Το L200 είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση όχι μόνο για τη Mitsubishi, αλλά και για τον κόσμο του επαγγελματία. Και, παρότι οι πωλήσεις των pick-up είναι ξεκάθαρα πλέον υπόθεση των διπλοκάμπινων, υπάρχει ακόμα το κοινό οι ανάγκες του οποίου επιβάλλουν μεγαλύτερη καρότσα.
Μέγιστο μήκος φόρτωσης
Στην περίπτωση του νέου L200, τη λύση για εκείνους αποτελεί η έκδοση Club Cab, που έχει «μιάμιση» καμπίνα. Κατά βάση όμως έχει μεγάλη καρότσα, η οποία λύνει τα χέρια σε όποιον δεν αρκείται στα 1,52 m του μήκους της στο Double Cab. Στο Club Cab, το συνολικό μήκος είναι 1,85 m που είναι από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας. Στο μήκος και στο πλάτος δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων, κάτι που σημαίνει 1,47 m πλάτος (μέγιστο, όχι δηλαδή στο ύψος των θόλων) και 47,5 cm ύψος.
Η πόρτα χρειάζεται αρκετή δύναμη για να κλείσει, από την άλλη όμως, τα 85 cm που απέχει το δάπεδο της καρότσας από τον δρόμο είναι λογική τιμή και υπάρχουν έξι στιβαρά σημεία πρόσδεσης. Αξίζει να αναφερθεί πως το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Invite δεν έχει πίσω προφυλακτήρα με σκαλοπάτι όπως το Intense Plus, ενώ μεταξύ των δύο αυτών εκδόσεων υπάρχει διαφορά και στο ωφέλιμο φορτίο: Ανακοινώνονται 985 kg για την πρώτη και 1.120 kg για τη δεύτερη. Δεν υπάρχει πάντως καμία διαφορά στη δυνατότητα ρυμούλκησης που είναι σε κάθε περίπτωση 3.000 kg με φρένα (100 kg λιγότερα από των εκδόσεων Double Cab) και 750 kg χωρίς φρένα.
Όπως συνήθως σε αυτές τις εκδόσεις των pick-up, ο χώρος επιβατών έχει δύο κανονικές θέσεις και άλλες δύο ανάγκης από πίσω, στις οποίες δύσκολα θα βολευτούν ενήλικοι. Καθότι υπάρχουν δύο μικρές πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα από τις εμπρός, μεσαία κολόνα δεν υπάρχει. Η διάταξη αυτή δημιουργεί τεράστιο άνοιγμα για να μπορεί ο καθένας να μπαίνει και να βγαίνει εύκολα, παρότι μιλάμε για ένα ψηλό αυτοκίνητο με ελάχιστη απόσταση 20,5 cm από το έδαφος. Από εκεί και πέρα η εικόνα δεν διαφέρει από της διπλοκάμπινης έκδοσης. Kάτι που σημαίνει σκληρά υλικά με γεροδεμένη αίσθηση και τη σιγουριά πως όλα θα αντέξουν στον χρόνο και στη σκληρή χρήση.
Η θέση οδήγησης αν και κάπως ξαπλωτή είναι τελικά βολική και τα καθίσματα αναπαυτικά. Επίσης η ψηφιακή τεχνολογία δεν λείπει στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού, με οθόνη αφής στο μέσο του ταμπλό και θύρες USB σε διάφορα σημεία.
Σκληρό αλλά σύγχρονο
Όπως και στην διπλοκάμπινη έκδοση που έχουμε ήδη δοκιμάσει, το νέο L200 κινείται από έναν κινητήρα ντίζελ 2,2 lt με 150 PS και 400 Nm μεταξύ 1.750 και 2.250 rpm, ο οποίος χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό common rail και τουρμπίνα VGT. Δεν εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του και ξεκαθαρίζει πως προτιμά των μεσαίο φάσμα στροφών, έχει όμως πολιτισμένη λειτουργία και δεν ενοχλεί με θόρυβο.
Αυτό σημαίνει πως συχνά βρίσκεσαι να πατάς μπόλικο γκάζι, με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση να ανεβαίνει κοντά στα 10 lt/100 km που είναι μια πολύ καλή μα όχι απόλυτα κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Θα θέλαμε επίσης πιο μαλακό κούμπωμα από τον λεβιέ στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αφού οι συχνές αλλαγές είναι απαραίτητες και δεν διατίθεται το 6άρι αυτόματο που ξέρουμε από την έκδοση Double Cab.
Εκτός δρόμου πάντως, οι κοντές σχέσεις που όλα τα L200 εξασφαλίζουν σκαρφάλωμα παντού. Το ίδιο κάνει η τετρακίνηση με το πίσω διαφορικό που κλειδώνει, καθώς και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (30ο, 24ο και 22ο). Ωστόσο, ο άσσος στο μανίκι αφορά στην έκδοση Intense Plus και δεν είναι άλλος από την τετρακίνητη Super Select II, με κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει. Πρακτικά δίνει τη δυνατότητα για χρήση της τετρακίνησης ακόμα και στην άσφαλτο, κάτι που όταν ο δρόμος γλιστράει πολύ είναι σημαντικό προτέρημα κόντρα στον ανταγωνισμό (μόνο τα πολύ ακριβότερα Volkswagen Amarok και Mercedes-Benz X-Class με τα 3λιτρα μοτέρ V6 προσφέρουν κάτι αντίστοιχο).
Από την άλλη, στην άσφαλτο γίνεται αμέσως σαφές πως το L200 είναι παλαιάς φιλοσοφίας, με σκληρό πίσω σύστημα. Τα ελλειπτικά φύλλα σούστας και τα αμορτισέρ ελέγχουν αποδεκτά τις κινήσεις του αμαξώματος, μεταφέρουν όμως ταρακούνημα στην καμπίνα όταν η καρότσα είναι άδεια. Το εμπρός σύστημα λειτουργεί πολύ καλύτερα, ωστόσο ανταποκρίνεται κάπως αργά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Πάντως η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη, ούτε η βύθιση στο φρενάρισμα, ενώ ο αυτοκινητόδρομος καλύπτεται με άνεση και αρκετή ησυχία. Επιπλέον το κράτημα είναι καλό, τουλάχιστον στην έκδοση Intense Plus που δοκιμάσαμε και έχει 18άρηδες τροχούς που συνδυάζονται με μεγαλύτερα εμπρός δισκόφρενα, διαμέτρου 320 mm αντί για 294 στην Invite.
Εργαλείο
Με δεδομένη τη χρήση του ως τέτοιο, η ανταγωνιστική βασική τιμή της έκδοσης Invite στις €27.500 είναι μια σημαντική παράμετρος. Συνδυάζεται με τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες, air-condition και ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας για το αυτοκίνητο και το ρυμουλκούμενο, ωστόσο υπάρχουν μόνο μετωπικοί αερόσακοι. Οι πλευρικοί, οι οροφής και ο γονάτων οδηγού διατίθενται στην έκδοση Intense Plus των €30.700 (όχι όμως και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διατίθενται στις εκδόσεις Double Cab), μαζί με καλύτερη τετρακίνηση, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, πιο ποιοτικές υφασμάτινες επενδύσεις στην καμπίνα και την οθόνη αφής που αναβαθμίζει σημαντικά τη συνολική εικόνα.
Όλα αυτά, μαζί με εγγύηση και οδική βοήθεια για πέντε χρόνια, ολοκληρώνουν ένα pick-up που χωρίς να είναι πολύ άνετο σε πείθει πως αντέχει στα βάρη.
Διαμόρφωσε το Mitsubishi L200 εδώ
Τι λέει το DRIVE
Στην έκδοση με τη μεγάλη καρότσα, το L200 παραμένει ένα σύγχρονο pick-up που χωρίς να είναι πολύ άνετο σε πείθει πως αντέχει στα βάρη.
Τιμή Από €27.500 (Invite)
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ, 2.268 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 150 PS/3.500 rpm, 400 Nm/1.750-2.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h δ.α.
Τελική ταχύτητα 174 km/h
Μέση κατανάλωση* 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 198-199 g/km (WLTP: 226-231 g/km)
Διαστάσεις 5.215 x 1.815 x 1.780 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.850 x 1.470 x 475 mm
Βάρος 1.990 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης