Test drive: MINI John Cooper Works Countryman

Test drive: MINI John Cooper Works Countryman

Η ΜΙΝΙ δούλεψε επάνω στο μεγαλύτερο μοντέλο της για να κάνει την κορυφαία έκδοσή του ένα απροσδόκητα σπορ crossover, σαφώς ανώτερο από τον προκάτοχό του.

Με την τελευταία αναβάθμιση του κορυφαίου Countryman (και του Clubman), η MINI έκανε ένα άλμα. Το οποίο δεν εκφράζεται στο πεδίο του σχεδιασμού και του μοναδικού στιλ, μα σε εκείνο των μηχανικών μερών που είναι σημαντικά αναβαθμισμένα.

Ξέρει τι κάνει
Ο κινητήρας βασίζεται σε εκείνον του προηγούμενου μοντέλου, ωστόσο είναι ριζικά βελτιωμένος προκειμένου να αποδίδει 75 άλογα (!) παραπάνω: 306 PS δηλαδή, απλωμένους μεταξύ 5.000-6.250 rpm και 450 Nm μεταξύ 1.750 και 4.500 rpm. Για να συνδυαστούν αυτές οι απόλυτες τιμές με αυτά τα κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά απόδοσης, χρησιμοποιήθηκε τεχνογνωσία που σύμφωνα με την εταιρεία έχει αγωνιστικές ρίζες: Ενισχυμένος στροφαλοφόρος με νέα ρουλμάν, νέα πιστόνια και μπιέλες, μεγαλύτερο τούρμπο, επανασχεδιασμένη εισαγωγή και τελευταίας γενιάς σύστημα ψεκασμού, με πίεση 350 bar και μεγαλύτερα μπεκ.

MINI John Cooper Works Countryman

Το βύθισμα και ο χρονισμός των βαλβίδων συντονίζονται πλήρως από τα VALVETRONIC και Double VANOS, ενώ για επιπλέον αξιοπιστία η σχέση συμπίεσης έπεσε από το 10,2:1 στο 9,5 και το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ψύξης εγγυάται πάντα την ιδανική θερμοκρασία.

Νέο είναι και το σύστημα εξάτμισης που καταλήγει σε δύο μπούκες διαμέτρου 85 mm. Ο στακάτος ήχος που εκπέμπουν είναι η πρώτη ευχάριστη έκπληξη από το νέο John Cooper Works Countryman. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι η δεύτερη, την οποία εντείνουν οι ειδικές για την περίσταση βάσεις για τον κινητήρα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, ο μετατροπέας ροπής του οποίου έχει ιδιαίτερα άμεσο κλείδωμα.

Χωρίς να είναι εκρηκτικό, αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως το μοτέρ έχει δύναμη παντού. Για την ακρίβεια από τις 1.500 έως και τις 6.000 rpm. Κάθε πάτημα μεταφράζεται σε μεστή επιτάχυνση, άμεσα συνδεδεμένη με το βάρος του δεξιού ποδιού. Μπορείς να ελέγχεις την παροχή ισχύος με ακρίβεια που δεν είναι απαραίτητα δεδομένη στην εποχή του ηλεκτρικού γκαζιού και του GPF, χωρίς μάλιστα απότομες αντιδράσεις ούτε στο πάτα ούτε στο άσε. Πολύ ομαλό είναι και το κιβώτιο, που έχει αρκετή ευφυΐα ώστε να αλλάζει σχέση όταν πραγματικά χρειάζεται.

Οπότε η ευκολία στην καθημερινή οδήγηση είναι δεδομένη και υποστηρίζεται από επίπεδο άνεσης στις ανωμαλίες του δρόμου σαφώς υψηλότερο από όσο περιμένεις από ένα σπορ MINI. Ο βασικός εξοπλισμός δεν περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ωστόσο η απόσβεση είναι στρωτή και δεν συνοδεύεται από δυσάρεστα χτυπήματα στις μεγάλες κακοτεχνίες.

Οπότε δεν ταλαιπωρείσαι σε καμία περίπτωση, ακόμα κι εάν δεν κρίνεις σκεπτόμενος πως οδηγείς ένα crossover με 306 PS και απόβαρο 1.675 kg, το οποίο κάνει 0-100 km/h σε 5,2” σύμφωνα με τις μετρήσεις μας και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά (για πρώτη φορά σε ΜΙΝΙ) στα 250 km/h. Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ, με 80-110 km/h σε 2,5” και 110-140 km/h σε 3,5”.Ελάχιστα πίσω από μιας BMW M135i xDrive δηλαδή ή μιας Mercedes-AMG A 35 4MATIC.

Η συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο είναι άριστη, με την ομαλότητα και την ταχύτητα των αλλαγών να είναι σωστά ρυθμισμένες. Δεν πετάνε φωτιές, αλλά δίνουν σπορ στίγμα όταν το αναζητάς. Και ο τρόπος που ανεβαίνουν οι ενδείξεις του κοντέρ είναι σαφώς πειστικός, χωρίς μάλιστα να καίει αλόγιστα. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μετρήθηκε στα 10,5 lt/100 km και μπορεί να πέσει κάτω από τα δέκα εάν δεν κυνηγάς τη σκιά σου.

Πάνω από τις προσδοκίες
Το πλέον απροσδόκητο ωστόσο, είναι η συμπεριφορά όταν αρχίσεις να πιέζεις. Αμέσως αναδεικνύεται η σωστή ρύθμιση της χαμηλωμένης κατά ένα πόντο ανάρτησης, τα στελέχη της οποίας είναι ανασχεδιασμένα με γνώμονα τον απόλυτο συνδυασμό υψηλής ακαμψίας και χαμηλού βάρους. Οπότε, χωρίς να είναι ούτε κούτσουρο ούτε εργαλείο χειρουργικής ακρίβειας, το νέο John Cooper Countryman μεταφέρει την εικόνα από τον δρόμο στον οδηγό με ευθύ και φυσικό τρόπο.

Γέρνει δηλαδή προοδευτικά και όσο ακριβώς χρειάζεται στις στροφές για να αντιλαμβάνεσαι το περιθώριο πρόσφυσης και βυθίζεται λογικά όταν αξιοποιείς τους μεγάλους εμπρός δίσκους των 360 mm με τις κόκκινες, 4πίστονες δαγκάνες που έχουν την ακρίβεια και την αντοχή που ψάχνεις όταν τους βάζεις δύσκολα, εξασφαλίζοντας παράλληλα 100-0 km/h σε 38,1 m. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως, βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο περνά στον δρόμο η δύναμη: Χωρίς να είναι καθαρόαιμα σπορ είναι σίγουρα ενδιαφέρων και κάνει την οδήγηση όχι μόνο γρήγορη μα και αντικειμενικά ευχάριστη.

Είναι στημένος κατά μεγάλο μέρος γύρω από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης που έχει ενισχυμένα γρανάζια και επικοινωνεί χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Οπότε, μόλις διαγνωστεί έστω και υποψία απώλειας πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, μια ηλεκτροϋδραυλική αντλία ενεργοποιεί το πακέτο συμπλεκτών και στέλνει κίνηση στους πίσω μέσω των ενισχυμένων ημιαξονίων.

MINI John Cooper Works Countryman

Στην πράξη δεν καταλαβαίνεις μετάβαση από τη μια φάση στην άλλη. Νιώθεις όμως τη μοιρασιά της ροπής να αλλάζει την ισορροπία της δυναμικής συμπεριφοράς. Η τελευταία υποστηρίζεται και από το εμπρός μηχανικό μπλοκέ που κλειδώνει έως 39% υπό φορτίο και, χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι στο τιμόνι, κρατά τη μουσούδα στην τροχιά της και βοηθάει πολύ στη γρήγορη οδήγηση. Περισσότερο από όσο σε μια -χαμηλότερη- BMW M135i που χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη.

Η πρόσφυση και η αμεσότητα του ενισχυμένου για έξτρα ακαμψία μπροστινού είναι πάντα σύμμαχος. Οπότε εάν δεν υπολογίσεις πολύ λάθος την ταχύτητα εισόδου, απαλλάσσεσαι μια και καλή από την υποστροφή και ευχαριστιέσαι την οδήγηση περισσότερο από όσο αρχικά περίμενες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Για ένα στιλάτο crossover που συστήνεται ως σπορ δηλαδή, μα που πριν απ’ όλα καλείται όπως κάθε Countryman να υπηρετεί καθημερινά την οικογένεια. Και το κάνει μια χαρά, με καμπίνα που έχει επαρκή χώρο για τέσσερις και 450 lt για τις αποσκευές, μαζί με μπόλικες πρακτικές λεπτομέρειες όπως το -προαιρετικό- συρόμενο πίσω κάθισμα.

Πάνω από όλα όμως έχει πολύ αναπαυτική θέση οδήγησης, με σπορ κάθισμα που στηρίζει άψογα το σώμα, μοναδικό στιλ και φωτεινή αίσθηση που ταιριάζει γάντι στην υψηλή ποιοτική θεώρηση που έχουν όλοι οι διακόπτες και τα περισσότερα από τα υλικά. Μόνο από τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό θα περίμενες κάτι περισσότερο, αν και η βαθμολογία τους είναι πάνω από τη βάση.

MINI John Cooper Works Countryman

Το ίδιο ισχύει για τον εξοπλισμό άνεσης που δεν έχει χτυπητές ελλείψεις. Ωστόσο, σε ό,τι έχει να κάνει με την υποβοήθηση του οδηγού, το MINI Driving Assistant χρεώνεται €625 και αυτό δεν ταιριάζει απόλυτα στη βασική τιμή των €55.250. Αυτή η τελευταία, είναι μια πληροφορία που επέχει στα παραπάνω μάλλον εγκυκλοπαιδική σημασία για τους περισσότερους.
Ωστόσο δεν αλλοιώνει καθόλου το γεγονός πως η ΜΙΝΙ έφτιαξε το κορυφαίο Countryman όπως ακριβώς έπρεπε.

Τι λέει το DRIVE
Η τσουχτερή τιμή δεν αλλοιώνει την επιτυχία στην υλοποίηση ενός σπορ crossover που έχει δυνατές επιδόσεις και fun-to-drive χαρακτήρα ενώ παράλληλα καλύπτει με άνεση την καθημερινότητα της οικογένειας.
Τιμή Από €55.250
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, VALVETRONIC, διπλό VANOS, 306 PS/5.000-6.250 rpm, 450 Nm/1.750-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
0-160 km/h 12,4”
0-400 m 13,5” @ 166,2 km/h
0-1.000 m 24,7” @ 211,5 km/h
60-160 km/h 10”
50-80 km/h 2,0”
80-110 km/h 2,5”
110-140 km/h 3,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλ. περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155-166 g/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.675 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube