Δεν είναι συνηθισμένο να αξιολογείς τη βασική έκδοση κάποιου μοντέλου και να νιώθεις πως δεν έχεις ρίξει ούτε σταγόνα νερού στο κρασί σου. Στην πραγματικότητα είναι ελάχιστες οι φορές που συμβαίνει αυτό. Η τιμή προφανώς και είναι ο βασικότερος παράγοντας σε αυτές τις περιπτώσεις, σε αντιπαραβολή βέβαια με τα στοιχεία που χάνεις.
Στην περίπτωση της GLB 180 αυτό δεν ισχύει. Kαι αποδεικνύει πως αν θες να κάνεις ένα μοντέλο πιο προσιτό, μπορείς χωρίς να ξεφύγεις από τους βασικούς άξονες και κάνεις τα στραβά μάτια στις αξίες που το χαρακτηρίζουν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ουσιαστική διαφορά σε σχέση με την GLB 200 είναι η μικρότερη απόδοση του κινητήρα, μαζί βεβαίως με την απουσία τετρακίνητης επιλογής.
Η γκάμα των αξεσουάρ και του εξοπλισμού παραμένει η ίδια και συμπληρώνεται από μια μεγάλη προαιρετική λίστα. Όμως εδώ η αρχική τιμή ξεκινά από τις €37.620, ήτοι €3.230 χαμηλότερα από την GLB 200.
Εμφανισιακά δεν υπάρχει τίποτα που να υποδηλώνει πως αυτή είναι η βασική GLB, πέραν του διακριτικού «GLB 180» που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Έτσι και σε αυτή την έκδοση, η GLB διατηρεί το δυναμικό και επιβλητικό ύφος της, τόσο χάρη στις διαστάσεις και στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21,3 cm) όσο και στο τετραγωνισμένο προφίλ. Αυτά εξάλλου είναι τα στοιχεία που τη διαφοροποιούν σημαντικά και από την crossover GLA, επισημαίνοντας τον σαφώς ότι η GLB ανήκει στη συνομοταξία των SUV.
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό , το οποίο όμως ικανοποιεί σε όλα τα επίπεδα. Η σχεδίαση είναι καλαίσθητη και σύγχρονη εκφράζοντας μια πολυτελή και high-tech εικόνα σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, ανάλογα με τις επιλογές εξοπλισμού. Στη βασική έκδοση, το σύστημα infotainment ΜΒUX έχει τη διαρρύθμιση με τις δύο οθόνες των 7” ιντσών που ικανοποιεί απόλυτα με τις λειτουργίες και την αισθητική του. Αναντίλεκτα όμως, oι προαιρετικές των 10,25”, δίνουν μια ακόμη πιο ευχάριστη και εντυπωσιακή ατμόσφαιρα, συνάδοντας περισσότερο με τον γενικότερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Αντίστοιχα και ανάλογα με τον εξοπλισμό, απογειώνεται το επίπεδο φινιρίσματος με ακόμα καλύτερα υλικά και επενδύσεις. Όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι κορυφαία σε κάθε περίπτωση, όπως και η συναρμολόγηση, κάτι που ταιριάζει πολύ με τον πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα που υποστηρίζει το συγκεκριμένο μοντέλο.
Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα της GLB, που παραμένει βεβαίως και σε αυτή την έκδοση, είναι η ευρυχωρία και η πρακτικότητα της καμπίνας. Προαιρετικά μάλιστα μπορεί να εφοδιαστεί με συρόμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά αλλά και με δύο επιπλέον καθίσματα (με κόστος €1.550) ώστε να γίνει 7θέσια, φιλοξενώντας άλλους δύο επιβάτες με ύψος έως 1,68 m. Ο χώρος αποσκευών που έχει όγκο 570 lt στις 5θέσιες και 500 lt στις 7θέσιες εκδόσεις, συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τις οικογενειακές δυνατότητές της, τόσο με τη χωρητικότητα όσο και με το σχήμα του.
Της πάει και την πάει ο 1,33 lt
Η αναγραφή «GLB 180» στην πίσω πόρτα σηματοδοτεί την παρουσία του κινητήρα Μ282 των 1.33 lt κάτω από το καπό. Ακόμα και στη χαμηλότερη απόδοσή του που φτάνει τους 136 ίππους για την GLB, το μοτέρ που αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Συμμαχία Renault διατηρεί όλη την υψηλή τεχνολογία του. Eίναι κόμπακτ σε διαστάσεις, αλουμινένιο, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, φίλτρο μικροσωματιδίων και κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ». Ενσωματώνει δε, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων σε μικρότερα φορτία (cylinder shutoff), αλλά και ειδική επίστρωση με πλάσμα ατσαλιού στο εσωτερικό των κυλίνδρων για ελαχιστοποίηση των τριβών.
Στην πράξη, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ικανοποιηθεί κάποιος με το τράβηγμα και την απόδοσή του. Η αποκλειστική συνεργασία του με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT είναι παραπάνω από επαρκής. Τραβά θετικά από χαμηλά και είναι γεμάτος σε όλο το φάσμα, σε σημείο που αναρωτιέσαι πόσο καλύτερος μπορεί να είναι ο αντίστοιχος συνδυασμός στην GLB 200 των 163 PS.
Και αφού σε αίσθηση δεν το αντιλαμβάνεσαι, έρχονται τα εργοστασιακά νούμερα να δείξουν πως η ισχυρότερη GLB 200 είναι κατά 0,8” πιο γρήγορη στο 0-100 km/h από τα 9,9" της 180άρας και πιάνει 207 έναντι 197 km/h. Νούμερα που σαφώς κερδίζουν τις εντυπώσεις εάν αναλογιστούμε πως η GLB 180 επιταχύνει με ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες φορτίου. ούσα παράλληλα αισθητά φθηνότερη στην αγορά και στη χρήση. Η μέση κατανάλωση της GLB 180 που καταγράψαμε είναι στα 8,2 lt/100 km, ενώ άνετα βλέπεις και λίγο χαμηλότερες τιμές.
Όχι crossover… SUV!
Η ενδιαφέρουσα γεύση της GLB 180, συνεχίζεται και στον δρόμο. Ακόμα και με τις προαιρετικές 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής, η άνεση είναι εξαιρετική, φιλτράροντας εντυπωσιακά τις ανωμαλίες. Σε αγαστή συνεργασία με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω να εγγυάται τη σταθερότητα και τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίπτωση.
Αντίστοιχα ικανοποιεί και η συνολική οδηγική αίσθηση, με τον μόνο περιορισμό να τίθεται από την κλίση στις στροφές όταν την πιέζεις πολύ. Η μαλακή ανάρτηση εξαργυρώνεται φυσικά και εκτός ασφάλτου, αφού η GLB 180 είναι από τις καλύτερες επιλογές στα δικίνητα SUV. Η απόσταση των 21,3 cm από το έδαφος, οι καλές γωνίες (προσέγγισης 18ο, ράμπας 13,9ο, αναχώρησης 18,3ο) και η διαδρομή της ανάρτησης, την καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστη και σε τέτοιες συνθήκες.
Εν κατακλείδι και με δύο λόγια, η έκδοση 180 αποτελεί τη χρυσή τομή στην γκάμα της GLB, καθώς δεν θυσιάζει τίποτα στον βωμό της χαμηλότερης τιμής.
Τι λέει το DRIVE
Ως Mercedes-Benz και ως SUV, η GLB 180 συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, τον high-tech εξοπλισμό , την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, ενώ διατηρεί στο ακέραιο τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα.
Τιμή Από €37.620
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 136 PS/5.000-6.000 rpm, 200 Nm/1.640-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2159 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.634 x 1.834 x 1.659 mm
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 1.555 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης