Το σύγχρονο χάτσμπακ MINI είναι ο καθρέφτης της εταιρείας. Γι’ αυτό και εξελίσσεται με μικρά, σταθερά βήματα προς την κατεύθυνση που θέλει η αγορά, χωρίς σοβαρή αλλοίωση στο χαρακτήρα του. Για τη φρεσκαρισμένη έκδοση της τρίτης γενιάς, αυτό σημαίνει εστίαση στην απόλυτη εξατομίκευση και στην τεχνολογία αιχμής.
Θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις το φρεσκάρισμα από εμπρός, αφού σπουδαίες αλλαγές δεν έχουν ούτε καν τα φώτα. Ωστόσο διαφορετικό είναι το σήμα, σχεδιασμένο σε λογική δύο και όχι τριών διαστάσεων. Πίσω, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα αφού τα στοιχεία LED των φώτων σχηματίζουν τη βρετανική σημαία, τα φλας ανάβουν οριζόντια και τα φρένα κατακόρυφα. Τις αισθητικές διαφορές ολοκληρώνουν τρία φρέσκα χρώματα, νέες 17άρες ζάντες και η δυνατότητα για γυαλιστερό μαύρο αντί για χρωμέ φινίρισμα.
Στην καμπίνα, η βασικότερη αλλαγή αφορά στη φωτιζόμενη φάσα εμπρός από το συνοδηγό που επίσης σχηματίζει τη βρετανική σημαία. Η χαρακτηριστική σχεδίαση ή η κορυφαία θέση οδήγησης δεν έχουν αλλάξει, ούτε ο περιορισμένος χώρος στο πίσω κάθισμα ή τα 211 lt για τις αποσκευές. Η αίσθηση απτής ποιότητας παραμένει υψηλή στο επάνω μέρος του ταμπλό και αποδεκτή για τα πιο χαμηλά, ενώ η συναρμολόγηση είναι στιβαρότατη και το φινίρισμα περνάει τις εξετάσεις με άνεση.
Ενδιαφέρον έχει το MINI Yours Customized, που μέσω του www.yours-customized.mini δίνει πρόσβαση σε αμέτρητα απόλυτα εξατομικευμένα αξεσουάρ, μερικά εκ των οποίων φτιάχνονται με 3D εκτύπωση.
Η ουσιαστικότερη αναβάθμιση πάντως αφορά στα μηχανικά μέρη. Για την έκδοση Cooper, η μέγιστη ισχύς και ροπή παραμένουν στα 136 PS και 22,4 kgm (23,4 με overboost) αντίστοιχα. Όμως ο 3κύλινδρος 1.5 TwinPowerTurbo έχει πλέον σύστημα ψεκασμού με πίεση στα 350 αντί 200 bar και πτερύγια στο τούρμπο από υλικό πιο ανθεκτικό στην υψηλή θερμοκρασία.
Χαρακτηρίζεται από ραφιναρισμένη λειτουργία, στρωτή απόδοση και ιδανική συνεργασία με το ολοκαίνουργιο κιβώτιο Steptronic με επτά ταχύτητες, άριστη κλιμάκωση, δύο συμπλέκτες και έξυπνο λογισμικό για να εκτελεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Με το νορμάλ προφίλ το ανέβασμα φτάνει το πολύ στις 2.000 rpm, ενώ εάν ζητήσεις ισχύ αρκεί να πατήσεις βαθιά το γκάζι. Το προφίλ οικονομίας έχει σαφώς πιο νωχελική αντίδραση, ενώ και τα δύο έχουν λειτουργία coasting. Μια παρατήρηση αφορά στην κάπως απολίτιστη επανεκκίνηση από το stop/start, ωστόσο το κιβώτιο δεν κλωτσάει ποτέ στο ξεκίνημα.
Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από σβέλτες, με 0-100 km/h σε 8,2”, 60-160 km/h σε 18,3” και 80-110 km/h σε 4,3”. Οπότε η μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών δύσκολα θα ζητήσει κάτι περισσότερο. Παράλληλα η μέση κατανάλωση των 7,8 lt/100 lt είναι πολύ λογική, αν και το ρεζερβουάρ των 45 lt μικρό.
Στο σπορ οδηγικό προφίλ, το κιβώτιο υποστηρίζει σωστά τη γρήγορη οδήγηση ανεβάζοντας και κατεβάζοντας εύστοχα σχέσεις. Εάν κάτι λείπει, είναι τα paddles αλλαγής στο τιμόνι. Ωστόσο θα απολαύσεις σαφώς την παραδοσιακά σπορ διάθεση του MINI, χάρη στην ανάρτηση που έχει σφιχτή ρύθμιση και μικρή διαδρομή. Η αίσθηση από το γρήγορο τιμόνι δεν είναι κορυφαία, ωστόσο η ευελιξία είναι. Και αυτό μετράει τελικά. Το εμπρός μέρος είναι άμεσο στην είσοδο, το κράτημα δυνατό και η ουρά έχει διάθεση για παιχνίδι χωρίς να σε αγχώνει όταν ο ρυθμός είναι γρήγορος και ο δρόμος γλιστερός.
Αν και δεν ανακοινώνονται αλλαγές στην ανάρτηση, η κύλιση είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Οι λακκούβες γίνονται σαφώς αισθητές, όμως τα χτυπήματα από την ανάρτηση είναι λιγότερα και, παρότι ο θόρυβος κύλισης είναι τονισμένος, δεν κουράζει στο ταξίδι, με τις μεγάλες αποστάσεις να καλύπτονται άνετα.
Με τιμή που ξεκινά από τις €21.095, το ανανεωμένο 3θυρο Cooper σαφώς δεν είναι φτηνό και οι €3.395 που προσθέτει το νέο κιβώτιο είναι μεγάλη επιβάρυνση. Ωστόσο, η υψηλή τιμή ποτέ δεν εμπόδισε την επιτυχία των MINI στο κοινό όπου στοχεύουν.
Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση δεν σημαίνει ουσιαστικές αλλαγές στην εμφάνιση, σημαίνει όμως ένα νέο αυτόματο κιβώτιο που αποδεικνύεται ιδανικό για το χαρακτήρα του 3θυρου MINI.
Τιμή Από €24.490 (€21.095 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 136 PS/4.400-6.000 rpm, 22,4 (23,4 με overboost) kgm/1.250-4.300 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-160 km/h 21,8”
0-400 m 16” @ 139,9 km/h
0-1.000 m 29,4” @ 177 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 18,3”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,0”
100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.414 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Βάρος 1.210 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία