Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS

Το MG ZS, το πιο προσιτό SUV στην γκάμα της MG στην ελληνική αγορά, απέκτησε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο για την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα τούρμπο των 111 PS και σχέση τιμής-αξίας που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.

Τo MG ZS είναι το μικρό SUV με το οποίο η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να καθιερωθεί στην ελληνική αγορά. Πρωταγωνιστώντας σε μια από τις πιο απαιτητικές και πολυπληθείς κατηγορίες της. Η πρώτη γνωριμία μαζί του έγινε μόλις λίγες μέρες ύστερα από το επαναλανσάρισμα της MG στη χώρα μας, όπου έπεσε στα χέρια μας η έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο των 111 PS και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πλέον όμως έφτασε η ώρα να οδηγήσουμε τη σαφώς πιο ανταγωνιστική σε τιμή έκδοση στην οποία η ροπή του μοτέρ φθάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.

To MG ZS, αποτελεί με διαφορά το πιο εμπορικό μοντέλο στην προϊοντική γκάμα της MG στην Ελλάδα με 491 ταξινομήσεις σε μόλις 3,5 μήνες

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παρατηρώντας εξωτερικά το αυτοκίνητο, κάλλιστα νομίζεις πως έχεις εμπρός στα μάτια σου ένα ευρωπαϊκό B-SUV. Και δεν θα έχεις άδικο, μιας και το ZS έχει σχεδιαστεί στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της SAIC (μητρική της MG Motor) με έδρα το Λονδίνο. Η μεγάλη μάσκα, με τον λογότυπο της εταιρείας βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού του εμπρός μέρους.

Εξετάζοντας την πίσω όψη, αλλά και το προφίλ δεν θα αναφωνήσεις με θαυμασμό. Θα εκτιμήσεις όμως σαφώς τις ρέουσες, χωρίς ακρότητες σχεδιαστικές γραμμές και τις ισορροπημένες αναλογίες, που εκτός των άλλων διασφαλίζουν πληρέστατους χώρους στην καμπίνα. Είναι με μία λέξη ελκυστικό, όπως διαπιστώσαμε από τα πολλά βλέμματα και το ενδιαφέρον που έδειξαν αρκετοί τις μέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο κομμάτι των διαστάσεων, το ZS είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV, με το μήκος να φθάνει τα 4,32 m, το πλάτος τα 1,81 m και το ύψος τα 1,65 m. Γεγονός που μεταφράζεται σε ένα γενναιόδωρο εσωτερικό.

Περνώντας στην καμπίνα, εντύπωση προκαλούν τα πολυάριθμα μαλακά πλαστικά. Χαρακτηριστικό που αποτελεί εξαίρεση και όχι κανόνας για αυτοκίνητα αντίστοιχης τιμής. Σε προϊδεάζουν θετικά για την ποιότητα, καθώς ακόμα και στα σημεία των θυρών που ακουμπά το χέρι σου υπάρχουν μαλακές επενδύσεις. Στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αλλά και στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας, τα πλαστικά είναι σκληρά, με προσεγμένη συναρμογή όμως, καλό φινίρισμα και σε κάθε περίπτωση ανώτερη από αυτή που θα περίμενες αναλογιζόμενος την τιμή του και τον ανταγωνισμό.

Σε επίπεδο εμφάνισης, η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί καθαρές και μοντέρνες γραμμές, με τις ικανοποιητικές θήκες να προσφέρουν υψηλή πρακτικότητα στην καθημερινή συμβίωση. Την τελευταία διευκολύνουν τα άνετα και μαλακά καθίσματα -με επένδυση από οικολογικό δέρμα και θέρμανση στην έκδοση της δοκιμής μας. Μπορεί να μην διακρίνονται για την πλευρική στήριξη που προσφέρουν, θα τα εκτιμήσεις όμως δεόντως σε ένα πολύωρο μακρινό ταξίδι.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αυτοί που δεν θα εκφράσουν κανένα παράπονο είναι οι επιβάτες του πίσω καθίσματος. Ο χώρος για τα πόδια αλλά και το κεφάλι υπερβαίνει τον μέσο όρο της κατηγορίας, φλερτάροντας μάλιστα με την αμέσως μεγαλύτερη. Τρεις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν πίσω με μικρές παραχωρήσεις, ενώ δύο ενήλικες οιουδήποτε αναστήματος θα μετακινηθούν με την άνεσή τους. Στο άνω άκρο της κατηγορίας κινείται και το πορτμπαγκάζ που με όγκο από 448 έως 1.166 lt είναι ευρύχωρο για την κατηγορία και με σχήμα που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του.

Στον ψηφιακό τομέα, η έκδοση Luxury Pack της δοκιμής μας έρχεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” και τη στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οθόνη 10,1” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που διαθέτει δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κάτω από το καπό του MG ZS βρίσκεται ο 3κύλινδρος τούρμπο 1.0 T-GDi, ο οποίος συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Συγκριτικά με το αυτόματο σε βοηθά να εκμεταλλευτείς καλύτερα τους 111 ίππους και κυρίως, τα 160 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.800 έως τις 4.700 rpm. Κι αυτό χάρη στη σωστή κλιμάκωση του σασμάν που επικουρείται ωραία αίσθηση στον χειρισμό του. Στον δρόμο, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα/μετάδοσης κινεί το ZS αξιοπρεπώς. Χωρίς να διακρίνεται για τις επιδόσεις, όπως υποδηλώνουν και τα 11,2” για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αλλά και χωρίς από την άλλη να βαρυγκωμά.

Ένα σύνολο με αυτά τα χαρακτηριστικά άλλωστε, σπάνια θα σε ωθήσει να οδηγήσεις σε σβέλτο ρυθμό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πέρα από την ισχύ δεν βοηθά τόσο και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αφήνει το αυτοκίνητο να γέρνει αρκετά στις στροφές. Όχι όμως σε βαθμό που θα προβληματίσει τούτο παρά το ελαφρύ τιμόνι που δεν προσφέρει δα και την καλύτερη πληροφόρηση. Τα φρένα από την άλλη οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι δυνατά, με αντοχή στη σκληρή χρήση και πολύ καλή αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ.

Οι αρετές του MG ZS ξεδιπλώνονται όταν κινείσαι σε πιο χαλαρό ρυθμό. Σε αυτές τις συνθήκες, ο 3κύλινδρος τούρμπο είναι εξαιρετικά αθόρυβος στη λειτουργία και κάνει καλά τη δουλειά του, με ικανό τράβηγμα από χαμηλά. Πρακτικά, κινούμενος στην πόλη ή περιαστικά δεν θα νιώσεις ποτέ «κρεμασμένος» ή χωρίς την απαραίτητη δύναμη που θα χρειαστείς για ένα προσπέρασμα. Ακόμα και με το αμάξι φορτωμένο.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η μαλακή ανάρτηση μπορεί να μην είναι σύμμαχος του οδηγού στη σβέλτη οδήγηση, αποδεικνύεται όμως κάτι παραπάνω από χρήσιμη στις καθημερινές μετακινήσεις. Φολτράρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις κακοτεχνίες που υπάρχουν σε πλεόνασμα στους ελληνικούς δρόμους, εξασφαλίζοντας έτσι υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και πολύ καλή ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Είναι όλα καλώς καμωμένα στον πλανήτη MG ZS; Προφανώς και όχι! Άλλωστε η τελειότητα είναι γνώρισμα μιας ιδεατής μονάχα κοινωνίας. Πρώτο μεμπτό σημείο του MG ZS είναι η κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το trip computer έγραψε 8,6 lt/100 km. Στον ανοιχτό δρόμο, η κατανάλωση πέφτει με σχετική ευκολία κάτω από τα 7 lt/100 km. Στην πόλη όμως, αν είσαι αψύς με το γκάζι εύκολα θα δεις διψήφια νούμερα.

Εν συνεχεία, η θέση οδήγησης μπορεί να είναι καλή, έχοντας ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, όπως στα περισσότερα SUV. Εντούτοις, η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης για το τιμόνι ίσως δυσκολέψει τους ψηλότερους οδηγούς στην εύρεση τις κατά το δυνατόν καλύτερης θέσης οδήγησης.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τρίτον, το σύστημα infotainment δεν θα λέγαμε πως είναι και από τα καλύτερα της αγοράς. Η συσκευή είναι αργή και τα γραφικά, ιδίως του εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης κάπως παλιακά. Στα αρνητικά τέλος και η απουσία ξεχωριστού πάνελ για τον κλιματισμό, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στην οθόνη του συστήματος infotainment. Πάντως, η κατάσταση βελτιώνεται από τους φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν από κάτω της. 

Αν όμως αναλογιστείς την τιμή του αυτοκινήτου και όλα όσα σου προσφέρει, τα παραπάνω μειονεκτήματα εύκολα μπορούν να χαρακτηριστούν και ως πταίσματα! Τιμολογιακά τώρα, το 1.000άρι MG ZS με το 6άρι χειροκίνητο σασμάν δεν έχει πολλούς ανταγωνιστές. Ή για να ακριβολογούμε παίζει σχεδόν μόνο του. Με τιμή εκκίνησης τις €23.950 δύσκολα βρίσκεις άλλο B-SUV με αντίστοιχο εξοπλισμό σε αυτά τα χρήματα.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναφορικά με τον εξοπλισμό, η έκδοση Luxury Pack στην οποία είναι διαθέσιμο έρχεται στάνταρ με πολλά στοιχεία εξοπλισμού όπως έγχρωμη οθόνη αφής 10,1” και συνδεσιμότητα Apple Car Play και Android Auto για το infotainment, 17άρες ζάντες αλουμινίου, εμπρός φώτα Full LED, κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος με πανοραμική κάμερα 360°, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ήχο 3D, καθίσματα eco leather με ηλεκτρική ρύθμιση για τον οδηγό, φώτα ομίχλης, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε κατηφόρα (hill descent) και πανοραμική ηλιοροφή που εκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα. Φυσικά, από το αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η πλούσια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας MG Pilot, με όλα τα συστήματα που υπάρχουν στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι στην τιμή περιλαμβάνεται και η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση (ή για 150.000 km) που προσφέρει η MG σε όλα τα μοντέλα, δείγμα της μεγάλης εμπιστοσύνης που δείχνει στα προϊόντα της.

Test drive: MG ZS 1.0T MT 111PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο ερώτημα αν αξίζει η αγορά της συγκεκριμένης έκδοσης του MG ZS δεν έχουμε παρά να γνέψουμε καταφατικά το κεφάλι μας. Πρόκειται για ένα από τα πιο value for money αυτοκίνητα που προσφέρονται σήμερα στην αγορά. Όπου με τιμή σουπερμίνι αποκτάς ευρύχωρο και άνετο B-SUV που θα καλύψει όλες τις ανάγκες σου.

MG ZS 1.0 MT Luxury Pack

Τι λέει το DRIVEΤο MG ZS είναι ένα από τα πιο value for money αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Σε τιμή αντίστοιχη ενός καλοεξοπλισμένου σουπερμίνι μπορείς να αγοράσεις ένα ευρύχωρο και άνετο B-SUV που θα καλύψει όλες τις ανάγκες σου.
ΤιμήΑπό €23.950
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 111 PS/5.200 rpm, 160 Nm/1.800-4.700 rpm
Διαστάσεις4.323 x 1.809 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών448 lt
Βάρος1.259 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h11,2" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Τιμές κατασκευαστή. Μέτρηση DRIVE.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube