Test drive: Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC Coupé

Test drive: Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC Coupé

Στη σημερινή μανία των επαναφορτιζομένων υβριδικών μοντέλων, η Mercedes-Benz έχει την καλύτερη συνταγή να σερβίρει.

«Ηλεκτρικό για την αστική καθημερινότητα χωρίς περιορισμό αυτονομίας για τις εξορμήσεις». Αυτό είναι το πνεύμα που συνοδεύει τις plug-in hybrid εκδόσεις που πολλαπλασιάζονται ξέφρενα τα τελευταία χρόνια. Και οι οποίες για λόγους κόστους αλλά και πολιτικής ορθότητας, χρησιμοποιούν στη συντριπτική πλειονότητά τους κινητήρα βενζίνης στο θερμικό σκέλος.

Η Mercedes-Benz είναι μια από τις εταιρείες που εκτός από τον κανόνα εκφράζουν και την εξαίρεση μέσα στην γκάμα της, διαθέτοντας και μοντέλα PHEV με ντίζελ θερμικό κομμάτι.

Σωστή λογική
Ένα τέτοιο είναι η GLC 300 de 4MATIC, τόσο με το συμβατικό SUV όσο και με το πιο επιβλητικό κουπέ παρουσιαστικό που δοκιμάζουμε. Βασικός κινητήρας είναι ο δίλιτρος ντίζελ με κωδικό OM 654 σε εκτέλεση με ένα τούρμπο, 194 PS και 400 Nm. Προφανώς διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο για την παγίδευση των οξειδίων του αζώτου πριν αυτά ξεφύγουν στην ατμόσφαιρα. Την ίδια στιγμή το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και η αντιτριβική τεχνολογία στα κινούμενα μέρη είναι επίσης τα κορυφαία διαθέσιμα.

Το ηλεκτρικό κομμάτι αποδίδει 122 PS και 440 Nm, με τον κινητήρα να βρίσκεται στο 9άρι αυτόματο κιβώτιο προκειμένου να δίνει κίνηση. Η τροφοδοσία του γίνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πίσω μέρος του πατώματος και έχει 13,5 kWh μικτή χωρητικότητα με τις 9,3 να μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο.

Mercedes-Benz GLC

Όσο η μπαταρία έχει ενέργεια, η GLC Coupe την εκμεταλλεύεται για να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 140 km/h. Εκτός κι εάν ο οδηγός αποφασίσει να κρατήσει για άλλη στιγμή αυτή τη δυνατότητα μέσω του αντίστοιχου οδηγικού προφίλ (Battery Level). Η απόλυτη ησυχία συνεπάγεται κορυφαία ποιότητα κύλισης και ένα απολαυστικά πολιτισμένο περιβάλλον. Ξεκινώντας με φουλ φόρτιση και κινούμενος κανονικά, τα 45 km ηλεκτροκίνησης είναι μια απόλυτα ρεαλιστική απόσταση μέχρι την επόμενη φόρτιση. Αυτό σε Wallbox γίνεται με ισχύ έως 7,4 kW, οπότε διαρκεί σχεδόν 1,5 ώρα, ενώ για το σενάριο της συμβατικής πρίζας τα 3,7 kW σημαίνουν σχεδόν τρεις ώρες ενώ τα 2,3 kW, πέντε.

Μόλις η μπαταρία αδειάσει, το σύστημα περνά αυτόματα στην υβριδική λειτουργία, με τον κινητήρα ντίζελ να λειτουργεί επίσης πολιτισμένα και τη χροιά του να μένει αποτελεσματικά έξω από την καμπίνα. Και πάλι υπάρχουν μικρά διαστήματα αμιγούς ηλεκτροκίνησης και η μετάβαση από την μια κατάσταση στην άλλη δε συνοδεύεται από κραδασμό ή τίποτα αταίριαστο στον premium χαρακτήρα της GLC. Συνοδεύεται όμως από απίστευτα χαμηλή κατανάλωση. Ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη, θα κάνεις τα πρώτα 100 km καίγοντας κατά μέσο όρο μόλις 3,4 lt ντίζελ, ενώ από εκεί και πέρα τα 6,8 lt/100 km είναι μια τιμή που επιτρέπει να ταξιδεύεις χωρίς να το σκέφτεσαι, κάνοντας έως και 750 km με ένα ρεζερβουάρ.

Η πικάντικη λεπτομέρεια ωστόσο, είναι αυτό που γίνεται κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι: Η ηλεκτρική απόκριση καλύπτει την όποια αδράνεια του θερμικού κομματιού, ενώ τα 700 Nm δίνουν χορταστική ώθηση που δεν εξασθενεί όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Γι’ αυτό και τελικά δεν εκπλήσσεσαι όταν διαβάζεις τα 6,2” για τα 0-100 km/h, ακόμα και εάν γνωρίζεις πως το βάρος ξεπερνά τους 2,1 τόνους.

Βαριά περίπτωση
Παρότι πολύ μεγάλο, αυτό το βάρος δεν αποτυπώνεται στη συμπεριφορά στο δρόμο. Τουλάχιστον όχι μέχρι να πιέσεις περισσότερο από αυτό που ταιριάζει στη φύση του. Το εμπρός μέρος ακούει με ζωντάνια στις αλλαγές κατεύθυνσης και η ρύθμιση της ανάρτησης ελέγχει τη μάζα απροβλημάτιστα. Η GLC 300 de Coupe που έχει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι πολύ άνετη, με εξαίρεση τα μεγάλα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου, δεν γέρνει πολύ και κρατάει δυνατά με τη βοήθεια της τετρακίνησης.

Mercedes-Benz GLC

Δεν μιλάμε για ηλεκτρικό σύστημα αλλά για το γνωστό 4MATIC με κεντρικό διαφορικό που σημαίνει ότι όσο πλησιάζεις στο όριο το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του πάντα πρώτο. Μόνο τότε αντιλαμβάνεσαι το βάρος, αφού οι εντολές στο τιμόνι δεν έχουν ιδιαίτερο αποτέλεσμα στην τροχιά του αυτοκινήτου. Γι’ αυτήν πάντα τον τελικό λόγο έχουν ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας και τα υπόλοιπα συστήματα από τη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού. Όπως και να το κάνεις όμως, αυτό το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για μια ήρεμη καθημερινότητα, στην οποία αποδεικνύεται εντυπωσιακά εύχρηστο.

Ειδικά μόλις μάθεις να συνεννοείσαι με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι, η οδήγηση είναι παιχνιδάκι. Μόνο στην ηλεκτρική λειτουργία μπορείς να επηρεάζεις την ισχύ της ανάκτησης χειροκίνητα, οπότε και να καθορίζεις την επιβράδυνση. Στην υβριδική λειτουργία αυτό γίνεται αυτόματα, ανάλογα με το τι υπάρχει εμπρός από το αυτοκίνητο. Μόνο εάν υπάρχει λόγος η GLC επιβραδύνει όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι, αλλιώς ρολάρει ελεύθερα για να μη χάνει τη φόρα, άρα και την κινητική της ενέργεια.

Τελικά μαθαίνεις να αποκωδικοποιείς τη λειτουργία του συστήματος και να έχεις την επιβράδυνση που χρειάζεσαι, πατώντας σπάνια το πεντάλ του φρένου με την τεχνητή αίσθηση και την όχι γραμμική διαδρομή. Το αποτέλεσμα είναι άλλες φορές να φρενάρεις απότομα και άλλες να πιστεύεις ότι δεν θα σταματήσεις έγκαιρα. Αν και τελικά το σύστημα αυτό καθαυτό είναι πολύ ισχυρό και ανθεκτικό κόντρα στο μεγάλο βάρος.

Έξυπνη τοποθέτηση
Με δεδομένο πως λόγω τιμής δεν μιλάμε για ένα PHEV χωρίς φόρο εταιρικής χρήσης, το πιθανότερο είναι πως θα καταλήξεις στη συγκεκριμένη έκδοση επειδή είναι και η πιο συμφέρουσα στην γκάμα των ντίζελ. Το μειωμένο τέλος ταξινόμησης δίνει σχεδόν ίδια τιμή με της 300 d των 194 PS και σχεδόν €10.000 χαμηλότερη από της 6κύλινδρης 400 d των 330 PS.

Στην καμπίνα έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει καμία διαφορά, οπότε όσο κι εάν πλέον φαίνεται η σχεδιαστική ηλικία του ταμπλό, οι τεράστιες οθόνες μέσω των οποίων ελέγχονται τα πάντα εκσυγχρονίζουν εν τέλει την εικόνα. Και συμπληρώνουν πετυχημένα την ευρύχωρη, πρακτική και πολυτελή ατμόσφαιρα που μόνο στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει ποιοτικά παράπονα.

Αυτό που ουσιαστικά αποτελεί μειονέκτημα και απαιτεί θυσία συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις είναι ο χώρος αποσκευών λόγω των μπαταριών. Χωράει μόνο 350 αντί για 500 lt και είναι αναμφίβολα μικρός για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.
Για όποιον αυτό δεν αποτελεί αξεπέραστο πρόβλημα, δεν θα υπάρξει τίποτα άλλο που να αμαυρώσει τον τρόπο που η GLC 300 de 4MATIC Coupe υπηρετεί τα ζητούμενα από τους δύο κόσμους για τους οποίους σχεδιάστηκε.


Τι λέει το DRIVE
Με την απολαυστική ηλεκτρική φύση για την αστική καθημερινότητα και την ανυπέρβλητη οικονομία του ντίζελ για τις εξορμήσεις, η συγκεκριμένη GLC Coupe είναι μάλλον ο μονόδρομος στην σημερινή ντίζελ γκάμα. Εάν μπορείς να ζήσεις με 350 lt για τις αποσκευές.
Τιμή Από €70.650
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.950 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 194 PS/3.800 rpm, 400 Nm/1.600-2.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 122 PS, 440 Nm, μπαταρία 13,5 kWh (9,3 καθαρή), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 306 PS, 700 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km
Εκπομπές CO245 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.742 x 1.890 x 1.622 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 2.135 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube