Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT

Το MG EHS είναι ένα από τα φθηνότερα plug-in hybrid στην αγορά. Πόσο ενδιαφέρον παραμένει ως MG HS, δηλαδή χωρίς επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα;

Στις αρχές του 2021, η βρετανικής καταγωγής και νυν κινεζική φίρμα λανσάρισε το δεύτερο SUV της στην ηπειρωτική Ευρώπη, το MG HS. Μοντέλο που με μήκος 4,57 m είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το MG ZS που δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Και υπάρχει σε δύο εκδόσεις. Την EHS με τον βενζινοκινητήρα 1.5T και επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. Και αυτή που βλέπετε, με μόνο εφόδιο κάτω από το καπό τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο TGI.

Με χαμηλή τιμή, άνεση, πλήρη εξοπλισμό και 7ετή εγγύηση, μπορείς να κάνεις τα στραβά μάτια στα μικρά ελαττώματα του MG HS

Η διαφορά μεταξύ MG EHS και MG HS είναι λοιπόν απλή, καθώς περιορίζεται αποκλειστικά στα στοιχεία του συστήματος PHEV. Με τον βενζινοκινητήρα απαράλλαχτο. Πρόκειται για έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, προέλευσης GM, που αποδίδει 162 ίππους και 250 Nm. Μοτέρ που συνδυάζεται για την περίπτωση με ένα ρομποτικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων –υπάρχει και χειροκίνητο 6άρι. Όπως και με το PHEV, η ροπή του κινητήρα εξακολουθεί να μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Αυτό το «βασικό» MG HS λοιπόν, δεν έχει καμία ηλεκτρική υποβοήθηση, ούτε καν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12, 24 ή 48V.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κατά τα λοιπά, το MG HS παραμένει ένα πολύ ευρύχωρο οικογενειακό SUV, με ζεστή και φιλόξενη καμπίνα. Αν κοιτάξεις διερευνητικά, ανακαλύπτεις κάμποσα σκληρά πλαστικά –καλής ποιότητας. Τα οποία περιορίζονται στο φιλέτο δίπλα στα τζάμια, χαμηλά στις πόρτες και από τη μέση της μετώπης του ταμπλό και κάτω. Αλλά και ότι τελικά το σύνολο είναι προσεγμένο, καλοφτιαγμένο και με εξίσου καλή απτή ποιότητα, ειδικά αν λάβεις υπόψη το επίπεδο τιμής. 

Μόνο η εργονομία, και πιο συγκεκριμένα το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα –με ένα σχετικά χαοτικό ιντερφέις. Παρόλο που υπάρχουν φυσικά πλήκτρα πρόσβασης, για παράδειγμα του κλιματισμού, η μετάβαση στην οθόνη αφής στην συνέχεια είναι απαραίτητη. Κάτι όχι ιδιαίτερα βολικό. Όπως και η ένταση του φωτισμού που δεν κατεβαίνει «ρεοστατικά» για τις οθόνες, αλλά έχει τρεις θέσεις επιλογής, με την πιο σκοτεινή να είναι πολύ φωτεινή για τα γούστα μας το βράδυ. Αντίθετα, υπάρχει ρεοστατική ρύθμιση (και χρωματική) για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τα γραφικά του συστήματος πλοήγησης μοιάζουν με αυτά ενός φορητού συστήματος πλοήγησης πριν από μια δεκαετία και η σχεδόν καλλιγραφική γραμματοσειρά των αριθμών του ταχύμετρου και του στροφόμετρου δεν βοηθά στην αναγνωσιμότητα –το «1» μοιάζει πολύ με το «7». Επιπλέον, τα ψηφιακά όργανα παραμένουν ως έχουν, χωρίς δυνατότητα διαμόρφωσης. Πάντως εδώ που τα λέμε, η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1” και τα ακόμα πιο μεγάλα όργανα ελέγχου, στις 12,3 ίντσες, είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν στην αγορά κάτω από τα 30 χιλιάρικα.

Από τα εμπρός καθίσματα δεν υπάρχουν παράπονα, όντα άνετα αλλά και χωρίς ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω κάθισμα, που είναι επίσης πολύ ευρύχωρο, φιλοξενώντας δύο ενηλίκους χωρίς παραχωρήσεις.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πορτμπαγκάζ του MG HS προσφέρει αναμενόμενα περισσότερο όγκο από το EHS, καθώς κάτω από το δάπεδο δεν υπάρχουν μπαταρίες. Υπάρχει όμως το κουτί με το κιτ επισκευής, πακτωμένο στη μέση, περιορίζοντας την πλήρη εκμετάλλευση του διπλού πατώματος. 

Έτσι, ενώ ο χώρος αποσκευών συντίθεται από πρακτικούς όγκους (ανάλογα τη διαμόρφωση), δεν μπορούμε να πούμε ότι τα 463 lt (σε σύγκριση με τα 448 λίτρα στην περίπτωση του MG EHS) είναι αβανταδόρικη διαφορά, δεδομένου του μεγέθους του αυτοκινήτου.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα –που δεν είναι συρόμενο- σε δύο άνισα μέρη (60:40), απολαμβάνεις όγκο 1.454 lt. Και για να ανοίξεις και να κλείσεις το καπό του πορτμπαγκάζ στην έκδοση «Luxury» που είχαμε στα χέρια μας, ο χειρισμός γίνεται ηλεκτρικά, ον στοιχείο του βασικού εξοπλισμού της.  

Το MG EHS ήταν μια ευχάριστη έκπληξη οδηγικά και το HS, απαλλαγμένο από το βάρος των μπαταριών, τον ηλεκτροκινητήρα και το πρόσθετο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμη περισσότερο. Δεν ισχυριζόμαστε ότι είναι το πιο δυναμικό SUV της αγοράς, αλλά διαθέτει καλή οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με εξαιρετική άνεση. Το περισσότερο που μπορεί να ενοχλήσει τον πιο απαιτητικό όσον αφορά την άνεση είναι μια ελαφριά ταλάντευση της εμπρός ανάρτησης σε κυματοειδή άσφαλτο.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis 

Αλλά πέραν τούτου, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα για να παραπονεθείς όσον αφορά την απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου, με το φιλτράρισμα να βρίσκεται επίσης σε καλό επίπεδο και –κυρίως- χωρίς το αυτοκίνητο να πλέει. Εντύπωση μας έκαναν και τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης, Maxxis για όλες τις εποχές, που δίνουν εντυπωσιακή πρόσφυση στο στεγνό για προσθιοκίνητο SUV. Όπως και το τιμόνι με τη φυσική αίσθηση, χωρίς από την άλλη να είναι βαρύ.

Ο 1.500άρης τούρμπο τα πάει πολύ καλά χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Ακούει στις ρεπρίζ χωρίς δυσκολία από τις χαμηλότερες στροφές. Μερικές φορές ίσως χρειαστεί να κάνεις λίγες στιγμές υπομονή μέχρι να τα βρει με το κιβώτιο, αλλά το κάνει χωρίς να παραπονιέται και με ήχο που θα μπορούσες να τον πεις ακόμη κι ευχάριστο. 

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει ένα θέμα συγχρονισμού στην εκκίνηση και χρειάζεται να είσαι πολύ αβρός για να μην σκορτσάρει στη διαδικασία stop-start-εκκίνηση. Επιπλέον είναι αργό για σασμάν διπλού συμπλέκτη και μερικές φορές ασυνεπές στην ταχύτητα που πρέπει να επιλέξει –αλλάζει χωρίς προφανή λόγο. Εκείνο που προφανώς του λείπει είναι λίγη fuzzy logic. Ακόμα και στη διαμόρφωση Sport, μόλις αλαφρώσεις το πόδι από το γκάζι, βιάζεται να περάσει σε παραπάνω σχέση για οικονομία. Αγνοώντας την πρόθεσή σου να ξαναπατήσεις το πεντάλ βαθιά, όπως πριν από μερικές στιγμές. 

Η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h απαιτεί 9,9 δευτερόλεπτα. Χρόνος που λέει ότι το MG HS δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά αποδεικνύεται σβέλτος και αρκετά δυναμικός για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όπως περιμέναμε, το HS 1.5 TGI είναι λίγο λιγότερο αποδοτικό από το επαναφορτιζόμενο υβριδικό EHS. Έτσι κάψαμε 9,6 lt/100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η αλήθεια είναι με το 70% των διαδρομών στην πόλη με κίνηση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μακριά από τα 7,4 lt που δίνει η MG για την τυποποιημένη κατανάλωση WLTP.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κλείνοντας να πούμε ότι ακόμη και χωρίς την τεχνολογία PHEV, το MG HS αποδείχτηκε ευχάριστη έκπληξη. Η αρχική τιμή των €27.900 που στοιχίζει η βασική αλλά όχι και φτωχή έκδοση Excite (θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες…) το κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον για οικογένειες. Ειδικά αν δεν κάνουν εντατική χρήση του αυτοκινήτου, βλ. «κατανάλωση». Αλλιώς χρειάζεται να εκταμιεύσεις πολλά περισσότερα από €35.000 για να αγοράσεις έναν συγκρίσιμο ανταγωνιστή.

H επόμενη έκδοση εξοπλισμού του MG HS είναι η Exclusive με επιπλέον διζωνικό κλιματισμό και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός. Που κοστίζει €29.650 η χειροκίνητη και €31.700 η αυτόματη. 

Η κορυφαία έκδοση Luxury που είχαμε στα χέρια μας διαθέτει επιπλέον 18άρες αλουμινένιες ζάντες, πανοραμική οροφή (ανοιγόμενη στο εμπρός μέρος), δερμάτινα καθίσματα τύπου μπάκετ (όχι θερμαινόμενα), premium κεντρική κονσόλα, ατμοσφαιρικό φωτισμό, προβολείς LED και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Με την τιμή να διαμορφώνεται στις €32.500 ή €34.250, η χειροκίνητη ή η αυτόματη έκδοση αντίστοιχα.

Test drive: MG HS 1.5 TGI DCT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Να σημειώσουμε ότι όλες οι εκδόσεις του MG HS εξοπλίζονται στάνταρ με τη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού MG Pilot. ADAS που περιλαμβάνoυν ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, διατήρηση λωρίδας με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, ανίχνευση τυφλού σημείου, ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας από πίσω και έξυπνη υποβοήθηση μεγάλης σκάλας. Και αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 μέχρι τα 60 km/h.

Φτάνοντας στην ώρα της τελικής κρίσης, θα πούμε ότι με αυτές τις τιμές και με 7ετή εγγύηση, σήμερα που για ένα σουπερμίνι σοβαρά εξοπλισμένο θες πάνω από 20 χιλιάρικα, μπορείς να κάνεις τα στραβά μάτια στα μικρά ελαττώματα, στα €426 των ΤΚ και στην τσιμπημένη κατανάλωση του κόμπακτ+ SUV, MG HS.

MG HS 1.5 T-GDI DCT

Τι λέει το DRIVEΧωρίς την υβριδική τεχνολογία του EHS, το MG HS κατατάσσεται ως το φθηνότερο SUV στην κατηγορία του. Με τα πρόσθετα ατού της άνεσης, του ολοκληρωμένου στάνταρ εξοπλισμού και της ισορροπημένης οδικής και οδηγικής εμπειρίας. Συνδυασμός που το καθιστά δελεαστικό στην αγορά και στη συνέχεια ευχάριστο στη συμβίωση.
 
Τιμή Από €31.700 (Exclusive)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαKινητήρας βενζίνης, 1.490 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, ρομποτιζέ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 162 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.700-4.300 rpm
Διαστάσεις 4.610 x 1.876 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών463-1.454 lt
Βάρος 1.610 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h 9,9" 
Τελική ταχύτητα190 km/h
Μέση κατανάλωση*9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2174 g/km
* Μετρήσεις DRIVE 
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube