Η Mercedes-Benz A-Class Sedan συνεχίζει και ύστερα από την ανανέωσή της να αποτελεί την entry level μπερλίνα της εταιρείας. Της πιο μικρής και προσιτής αδελφής μιας… S-Class ας πούμε!
Η ανανέωση τη βάζει πιο έντονα σε αυτό τον ρόλο, έχοντας αναβαθμιστεί σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο, αλλά έχοντας και μικρές βελτιώσεις στην απτή ποιότητα.
Σημεία που χωρίς να έχριζαν άμεσης βελτίωσης, καταφέρνουν να φρεσκάρουν το σύνολο και να το φέρουν πιο κοντά στα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Benz. Μην ξεχνάμε πως η τέταρτη γενιά της Α-Class υπάρχει στην αγορά από το 2018.
Τιμολογιακά αυτό το update έχει αυξήσει την τιμή των A-Class, κυρίως όμως επειδή πλέον την αρχή κάνουν οι εκδόσεις με τον κωδικό « A 200».
Επιπλέον ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει ενισχυθεί από ήπιο υβριδικό σύστημα και διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Οπότε επί της ουσίας δικαιολογείται, άσχετα από το γεγονός πως μιλάμε για ένα αλμυρό νούμερο…
Συγκεκριμένα η Α 200 Sedan ξεκινάει από τις €41.662, ήτοι περίπου €11.500 κάτω από την status symbol C-Class. Fair enough -αναλογικά- που λένε και στο χωριό μου.
Η A 200 Sedan φέρει όλες τις σχεδιαστικές αλλαγές της χάτσμπακ έκδοσης, όπως τα ανασχεδιασμένα εμπρός φώτα και τη μάσκα, τις νέες ζάντες και τα full LED πίσω φώτα με τον επίσης ανασχεδιασμένο διαχύτη.
Αυτό που δεν αλλάζει στο ελάχιστο είναι η αισθητική ταυτότητα που στηρίζεται στο δυναμισμό, ιδιαίτερα στις εκδόσεις με το πακέτο AMG. Ο συνδυασμός της δε με την εκλεπτυσμένη αισθητική που χαρίζει η σεντάν σιλουέτα, την κάνει πιο επιβλητική από την χάτσμπακ έκδοση.
Αέρας ανανέωσης υπάρχει και στο εσωτερικό, με το διάκοσμο να παραμένει σύγχρονος και να εκφράζει την premium υπόσταση.
Τα υλικά είναι κορυφαία σε ποιότητα όπως ήταν και στο παρελθόν και έχουν πολύ καλό φινίρισμα, με τους στρογγυλούς αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό και άλλες λεπτομέρειες να δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Αν εξετάσεις λεπτομερώς το εσωτερικό της ανανεωμένης A200 Sedan θα διαπιστώσεις πως έχει γίνει καλύτερη δουλειά στο κομμάτι της συναρμογής και αυτό αναβαθμίζει συνολικά το επίπεδο της απτής ποιότητας.
Κυρίαρχα στοιχεία πάντως παραμένουν οι δύο οθόνες του infotainment MBUX που πλέον έχουν ως στάνταρ την πληθωρική διαγώνιο των 10,25” καθώς και αναβαθμισμένο λειτουργικό σύστημα. Εξυπακούεται πως διατηρεί την πληθώρα συστημάτων και τον εντυπωσιακό τρόπο που αυτά δίνονται στον οδηγό.
Από την άλλη η αφαίρεση του χειριστηρίου του MBUX από την κεντρική κονσόλα και η αντικατάστασή του με μια ρηχή θήκη χαλάει λίγο την high-tech εικόνα στο συγκεκριμένο τμήμα της καμπίνας. Δε χαλάει όμως την ευκολία στον χειρισμό που και πάλι γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι, από την οθόνη αφής αλλά και με φωνητικές εντολές που σε αντιλαμβάνονται με τεχνητή νοημοσύνη.
Οι χώροι παραμένουν ως είχαν ικανοποιώντας τον οδηγό και τρεις επιβάτες απόλυτα. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση ο χώρος αποσκευών έχει απωλέσει 15 lt λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, όμως και πάλι τα 405 lt με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα επαρκούν. Όπως σε όλα τα σεντάν βέβαια, το άνοιγμα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο.
Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο γνωστός μας και από την προ ανανεωμένη Α 200 Sedan κινητήρας των 1.3 lt με ισχύ 163 PS, ο οποίος όμως πλέον πριμοδοτείται από το 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα με μίζα εναλλάκτη. Το boost που του χαρίζει στην επιτάχυνση από χαμηλά ισοδυναμεί με επιπλέον 14 PS, κάτι που οδηγεί σε πιο ψηλή καμπύλη ροπής με 270 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm.
Το καλύτερο είναι πως αυτή την εξτρά ώθηση την αντιλαμβάνεσαι στην επιτάχυνση, με το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο των επτά ταχυτήτων να βοηθά κι αυτό με τη σειρά του, επιτρέποντας στο μοτέρ να δείχνει περισσότερο δυνατό από όσο πραγματικά είναι.
Τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,3” τιμή απόλυτα ενδεικτική της θετικής αίσθησης που λαμβάνεις, ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8,2 lt/100 km.
Στο δρόμο η A 200 Sedan έχει ενδιαφέρον, υπό την έννοια ότι επιλέχθηκαν ρυθμίσεις περισσότερο σπορ από άνετες. Oχι πως υστερεί στην άνεση συνολικά, όμως στις εγκάρσιες ανωμαλίες και σε διαδοχικά κατσαρώματα του δρόμου είναι νευρική και φαίνεται να ταλαιπωρεί τα ελαστικά με τις 19άρες ζάντες.
Αντίθετα σε καλής ποιότητας δρόμο έχει ποιοτική κύλιση και είναι άνετη, αλλά και εντυπωσιακά σταθερή και ευθύβολη. Αυτό είναι το κέρδος από την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, μαζί βεβαίως με την γενικότερη εικόνα σε συμπεριφορά και αίσθηση.
Το τιμόνι είναι βαρύ και άμεσο, ενώ η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (όταν υπάρχουν 18άρες/19άρες ζάντες ή/και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ) δεν επιτρέπει την παραμικρή απόκλιση από την ουδετερότητα.
Παράλληλα το όριο της πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά υψηλό και δεν επηρεάζεται ούτε από την κλίση στο όριο. Συνολικά μιλάμε για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο να οδηγείς, το οποίο επιβεβαιώνει απόλυτα την αλλαγή πλεύσης της Mercedes-Benz σε σχέση με αυτό που προσέφερε οδηγικά πριν από 20 χρόνια. Και που σε πείθει πως άξιζε η όποια θυσία στην άνεση.
Αυτή η συνολικά ευχάριστη εικόνα είναι που χαρακτηρίζει την ανανεωμένη A 200 Sedan, ενισχύοντας το ενδιαφέρον γύρω από αυτήν παρά την αύξηση της τιμής. Γιατί συνολικά ναι μεν πληρώνεις, αλλά το κυριότερο είναι πως παίρνεις και μια πραγματική baby Benz…
Mercedes-Benz A 200 Sedan | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | H ανανεωμένη entry level πρόταση στις μπερλίνες της Mercedes-Benz ισχυροποιεί τη θέση της και δίνει ζωή σε μια ολιγομελή κατηγορία. |
Τιμή | Από €41.662 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV 48V, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοέρ 14 PS, 150 Nm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη |
Συνδυαστική απόδοση | 163 PS/5.500 rpm, 270 Νm/2.000-3.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.549 x 1.796 x 1.446 mm |
Χώρος αποσκευών | 405 lt |
Βάρος | 1.450 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 8,3" |
Τελική ταχύτητα | 230 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 8,2 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 130-143 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE. | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |