Με τη σύγχρονη τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να επικεντρώνεται στα πολυχρηστικά crossover και SUV, πολλά μοντέλα που ανήκουν σε κατηγορίες μικρής εμπορικής δυναμικής όπως τα κουπέ και τα κάμπριο/ρόουντστερ κόπηκαν, με αποτέλεσμα να μείνουν μόνο λίγοι κατασκευαστές που συνεχίζουν να προσφέρουν αυτό το κάτι διαφορετικό.
Μία από αυτές είναι και η Mercedes-Benz με την ιδιαίτερα πληθωρική γκάμα μοντέλων. Η γερμανική εταιρεία συνεχίζει να υποστηρίζει τις συγκεκριμένες κατηγορίες, με τη C-Class Cabriolet που οδηγούμε να είναι ένα από αυτά τα «περιθωριακά» μοντέλα.
Η τελευταία γενιά της C-Class εναρμονίστηκε πλήρως με τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, με την κάμπριο να αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ το ρευστό και μακρύ καπό της νέας γενιάς, ενώ η υφασμάτινη κουκούλα φροντίζει για ένα ομοιόμορφο και αεροδυναμικό προφίλ. Πίσω, συναντάμε τα νέα πλατιά φώτα που παραπέμπουν σε αυτά της αντίστοιχης έκδοσης της ναυαρχίδας S-Class.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι εκλεπτυσμένο και ακριβό στο μάτι, κάτι που συνάδει με το χαρακτήρα και την τιμή του μοντέλου.
Αλλαγές συναντάμε και στη δομή του μοντέλου, με την σχεδίαση του πλαισίου και τη χρήση ελαφρών κραμάτων να έχουν στόχο την αύξηση της ακαμψίας και τη μείωση του βάρους.
Η καμπίνα ακολουθεί την 4θέσια διάταξη της κουπέ C-Class και θα χωρέσει με σχετική άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους. Το ταμπλό αποτελείται από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, προσεγμένη συναρμογή και βελτιωμένο μοντάρισμα σε σχέση με την 4θυρη μπερλίνα. Το πορτμπαγκάζ θα χωρέσει τις αποσκευές τριών ατόμων, μιας και κυμαίνεται από 285 έως και 360 λίτρα ανάλογα με την θέση της κουκούλας.
Παρά το γεγονός ότι η ανοιχτή έκδοση του μοντέλου έχει δεχθεί περαιτέρω ενισχύσεις και έχει βαρύνει κατά 160 kg (1.660 συνολικά) σε σχέση με την κουπέ, ο 1.600άρης κινητήρας της C 180 δίνει αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ο 1.6 τούρμπο με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 156 ίππους στις 5.300 rpm και 25,5 kgm ροπή από τις 1.200 έως τις 4.000 rpm και στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων (+ €2.734). Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 9,2” και η τελική της ταχύτητα ακουμπά τα 220 km/h. Το ίδιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, με τις μετρήσεις για παράδειγμα 50-110 km/h και 110-140 km/h (με kickdown στο πρόγραμμα Sport) να ολοκληρώνονται σε 7,6” και 6,8” αντίστοιχα. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι ιδιαίτερα αποδοτικά, καθώς για να ακινητοποιηθεί η C 180 Cabriolet από τα 100 km/h χρειάζονται 37,9 m.
Το φύλλο μετρήσεων επιβεβαιώνεται και από την αίσθηση, με τη βασική έκδοση κινητήρα της ανοιχτής C-Class να είναι ιδιαίτερα ταιριαστή. Το 9άρι κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και η χειροκίνητη λειτουργία του είναι αρκετά δεκτική και άμεση στις εντολές του οδηγού. Το ίδιο άμεσο είναι και το μπροστινό σύστημά του, με την κοντή κρεμαγέρα των 2,1 στροφών να χαρίζει ζωντάνια και προθυμία στις στροφές.
Η ρύθμιση της ανάρτησης προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή μεταξύ ελέγχου και άνεσης, και μπορούμε να πούμε ότι το καταφέρνει σε ικανοποιητικό βαθμό. Μόνο ένσταση αποτελεί η ελαφρώς τραχιά κύλιση από τους 19ρηδες τροχούς με τα λάστιχα run flat. Η ποιοτική όμως υφασμάτινη κουκούλα φροντίζει χάρη στην πολύ καλή εφαρμογή της να διατηρεί αρκετό από το θόρυβο μακριά από την καμπίνα. Όταν είναι ανοιχτή (ανοιγοκλείνει σε 20” και με ταχύτητα έως 50 km/h) οι στροβιλισμοί διατηρούνται σχετικά εύκολα μακριά από τους επιβάτες, γεγονός που βοηθάτε από το AirCap που εκτείνεται ψηλά στο παρμπρίζ και από το πίσω αλεξηνέμιο.
Η τιμή της έκδοσης δεν χαρακτηρίζεται ευκαιρία, αλλά είναι αρκετά λογική για το είδος του μοντέλου και τον κατασκευαστή. Κοστίζει 49.166 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, αλλά πιστεύουμε ότι ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα της το 9άρι αυτόματο, καταναλώνοντας παράλληλα και λιγότερο καύσιμο -γρήγορο ανέβασμα σχέσεων και λειτουργία ελεύθερου τροχασμού.