Δεν πρόλαβε να κλείσει τρία χρόνια ζωής η κουπέ εκδοχή της C-Class και η Mercedes-Benz έκρινε ότι έπρεπε να ακολουθήσει την τάση της εποχής και το εξηλεκτρισμένο μονοπάτι που έχει χαράξει η ίδια.
Οι κυριότερες αισθητικές αλλαγές της ανανέωσης εντοπίζονται στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, στα σχέδια των τροχών αλουμινίου και στην εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα. Διαφορές συναντάμε και στα εμπρός φώτα, με τα LED High Performance να ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή στην γκάμα της C-Class αφορά τους κινητήρες. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz αντικατέστησε το δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο των 184 ίππων με έναν καινούργιο 4κύλινδρο τούρμπο 1,5 λίτρων που αποδίδει ακριβώς την ίδια ισχύ. Αναλυτικότερα, ο νέος κινητήρας με κωδικό M 264 διαθέτει άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα twin-scroll, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής CAMTRONIC, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF και κωνικό θάλαμο καύσης CONICSHAPE που βοηθά στη μείωση των τριβών και της κατανάλωσης καυσίμου. Παράλληλα, σιγοντάρεται από ένα ήπιο υβριδικό κύκλωμα 48V που εξέλιξε η Mercedes-Benz σε συνεργασία με την Bosch. Το σύστημα ονομάζεται EQ Boost και στην ουσία είναι ένας εναλλάκτης με μέγιστη ισχύ 14 ίππους και ροπή 16,3 kgm. Κάθε φορά που πατάς δυνατά γκάζι, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου και μετατρέπεται από γεννήτρια σε κινητήρα. Έτσι υποβοηθά ελαφρά το βενζινοκινητήρα, ενώ παράλληλα βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι, τη ροπή και μειώνει την κατανάλωση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά τη μικρή κουπέ Mercedes-Benz.
H C 200 Coupé που δοκιμάζουμε είναι πισωκίνητη, αλλά διατίθεται και τετρακίνητη 4MATIC με επιπλέον κόστος €3.786. Οδηγώντας την, νιώθεις μια μικρή ώθηση μόνο εάν έχεις πολύ ευαίσθητα αισθητήρια, ενώ μπορείς να δεις και πότε υποβοηθά ή φορτίζει από το γράφημα στον πίνακα οργάνων. Το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων φροντίζει για αγόγγυστη επιτάχυνση, αλλάζει γρήγορα σχέσεις, έχει άμεσο kickdown και διαθέτει paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη χρήση. Βέβαια, ύστερα από λίγο, το κιβώτιο επανέρχεται στην αυτόματη λειτουργία. Οπότε σε περίπτωση που θέλεις να ασχοληθείς με τα paddles θα πρέπει να καταφύγεις στο ρυθμιζόμενο πρόγραμμα Individual που κρατά αυτήν την επιλογή.
Οι επιδόσεις που χαρίζει η νέα μονάδα κινητήρα στη C 200 Coupé των 1.560 kg είναι δυνατές και το φύλλο μετρήσεών μας επιβεβαιώνει με άνεση τον κατασκευαστή: Για τα 0-100 km/h χρειάζεται 7,8” (7,9” ανακοινώνει το εργοστάσιο). Αντίστοιχα σβέλτες είναι και οι ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα τα 80 – 110 km/h και 110-140 km/h που ολοκληρώνονται σε 3,7” και 5,2” αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήθηκε στα 8,7 lt/100 km, τιμή χαμηλή για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του μοντέλου. Τα φρένα με την σειρά τους κρίνονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικά και για να ακινητοποιήσουν το γερμανικό κουπέ από τα 100 km/h χρειάζονται 37,9 m. Η λειτουργία του πεντάλ είναι γραμμική, με καλή αίσθηση και ομοιόμορφη αντίσταση.
Η C 200 της δοκιμής διέθετε και τη σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG που συνδυάζεται με τροχούς 18” (225/45 εμπρός και 245/40 πίσω). Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι σε σχέση με τις προ ανανέωσης εκδόσεις, έχει επαναρρυθμιστεί και πλέον προσφέρει καλή άνεση. Η διαφορά γίνεται εύκολα αντιληπτή σε αστικό περιβάλλον, χωρίς να χάνεται ο πειθαρχημένος έλεγχος του αμαξώματος που χαρακτηρίζει τις αναρτήσεις της AMG στη γρήγορη οδήγηση. Η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη και σε συνδυασμό με το άμεσο εμπρός σύστημα και το γρήγορο τιμόνι (2,1 στροφές), η C 200 είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Μάλιστα, εάν έχεις κέφια και θέλεις να «παίξεις» με την πίσω κίνηση, η mild hybrid C 200 θα σου κάνει το χατίρι μέχρι κάποια συγκεκριμένη γωνία της ουράς. Στη συνέχεια επεμβαίνει διακριτικά το ESP και επαναφέρει την ισορροπία. Στον ανοιχτό δρόμο θα εκτιμήσεις την ποιοτική κύλιση, και μόνο σε τραχύ οδόστρωμα θα αντιληφθείς θόρυβο από τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα.
Η 4θέσια καμπίνα προσφέρει μεγάλη άνεση σε οδηγό-συνοδηγό, αλλά οι πίσω θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να βολέψουν τα πόδια τους. Επιπλέον, το σύστημα mild hybrid κλέβει 20 lt από το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου είναι πλέον στα 380 lt. Από εκεί και πέρα, ο αέρας ανανέωσης έδωσε στη C-Class Coupé βελτιωμένο μοντάρισμα στα πλαστικά, πολυλειτουργικό τιμόνι με πλήκτρα αφής και αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων. Το τελευταίο μάλιστα απεικονίζεται σε έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 10,25”, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” με τα πολλά layout.
Η τιμή της νέας C 200 Coupé είναι €45.410 και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν παρουσιάζει ελλείψεις. Βέβαια, ως γνήσια Mercedes-Benz μπορεί να εξοπλιστεί με τον ουρανό και τα άστρα, με το ανάλογο φυσικά αντίτιμο.
Συμπερασματικά, η ανανεωμένη C-Class με τον 1.5 και το EQ Boost σε κάνει με άνεση να ξεχάσεις την προηγούμενη δίλιτρη έκδοση. Οπότε εάν συνυπολογιστεί η πιο σύγχρονη εικόνα της καμπίνας, η βελτιωμένη συναρμογή και η καλύτερη λειτουργία της ανάρτησης, το ρετουσάρισμα πέτυχε το στόχο του.
Τι λέει το DRIVE
Η ανανεωμένη C-Class με τον 1.5 και το EQ Boost πετυχαίνει το στόχο της, αντικαθιστώντας την προηγούμενη δίλιτρη έκδοση με ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο.
Τιμή €45.410
Τεχνολογία 1.497 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής, υβριδικό κύκλωμα 48 V (EQ Boost), 184 PS/5.800-6.100 rpm, 28,5 kgm/3.000-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-400 m 15,7” @ 145,2 km/h
0-1.000 m 28,6” @ 188,2 km/h
60-160 km/h 15,8”
50-80 km/h 2,5”
80-110 km/h 3,7”
110-140 km/h 5,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 239 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.405 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία