Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS, κερασάκι στην τούρτα

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS, κερασάκι στην τούρτα

Ύστερα από τη δοκιμή του ήπια υβριδικού Opel Corsa των 100 PS, σειρά παίρνει η ισχυρότερη έκδοση με τους 136 PS, που δείχνει τα ταιριάζει γάντι στο γερμανικό σουπερμίνι.

Στα τέλη του 2023, το Opel Corsa ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς δέχτηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα, προσθέτοντας στην γκάμα του δύο νέες, ήπια υβριδικές εκδόσεις, 100 και 136 PS.

H «μικρή» με τους 100 PS μας είχε αφήσει μια πολύ ευχάριστη αίσθηση, μιας και συνδύαζε χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις. Ο πήχης λοιπόν για την έκδοση με τους 136 PS είχε τεθεί ακόμα πιο ψηλά. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, ο Όμιλος Stellantis φαίνεται πως έχει βρει το μοτέρ-πασπαρτού. Που μπορεί να κινήσει με την ίδια άνεση μεσαία και μικρά SUV, όπως τα Peugeot 3008 και Jeep Avenger αλλά και σουπερμίνι όπως το Opel Corsa και το Peugeot 208.

Το μοτέρ με τους 136 PS δίνει κι άλλη σβελτάδα στο Opel Corsa που παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα (και ακριβά) σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ενσωμάτωση του ηλεκτροκινητήρα στο κιβώτιο του Corsa είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των σχέσεων από οκτώ σε έξι. Αυτό όμως δεν είναι κακό, μιας και είναι πιο άμεσο από το 8άρι της Aisin που αντικατέστησε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 1.2T 100, πλήρης ανατροπή

Σημείο αναφοράς στο ήπια υβριδικό σύστημα 48V είναι 3κύλινδρος 1.200άρης PureTech του Ομίλου. Που λειτουργεί στον κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για ακόμα καλύτερη απόδοση. Εξίσου σημαντική είναι και η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού με καδένα. Βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της αξιοπιστίας.

To μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm μόλις από τις 1.750 rpm. Και συνεργάζεται με το 6άρι, διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο e-DCS6 έξι σχέσεων, προϊόν της Punch Powertrain. Στο κιβώτιο, είναι ενσωματωμένος ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 PS και 55 Nm. O τελευταίος, τροφοδοτείται από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη).

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μάλιστα, η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, εξασφαλίζοντας καλύτερη κατανομή βάρους. Και περισσότερο χώρο για το πορτμπαγκάζ! Που διατηρεί την ίδια -μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας- χωρητικότητα με τα βενζινοκίνητα αδερφάκια του. Στα 309 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.0T 7-DCT N Line MY2025, η εικόνα πάνω απ’ όλα

Στην πράξη και μόλις βρεθείς πίσω από τιμόνι καταλαβαίνεις πως το μοτέρ μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά στις μανούβρες αλλά και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Τουτέστιν όταν ρολάρεις με ταχύτητες πέριξ των 50 km/h. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του Opel Corsa. Με τον ηλεκτροκινητήρα να συμμετέχει, αρκεί φυσικά η μικρή μπαταρία να έχει μπόλικο απόθεμα.

Κατά τα λοιπά, η συμπεριφορά του είναι αυτή που περιμένεις από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Με την υποσημείωση πως είναι ένα από τα πιο αποδοτικά συστήματα mild-hybrid της αγοράς. Στην πόλη με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα, σχεδόν ξεχνάς το θερμικό μοτέρ. Κι αυτό διότι ο βενζινοκινητήρας σταματά, με το ηλεκτρομοτέρ να αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας που φορτίζει την μπαταρία. Επικουρούμενο και από τη λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως έχουμε δει και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου με το συγκεκριμένο μοτέρ, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να έχει κατά βάση υποστηρικτικό ρόλο αλλά χαρίζει στο σύνολο μεγαλύτερη ζωντάνια, νεύρο και τσαγανό. Η δύναμη είναι παρούσα από χαμηλά και η ροπή αποδίδεται γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG και πας για 1.000 km

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το σουπερμίνι του Rüsselsheim είναι αρκετά σβέλτο και ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε μόλις 7,9”, κερδίζοντας 2" σε σχέση με 100άρι. Πέρα όμως από αυτό, το Corsa με τους 136 ίππους είναι αρκετά πειστικό και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ολοκληρώνοντας με χαρακτηριστική ευκολία προσπεράσματα, ακόμη και φορτωμένο. Κι όλα αυτά με μια αρκετά λογική για αυτοκίνητο 136 PS μέση κατανάλωση. Που αγγίζει τα 6,3 lt/100 km.

Σε πρώτο πλάνο, εκτός από την οικονομία καυσίμου παραμένει και η άνεση. Το Corsa πατάει πολύ καλά στον δρόμο, είτε ακολουθείς ήπιο είτε πιο σβέλτο ρυθμό. Η ανάρτηση θα λέγαμε πως κλείνει το μάτι στα γαλλικά αδερφάκια του και παρουσιάζεται όσο ενδοτική χρειάζεται. Και μόνο σε μεγάλες λακκούβες θα νιώσεις την ξερή αντίδραση του πίσω άξονα.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Corsa εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια στις στροφές με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι μεγάλα. Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλές τις ανισομέρειες του οδοστρώματος και μόνο σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσεις ξερές αντιδράσεις στον πίσω άξονα. 

Το τιμόνι παρέχει στον οδηγό όλη την πληροφορία που χρειάζεται ώστε να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το εμπρός μέρος, με τα περιθώριο ελκτικής πρόσφυσης να είναι μεγάλο. Την ώρα που τα φρένα μοιάζουν ακούραστα, απαλλαγμένα από οποιαδήποτε ξύλινη αίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG3 Hybrid+, ικανό και θρασύ!

Κατά τα λοιπά, το Corsa παραμένει ένα κατά γενική ομολογία ευχάριστο στο μάτι αυτοκίνητο. Που ύστερα από την ανανέωσή έχει αποκτήσει μια πιο νεανική εσάνς. Με τη μάσκα Vizor και τα στάνταρ LED φανάρια να κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Στο εσωτερικό, θα συναντήσεις ως επί το πλείστον σκληρά πλαστικά, με εξαίρεση το πάνω μέρος του ταμπλό, όπου κάνει την εμφάνισή του ένα πιο αφρώδες υλικό. Παρόλα αυτά, η  αίσθηση δεν είναι αυτό που λέμε «φθηνή», με τη συναρμογή και το φινίρισμα να πείθουν για τη στιβαρότητα και την αντοχή του συνόλου και να έχουν σημαντικό μερίδιο στην καλή εντύπωση.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο εσωτερικό, με εξαίρεση το πάνω μέρος του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον σκληρά πλαστικά. Τα οποία όχι μόνο δεν μοιάζουν φτηνιάρικα αλλά σου δίνουν την αίσθηση πως θα αντέξουν στον χρόνο. Συνολικά η καμπίνα είναι σύγχρονη, με ψηφιακές οθόνες και απλώς επαρκής σε χώρους για τέσσερις επιβάτες. 

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” και μια οθόνη αφής 10” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Που ενσωματώνει το τελευταίο λογισμικό της Opel και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση για τις Apple CarPlay και Android Auto. Όσον αφορά τους χώρους, δεν θα λέγαμε πως είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, μιας και οι πίσω επιβάτες έχουν απλώς επαρκή αέρα για τα πόδια και το κεφάλι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mazda2 Hybrid, αντίο βενζινάδικο

To υβριδικό Opel Corsa έρχεται με ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού, όπου από τη βασική κιόλας έκδοση θα βρεις ένα πλήρες πακέτο ADAS, με πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων: Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και πολλά άλλα.

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το Corsa με τους 136 ίππους είναι διαθέσιμο στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις GS και GS Pack. Με την αρχική τιμή να ορίζεται στις €27.100 για την GS και στις €28.300 για την πλουσιότερη GS Pack της δοκιμής. 

Τιμή που κάθε άλλο παρά προσιτή μπορεί να χαρακτηριστεί μιας και σε αυτά τα λεφτά υπάρχουν φουλ υβριδικές προτάσεις. Αναντίλεκτα όμως, πρόκειται για ένα από τα πιο καλοστημένα και ολοκληρωμένα σουπερμίνι της αγοράς. Κι ένα από τα διαχρονικά αγαπημένα μοντέλα των Ελλήνων καταναλωτών.

Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS

Τι λέει το DRIVEΣτιβαρό, σβέλτο, με καλό πάτημα και λογική κατανάλωση, το Opel Corsa με τους 136 ίππους και το ήπια υβριδικό σύστημα 48V του Ομίλου Stellantis παραμένει ένα από τα πιο ισορροπημένα σουπερμίνι της αγοράς. Με τιμή που τσούζει...
Τιμή  Από €27.100
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση 116 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm
Διαστάσεις4.060 x 1.765 x 1.433 mm
Χώρος αποσκευών309 lt
Βάρος1.267 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h7,9" 
Τελική ταχύτητα210 km/h
Μέση κατανάλωση*6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2105 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube