Test drive: Mercedes-Benz E 220 d, ντίζελ κι άγιος ο θεός!

Test drive: Mercedes-Benz E 220 d, ντίζελ κι άγιος ο θεός!

Η Mercedes-Benz E-Class αποκρυσταλλώνει όλη την εμπειρογνωσία της Στουτγάρδης. Με τη νέα, έκτη γενιά να αποτελεί μια ακόμη απόδειξη, συνδυάζοντας άνεση και τεχνολογία... Αλλά και σε τιμή που σου πέφτει δύσπεπτος ο 4κύλινδρος ντίζελ της Ε 220 d.

Η έκτη γενιά της Mercedes-Benz E-Class σκοπεύει να εδραιώσει τη θέση της ως πρωταγωνίστριας στις μπερλίνες μεγάλων αποστάσεων, αποκτώντας και τεχνολογικό πλεονέκτημα. 

Όλο και πιο σύγχρονα και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, συνδεδεμένες λειτουργίες και τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ για να παρέχουν άνεση business class. Καλώς ήρθατε λοιπόν στον δρομέα μεγάλων αποστάσεων του μέλλοντος. Που, ω! του θαύματος και σε πείσμα του τρεντ, δεν είναι ηλεκτρικός! Όσο και να διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους οι καρεκλοκένταυροι της πράσινης μετάβασης.

Στην παρτίδα με τις μεσαίες-μεγάλες μπερλίνες, παραδοσιακά η Mercedes-Benz E-Class είναι ακαταμάχητη

Έχει περάσει μπόλικος καιρός από τότε που μόνο λίγοι σκληροπυρηνικοί αντίπαλοι των SUV ή διαχειριστές εταιρικού στόλου παρέμεναν πιστοί στην παραδοσιακή «κούρσα». Στο αυτοκίνητο με τα τρία κουτιά. Αλλά ακόμα και σήμερα υφίσταται μια premium τριάδα και ακόμα μερικές εξαιρέσεις που αντιστέκονται σθεναρά.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η E-Class είναι αυτό που η Mercedes-Benz αποκαλεί «εταιρικό σεντάν». Ένα grand tourer μήκους 4,95 m που απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες που το εμπιστεύονται στα ανώτερα στελέχη τους.

Φυσικά στην κορυφή της τριάδας βρίσκεται η Mercedes-Benz E-Class, κάμποσο πιο πίσω η BMW 5 Series και τρίτο και καταϊδρωμένο το Audi A6. Αυτό το τελευταίο όμως αναπληρώνει την εμπορική ακαματοσύνη του με την έκδοση Avant. Αναμφίβολα, οι μπερλίνες αυτής της κατηγορίας απευθύνονται σε μια πελατεία λίγο συντηρητική ή/και ρεαλίστρια, μιας και το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Όσον αφορά την οδηγική απόλαυση και την αποδοτικότητα, μια μπερλίνα του είδους θα τα πάει σαφώς καλύτερα από οποιονδήποτε γιαλαντζί SUV και crossover.

Και ύστερα ας μην ξεχνάμε πως ότι είναι στη μόδα, κάποια στιγμή ξεπερνιέται. Οπότε αν σε κάποιον σήμερα φαίνεται αδιανόητο να διαλέξει μια E-Class αντί για μια GLE, ας το ξανασκεφτεί.

Θα μπορούσε λοιπόν η νέα Mercedes-Benz E-Class να είναι το αντικομφορμιστικό μέσο μετακίνησης του μπουρζουά; Ε, ας μην υπερβάλλουμε. Πρόκειται για το το ίδιο το αρχέτυπο του άφθαρτου ταξί εδώ και έξι γενιές… Επτά αν συμπεριλάβουμε και την W124 που ακόμη παρέχει τις υπηρεσίες της στη Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή με το δεύτερο εκατομμύριο χιλιομέτρων να τρέχει στο οδόμετρο. Ή το αψεγάδιαστο δείγμα του ήσυχου, στιβαρού, αξιόπιστου, αξιοσέβαστου και αξιοσημείωτου μεγάλου αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με άλλα λόγια, η E-Class είναι ο πυλώνας της γκάμας της Mercedes-Benz. Λιγότερο πολυτελής από τη μεγάλη S-Class, αλλά λίγο πολύ εξοπλισμένη με τις ίδιες σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές από τα in-house εργαστήρια της Στουτγάρδης. Η E-Class είναι επομένως ένα είδος, ας πούμε, λαϊκής βιτρίνας που δειγματίζει την τεχνογνωσία της φίρμας. Είναι επομένως σκόπιμο, να καταπλήσσει χωρίς να εκπλήσσει! Τουλάχιστον σε αισθητικό επίπεδο…

Για του λόγου το ασφαλές λοιπόν, η καινούργια Mercedes-Benz E-Class εκσυγχρονίστηκε ως συνέχεια της προηγούμενης γενιάς. Με το προφίλ με τα τρία «κουτιά», όσο το δυνατόν πιο κλασικό, αλλά και πιο φίνο. Διεργασία που αποτυπώθηκε στην επίσης αναβαθμισμένη αεροδυναμική με τον εξαιρετικό συντελεστή 0,23.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το εμπρός μέρος διαθέτει το διπλό μοτίβο στις φωτιστικές μονάδες της, χαρακτηριστικό γνώρισμα της E από την W123, το οποίο έχουμε δει σε διάφορες μορφές έκτοτε. Και με μόνο εξεζητημένο σημείο, τα πίσω φώτα που εμφανίζουν ένα μοτίβο με αστέρι. Στο μάτι, το αυτοκίνητο φαίνεται πως έχει πάρει μπόι, αν οι αναλογίες έχουν μείνει σχεδόν απείραχτες. Με 4,95 m μήκος, η νέα E-Class είναι μόλις έναν πόντο μακρύτερη από την προηγούμενη. Και ελάχιστα φαρδύτερη (+2 cm) φτάνοντας τα 1,88 m. Άλλους δύο πόντους έχει μακρύνει το μεταξόνιο, στα 2,96 m.

Στην καμπίνα ωστόσο, η ρήξη με την παλιά E-Class είναι θεαματική. Με τη διπλή ορθογώνια οθόνη, το γείσο στα όργανα και τους στρογγυλούς αεραγωγούς να έχουν εξαφανιστεί. Εις όφελος ευμεγέθους χώρου για ένα επιβλητικό ψηφιακό πάνελ που ονομάζεται «Superscreen», μια εξέλιξη της Hyperscreen που πρωτοείδαμε στην EQS και που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τα ταμπλό.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όπως και στα high-end EV, στην Ε-Class το ταμπλό έγινε ολόκληρο μια οθόνη με δύο τεράστια ψηφιακά πάνελ στη σειρά. Στα οποία μπορεί να προστεθεί μια οθόνη αφής εμπρός από τον συνοδηγό που ενεργοποιείται μόνο όταν κάθεται στο κάθισμα.

Αυτό το πάνελ αποτελείται στην πραγματικότητα από δύο οθόνες. Μία με διαγώνιο 14,4 ιντσών στο κέντρο (για τα πολυμέσα, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, τον κλιματισμό και τα ρέστα). 

Και μια ακόμη με διαγώνιο 12,3 ιντσών εμπρός από τον συνοδηγό που μπορεί έτσι να απολαμβάνει πλοήγηση στο ίντερνετ να βλέπει ζωντανά video χάρη στη σύνδεση 5G ή να περνάει την ώρα του με διάφορες εφαρμογές ψυχαγωγίας: Tiktok, Angrybirds, sudoku… 

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Προφανώς χωρίς να ενοχλεί ή να αποσπά την προσοχή του οδηγού, διότι ο τελευταίος αν γυρίσει το κεφάλι του βλέπει μαύρη οθόνη. Και με τον ήχο να ακούγεται μέσω ακουστικών με υπογραφή «Mercedes-Benz». 

Η Superscreen όμως διαθέτει μέχρι και Zoom (και κάμερα) για να μπορεί οδηγός να κάνει βιντεοκλήσεις -μόνο εν στάσει. Χώρια που η ίδια κάμερα σε παρακολουθεί μπας και σε πάρει ο ύπνος.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Βέβαια εδώ χρειάζεται να σημειώσουμε ότι η (σχεδόν) απουσία ελέγχου με φυσικά κουμπιά απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Ωστόσο, η εργονομία του συστήματος είναι αρκετά κατανοητή, με την οθόνη και τα μενού να είναι ευανάγνωστα. Και όλος αυτός ο ψηφιακός εξοπλισμός αποδεικνύεται αρωγός του οδηγού. Το ήδη εξαιρετικό λογισμικό MBUX, που εδώ δίνει το παρών στην απόλυτη εξέλιξή του, είναι ικανό να ενσωματώσει και να αφομοιώσει τις συνήθειές σου όσον αφορά τα ταξίδια, τις προτιμήσεις οδήγησης και τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε παραμέτρους όπως το ραδιόφωνο, η ψυχαγωγία, κ.λπ. Με άλλα λόγια, η δικιά σου E-Class, θεωρητικά δεν θα έχει την ίδια λειτουργία λογισμικού με καμία άλλη!

Σημειώστε όμως ότι αυτό το εντυπωσιακό πιλοτήριο είναι προαιρετικό και κοστίζει €1.940. Μια E-Class χωρίς Superscreen φοράει στη θέση της οθόνης του συνοδηγού ένα διακοσμητικό ένθετο με το ίδιο σχέδιο που έχει η κονσόλα δαπέδου.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Συνολικά έναντι της απελθούσης E-Class, η παρουσίαση είναι πολύ πιο μοντέρνα και εκλεπτυσμένη, με τους αεραγωγούς να είναι διακριτικά ενσωματωμένοι πάνω από τις οθόνες. Πάνω απ’ όλα όμως, να σημειώσουμε την πραγματική πρόοδο που έχει γίνει όσον αφορά τα υλικά και το φινίρισμα. Ότι και να πιέζεις, όπου και να πατάς με το δάκτυλο, ειδικά στην ευαίσθητη κεντρική κονσόλα, τίποτα δεν τρίζει. 

Μια ατμόσφαιρα και μια στιβαρότητα που έχει επανασυνδέσει την E-Class με την παροιμιώδη φινέτσα της Mercedes-Benz. Μια αξιομνημόνευτη διαπίστωση, καθώς η ενσωμάτωση μιας πολύ μεγαλύτερης ψηφιακής επιφάνειας δημιουργεί εξαιρετικά δύσκολη βάση για να πετύχεις άψογη ποιότητα συναρμογής! Τίποτα λοιπόν μέσα στη νέα E-Class δεν αποπνέει οικονομία.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο ταξίδι, η άνεση χώρου είναι γενναιόδωρη για τέσσερις. Με τους πίσω να έχουν περισσότερο πλάτος σε ώμους και αγκώνες χάρη στον ανασχεδιασμό των εσωτερικών πάνελ στις πόρτες. Ο τρίτος πίσω έχει να αντιμετωπίσει το ψηλό τούνελ μετάδοσης. 

Οι πίσω θέσεις δεν επιφυλάσσουν αξιοσημείωτες εκπλήξεις. Το κάθισμα, πολύ καλά σχεδιασμένο, παρέχει καλή στήριξη και κάτι παραπάνω από επαρκή χώρο για τα πόδια. Όχι εξαιρετικό, καθώς η βελτίωση σε σύγκριση με την προηγούμενη είναι μικρή, αλλά αρκετά φιλόξενο για να επιτρέψει σε δύο ενηλίκους να ταξιδέψουν άνετα. Χωρίς επίσης να τους λείπει ο χώρος για τις αποσκευές τους, με το πορτμπαγκάζ να χωρά 540 lt, όπως και στην προηγούμενη.

Σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας, όλοι οι κινητήρες της E-Class διαθέτουν μια δόση ηλεκτρισμού. Ως εκ τούτου, ούσα στο επίπεδο εισόδου στην γκάμα, η 4κύλινδρη δίλιτρη ντίζελ E 220 d με τους 197 PS επικουρείται από 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ με 23 άλογα και 205 Nm μέσα στο σασμάν. Αυτός καθαυτός κινητήρας ντίζελ δεν πρόκειται για κάτι τις καινούργιο, καθώς πρόκειται για εξέλιξη του μοτέρ της προηγούμενης γενιάς.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το δίλιτρο ντίζελ επικουρείται από 48βολτο σύστημα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 23 PS και 205 Nm ενσωματωμένο στο αποδοτικό αυτόματο 9άρι σασμάν. Και αρκεί για καλές επιδόσεις και σπάνιες επισκέψεις στο πρατήριο.

Από το νούμερα της ισχύος καταλαβαίνεις ότι δεν έχεις να κάνεις με κάτι το συνταρακτικό στις επιδόσεις. Ή τουλάχιστον νομίζεις, μιας και η E 220 d μπορεί να υπερηφανεύεται για ενδιαφέροντες χρόνους με 7,6” για το 0-100 km/h. Και για δυνατές ρεπρίζ που διασφαλίζουν τα 440 Nm που είναι 10% παραπάνω ροπή από την ανταγωνιστική δίλιτρη 5άρα. 

Αλλά το μοτέρ, μπορεί κυρίως να υπερηφανεύεται για τη λειτουργία υπέρ-υψηλού επιπέδου. Με το αυτόματο σασμάν να αλλάζει γλυκά τις εννέα σχέσεις του, γυρίζοντας στις 1.500 στροφές μέσα σε απόλυτη σιωπή σε ήδη απαγορευμένες ταχύτητες! Εντυπωσιακά διακριτικό, εκτός κι αν λιώσεις το γκάζι, οπότε στην έντονη επιτάχυνση ακούγεται ένα απόμακρο πνιχτό βουητό. Αναμφισβήτητα, η δουλειά που έχουν ρίξει οι Γερμανοί στην ηχομόνωση είναι αξιομνημόνευτη.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σταθερή, μανιτζέβελη και ακριβής στον δρόμο παρά το βάρος των δύο τόνων, χάρη στους διεθυντήριους πίσω τροχούς. H αίσθηση βέβαια παραμένει τυπική Mercedes-Benz, με την άνεση να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων με έξτρα φιλτράρισμα σε ανωμαλίες και θορύβους.

Αλλά γιατί σήμερα να αγοράσεις ένα ντίζελ, με την πετρελαιοκίνηση υπό διωγμό; Η απάντηση είναι προφανής. Διότι θέλεις να πηγαίνεις από την Καλαμάτα στην Αλεξανδρούπολη χωρίς στάση για ανεφοδιασμό. Θα μας πείτε, ότι παρόμοια επίδοση έκανε και η παλιά Ε 220d. Ναι, αλλά τούτη εδώ είναι βαρύτερη, ξεπερνώντας τους 1,9 τόνους. Ή πολύ ελαφρύτερη από αντίστοιχα μοντέλα PHEV που ξεπερνούν τους 2,2 τόνους. 

Με το συμπέρασμα που βγαίνει να είναι ότι, όλες οι προσπάθειες βελτιστοποίησης και ελαφρού υβριδισμού χρησιμεύουν κυρίως για την αντιστάθμιση του βάρους. Το οποίο γίνεται όλο και υψηλότερο, μιας κι ολοένα φορτώνουν τα αυτοκίνητα με νέα τεχνολογικά στοιχεία. Με τη γλώσσα των αριθμών λοιπόν, η Mercedes-Benz E 220 d έκαψε στα χέρια μας 6,8 lt/100 km χωρίς να υποβάλλουμε εαυτόν σε ιδιαίτερους περιορισμούς. Και χαμηλά 6άρια στην εθνική. Κάτι που σημαίνει ότι με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 66 lt μπορείς να φτάσεις από 970 μέχρι 1.070 km μακριά.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε δύο μάσκες. Αυτή της Avantgarde Line με τη παραδοσιακή γρίλια και το αστέρι στην άκρη του καπό ή με ένα μεγάλο αστέρι στο κέντρο της γρίλιας της μάσκας, όπως η δική μας AMG Line. Σε αυτή τη διαμόρφωση, η εικόνα της είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα της ηλεκτρικής γκάμας EQ.

Μια E-Class και δη η E 220 d, φυσικά και δεν προορίζεται για να σου δώσει οδηγική συγκίνηση. Αλλιώς περιμένεις μπας και η Mercedes-Benz λανσάρει κάποτε μια E 63 AMG. Κάτι που δεν την εμποδίζει όμως να σε καταπλήσσει με το εντυπωσιακό ακόμα σασί της. Που, δεδομένου του βάρους της, πρόκειται για ένα μικρό θαύμα. Με διευθυντήριους μάλιστα και τους πίσω τροχούς (γωνία 4,5°) όπως είχε η δικιά μας Ε 220 d, ήταν εντυπωσιακά αποτελεσματική στις φουρκέτες και στις γρήγορες καμπές με το γκάζι στο πάτωμα. Μένοντας ακλόνητη (ή περίπου) στη γραμμή της με τη γενικότερη αίσθηση να παραμένει σχετικά φυσική. Όσο φυσικό τέλος πάντων μπορεί να είναι ένα σημερινό ασηπτικό πλαίσιο, φορτωμένο με ό,τι υπάρχει σε ADAS.

Σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται ομοίως και η άνεση της ανάρτησης. Ειδικά με τις 18άρες ζάντες και τα λάστιχα 225/55 με 12,4 πόντους μάγουλο, κατάπινε αγόγγυστα τα πάντα. Χωρίς θόρυβο, με την αερανάρτηση να απαλείφει την όποια παρασιτική αντίδραση ή σουστάρισμα του πλαισίου.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μέσα σε αυτή την άψογη επίδειξη τεχνογνωσίας, κλινική και χωρίς τραχύτητα, ο οδηγός δεν είναι απίθανο να βαρεθεί. Βλέπετε, το να στρίβεις το τιμόνι και να πατάς τα πεντάλ δεν αρκεί για να κρατήσουν για πολύ το ενδιαφέρον σου. Οπότε μπορείς να αφήσεις την E 220 d να κάνει μέρος της δουλειάς. Κι εσύ να ασχολείσαι με το να διαχειρίζεσαι τα συστήματα υποβοήθησης και ημί-αυτόνομης οδήγησης. 

Χρειάζεται βέβαια το αυτοκίνητο να νιώθει πως κρατάς το τιμόνι, κι εκείνο αναλαμβάνει να βγάζει φλας, να προσπερνά στην εθνική μέχρι τα 140 km/h και να επανέρχεται στη λωρίδα του. Έχει γούστο πάντως… Νιώθεις λίγο πιλότος… Για λίγο, όμως. Μιας και ανήκουμε στη συνομοταξία των «δεινοσαύρων» και δεν ξεθαρρεύουμε να δώσουμε τον έλεγχο στο αυτοκίνητο, παρόλο που το σύστημα της Mercedes-Benz λειτουργoύσε καλά.

Mercedes-Benz E-Class, Test drive: Mercedes-Benz E 220d, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναμφισβήτητα και προφανώς η Mercedes-Benz E 220 d, αν και βασική στην γκάμα, πρόκειται για ένα ακριβό αυτοκίνητο. Όμως θα πούμε και μη μας κατηγορήσετε για μακριά νυχτωμένους από την ελληνική πραγματικότητα, ότι αξίζει μέχρι δεκάρας τα λεφτά της. Που ξεκινούν από τις €66.600. Με το αυτοκίνητό μας να υπερβαίνει τα 103 χιλιάρικα. Κατά το προσφιλές συνήθειό μας φτιάξαμε στον configurator και μια Ε 220 d όσο τούμπανο γινόταν, με το κοντέρ να τερματίζει στις 120.570 ευρώ. Μπορείτε να το δοκιμάσετε κι εσείς εδώ.

Mercedes-Benz E 220d

Τι λέει το DRIVEΤεχνολογικό φεστιβάλ συνδυασμένο με φινέτσα «Mercedes-Benz» παλαιάς κοπής και ελαφρά υβριδικό μοτέρ ντίζελ για 1.000 km χωρίς ανεφοδιασμό. Είτε κέντα χρώμα είτε τρία φουλ, ό,τι και να 'ναι η παρτίδα στις μεσαίες μεγάλες μπερλίνες, η E 220 d κερδίζει.
Τιμή  Από €66.600
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας ντίζελ, 1.993 cc, i4, 16v, 2 EEK, 197 PS/3.600 rpm, 440 Nm/1.800-2.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 23 PS/205 Nm, ηλεκτρικό σύστημα 48V, μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Απόδοση 197 PS, 440 Nm
Διαστάσεις4.949 x 1.880 x 1.468 mm
Χώρος αποσκευών540 lt
Βάρος1.915 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h7,6" 
Τελική ταχύτητα238 km/h
Μέση κατανάλωση*6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2129 g/km
Aυτονομία*970 km
*Μετρήσεις DRIVE 
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube