Η MG, υπό την ομπρέλα του κινεζικού κολοσσού SAIC, διαβάζει σωστά τις καταναλωτικές τάσεις. Ποια κατηγορία πουλάει σαν ζεστό ψωμί σήμερα; Τα B-SUV. Ποιο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης; Ο εξηλεκτρισμός. Από τον συγκερασμό αυτόν λοιπόν γεννήθηκε το MG ZS EV.
Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό MG ZS δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το θερμικό ομόλογό του. Η πρώτη και μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο εμπρός μέρος: Η μάσκα είναι κλειστή, μιας και ο κινητήρας δεν χρειάζεται αέρα για την ψύξη του.
Το MG ZS EV είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας -και ιπποδύναμης: 51 kWh και 177 PS ή 72,6 kWh και 156 PS
Στη μάσκα βρίσκεται και η θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου, με τους προφυλαχτήρες να είναι ελαφρώς αναθεωρημένοι. Διαφορετικής σχεδίασης είναι και οι ζάντες 17”. Είναι μεν αλουμινίου, ωστόσο ένα κομμάτι τους περιβάλλεται από πλαστικά καπάκια, για αεροδυναμικούς λόγους σύμφωνα με την εταιρεία.
Κατά τα λοιπά, το σουλούπι του αυτοκινήτου δεν έχει αλλάξει καθόλου σε σύγκριση με τις θερμικές εκδόσεις. Θα λέγαμε πως το MG ZS, σε όλες του τις εκδοχές διατηρεί μία ευπρόσδεκτη ισορροπία. Δεν θα αναφωνήσεις με θαυμασμό όταν το δεις (ακόμα και πλάι σε αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας), πλην όμως δεν θα περάσει αδιάφορο. Τουναντίον. Κατά το κοινώς λεγόμενο είναι «τόσο όσο».
Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στο εσωτερικό του ZS, δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις την υψηλή ποιότητα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό που η εταιρεία ονομάζει «προσιτή πολυτέλεια». Το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του περιβάλλεται από μαλακά, αφρώδη πλαστικά και επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, θυμίζοντας μοντέλα premium κατασκευαστών.
Στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό αλλά και στις πόρτες έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε πολύ ακριβότερα μοντέλα, μεγαλύτερων κατηγοριών. Είναι όμως αισθητικά δεμένα, με τη συναρμογή να βρίσκεται στα ίδια στάνταρ. Ευχάριστη νότα στην καμπίνα δίνουν επίσης και οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, αλλά και στο ελαφρώς flat-bottomed τιμόνι της μοναδικής έκδοσης Exclusive.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” και η οθόνη αφής 10,1” παραμένουν ως έχουν στο ηλεκτρικό MG ZS. Ωστόσο οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η οθόνη έχει βελτιωθεί σε δύο τομείς. Η φωτεινότητα δεν είναι πια εκτυφλωτική στην πιο σκοτεινή ρύθμιση -τουλάχιστον για τα δικά μας κριτήρια. Και τα γραφικά και η ανάλυση του αργού συστήματος infotainment είναι κατά τι βελτιωμένα, σε σύγκριση με τα κάπως παλιακά των θερμικών αδερφών του.
Για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε να ενσωματωθεί το πιο προηγμένο λογισμικό iSMART Lite που χρησιμοποιείται και στο MG4. Σαφώς και τα γραφικά του ανταγωνισμού παραμένουν συνολικά ανώτερα, αλλά δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε τη βελτίωση του MG ZS EV σε αυτόν το τομέα.
Tη θέση του λεβιέ ταχυτήτων έχει πάρει ένας περιστρεφόμενος διακόπτης, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο 4άρι. Εμπρός από τον οποίο υπάρχουν οι διακόπτες για τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης αλλά και οι λειτουργίες ανάκτησης της ενέργειας.
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν παραμείνει αμετάβλητες (4,32 m), τοποθετώντας το MG ZS EV στο άνω άκρο των B-SUV. Εκεί ακριβώς τοποθετούνται και οι χώροι του, μιας και τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό. Στο πίσω μέρος μάλιστα, ο χώρος είναι πολύ καλός, ειδικά αυτός για τα πόδια.
Είναι κρίμα που η σπονδυλωτή διάταξη είναι περιορισμένη, καθώς το κάθισμα προσφέρει τη βασική λειτουργικότητα, αναδιπλούμενο 60:40, ενώ το σταθερό έδρανο σε εμποδίζει να έχεις επίπεδο δάπεδο. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται μεταξύ 448 λίτρων και 1.166 lt. Να σημειωθεί επίσης ότι το ZS EV έχει δυνατότητα ρυμούλκησης: Μικρή, αφού περιορίζεται στα 500 κιλά, ισοδύναμη με ένα τρέιλερ μέτριου μεγέθους.
Εκτός από το εσωτερικό, η άνεση και ποιότητα μεταφέρονται και στην κύλιση του MG ZS EV. Σε αυτό συμβάλλει και η ρύθμιση της ανάρτησης, απομονώνοντας επαρκώς την καμπίνα από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Παράλληλα, το ελαφρύ του τιμόνι (που δεν ρυθμίζεται σε βάθος) αποτελεί έναν ικανό σύμμαχο για τους ελιγμούς στα στενά της πόλης. Και φυσικά, στο παρκάρισμα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης. Η λειτουργία Eco εξοικονομεί μερικά χιλιόμετρα, αλλά περιορίζει τον κλιματισμό. Στη Normal όλα είναι… νορμάλ. Η λειτουργία Sport επιτρέπει πιο άμεση απόκριση, αλλά είναι λίγο απότομη για ελάχιστο όφελος. Εν τοις πράγμασι, το MG ZS EV δεν του αρέσει να το πιέζεις. Σε αυτή την περίπτωση, η ανάρτηση αφήνει αυτοκίνητο να γέρνει αρκετά και το traction control αναγκάζεται να μαζέψει τις υπερβολές του εμπρός άξονα.
Σε ομαλή ή χαλαρή οδήγηση ωστόσο, η άνεση είναι καλή, με συγκροτημένη λειτουργία από την ανάρτηση, ως εκ τούτου και συγκρατημένες κινήσεις του αμαξώματος. Ενστάσεις πάντως έχουμε για την απόδοση των ελαστικών Maxxis στο βρεγμένο, όσο και για τη σχετικά θορυβώδη κύλισή τους. Σημειώστε πάντως, πως η άνεση χειροτερεύει στον αυτοκινητόδρομο με δυσάρεστο αεροδυναμικό θόρυβο αέρα που ανεβάζει το επίπεδο ήχου στην καμπίνα.
Καλοδεχούμενη είναι η ύπαρξη συστήματος ανάκτησης ενέργειας που προσομοιάζει (δεν είναι όμως ίδια) με την λειτουργία one-pedal. Ρυθμίζοντας τον διακόπτη KERS, ονομασία αντλημένη από την Formula 1, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, Το τρίτο φρενάρει αρκετά, πλην όμως δεν ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο.
Το MG ZS EV είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας και ιπποδύναμης. Η έκδοση με την «μικρή» μπαταρία των 51 kWh αποδίδει 177 ίππους. Η έκδοση της δοκιμής με τη μεγάλη μπαταρία των 72,6 kWh (ωφέλιμη 68,3), αποδίδει 156 PS και 280 Nm.
Με μεγάλη ικανοποίησή μας διαπιστώσαμε πως η αυτονομία των 440 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν είναι άπιαστο νούμερο!
Στον ανοιχτό δρόμο, με 100-110 km/h, η κατανάλωση άγγιζε τις 18 kWh/100 km και στην εθνική μέχρι 130 km/h «έκαιγε» 24 kWh. Αποδοτικότητα που ισοδυναμεί με αυτονομία 380 km και 280 km αντίστοιχα. Εντός πόλης, η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στις 14,5 kWh (χωρίς αυτοκινητόδρομο), δίνοντας αυτονομία 470 km. Στο μικτό κύκλο με το πρωτόκολλο του DRIVE λοιπόν, το ηλεκτρικό ZS έχει εμβέλεια 360 km.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το ZS EV σε AC με ισχύ 11 kW (6,6 η έκδοση με την μικρή μπαταρία), ολοκληρώνει μια πλήρη φόρτιση σε wallbox σε οκτώ ώρες. Σε ταχυφορτιστή DC, με το BMS να επιτρέπει ισχύ μέχρι 92 kW απαιτούνται 40’ για το 10%-80%.
Ωστόσο, η διαδικασία της φόρτισης στο ZS είναι ολίγον περίπλοκη. Κι αυτό διότι θα πρέπει να ανατρέξεις στο μενού της οθόνης, να μπεις στις ρυθμίσεις, να ρυθμίσεις την μπάρα στο 100% και στη συνέχεια να πατήσεις την επιλογή «έναρξη».
Όσον αφορά τον εξοπλισμό της έκδοσης Exclusive είναι πληθωρικός, καλύπτοντας σχεδόν όλες τις ανάγκες του μέσου χρήστη. Ενδεικτικά, περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ζάντες αλουμινίου 17”, φώτα LED, MG iSmart Lite με πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, μεγάλη οθόνη αφής 10,1’’ με ενσύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και ασύρματη Apple CarPlay και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”.
Φυσικά, διαθέσιμη είναι και η σουίτα συστημάτων ασφαλείας MG Pilot, με 13 συστήματα υποβοήθησης. Ως παράσημο του αυτοκινήτου, μπορεί να θεωρηθεί η βαθμολογία με πέντε αστέρια από τον Euro NCAP.
Η έκδοση των 72 kWh που δοκιμάσαμε κοστίζει €40.650, ποσό που με την κρατική επιδότηση πέφτει στις €32.650. Αν βάλουμε στο παιχνίδι την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση/150.000 km, αντιλαμβανόμαστε πως είναι ένα αυτοκίνητο που βάσει των παροχών και της αυτονομίας του, αξίζει τα λεφτά του.
MG ZS EV 72 kWh | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Tο ελάχιστα δυναμικό MG ZS με τη μεγάλη μπαταρία, το αργό infotainment και τα όποια μικρά μειονεκτήματά του, ας μην γελιόμαστε, αποτελεί κορυφαία αγορά στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV. | ||
Τιμή | Από €32.650 (με κρατική επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου 72,6 kWh (68,3 ωφέλιμες kWh ), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μίας σχέσης | ||
Απόδοση | 156 PS, 172 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.323 x 1.809 x 1.625 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 448-1.163 lt | ||
Βάρος | 1.620 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 175 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 17,4 kWh/100 km | ||
Αυτονομία | 360 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 92 kW, 10-80% | 40' | ||
AC, 11 kW 0-100% | 11 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |