Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid

Στο ερώτημα εάν ένα σύστημα κίνησης μπορεί από μόνο του να μεταμορφώσει τη συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου, το Nissan Juke μπορεί να δώσει μία πολύ πειστική καταφατική απάντηση.

Δυο χρόνια πριν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε η δεύτερη γενιά του Nissan Juke, κάναμε λόγο για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που προσέφερε χώρους, ποιότητα, άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, σε ένα ανταγωνιστικό πακέτο. Ουσιαστικά καταλήγαμε πως το νέο, είναι αισθητά καλύτερο από το παλιό. Το ίδιο ετοιμαζόμαστε να υποστηρίξουμε και σήμερα. Μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, δεν αλλάζει το αυτοκίνητο παρά μόνο το σύστημα κίνησης.

Η προσθήκη του νέου υβριδικού συνόλου αναβάθμισε στο Nissan Juke πολλά περισσότερα στοιχεία από την κατανάλωση, στα οποία ωστόσο περιλαμβάνεται και η τιμή αγοράς.

Μέχρι πρότινος στο Nissan Juke ήταν μονόδρομος ο 3κύλινδρος 1.000άρης DIG-T που ικανοποιούσε μεν σε κατανάλωση και τιμολογιακή πολιτική, απείχε όμως από το να προσδώσει ενδιαφέρουσες επιδόσεις στο στιλάτο Juke. Αυτό όμως είναι κάτι που αλλάζει με την έλευση της έκδοσης 1.6 Hybrid. Οι Ιάπωνες στην προκειμένη περίπτωση έπαιξαν το παιχνίδι έξυπνα. Δεν επωμίστηκαν το κόστος της εξέλιξης παρά μόνο αυτό της ενσωμάτωσης, καθώς το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιείται το έχουμε ήδη γνωρίσει στα Renault Clio Ε-TECH και Arkana E-TECH.

Ξεκινώντας από το θερμικό μοτέρ, είναι νέο και ειδικά σχεδιασμένο για να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες. Δεν διαθέτει άμεσο ψεκασμό, τούρμπο ή υψηλή ιπποδύναμη. Εξασφαλίζει όμως την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, που είναι και το ζητούμενο. Συνολικά αποδίδει 94 PS ισχύος και 148 Nm ροπής.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ακολούθως, έχουμε ένα βασικό ηλεκτροκινητήρα 49 PS και 205 Nm, ο οποίος αντλεί την ενέργειά του από μία υδρόψυκτη μπαταρία, χωρητικότητας 1,2 kWh (εκ των οποίων τα 0,85 kWh ωφέλιμα). Σαν κερασάκι, συναντάμε έναν ακόμα δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα HSG με 20,4 PS που λειτουργεί επιπροσθέτως ως μίζα/γεννήτρια. Όλα αυτά διοχετεύουν συνολικά 145 PS στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. 

Σε αυτό το τελευταίο αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο, καθώς κάθε άλλο παρά λειτουργεί ως συμβατικό κιβώτιο. Δεν έχει συμπλέκτη και συγχρονιζέ δακτυλίδια, μα ακολουθεί μια πιο high-tech προσέγγιση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να ελέγχουν τον συγχρονισμό. Χοντρικά σκεφτείτε ένα κιβώτιο που προσομοιώνει τέσσερις σχέσεις «ICE» και δύο «EV», λειτουργώντας τελείως αυτόνομα, χωρίς να επιτρέπει σειριακή αλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ίσως αυτό να ακούγεται πολύ μπερδεμένο, σαν αίσθηση όμως είναι πολύ πιο απλό. Οι αλλαγές των σχέσεων δίνουν έμφαση στην άνεση και γίνονται στο σωστό χρόνο. Όσο για τον εξελιγμένο αλγόριθμο που ελέγχει τη λειτουργία του, υπάρχουν κάποιες στιγμές που θα βρεθεί να ανεβοκατεβάζει σχέσεις χωρίς πραγματικό νόημα. Το κάνει όμως μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες υψηλού φορτίου, πιο διακριτικά και σε μικρότερο βαθμό από άλλα πιο σύγχρονα υβριδικά με αντίστοιχα εξελιγμένα συστήματα κίνησης, όπως το Honda HR-V.

Η στρατηγική της Nissan για πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μέχρι το 2023 έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Μαζί με τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα του Ariya και το state-of-the-art Qashqai e-Power, το υβριδικό Nissan Juke συμπληρώνει επιτυχώς την τριπλέτα.

Κοιτώντας τη μεγάλη εικόνα, η προσθήκη του ισχυρότερου και πολύ εξελιγμένου υβριδικού αυτού συνόλου αναβαθμίζει εμφανώς ολόκληρο το Nissan Juke. Προτεραιότητα παραμένει η οικονομική μετακίνηση. Επιλέγοντας όμως ένα εκ των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Standard και Sport) μπορείς να μεταβάλλεις επαρκώς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Πλέον το γκάζι είναι περισσότερο και η ανταπόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ πιο άμεση. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ελαφρά πιο σφιχτή ανάρτηση, δίνει ένα σύνολο σαφώς πιο ενδιαφέρον οδηγικά που όμως παραμένει ξεκούραστο στην καθημερινότητα. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης που δείχνει πιο κοφτερό και ακριβές στις εντολές του οδηγού, σε βαθμό που να χαρακτηρίζεται σχεδόν κορυφαίο σε ολόκληρη την κατηγορία. Όσο για τα φρένα, παραμένουν καλά σε αίσθηση και απόδοση.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Για τα δεδομένα των B-SUV θα τολμήσουμε να χαρακτηρίσουμε fun-to-drive το νέο Nissan Juke Hybrid, χωρίς μάλιστα ίχνος τύψης. Αυτό το αυτοκίνητο απέκτησε τον χαρακτήρα που του έλειπε, ανέδειξε μια νέα πτυχή πιο οδηγοκεντρική και οι επιδόσεις από στάση είναι σαφώς καλύτερες. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 0-100 km/h που ολοκληρώνονται σε 10,1” έναντι 11,8” του 1.0 DCT. Από την άλλη, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 166 έναντι 180 km/h.

Για να επιστρέψουμε στα της οικονομίας, ανάμεσα από τα καθίσματα υπάρχει το μπουτόν του e-Pedal Step, το οποίο αυξάνει την ανάκτηση της ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Η συνολική επιβράδυνση που μπορεί να πετύχει είναι αρκετά δυνατή, με 0,15 g έναντι 0,2 g των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας. Σημειώνουμε ωστόσο πως το σύστημα δεν ακινητοποιεί το όχημα, καθώς απενεργοποιείται στα 5 km/h.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στα χαρτιά η ιαπωνική εταιρεία υποστηρίζει πως το Nissan Juke Hybrid είναι πλέον ικανό να λειτουργεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για το 80% του χρόνου στην κίνηση της πόλης, εξασφαλίζοντας κατά 40% μειωμένη κατανάλωση. Τα νούμερα αυτά είναι σαφώς εντυπωσιακά και, σε μεγάλο βαθμό, εφικτά.

Κυριακή μεσημέρι, χωρίς κίνηση στον δρόμο αλλά με αρκετά φανάρια, καταφέραμε να καλύψουμε τη διαδρομή Βριλήσσια-Περιστέρι βλέποντας μέση κατανάλωση μόλις 2,4 lt/100 km! Φυσικά με κλειστά παράθυρα, χωρίς κλιματισμό, προσεκτική οδήγηση και ταβάνι τα 90 km/h. Και πάλι όμως, το νούμερο είναι ενδεικτικό. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, μία μέση τιμή γύρω στα 5,5 lt/100 km είναι απόλυτα εφικτή, με τον κατασκευαστή να δίνει 5,1 lt/100 km και 115 g CO2/km. 

Πιάνοντας τώρα το μικροσκόπιο, μικροδιαφορές θα συναντήσουμε στην κυψελοειδή μάσκα -που ανοιγοκλείνει πλέον τις γρίλιες της, στην πίσω αεροτομή και στους εκτροπείς αέρα εμπρός από τους μπροστινούς τροχούς. Δεν είναι πράγματα που θα εντοπίσει εύκολα το μάτι, φροντίζουν όμως να περιορίσουν κατά δύο επιπλέον γραμμάρια τις εκπομπές CO2.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην καμπίνα του Nissan Juke Hybrid, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση εστιάζεται στον πίνακα των οργάνων. Το στροφόμετρο έχει δώσει πλέον τη θέση του στο «οικονομόμετρο», όπου ενημερώνει για τον ρυθμό φόρτισης (κατά τη φάση της επιβράδυνσης) και το πόσο οικονομικά κινείται το αυτοκίνητο. Παράλληλα, έχει προστεθεί μία βελόνα για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Στην κεντρική οθόνη των 7” συναντάμε πλέον και ένα διάγραμμα ροής ενέργειας για όσους αρέσκονται να χαζεύουν τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησης.

Μία ακόμα προσθήκη στο ταμπλό είναι αυτή του μπουτόν «EV» ανάμεσα στους αεραγωγούς. Με τη χρήση του μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, για μικρές όμως αποστάσεις αφού η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει κάτι περισσότερο. Ίσως διασχίζοντας κάποια συγκεκριμένη γειτονιά στο κέντρο της πόλης, σε υπόγεια παρκινγκ ή έχοντας αργήσει δραματικά να γυρίσεις σπίτι και επιθυμείς να μην σε πάρει είδηση η/ο σύζυγος…

Από μειονεκτήματα τώρα, μπορούμε να εντοπίσουμε δύο. Το πρώτο έχει να κάνει με τον χώρο αποσκευών που έχει περιοριστεί στα 354 lt -μία μείωση της τάξης των 68 λίτρων- για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με τον χώρο που καταλαμβάνει η μπαταρία. Το δεύτερο αφορά τον τιμοκατάλογο. Το Nissan Juke 1.6 Hybrid ξεκινά από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta, στις €31.900. Ενδεικτικά, το ίδιο πακέτο με το 1.000άρη κινητήρα και το κιβώτιο DCT κοστίζει τέσσερα χιλιάρικα λιγότερο. Δεν θα πούμε πως δεν τα αξίζει με δεδομένα τα όσα προσφέρει, ωστόσο ομολογουμένως σε αυτά τα επίπεδα το πεδίο του ανταγωνισμού διευρύνεται.

Test drive: Nissan Juke 1.6 Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τι λέει το DRIVE
Αναμφίβολα, το Nissan Juke Hybrid είναι ένα από τα ικανότερα crossover της κατηγορίας B. Η προσθήκη του νέου υβριδικού συνόλου αναβάθμισε πολλά περισσότερα στοιχεία από την κατανάλωση, στα οποία ωστόσο συμπεριλαμβάνεται και η τιμή αγοράς.
Τιμή Από €31.900
Τεχνολογία, HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, έμμεσος ψεκασμός, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/ 3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ1 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ2 20 PS, 50 Nm, συσσωρευτής ιόντων λιθίου 1,2 kWh (0,85 kWh ωφέλιμα), κίνηση εμπρός, multi-mode κιβώτιο (τέσσερις σχέσεις θερμικό μοτέρ, δύο σχέσεις ηλεκτροκινητήρας)
Συνδυαστική ισχύς 145 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 166 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 354-1.237 lt 
Βάρος 1.362 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube