Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023

Το ανανεωμένο Opel Corsa διαμόρφωσε το στιλ του κατά πώς είναι η υπόλοιπη γκάμα των Blitz και αναβαθμίστηκε ουσιαστικά. To δοκιμάζουμε με τον βασικό 1.2 τούρμπο των 100 ίππων στην πλούσια έκδοση GS Pack.

Το Opel Corsa από τα γεννοφάσκια του έπαιζε τον ρόλο του εμπορικού αουτσάιντερ. Κυνηγώντας στην αγορά, ανάλογα με τη χώρα πάντα, τα VW Polo, Renault Clio, Peugeot 208 -207 και 206 παλιότερα, Ford Fiesta, FIAT Punto... -Πούν' το;

Τώρα και ακόμη περισσότερο με την είσοδό του στον Όμιλο Stellantis, η τρέχουσα γενιά υπολογίζει σε αυτή τη πρόσφατη μεσοπρόθεσμη ανανέωση, τέσσερα χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά του Corsa F, για να εδραιώσει τη θέση της. Με πιο χαρισματική εμφάνιση και ισχυρή επικαιροποίηση. Αλλά και μια δεύτερη, σε μεγάλο βαθμό βελτιστοποιημένη, ηλεκτρική έκδοση.

To Opel Corsa με το βασικό σε ισχύ 1.200άρι μοτέρ τούρμπο ανταποκρίνεται με τον δέοντα κλασικισμό ουσίας έναντι του ανταγωνισμού, οικείου και εξωτερικού

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Για την Ελλάδα, τα πράγματα είναι λίιιγο διαφορετικά. Παρότι λανσαρίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια, το 2019, εξακολουθεί να είναι ο πρωταθλητής των πασπαρτού σουπερμίνι, με τα στοιχεία των πωλήσεων να μιλούν από μόνα τους. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ μέχρι και τον Σεπτέμβριο, οπότε και υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία πωλήσεων, ήταν το πρώτο σουπερμίνι στην Ελλάδα με 5.380 αυτοκίνητα, 671 κομμάτια εμπρός από το δεύτερo Toyota Yaris. Θα μου πείτε «χρονομίσθωση». Ε, και; Μήπως το 50% των ταξινομήσεων τέτοια δεν είναι; Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι το Corsa ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel που εξελίχτηκε υπό τον έλεγχο του Ομίλου Stellantis. Κι σχεδόν τεχνικό δίδυμο του Peugeot 208.

Για του λόγου το ασφαλές, πατάει πάνω στη γαλλική Common Modular Platform (CMP), αλλιώς και EMP1, και από κοινού εξελιγμένη με την Donfeng, περιλαμβανομένων των μηχανικών μερών. Λάθος συμπεράνατε! Το Opel Corsa δεν αποτελεί κλώνο του σουπερμίνι από το Sochaux, αλλά μια ελαφρώς πιο κλασική εναλλακτική. Ο γενικότερος σχεδιασμός, η εργονομία, η θέση οδήγησης, η συνολική αύρα του αυτοκινήτου είναι κατά πώς μας έχουν μάθει οι Blitz όλα αυτά τα χρόνια. Κλασικά. Κι αν εμβαθύνουμε λίγο παραπάνω, θα πούμε ότι πρόκειται για ένα πιο ορθολογικό (και λιγότερο ακριβό) αυτοκίνητο από το τεχνικό δίδυμό του.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τι αλλάζει όμως στο φρεσκαρισμένο Opel Corsa; Οι αλλαγές κάνουν «μπαμ» από μακριά. Το ΜΥ2023 ενσωματώνει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, κατά πώς είναι το Mokka και πολύ περισσότερο το Astra. Η φαρδιά λωρίδα που τρέχει από το ένα φανάρι στον άλλο, και τη φωνάζουν «Vizor», έχει γίνει πλέον η υπογραφή των σημερινών Opel. 

Ρετρό νεύμα που παραπέμπει στο κουπέ Opel Manta της δεκαετίας του ’70. Τα φανάρια LED (στάνταρ εμπρός), οι προφυλακτήρες και η αναγραφή «CORSA» στην πίσω πόρτα συμπληρώνουν τις αλλαγές. Διαφοροποιήσεις που σαφώς δεν φέρνουν τα πάνω κάτω, αλλά ο εκσυγχρονισμός είναι η προφανής αιτία και η εμφανής εικόνα.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το λίφτινγκ του εσωτερικού. Η διάταξη παραμένει πανομοιότυπη, πολύ κλασική και πιο συμβατική απ’ ό,τι στο 208. Σε σύγκριση μάλιστα με το Peugeot, επί προσωπικού εκτιμώ την πιο απλή εργονομία του Corsa. 

Έχεις επιτέλους πραγματικά κουμπιά για τον κλιματισμό! Και δεν χρειάζεται να χαθείς μέσα στον λαβύρινθο των μενού του infotainment για να απενεργοποιήσεις τη ρημάδα ειδοποίηση για την ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα σου!

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, με το που κάθεσαι στη κάθισμα του οδηγού, βρίσκεις γρήγορα την ιδανική θέση. Εδώ μιλάω εκ μέρους όλων, διότι προσωπικά δεν με ενοχλεί το i-cockpit. Τουναντίον, μιας και μου αρέσει να βλέπω τα όργανα πάνω από τη στεφάνη. Αλλά αυτό δεν ισχύει για όλους. 

Πάντως και στην περίπτωση του σουπερμίνι από το Rüsselsheim, καλύτερο είναι να κάθεσαι στα εμπρός καθίσματα. Πίσω οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους λίγο αέρα για τα πόδια, χωρίς από την άλλη να έχει προκύψει όφελος για το πορτμπαγκάζ που με 309 lt βρίσκεται στο κάτω μέρος του μέσου όρου της κατηγορίας.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τα φρέσκα χαρακτηριστικά όμως κρύβονται και στις λεπτομέρειες: Ο κλασικός μοχλός του αυτόματου κιβωτίου προς μεγάλη μας απογοήτευση αντικαταστάθηκε από το σερβοχειριστήριο-τραμπάλα, όπως στα σημερινά Peugeot και Citroën. Τα ψηφιακά όργανα επίσης αναθεωρήθηκαν και η οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μεγάλωσε σε διαγώνιο στις 10 ίντσες στις εκδόσεις GS, όπως αυτή που είχαμε στα χέρια μας. Με τη στάνταρ να παραμένει στις 7”.

Τα ακόμη καλύτερα νέα είναι ότι το Corsa εκσυγχρονίστηκε και όσον αφορά την τεχνολογία στην καμπίνα. Έτσι απολαμβάνεις πλέον ασύρματο CarPlay και Android Auto, με τη διαχείριση του συστήματος να έχει πάρει τα πάνω της σε ταχύτητα και τα γραφικά της οθόνης να είναι πιο εκλεπτυσμένα. Σημειώστε επίσης και κάτι έξω από την καμπίνα, με την παρουσία προβολέων LED matrix (προαιρετικά), κάτι μοναδικό στην κατηγορία μέχρι σήμερα.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κατά τα λοιπά, η φροντισμένη συναρμολόγηση καταφέρνει να μας κάνει να παραβλέψουμε ότι το Corsa αρκείται σε λιγότερο κολακευτικά υλικά στο εσωτερικό από το ξαδέρφι του, το Peugeot 208.

Στο κομμάτι των κινητήρων, συνιστούμε λίγη υπομονή στους δυνητικούς αγοραστές, Μέχρι να ολοκληρωθεί το εμπορικό λασνάρισμα της γκάμας του Corsa. Όχι τόσο για το νέο ηλεκτρικό Corsa με τα 156 άλογα (θα πουλιέται και με το παλιό μοτέρ των 136 PS), μιας και η κυβέρνηση με την επιδότηση τα έχει κάνει μπάχαλο, ούσα εκτός του μομέντουμ του εξηλεκτρισμού και επιβραδύνοντας τον εμπορικό διασκελισμό των εισαγωγέων. 

Η υπομονή αγορά κυρίως το mild hybrid Corsa με τον 48βολτο 3κύλινδρο 1.200άρη που θα το δούμε στην Ελλάδα το πρώτο 3μηνο του ’24. Μοτέρ που κάνει καριέρα ήδη κάτω από το καπό των Peugeot 3008 και Citroën C5 Aircross με 136 άλογα και θα περάσει προοδευτικά σε όλη την γκάμα του Ομίλου Stellantis. Πάντως στο Corsa και στο 208 θα περιορίζεται στα 100 άλογα και εμπορικά έρχεται για  να αντικαταστήσει τον 1.500άρη ντίζελ που καταργήθηκε στο Corsa.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Έτσι βρεθήκαμε στα χέρια με το Corsa με τον 3κύλινδρο 1.2 Puretech με τα 101 άλογα -υπάρχει και σε 131 PS. Βέβαια, το Rüsselsheim έχει μετονομάσει το μοτέρ απλώς σε «1.2 Turbo». Και συνδυασμένο με το σασμάν EAT8, που για την περίπτωση έχει γίνει AT8 (οκτώ ταχύτητες επομένως), με κλασικό μετατροπέα, προέλευσης Aisin.

Το συγκρότημα κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων δεν αποτελεί έκπληξη ότι παρέχει πειστικό αποτέλεσμα καθώς είναι παλιό μας γνώριμο. Και τολμούμε να πούμε ότι ανεβάζει την οδηγική απόλαυση ένα σκαλί πάνω από τον συνδυασμό με το χειροκίνητο 6άρι.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Απαλλαγμένος από τους περιορισμούς του αριστερού πεντάλ και το ανακάτεμα του λεβιέ, ο οδηγός επωφελείται ακόμη καλύτερα από το τράβηγμα του μοτέρ των 101 ίππων που φαίνεται πιο ισχυρό από αυτό που διαφημίζει. Με τα νούμερα να μιλούν υπέρ του, με 0-100 km/h σε 10,8 και τελική ταχύτητα 192 km/h. 

Θα μου πεις βέβαια ότι χάνει ένα δευτερόλεπτο σε σχέση με το χειροκίνητο… Αλλά από την άλλη παραμένει η αίσθηση ότι έχει ένα δυνατό μοτέρ κάτω από το καπό, με ροπή 205 Nm από τις 1.750 rpm κα βάρος «μόλις» 1.200 κιλά. Θα λέγαμε μια επανάσταση για το Corsa, του οποίου οι προηγούμενες γενιές ήταν αληθινά υπέρβαρες.

Η κλιμάκωση του AT8 είναι επίσης ιδανική για να υποστηρίξει τόσο τις επιταχύνσεις όσο και τις ρεπρίζ, παραμένοντας στην ενδεδειγμένη σχέση. Τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, μιας και το σασμάν ανεβάζει σχέσεις αβέρτα όταν η ζήτηση φορτίου από το μοτέρ είναι χαμηλή. Με τις αλλαγές να είναι ομαλές, χωρίς σκορτσαρίσματα και εντυπωσιακά γρήγορες για μετατροπέα ροπής.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μόνο όταν αρχίζεις και πιέζεις ζωηρά και δυναμικά, το AT8 εμφανίζει μια κάποια βραδύτητα. Τότε χρειάζεται να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου αλλάζοντας από τα paddles στο τιμόνι. Αν δεν θες βέβαια να πας τόσο μακριά, αρκεί να επιλέξεις τη λειτουργία Sport που σου επιτρέπει να κρατάς τη σχέση στο σασμάν και να βελτιώσεις την απόκριση. Χωρίς να γίνεται όλο αυτό καρικατούρα, όπως κάνει το DSG της Volkswagen.

Όσον αφορά τον ήχο, το 3κύλινδρο μοτέρ ανεβάζει με ένα ευχάριστο «βουητό» και πάντως με πιο συναρπαστικό ηχόχρωμα από τον μπανάλ ήχο ενός 4κύλινδρου.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

H μέση κατανάλωση που γράψαμε με το Opel Corsa ήταν 6,5 lt/100 km, η αλήθεια είναι με λιγότερη πόλη απ’ ό,τι μετράμε συνήθως. Πάντως να σημειώσουμε πως, όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτόματα μικρού κυβισμού, η κατανάλωση σε αστική και σε σπορ οδήγηση εκρήγνυται. Που για την περίπτωση του Corsa δεν πέφτει κάτω από τα 8,5 λίτρα σε αυτές τις συνθήκες.

Περνώντας στην ανάρτηση, το Corsa δεν μπορεί να κρύψει τη γαλλική προέλευση: H υπογραφή της αίσθησης του δρόμου είναι συνήθως αυτή ενός προϊόντος PSA και πιο συγκεκριμένα ενός Peugeot. Ειδικά αφού στην έκδοση GS Pack που μας απασχολεί εδώ, εκτιμήσαμε τη συμπαγή απόσβεση του set-up που όμως δεν στερείται ενδοτισμού.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με άλλα λόγια, αισθανόμαστε ότι το αυτοκίνητο πατά στιβαρά παρά αυτό που λέμε ευσχήμως «προσανατολισμένο στην άνεση», με εξαιρετικό φιλτράρισμα των κραδασμών και καλή κατακόρυφη προοδευτικότητα. Ακόμα κι αν ανάλογα με την ταχύτητα και το είδος της ανισομέρειας του δρόμου, η ενδοτική πλευρά της ανάρτησης μπορεί μερικές φορές να δώσει τη θέση της σε μια ελαφριά τάση ξερής αντίδρασης.

Ένα άλλο δυνατό σημείο του Corsa, αν όχι το πιο δυνατό του, αφορά την ηχομόνωση. Έτσι, εκτός κι αν γυρίζεις τους τρεις κυλίνδρους του μοτέρ ψηλά στην κλίμακα των στροφών ή ενεργοποιήσεις τη λειτουργία Sport που με τη σειρά της ανεβάζει τεχνητά τον ήχο, ο κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι οι άλλες ενοχλήσεις γίνονται πιο εύκολα αντιληπτές.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον εξαερισμό που παραμένει πάντα παρών στο παρασκήνιο και, σε μικρότερο βαθμό, τον αεροδυναμικό θόρυβο. Όσο για τα καθίσματα, μπορεί να μην είναι της συνομοταξίας AGR, είναι όμως καλοσχεδιασμένα, με εξαιρετική επένδυση, εξασφαλίζοντας άνεση και στήριξη. Θα θέλαμε να έχουν και οσφυική υποστήριξη για το γέρικα κορμιά μας, αλλά ας είναι…

Το βασικό Opel Corsa 1.2 Τurbo Edition με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τις €19.700, τη στιγμή που το αντίστοιχο Peugeot 208 Active Plus ξεκινά από 21.500. Ενώ με αυτόματο σασμάν ανεβαίνει στις 21.800 με το Peugeot στις €23.800. Το Corsa που είχαμε στα χέρια μας είναι η δεύτερη έκδοση από την κορυφή, η GS Pack, και ξεκινά από τις 25.400 με δυνατό πακέτο εξοπλισμού: Ψηφιακά, διαμορφώσιμα όργανα σε έγχρωμη οθόνη 7”, infotainment με έγχρωμη οθόνη 10”, DAB, Bluetooth, USB type C στην εμπρός κονσόλα και mirror screen. Και επιπλέον αλουμινένια πεντάλ, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω και φυσικά κλιματισμό. 

Test drive: Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 2023, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσο για τα ADAS, το Opel Drive Assist περιλαμβάνει ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση πινακίδων ορίων ταχύτητας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (5-140 km/h) και προειδοποίησης τυφλού σημείου (12-140 km/h) και προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού. Το αυτοκίνητό μας διέθετε επιπλέον 17άρες ζάντες ντυμένες με λάστιχα 205/45 και κόστος €347 και χρώμα Kardio Red με κόστος €465 που ανέβαζαν την τελική τιμή στις €26.452.

To Opel Corsa με το βασικό σε ισχύ 1.200άρι μοτέρ τούρμπο ανταποκρίνεται με τον δέοντα κλασικισμό ουσίας έναντι του ανταγωνισμού, οικείου και εξωτερικού. Οπωσδήποτε όμορφο, με καλή κατασκευή, πολύ καλή ηχομόνωση, με καλές επιδόσεις από το ταιριαστό συγκρότημα μοτέρ/αυτόματου κιβωτίου και αποδεκτή τιμή θα μπει ψηλά στη λίστα των ολοένα και λιγότερων αγοραστών σουπερμίνι. Ψηφίζουμε θετικά, εν αναμονή του πιο ενδιαφέροντος 48βολτου που έρχεται το 2024.

Διαμορφώστε το δικό σας ανανεωμένο Opel Corsa F στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας

Opel Corsa 1.2 Turbo AT8

Τι λέει το DRIVE Εύκολο στην πόλη, άνετο και πολύ ήσυχο στον δρόμο, το αυτόματο Opel Corsa 1.2 Τurbo στην έκδοση GS Pack διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό και τίμιες επιδόσεις, ενθαρρύνοντας τη στρωτή, άντε και την ελαφρώς σπορ οδήγηση. Με το EAT8 να προσθέτει πόντους.
   
Τιμή  Από €21.800 (1.2 Turbo AT8 Edition)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία  Kινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Απόδοση  101 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις  4.060 x 1.765 x 1.433 mm
Πορτμπαγκάζ  309-1.081 lt
Βάρος  1.203 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   
0-100 km/h  10,8" 
Τελική  192 km/h
Κατανάλωση*  6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
* Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες  Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube