Η Mitsubishi φωνάζει και πάλι παρούσα στην ελληνική αγορά. Με το Mitsubishi Colt να έχει τον ρόλο του σημαιοφόρου στην επιστροφή του Ιάπωνα στην Ευρώπη, καθώς πρόκειται για μοντέλο της δεύτερης δημοφιλέστερης κατηγορίας, αυτής των σουπερμίνι.
Αν προσπαθούσαμε να φτιάξουμε την περσόνα του Mitsubishi Colt, θα μιλούσαμε για έναν Γάλλο με ιαπωνικό διαβατήριο. Κι αυτό διότι η Mitsubishi αποτελεί μέλος της Συμμαχίας Renault και Nissan. Αυτή λοιπόν, η τριμελής συμμαχία, έδωσε πνοή στο Mitsubishi Colt (αλλά και το ASX που οδηγήσαμε πρόσφατα), μέσω της πρακτικής του «rebadging».
Μια γνωστή πρακτική στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου ένας κατασκευαστής παίρνει ένα υπάρχον μοντέλο από συνεργαζόμενο κατασκευαστή και το επανατοποθετεί υπό τη δική του μάρκα. Χωρίς να έχει επιβαρυνθεί με το κόστος εξέλιξης. Toyota Yaris και Mazda 2 Hybrid, Toyota GR86 και Subaru BRZ, Toyota RAV4 και Suzuki Across είναι μόνο μερικά από τα πιο σύγχρονα παραδείγματα του rebadging.
Το Mitsubishi Colt επανήλθε στην ελληνική αγορά, θέλοντας να αναβιώσει την επιτυχία των προγόνων του, με ένα υβριδικό σύστημα που το τοποθετεί αμέσως στο πάνω ράφι
Η Mitsubishi, γνωρίζει πολύ καλά πως η επωνυμία «Colt» έχει ένα βαρύ όνομα στην παγκόσμια αγορά. Κάτι που μαρτυρούν και οι πάνω από 1,2 εκατ. πωλήσεις του από το 1978, οπότε και λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του. Με την πρόσφατη να μην θυμίζει σε τίποτα τους προγόνους του. Είναι κακό αυτό; Προφανώς και όχι. Με την αρωγή της Billancourt, το Renault Clio, κορυφαίο στην κατηγορία, αποτέλεσε την πολύ καλή πρώτη ύλη για το ολόφρεσκο Colt.
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο εξωτερικά, θα διαπιστώσεις πως οι διαφορές με το Clio είναι στην ουσία δύο. Ο λογότυπος με τα τρία διαμάντια στο εμπρός μέρος και η ανάγλυφη επωνυμία «Mitsubishi» στην πίσω πόρτα. Στην υβριδική έκδοση δε, αλλαγές παρατηρούνται και στους «υβριδικούς» λογότυπους στα εμπρός φτερά και στην πίσω πόρτα. Κατά τα λοιπά, η εικόνα του αυτοκινήτου είναι γνώριμη, γεγονός που συνεπάγεται μια κατά γενική ομολογία, κομψή παρουσία.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της καμπίνας, με μοναδική αλλαγή να είναι επί της ουσίας το διαφορετικό σήμα στο τιμόνι. Επομένως, μιλάμε για καλαίσθητο εσωτερικό διάκοσμο και σύμφωνο με τις σύγχρονες επιταγές. Προς αυτή τη κατεύθυνση, συμβάλλουν και οι δύο μεγάλες και ευκρινέστατες οθόνες: 10” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 9,3” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το τελευταίο φιλοξενεί πληθώρα ενδείξεων, υποστηρίζοντας εργοστασιακή πλοήγηση και δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto.
Όπως και στο ετεροθαλές γαλλικό μοντέλο, η ποιότητα των υλικών κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι ντυμένο με μαλακά και ποιοτικά στην αφή πλαστικά. Στα χαμηλότερα σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρότερα υλικά, με την συναρμογή όμως να είναι αρκετά προσεγμένη. Σε ανάλογο, υψηλό επίπεδο κινείται τόσο το συνολικό φινίρισμα του νέου Colt. Όσο και η εργονομία, με την ύπαρξη πολλών φυσικών διακοπτών να διευκολύνει τον χειρισμό βασικών λειτουργιών, όπως το σύστημα κλιματισμού.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους καλύτερους που θα συναντήσεις σε σουπερμίνι. Αναμενόμενη συνθήκη, καθώς οι διαστάσεις σε σχέση με το Clio παραμένουν αμετάβλητες: 4,05 x 1,80 x 1,44 m και μεταξόνιο 2,58 m. Έτσι τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα στην καμπίνα του Colt, είτε μετακινηθούν στο κλεινόν άστυ είτε αποφασίσουν να εκδράμουν. Στρίμωγμα θα προκύψει μόνο αν χρειαστεί να μετακινηθεί και πέμπτος.
Το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων στο κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση βοηθούν κάθε σωματότυπο να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, Οπότε και να βολευτεί στα αναπαυτικά καθίσματα που θα θέλαμε να παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη. O χώρος αποσκευών, παρά το εκμεταλλεύσιμο σχήμα, είναι σχετικά μικρός. Περιορίζεται στα 254 lt στην υβριδική έκδοση, δεδομένου ότι μέρος του θυσιάζεται για τη φιλοξενία της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Στις συμβατικές εκδόσεις πάντως, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 340 lt, που αν μη τι άλλο είναι μια χαρά για αυτοκίνητο πόλης.
Κίνηση στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δίνει ένα περίπλοκο υβριδικό σύστημα, μα συνάμα και αποδοτικό όπως είδαμε στο Clio. Που αναδεικνύεται ως ένα από τα σημεία υπεροχής του νέου Colt. Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, με τη συνολική απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 145 ίππους.
Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο ιαπωνικό σουπερμίνι είναι καλές, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,3” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 km/h. Αφήνοντας στην άκρη τα εργοστασιακά νούμερα, στον δρόμο νιώθεις ότι έχεις ικανοποιητική δύναμη σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ακόμα και όταν κινείσαι στα οικονομικά προγράμματα, Eco και My Sense.
To ζητούμενο όμως σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο πόλης είναι η κατανάλωση. Και το Mitsubishi Colt τα καταφέρνει καλά και σε αυτόν τον τομέα, με τη μέση τιμή που καταγράψαμε να μην υπερβαίνει τα 5,3 lt/100 km. Στην πόλη μάλιστα, όπου ένα σημαντικό μέρος της κίνησης γίνεται ηλεκτρικά, είδαμε και νούμερα 4,5-4,6 lt/100 km.
Στον δρόμο, το Colt αποδεικνύεται άνετο και ποιοτικό. Ο θόρυβος στην καμπίνα παραμένει σε χαμηλό επίπεδο, συμβάλλοντας στην καθόλα ραφιναρισμένη και στιβαρή ποιότητα κύλισης. Όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport θα κινηθείς σβέλτα και πρωτίστως με ασφάλεια, χωρίς όμως να βάζεις φωτιά στην άσφαλτο. Αλλά και χωρίς να δεις την κατανάλωση να ξεφεύγει και την ανάρτηση να αποσυντονίζεται. Η οδική συμπεριφορά δεν είναι σπορ, είναι όμως σπορτίβ, με το τιμόνι να βαραίνει διακριτικά, χαρίζοντάς σου μία ευχάριστη αίσθηση.
Από την άλλη, αντιλαμβάνεσαι πως η ποιότητα κύλισης συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα πόλης. Όπως και η πρακτικότητα, καθώς οι κόμπακτ διαστάσεις του αποτελούν ισχυρό σύμμαχο στις μετακινήσεις εντός πόλης. Με μία λέξη, το αυτοκίνητο είναι ολοκληρωμένο στο σύνολό του.
Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle HEV που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει μπόλικα χρήματα, €32.690. Πλην όμως περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,3” Smartphone-link Display Audio με πλοήγηση, ψηφιακή οθόνη οδηγού 10” Around View Monitor, premium ηχοσύστημα BOSE ηλεκτρικό χειρόφρενο με Auto Hold, Cross Traffic Alert, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι. Οι οικονομικότερες υβριδικές εκδόσεις, Invite Plus και Intense Plus απαιτούν €29.170 και €30.360.
Κλείνοντας, σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει η πρακτική του rebadging. Οφείλουμε όμως να είμαστε αντικειμενικοί από τη στιγμή που το μοντέλο στο οποίο βασίζεται είναι κατά τεκμήριο στο κορυφαίο overall σουπερμίνι της αγοράς. To αν η τακτική πετύχει στην προκειμένη περίπτωση θα φανεί στο χειροκρότημα. Είναι πάντως καλοδεχούμενο, ιστορικές φίρμες, με μεγάλη προσφορά και γνώση επί της αυτοκίνησης, όπως η Mitsubishi να επιστρέφουν. Με εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών/100.000 km και πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις.
Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid Electric | ||||
---|---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To μόνο πλεονέκτημα στο υβριδικό Colt σε σύγκριση με το δίδυμό του Clio, πέρα από το να είσαι φαν της της Mitsubishi είναι τα €300 κέρδος και η 5ετής εγγύηση. | |||
Τιμή | Από €29.170 (€32.690 Instyle) | |||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ Νο1 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ Νο2 20 PS, 50 Nm, μπαταρία 1,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multimode | |||
Συνδυαστική απόδοση | 145 PS | |||
Διαστάσεις | 4.053 x 1.798 x 1.439 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 254 lt | |||
Βάρος | 1.360 kg | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,3" | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
Μέση κατανάλωση* | 5,3 lt/100 km | |||
Εκπομπές CO2 | 96g /km | |||
*Μετρήσεις DRIVE | ||||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |