
Τι καλύτερο από ένα ΜΙΝΙ που γίνεται ηλεκτρικό; Η προηγούμενη γενιά του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ Cooper μας άφησε πεινασμένους όσον αφορά την αυτονομία, η νέα όμως φιγουράρει πολλά υποσχόμενη. Πήραμε λοιπόν, το οικογενειακό της γκάμας, το MINI Countryman στη δυνατότερη 100% ηλεκτρική εκδοχή του για να θέσουμε ακόμα μια φορά τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.
Αν υπάρχει μια φίρμα που μπορεί ξεκάθαρα να κάνει ηλεκτρική στροφή χωρίς να προκαλέσει την μήνη των θερμικών γενίτσαρων, αυτή είναι η MINI. Η φιλοσοφία του κατασκευαστή της Οξφόρδης περιστρεφόταν πάντα γύρω από μικρά αυτοκίνητα με χαριτωμένο παρουσιαστικό και πασπαλισμένα με διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Μια καρτίστικη δυναμική συμπεριφορά που σε γενικές γραμμές αναδυόταν από όλα τα μοντέλα της φίρμας.
Tο MINI Countryman SE ALL4 προσφέρει συνολικά περισσότερες και καλύτερες οδηγικές αισθήσεις από τα τεχνικά ξαδέρφια του BMW iX1 και iX2
Μόνο που σήμερα, ελάχιστες είναι οι μάρκες που μπορούν να επιβιώσουν με ένα και μόνο μοντέλο. Πόσω μάλλον αν αυτό είναι μάλιστα ένα μικρό αυτοκίνητο. Τρανταχτό παράδειγμα η smart που θα εξαφανιζόταν από το αυτοκινητικό στερέωμα χωρίς τα κεφάλαια που διοχέτευσε ο κινεζικός Όμιλος Geely για την ανάπτυξη μιας νέας γκάμας με πολλά ηλεκτρικά SUV. Και για να μην ξεχνάμε τι εστί «Geely», να θυμίσουμε ότι στο χαρτοφυλάκιο του κινεζικού ομίλου βρίσκονται η Lotus, η Volvo, η Polestar, η Zeekr, η Lynk & Co, η Farizon…
Από την πλευρά της, η MINI με το Countryman επίσης έχει στραφεί προς τα SUV. Tο 2010 πιο συγκεκριμένα για την πρώτη γενιά και το 2017 για τη δεύτερη. Το 2024 ήταν η χρονιά του πλήρους εξηλεκτρισμού για το βάγκον της MINI με δύο μοντέλα: Το Countryman SE ALL4 με 313 άλογα και η πιο ήπια έκδοση, το MINI Countryman E με 204 άλογα. Και για τις δύο περιπτώσεις να υπενθυμίσουμε ότι το αυτοκίνητο βασίζεται στην BMW iX2 που δοκιμάσαμε στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς.
Βλέποντας το MINI Countryman, το πρώτο πράγμα που διερωτάσαι είναι αν το «πνεύμα MINI» διακατέχει αυτό το αυτοκίνητο. Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι!». Και όσο μεγαλώνει το Countryman τόσο περισσότερο απομακρύνεται από αυτό το πνεύμα με τις στρογγυλές και γωνιώδεις φόρμες του. Πάντως, ακόμα κι αν γενικότερα αναδύεται η φιλοσοφία «Countryman» από το αυτοκίνητο, η αντίστοιχη της φίρμας εξαερώνεται.
Αυτή η νέα και τρίτη γενιά ωστόσο, ενσωματώνει ορισμένα τυπικά στοιχεία της Οξφόρδης. Κυρίως με την πλωτή οροφή, με το κόψιμο στα πίσω παράθυρα, την ψηλή βασική γραμμή και τα προστατευτικά φρύδια στους θόλους.

Το πίσω μέρος εξελίχτηκε με τον ίδιο τρόπο με το εμπρός, με λιγότερο απαλές γραμμές και απλοποίηση της σχεδίασης. Τα φώτα, OLED πλέον, έγιναν πιο εκλεπτυσμένα και κινούνται προς τα άκρα του πίσω μέρους. Ιδιαίτερο σχέδιο, που προσωπικά μου αρέσει και δεν με ξενίζει -αν αυτό έχει κάποια σημασία…
Κι αν βρίσκατε το προηγούμενο Countryman ήδη πολύ μεγάλο, πού να δείτε το νέο! Που όχι μόνο μάκρυνε 13 πόντους, αλλά και ψήλωσε 6 cm. Αυτός ήταν καταφανώς ένας τρόπος για να πετύχεις περισσότερο χώρο στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ. Αλλά κυρίως για να προετοιμάσει η εταιρεία την γκάμα για την άφιξη του MINI Aceman. Του μικρού αστικού SUV που τη δοκιμή του θα διαβάσετε σε λίγες ημέρες και το οποίο το Countryman δεν πρέπει να κανιβαλίσει -απολύτως, θα λέγαμε εμείς.
Με αυτά και με αυτά, το νέο MINI Countryman μετρά σε μήκος μήκος 4,45 m, σε πλάτος 1,84 και σε ύψος 1,64 m, για ένα μεταξόνιο 2,69 m. Το βρετανικό SUV με τέτοιο μήκος και με την απογύμνωση από διακοσμητικά στοιχεία τα καταφέρνει επίσης καλύτερα από τον προκάτοχό του και στην αεροδυναμική, με Cd 0,26 σε σύγκριση με το 0,31 στην απελθούσα γενιά.
Σε ένα MINI, παρά τις περιορισμένες διαστάσεις, η ευρυχωρία δεν ήταν ποτέ απογοητευτική. Και το νέο Countryman το επιβεβαιώνει -αλίμονο αν «όχι» μιας και δεν είναι πια τόσο μικρό. Στο πίσω μέρος για παράδειγμα, ο κατασκευαστής προσδιορίζει ότι ο χώρος στους ώμους αυξήθηκε κατά 2,5 cm, με το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 13 cm να αυξάνει είτε τον χώρο για τα πόδια των πίσω είτε τον όγκο του πορτμπαγκάζ.
Η πλάτη μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι θέσεις με κλίση μέχρι 12°. Κρίμα που αυτή η ίδια πλάτη είναι σχετικά σκληρή, χωρίς να είναι «ξύλο» όπως στο τεχνικό ξαδέρφι του, την BMW iX2.
Η χωρητικότητα πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 460 λίτρα και φτάνει τα 1.450 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Όγκος που μπορεί να ενισχυθεί με ένα τρέιλερ-μπαγκαζιέρα, καθώς το Countryman μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο (€1.042) που μπορεί να τραβήξει έως και 1.200 kg.

Στον πρακτικό τομέα λοιπόν, το Countryman τα καταφέρνει αρκετά καλά, κάτι που ισχύει και για τα εμπρός καθίσματα. Υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η εργονομία είναι καλή, ακόμα κι αν η οθόνη οργάνων εμπρός από τον οδηγό δυσκολεύεται να εμφανίσει πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως η ταχύτητα για παράδειγμα.
Για αντίδοτο, υπάρχει ένα παλιακό head-up display που προβάλλεται σε μια μικρή γυάλινη επιφάνεια. Διαθέσιμο μόνο επιλέγοντας ένα από τα πέντε προαιρετικά πακέτα (XS, S, M, L και XL) που κυμαίνονται από 1.195 έως 7.011 ευρώ γι’ αυτό που ενσωματώνει τον περισσότερο εξοπλισμό, όπως το δικό μας.
Τα προηγούμενα ΜΙΝΙ ήταν αρκετά ποιοτικά στην κατασκευή τους και το ίδιο συμβαίνει γενικότερα και με το νέο Countryman. Παρόλο που παρατηρούμε μια μικρή πτώση σε αυτό το επίπεδο. Τα υλικά είναι σωστά τοποθετημένα και συναρμολογημένα. Αλλά η ποιότητά τους είναι μάλλον μέτρια για ένα SUV που κινείται στο premium φάσμα της αγοράς. Η ατμόσφαιρα είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη προς τον μινιμαλισμό, με σημείο αναφοράς το τεράστιο ταμπλό με τα ελάχιστα στοιχεία.
Σημειώνουμε επίσης την παρουσία μιας φαρδιάς υφασμάτινης λωρίδας που ντύνει το πάνω μέρος του ταμπλό και που φαίνεται μάλλον ανθεκτική στη φθορά, αλλά όχι ανάλογα της κλάσης του αυτοκινήτου εκλεπτυσμένη στην όψη. Και που μας θύμισε το ίδιο υλικό με τα υφασμάτινα καθίσματα του… Μετρό. Η τρισδιάσταση απόδοσή της διασκεδάζει κάπως την εντύπωση αυτή, ωστόσο δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με τον καιρό θα φωλιάσει μέσα της μπόλικη σκόνη -και ακάρεα.
Η MINI, με τη μινιμαλιστική επιλογή στο ταμπλό, οδηγήθηκε στη συνταγή της σχεδόν παντελούς απουσίας σε φυσικά κουμπιά. Υπάρχει απλώς η παρουσία μιας σειράς χειριστηρίων κάτω από την οθόνη: Μοχλίσκος του σασμάν για να επιλέξεις το D ή το R, μπουτόν για το P, «μίζα» για να βάλεις εμπρός και μοχλίσκος για να επιλέξεις μια «εμπειρία».
Η ιδέα της λειτουργίας «Experiences» είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Επιτρέποντάς σου να δεις τις σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης της οδηγικής εμπειρίας με οκτώ διαφορετικές προκαθορισμένες «Experiences». Δεν μπορεί… Ό,τι κι αν σου αρέσει, κάτι θα βρεις εκεί μέσα που να σου κάνει! Από τη λειτουργία Kart που παρέχει soundtrack αντάξιο βιντεοπαιχνιδιού ενώ οδηγείς δυναμικά, σε μια πιο ζεν λειτουργία ή ακόμα σε μια διαμόρφωση off-road… Όλες τους καλοδουλεμένες και διασκεδαστικές.

Χάρη σε ένα σύστημα οπίσθιου φωτισμού από τη στρογγυλή οθόνη, το ταμπλό φωτίζεται με μοτίβα και χρώματα που διαφέρουν ανάλογα με τη λειτουργία. Στην οθόνη OLED εμφανίζονται επίσης συγκεκριμένα στοιχεία, με δυνατότητα εμφάνισης μιας εικόνας της επιλογής σου για ταπετσαρία, για παράδειγμα. Εικόνα της οποίας τα κυρίαρχα χρώματα θα χρησιμοποιηθούν για προβολή και στον χώρο επιβατών. Ένα άλλο παράδειγμα με μια λειτουργία που επιτρέπει, για παράδειγμα, τη χρήση των κυρίαρχων χρωμάτων του εξωφύλλου των άλμπουμ της μουσικής που παίζεται στο σύστημα πολυμέσων.
Σε γενικές γραμμές, όλα περνούν από αυτήν την πολύ μεγάλη κυκλική οθόνη OLED με διάμετρο 24 cm. Πλοήγηση, πολυμέσα, τηλέφωνο, κλιματισμός..., όλα τα διαχειρίζεσαι από εδώ. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, όλα τα όργανα ομαδοποιούνται επίσης σε αυτήν την οθόνη, όπως στα Tesla. Αλλά ξαφνικά προκύπτει το ίδιο πρόβλημα με τα τεξανικά αυτοκίνητα που, αν δεν επιλέξεις το head-up display, πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο για να δεις με πόσα πας.
Η MΙΝΙ ενσωμάτωσε στο Countryman III το νέο της λειτουργικό σύστημα που ονομάζεται MΙΝΙ Operating System 9. Software βασισμένο στο Android Open Source Project (AOSP), βελτιστοποιημένο για έλεγχο αφής και φωνητικό έλεγχο. Πρόκειται για μια απλοποιημένη εμπειρία αλά smartphone, λανσάροντας ένα «Hey MΙΝΙ» για ενεργοποίηση της επιθυμητής λειτουργίας φωνητικά.
Μπορείς επίσης σε αυτήν την οθόνη να παίξεις βιντεοπαιχνίδια, συνδέοντας ένα χειριστήριο ή με τα δάχτυλά σου. Αλλά και να παρακολουθήσεις μια ταινία ή μια σειρά κατά τη διάρκεια μιας σύντομης περιόδου επαναφόρτισης.
Η εφαρμογή ΜΙΝΙ Connected σου επιτρέπει επίσης να ελέγχεις εξ αποστάσεως ορισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως η φόρτιση ή το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών. Είναι επίσης δυνατό να έχεις ένα ψηφιακό κλειδί στο smartphone για να ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο και να το ενεργοποιείς. Κλειδί που μπορεί να το μοιράζεσαι με ένα τρίτο άτομο, απλώς στέλνοντάς του το. Οπότε αυτό να μπορεί να οδηγήσει το MINI μόλις το λάβει.
Η εμπειρία θα υποβαθμιστεί αν είσαι φαν του Car Play ή του Android Auto. H MINI προσφέρει μεν αυτές τις ασύρματες υπηρεσίες, αλλά μόλις εμφανιστεί, το ιντερφέις δεν ακολουθεί το κυκλικό στιλ και χρησιμοποιεί μόνο ένα μικρό μέρος της οθόνης. Ακόμα χειρότερα, συνδέοντας το smartphone και χρησιμοποιώντας την πλοήγηση του MINI, αρκεί μια μόνο ειδοποίηση στο smartphone για να επιστρέψει η οθόνη στο ιντερφέις CarPlay ή Android Auto χωρίς να το έχεις ζητήσει.
Όσον αφορά την εμφάνιση των λειτουργιών στην κεντρική οθόνη, για τις βασικές υπάρχουν συντομεύσεις στο κάτω μέρος της και στο κέντρο σαρώνεις για να περιηγηθείς στις διάφορες λειτουργίες μενού. Δεν είναι ό,τι καλύτερο από άποψη εργονομίας, αλλά είναι ήδη πιο ξεκάθαρο από ό,τι στην BMW.
Στο σύστημα περιλαμβάνονται επίσης route planner και ασύρματες ενημερώσεις OTA. Έτσι είναι δυνατό να καθορίσεις το SoC κατά την άφιξη στους τερματικούς σταθμούς μεταξύ 5% και 25%, καθώς και κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό μεταξύ 5% και 50%.
Στη συνέχεια, το σύστημα μπορεί να προτείνει εναλλακτικές διαδρομές για βελτιστοποίηση της φόρτισης και να εμφανίζει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες: Απόσταση που απομένει από κάθε τερματικό στη διαδρομή, εκτιμώμενος χρόνος άφιξης, ποσοστό μπαταρίας που απομένει, χρόνος φόρτισης που απαιτείται, επίπεδο SoC και τέλος το εκτιμώμενο τέλος του χρόνου φόρτισης.
Ως μέλος του BMW Group, για το MINI επελέγη γενναιόδωρος βασικός εξοπλισμός στα ADAS. Cruise control και περιοριστής ταχύτητας, Park Assist, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ενεργή προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης με λειτουργία πέδησης, υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση εξόδου... Όλα δίνουν το παρών...
Επιλέγοντας το πακέτο M στις 4.276 ευρώ, ενσωματώνεται επίσης το Drive Assist Plus (προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας) που σου επιτρέπει να επιτύχεις αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Το πακέτο XL (7.011 ευρώ), που φορούσε το δικό μας, παρέχει πρόσβαση στο Drive Assist Pro με ημιαυτόματη οδήγηση Επιπέδου 2, χάρη στο κεντράρισμα στη λωρίδα, στην υποβοήθηση προσπέρασης και στο προσαρμοζόμενο cruise control –χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι.
Η ημιαυτόνομη οδήγηση του Countryman SE είναι επίσης διαθέσιμη με τη λειτουργία Active Cruise Control, επιτρέποντας, χάρη στους αισθητήρες του αυτοκινήτου, να κινείσαι σε μποτιλιαρίσματα χωρίς να χρειάζεται να υπολογίζεις ταχύτητα, φρενάρισμα, αποστάσεις ασφαλείας και κεντράρισμα στη λωρίδα. Σημειώστε ότι όλος αυτός ο εξοπλισμός προσφέρεται αποκλειστικά στο Countryman, κατατάσσοντάς το μεταξύ των πιο premium από άποψη τεχνολογίας.
Η οδήγηση ενός MINI και δη ενός MINI Cooper, ανέκαθεν ήταν μια ευχάριστη εμπειρία. Με έξυπνη ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, ακόμα κι αν η παλάντζα έγερνε περισσότερο προς τη σπορ πλευρά. Τα καλά νέα λοιπόν, είναι ότι αυτή την ισορροπία τη βρίσκουμε επίσης πίσω από το τιμόνι του νέου Countryman. Το οποίο το διαπιστώσαμε ως ευχάριστη έκπληξη, μιας και η BMW iX2 που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και τον ίδιο κινητήρα, μας άρεσε πολύ λιγότερο.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Countryman καλύτερο, θα διερωτάσθε; Οι επιδόσεις σαφώς δεν είναι, καθώς οι δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους και 494 Nm, δίνουν παραπλήσιες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 5,6” και μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Ούτε το βάρος είναι, καθώς και τα δύο αυτοκίνητα ζυγίζουν παραπλήσια, με τη ζυγαριά να γράφει με κέφι 2+ τόνους.
Εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι ότι το MINI Countryman προσφέρει συνολικά περισσότερες και καλύτερες οδηγικές αισθήσεις. Συν την καλύτερη βαθμονομημένη απόσβεση από την iX2. H κλίση στις στροφές ελέγχεται καλύτερα με το αυτοκίνητο στρίβει σχεδόν επίπεδο, το εμπρός δεν βουτάει υπό δυναμική πίεση ή στα φρένα και δεν αντιμετωπίζει ποτέ κορεσμό από την πληθωρική ροπή που φτάνει ταυτόχρονα. Ακόμη και στο φρενάρισμα, που δεν είναι πάντα εύκολο να ελεγχθεί σε ένα ηλεκτρικό, το Countryman βρίσκει τον σωστό συμβιβασμό.
Όλα τέλεια, λοιπόν; Με πλαίσιο που ξεχωρίζει για την αυτοπεποίθησή του, ακρίβεια στις εντολές και αδιάλειπτη ελκτική πρόσφυση χάρη στην τετρακίνηση, θα μπορούσαν να είναι. Εκείνο που λείπει είναι η οδική απόλαυση όταν πηγαίνεις γρήγορα στις στροφές. Ο εμπρός άξονας που δεν διαθέτει κοφτερή απόκριση, (ξεχάστε το εφέ καρτ), το τιμόνι χωρίς την ιδιαίτερη αίσθηση και ο πίσω άξονας που δεν συμμετέχει πρόθυμα -κι όταν το κάνει, αντιδρά δυσανάλογα και μονοκόμματα, αποστειρώνουν τον οδηγό από τα τεκταινόμενα στον δρόμο. Όσο δε η διαδρομή εξελίσσεται σε κορδέλα, τα 2.075 κιλά σπρώχνουν το Countryman με τα μούτρα εκτός γραμμής. Όταν κατέβεις σε σπορτίφ τέμπο πάντως, το Countryman αποκτά ξανά χρώμα, αναδεικνύοντας τη ρευστότητα της ηλεκτρικής μηχανολογίας του.
Και πώς διαμορφώνεται η άνεση σε όλο αυτό; Παρόλο που η έμφαση έχει δοθεί στον δυναμισμό, η άνεση παραμένει πολύ σωστή για αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου. Παρά λοιπόν το ελαφρώς σφιχτό κάθισμα, οι παθητικές αναρτήσεις, που για την περίπτωσή μας ήταν συνδυασμένες με 19άρες ζάντες, λειτουργούν συνολικά πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στην iX2 σε χαμηλή ταχύτητα: Με περισσότερη ενδοτικότητα κατά τις φάσεις συμπίεσης.
Η σύνθεση μεταξύ άνεσης και δυναμισμού είναι εξαιρετική για ηλεκτρικό SUV, γεγονός που καθιστά το MINI Counrtyman καλύτερο από το Tesla Model Y που είναι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Τουλάχιστον μέχρι να οδηγήσουμε το νέο Juniper που θα μπορούσε να υπερθεματίσει. Εκεί που το Countryman χάνει πόντους είναι ηχομόνωση. Στην εθνική, από τα 120-130 km/h, ο αεροδυναμικός θόρυβος από τις εμπρός κολόνες γίνεται σημαντικός.
H μπαταρία του Countryman SE ALL4 είναι κοινή με αυτή του Countryman E με τους 204 PS, με χωρητικότητα 66,5 kWh (ωφέλιμη 64,6 kWh), όπως εξάλλου στις iX1 και iX2. Με την τυποποιημένη μεικτή κατανάλωση και αυτονομία WLTP, 17,0 kWh/100 km και 433 km αντίστοιχα
Εμείς από τη μεριά μας, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, κάψαμε 17,2 kWh/100 km (πολύ κοντά στο WLTP) που σημαίνει αυτονομία 376 km. Στις επιμέρους μετρήσεις, για την πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωσή μας στα 100 km ήταν 14,5 kWh, οπότε και αυτονομία 445 km. Η αντίστοιχη κατανάλωση στην εθνική και σε ανοιχτούς δρόμους της περιφέρειας ήταν 21,5 και 18,7 kWh/100 km.
Όσον αφορά τα ταξίδια στην εθνική, ξεκινώντας με γεμάτη την μπαταρία θε κληθείς να κάνεις τον πρώτο ανεφοδιασμό στα 240 km (ρεζέρβα 20%) και στη συνέχεια κάθε 180 km (φάσμα 20%-80%). Σημειώστε πάντως ότι, με σταθερή ταχύτητα στην εθνική 130 km/h, η κατανάλωση υπερβαίνει τις 24 kWh.
Για την παραπάνω φόρτιση, το BMS του συσσωρευτή επιτρέπει μάξιμουμ ισχύ 130 kW. Με την καμπύλη φόρτισης που καταγράψαμε (σε 150άρη φορτιστή DC), από το 20% στο 80%, το Countryman να χρειάζεται 26 λεπτά. Από τα παραπάνω νούμερα συνάγεται ότι τα μακρινά ταξίδια όσον αφορά την αυτονομία δεν είναι το δυνατό σημείο του MΙΝΙ Countryman SE ALL4.
Όσον αφορά την οικιακή φόρτιση, ο εσωτερικός φορτιστής των 22 kW του πακέτου XL είναι στην κορυφή των επιδόσεων για την κατηγορία. Για το 0-100% θα χρειαστείς 3,5 ώρες σε 22άρι wallbox ή τριφασική πρίζα 32Α. Υπολογίστε τον διπλό χρόνο στα 11 kW.
Παρότι δέκα πόντους πιο κοντό από την BMW iX2, το Countryman θα πρέπει αναμφίβολα να την ανταγωνιστεί -μαζί και την iX1. Συνολικά καλύτερα εξοπλισμένο από τα γερμανικά ξαδέρφια του, το βρετανικό SUV είναι επίσης και πιο φθηνό, καθώς ξεκινά από τις €49.950. Με την iX2 να ξεκινά από τις 56.750 ευρώ για την έκδοση xDrive30 και τη iX1 στην ίδια έκδοση, από 55.230 ευρώ. H δική μας πλούσια έκδοση Favoured ξεκινά από τις €51.883. Που με τις έξτρα ζάντες των 19”, το πακέτο XL, τα αντιηλιακά κρύσταλλα, την πανοραμική οροφή και τον ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο έφτανε τα 62 χιλιάρικα.
Όμως, ο ανταγωνισμός δεν προέρχεται μόνο μέσα από τον όμιλο. Εκεί έξω στην αγορά, το Ingolstadt έρχεται από την premium πλευρά επίσης με το Audi Q4 e-tron quattro με τα 286 άλογα και την μπαταρία των 77 kWh (νετ) που κοστίζει 61 χιλιάρικα. Και η Mercedes-Benz με την EQA 350 4MATIC που ξεκινά επίσης από τις 61. Και φυσικά με το best-seller στα ηλεκτρικά SUV, το άρτι φρεσκαρισμένο Model Y Juniper, που στην τετρακίνητη εκδοχή Long Range με 75άρα νετ μπαταρία, να ξεκινά από τις 53.970 ευρώ.
To MINI Countryman SE ALL4, όπως εξάλλου και τα έτερο ηλεκτρικό Countryman της γκάμας, αποτελεί μια καλή έκπληξη στην κατηγορία των premium SUV. Και σε καλή τιμή. Η εικόνα προφανώς και δεν είναι τέλεια. Θα θέλαμε κάτι περισσότερο από αξιοπρεπή ποιότητα υλικών στην καμπίνα για να αισθανόμαστε «premium» και μεγαλύτερη μπαταρία για να γίνει πιο ταξιδιάρικο.
Επωφελείται όμως από τη δική του, ιδιαίτερη προσωπικότητα και ξεπερνά στο κράτημα και στην οδηγική αίσθηση τα τεχνικά ξαδέρφια του, BMW iX1 και iX2. Το DNA της φίρμας διατηρείται σε γενικές γραμμές, με μπόλικη εσάνς «MINI», ειδικά στην καμπίνα με τις λειτουργίες «Experiences» και την ιδιαίτερη εργονομία.
MINI Coyntryman SE ALL4 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ευχάριστο να το βλέπεις και περισσότερο να το οδηγείς, το γκαζιάρικο Countryman SE All4 σε σαγηνεύει. Ειδικά από τη στιγμή που πλέον διαθέτει όλα τα βασικά στοιχεία ενός ευρύχωρου και άνετου κόμπακτ SUV. Αλλά δεν προσφέρει την πρέπουσα αυτονομία για το είδος του και δεν φορτίζει σε premium χρόνο. | ||
Τιμή | Από €49.950 (έκδοση Essential χωρίς επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, εμπρός ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 190 PS και 247 Nm, πίσω ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 190 PS και 247 Nm, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC με 66,5 kWh (64,6 kWh ωφέλιμες), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 313 PS, 494 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.445 x 1.843 x 1.635 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 460-1.450 lt | ||
Βάρος | 2.075 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 17,2 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 380 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 150 kW, 20%-80% | 26' | ||
DC 50 kW, 10%-80% | 1,25 ώρες | ||
AC 11 kW, 0-100% | 7 ώρες | ||
AC 22 kW, 0-100% | 3,5 ώρες | ||
*Mέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |