Test drive: Mercedes-Benz A 200 F/L

Test drive: Mercedes-Benz A 200 F/L

Με την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V κι ένα ανεπαίσθητο αισθητικό ρετουσάρισμα, η ανανεωμένη βασική Mercedes-Benz A-Class μας θυμίζει ότι έχει πολλούς λόγους για να παραμείνει πετυχημένη.

Η μικρότερη Mercedes-Benz έχει πλέον καταφέρει να κερδίσει το σεβασμό που πάντα της αναλογούσε. Είτε ως ένα ταλαντούχο μικρό πολυμορφικό, είτε ως ένα δυναμικό χάτσμπακ που απογείωσε εμπορικά το όνομα A-Class και αποτέλεσε -και αποτελεί- τη βάση για τις GLA/GLB. Αυτό δεν ισχύει μόνο στις εκδόσεις που έχει επιμεληθεί το τμήμα AMG, αλλά και για τις απλές, όπως η βασική Mercedes-Benz A 200 που δοκιμάζουμε.

Χωρίς να μπορείς να πεις ότι από την τελευταία γενιά έλειπε κάτι ουσιαστικό, το αμείλικτο μέγεθος του χρόνου επέβαλε το φρεσκάρισμα που σηματοδοτεί το μέσο του κύκλου ζωής της τρέχουσας γενιάς. Σε αισθητικό επίπεδο αυτό σημαίνει εμπρός μέρος που διαφοροποιείται μόνο από το ελαφρύ φρεσκάρισμα σε μάσκα και φώτα. Ωστόσο το κυρίαρχο στοιχείο παραμένουν τα δύο νεύρα που διατρέχουν κατά μήκος το καπό και δίνουν το δυναμισμό που πρέπει.

Mercedes-Benz A 200 facelift
Σε αισθητικό επίπεδο το εμπρός μέρος της ανανεωμένης A-Class διαφοροποιείται μόνο από το ελαφρύ φρεσκάρισμα σε μάσκα και φώτα.

Στο πλάι, θα πρέπει να είσαι τέλεια καταρτισμένος προκειμένου να εντοπίσεις κάποιο από τα τέσσερα νέα σχέδια στις ζάντες -εάν υπάρχει, αλλιώς εναποθέτεις τις τελευταίες σου ελπίδες για να αναγνωρίσεις την ανανεωμένη A-Class στο διαφορετικό διαχύτη και τα πίσω φώτα που πλέον είναι LED στάνταρ.

Στην καμπίνα υπάρχουν εξίσου μικρές αλλαγές. Η πρώτη αφορά στο χειριστήριο του συστήματος infotainment MBUX που έχει δώσει τη θέση του σε μια όχι και πολύ πρακτική θήκη στην κονσόλα. Η δεύτερη έχει να κάνει με το διακόπτη για την αλλαγή των προφίλ οδήγησης, που πλέον είναι ένα απλό κουμπί. Τα υλικά παραμένουν κορυφαίας ποιότητας στο επάνω μέρος του ταμπλό, με σκληρά κατώτερα μέρη, προσεγμένη συναρμολόγηση, αντίστοιχο φινίρισμα και τους στρογγυλούς αεραγωγούς να πρωταγωνιστούν στο παιχνίδι της αισθητικής και των εντυπώσεων.

Σύμφωνα με την Mercedes-Benz πλέον η κεντρική οθόνη έχει στάνταρ διαγώνιο 10,25”, όση ακριβώς και ο πίνακας οργάνων στα αυτοκίνητα που εισάγονται στη χώρα μας. Ξεκάθαρα αυτός είναι ο συνδυασμός που ταιριάζει καλύτερα σε ένα τόσο εξελιγμένο σύστημα, το οποίο τώρα έχει ακόμα πιο εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις φωνητικές εντολές. Γενικά το βάθος του MBUX είναι ατελείωτο και σε συνάρτηση με αυτό το δεδομένο, ο χειρισμός του εύκολος και απλός μόλις καταλάβεις τα βασικά.

Αυτό που επικρατεί είναι η αίσθηση κορυφαίας ψηφιακής εμπειρίας και πολυτέλειας που ήδη γνωρίζαμε από την A-Class.

Τα υπόλοιπα παραμένουν ως έχουν. Δηλαδή με πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και άψογη θέση οδήγησης με τα καθίσματα του πακέτου AMG να στηρίζουν σωστά το σώμα οδηγού-συνοδηγού. Στο πίσω κάθισμα αν και η αρχική εντύπωση είναι διαφορετική, ο χώρος είναι επαρκής οπότε μόνο από τα 355 lt του χώρου αποσκευών θα ζητήσεις κάτι παραπάνω. Είναι κατά 15 lt μικρότερος από των αυτοκινήτων πριν την ανανέωση, κάτι που προκύπτει από το χώρο που καταλαμβάνει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Αυτό που επικρατεί τελικά πάντως είναι η ίδια αίσθηση κορυφαίας ψηφιακής εμπειρίας και πολυτέλειας στην κατηγορία που γνωρίζαμε από την A-Class μέχρι σήμερα.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, κανείς δε θα μπορούσε να έχει παράπονο από το σύστημα κίνησης της Mercedes-Benz A 200 όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα. Προκειμένου να ικανοποιήσει και τις πλέον σύγχρονες απαιτήσεις όμως, ο 4κύλινδρος τούρμπο 1.300άρης κινητήρας βενζίνης έχει αποκτήσει κι ένα 48βολτο -ήπιο δηλαδή- υβριδικό σύστημα με μίζα-εναλλάκτη.

Αυτή η προσθήκη δεν έχει αλλάξει προφανώς τη μέγιστη ισχύ, σύμφωνα όμως με την εταιρεία προσθέτει έως και 14 PS στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή αναφέρεται πλέον στα 270 Nm μεταξύ 2.000-3.500 rpm αντί για 250 Nm μεταξύ 1.620-4.000 rpm.

Την όποια διαφορά την εκλαμβάνεις ως περισσότερη ζωντάνια στις χαμηλές στροφές, ενώ θα δεις και κέρδος στη μέση κατανάλωση την οποία μετρήσαμε στα 8,0 lt/100 km αντί για τα 8,4 του προηγούμενου μοντέλου. Καθόλου άσχημα για έναν κινητήρα με πολύ μεστό τράβηγμα σε όλο το εύρος, ο οποίος δίνει στα 1.365 kg 0-100 km/h σε 8,2” και τελική που αγγίζει τα 225 km/h.

Mercedes-Benz A 200 facelift
Με δύο λόγια η Mercedes-Benz A 200 κρατάει εξαιρετικά και ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που διαλέγεις ανεξάρτητα από το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ.

Η ουσία είναι πως σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου με τους δύο συμπλέκτες και τις εφτά ταχύτητες, η ανανεωμένη Mercedes-Benz A 200 ξεδιπλώνει στρωτά και με πειθώ τη δύναμή της. Οι αλλαγές σχέσεων δεν είναι οι πιο γρήγορες που υπάρχουν, ωστόσο είναι πολύ ομαλές και το κιβώτιο με εξαίρεση κάποιες απότομες αποφάσεις στα ξεκινήματα, κατά κανόνα ξέρει απόλυτα τι να κάνει για να σε ικανοποιήσει.

Το ίδιο ισχύει και για το συνολικό στήσιμο της Mercedes-Benz A 200, τουλάχιστον με την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που έχουν όσα αυτοκίνητα έχουν ζάντες 18 ή 19” ή/και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (οι βασικές A200 έχουν και πάλι ημιάκαμπτο πίσω άξονα).

Η επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο είναι καλή, η δυναμική ισορροπία πετυχημένη και το πακέτο εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη.

Ο τρόπος που αναλύονται τα φορτία σε κάθε συνθήκη είναι υπεράνω κριτικής και τίποτα δε μπορεί να φέρει το αυτοκίνητο σε δύσκολη θέση, ενώ παράλληλα ο παράγοντας «ευχαρίστηση» θα φανερωθεί εάν τον αναζητήσεις. Η επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο είναι καλή, η δυναμική ισορροπία πετυχημένη και το πακέτο εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, που παρότι ζεστάθηκαν σχετικά γρήγορα όταν τα ζορίσαμε πραγματικά, δεν έχασαν την αποτελεσματικότητά τους.

Με δύο λόγια η Mercedes-Benz A 200 κρατάει εξαιρετικά και ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που διαλέγεις ανεξάρτητα από το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ. Παράλληλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης λειτουργούν υποδειγματικά, υπό την έννοια ότι αποδίδουν ουσιαστικά χωρίς να ενοχλούν με χοντροκομμένες παρεμβάσεις.

Mercedes-Benz A 200 facelift
Κάθε A 200 που διαθέτει τροχούς μεγαλύτερους από 18" ή/και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, διαθέτει πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Χωρίς αυτή τη συνθήκη υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Την ίδια στιγμή, ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής τα εμπρός MacPherson και οι πίσω πολλαπλοί αντιμετωπίζουν τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να προβληματίζονται. Η ανάρτηση δεν κοπανάει, απορροφώντας αποδεκτά ό,τι χρειάζεται. Διατηρεί δε την Α 200 ακλόνητη στον ανοιχτό δρόμο, με υψηλή ποιότητα κύλισης και χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.

Τελικά, η μεγαλύτερη διαφορά που προέκυψε από την ανανέωση έχει να κάνει με την τιμή. Πλέον η Mercedes-Benz A 200 που είναι -προς το παρόν τουλάχιστον- η βασική A-Class ξεκινάει από τις €39.990 με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και συνολικά πλουσιότερο εξοπλισμό. Δε συζητάμε εάν είναι πολλά, θα πούμε όμως πως παραμένει μέσα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, ως το αντίτιμο για μια κορυφαία πρόταση στην κατηγορία. 

Mercedes-Benz A 200 facelift
Τι λέει το DRIVEΗ ανανέωση σημαίνει για τη βασική A-Class υψηλότερη τιμή ως αντίτιμο για οικονομικότερο σύστημα κίνησης και καλύτερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Οπότε ήταν και παραμένει ένα κορυφαίο premium μικρομεσαίο.
ΤιμήΑπό €39.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV 48V, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 150 Nm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο εφτά σχέσεων
Απόδοση163 PS/5.500 rpm, 270 Nm/2.000-3.500 rpm
Διαστάσεις4.419 x 1.796 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών355 lt
Βάρος1.365 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h8,2"
Τελική ταχύτητα225 km/h
Μέση κατανάλωση*8 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube