οικονομικό τρόπο οδήγησης, Τότε μέσα και περί τον αστικό ιστό, χωρίς αυτοκινητόδρομο, κάψαμε 14,2 kWh. Που μεταφράζεται σε περίπου 340 km. Εμείς όμως διανύσαμε 380 km που σημαίνει ότι ανακτήσαμε αυτονομία 40 km ή 5,7 kWh. Σε κάθε περίπτωση όμως, με περισσότερη ή λιγότερη ανάκτηση, μια φόρτιση αρκεί για τις τυπικές μεταφορικές ανάγκες της εβδομάδας.
Σε ανοιχτό δρόμο της περιφέρειας και με ταχύτητα 80-90 km/h, η κατανάλωση ξεπερνά τις 16 kWh και η αυτονομία φτάνει δεν φτάνει τα 300 km. Στην εθνική και με τη νόμιμη ταχύτητα, χωρίς βέβαια να πιέζεις για να μένεις ντε και καλά στα 130 km/h στα στηθώματα, η κατανάλωση ξεπερνά τις 22,5 kWh και η αυτονομία πέφτει 215 km. Που σημαίνει ότι ύστερα από 170-180 km χρειάζεσαι μια ταχεία φόρτιση. Με το BMS της μπαταρίας να επιτρέπει μάξιμουμ ισχύ τα 100 kW, σημαίνει ότι με μια ημίωρη φόρτιση θα ανέβεις από το 20% στο 80%. Οπότε οι επόμενες φορτίσεις με αυτό το χρονικό πλαίσιο θα γίνονται στη συνέχεια κάθε 130-140 km. Πάντως, η ισχύς για ταχυφόρτιση σουπερμίνι είναι σωστή.
Όσον αφορά την επαναφόρτιση σε AC, το Opel Corsa Electric διαθέτει στάνταρ εσωτερικό φορτιστή 7,4 kW. Ισχύ που μπορείς να αναβαθμίσεις πληρώνοντας έξτρα 521 ευρώ για έναν τριφασικό φορτιστή 11 kW που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση σε 5,25 ώρες.
Κλείνοντας το κομμάτι της κατανάλωσης, η τυποποιημένη μέση τιμή αλά DRIVE (70% πόλη, 30 εθνική) ήταν 16,7 kWh. Που μεταφράζεται σε αυτονομία μαζί με την ανάκτηση σε 310 km.
O ανταγωνισμός του ανανεωμένου Opel Corsa Electric με τα 156 άλογα και τη μεγάλη μπαταρία είναι κυρίως το σχεδόν ομογάλακτο Peugeot e-208. Για τo οποίο παραδόξως δεν έχουμε ανακοινωμένη τιμή από την αντιπροσωπεία για μια ευθεία οικονομική σύγκριση. Οπότε τι απομένει; Στην ουσία, ήγουν ευθέως ανταγωνιστικό, τίποτα! Με μια πιο παρεκτατική ματιά, υπάρχει το πιο τρέντι και πολύ μικρότερο και 3θυρο FIAT 500e και το επίσης τρέντι και 3θυρο MINI Cooper SE, με 218 άλογα και 50άρα μπαταρία παρακαλώ! Αμφότερα φθηνότερα...
Το Opel Corsa Electric των 156 PS ξεκινά ύστερα από την επιδότηση από €32.400. Τιμή που το καθιστά ακριβό αυτοκίνητο του είδους. Αλλά ον 5θυρο και με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ από τα (παρά)ανταγωνιστικά μοντέλα που αναφέραμε παραπάνω, είναι το μόνο ηλεκτρικό σουπερμίνι που μπορείς να επιλέξεις για μια αξιοπρεπή είσοδο στην κατηγορία των αστικών EV. Πλην SUV, φυσικά.
Από την άλλη σκεπτόμαστε ότι με το βασικό Peugeot e-2008 Active των 156 PS να ξεκινά από τις 33 χιλιάδες και κάτι ύστερα από την επιδότηση, υπάρχει σχεδόν η βεβαιότητα ότι το Peugeot e-208 θα τοποθετηθεί σε φθηνότερη τιμή από το Corsa Electric. Μια παραδοξότητα για την ιεραρχία στην πυραμίδα του ομίλου. Κοντός ψαλμός αλληλούια!
Opel Corsa Electric 156 PS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το ανανεωμένο και ισχυρότερο Corsa Electric με τους 156 PS και τη μεγάλη μπαταρία συμβάλλει σημαντικά στην προσπάθεια της Opel να εξηλεκτρίσει την γκάμα της. H τιμή από τη μεριά της δεν ταιριάζει με την ιεραρχία ανάμεσα στις φίρμες του Ομίλου Stellantis. Πάντως, τα δύο χιλιάρικα που κοστίζει παραπάνω από το 136άρι, δικαιολογούνται και με το παραπάνω. | ||
Τιμή | Από €41.400 προ επιδότησης | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | EV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400/375V, μπαταρία ιόντων λιθίου (NMC) 51 kWh (48,1 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 156 PS, 260 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.061 x 1.765 x 1.435 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 267-1.042 lt | ||
Βάρος | 1.544 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,7 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 310 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 50/100 kW, 10%-80% | 47 λεπτά/27 λεπτά | ||
AC 7,4/11 kW, 0-100% | 7,8/5,3 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |