Από το 2013 που παρουσιάστηκε, η Mercedes-AMG A45 των 360 ίππων είχε ήδη αρκετή δύναμη για τρελαίνει το μυαλό και τα χρονόμετρα. Και το έκανε.
Όμως έπρεπε να ανακτήσει τον τίτλο του δυνατότερου χάτσμπακ, τον οποίο έχασε μόλις παρουσιάστηκε η τελευταία γενιά του Audi RS3 Sportback των 367 ίππων. Και με την ανανέωση του 2015 το κατάφερε, αφού ο ισχυρότερος 2λιτρος κινητήρας ευρείας παραγωγής ανέβηκε στους 381 ίππους. Έχει αστείρευτη, λυσσασμένη δύναμη ύστερα από τις 2.800 rpm όπου φουσκώνει για τα καλά η twin scroll τουρμπίνα. Η απόκριση έχει lag χαμηλά, αλλά η ροπή των 48,4 kgm μεταξύ 2.250-5.000 rpm είναι κτηνώδης.
Ο κινητήρας με τον κωδικό Μ133 ήταν και παραμένει εξελιγμένος στο έπακρο κι αυτό σημαίνει τις πλέον προηγμένες κατεργασίες των μετάλλων για την ελαχιστοποίηση των τριβών και τη μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας. Παράλληλα σημαίνει και απόλυτη λογική κατανάλωση με δεδομένη την ισχύ του. Ναι μεν σε σοβαρά γρήγορο ρυθμό ξεπερνάς για πλάκα το 20άρικο, όμως ως μέσο όρο μπορείς να υπολογίζεις 12,4 lt/100 km και με προσοχή βλέπεις κάτω από τα 10.
Μεγαλύτερου βεληνεκούς
Για την εκκίνηση αναλαμβάνει δράση το launch control που συντονίζει το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση, ώστε η Α 45 των 1.560 kg να πετυχαίνει 4,3” για τα 0-100 km/h. Τα 60-160 km/h σε 7,5” είναι μια τιμή που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις για ένα αυτοκίνητο στο οποίο εάν δεν παρατηρήσεις τα διακριτικά στα εμπρός φτερά, είναι πολύ πιθανό να μην ξεχωρίσεις από μια απλή A-Class. Το ίδιο ισχύει και για τα 0-200 km/h σε 15,4” ή τα 80-110 και 110-140 km/h σε 2,0 και 2,6” αντίστοιχα, τιμές που διατηρούν ένα πολύ μικρό προβάδισμα σε σχέση με το RS3 και πρακτικά βρίσκονται στη σφαίρα των σούπερκαρ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GT S [video]
Και προφανώς είναι σημαντικά γρηγορότερες από του μοντέλου των 360 ίππων, που έκανε για παράδειγμα 0-200 km/h σε 17,9”. Σε αυτό δεν συνετέλεσε μόνο η έξτρα δύναμη του μοτέρ, αλλά και το αναβαθμισμένο κιβώτιο AMG Speedshift DCT που εκτελεί ταχύτερες αλλαγές κι έχει πιο κοντή κλιμάκωση από την 3η έως και την 7η.
Την αστείρευτη επιτάχυνση της AMG A45 συμπληρώνει με τον ιδανικό τρόπο η συμπεριφορά της στο δρόμο που είναι απροσδόκητα ζωντανή και ζητά συμμετοχή από τον οδηγό της. Ειδικά σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ εμπρός διαφορικό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Είναι μια από τις βασικότερες αλλαγές που έφερε η ανανέωση και την εκτιμάς αμέσως στη σπορ οδήγηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Ford Focus RS
Τα φρένα με τις 4πίστονες εμπρός δαγκάνες είναι απίστευτα δυνατά κι εξασφαλίζουν 100-0 km/h σε μόλις 34,9 m. Οπότε μαζί με την αψεγάδιαστη αντοχή και αίσθηση στο πεντάλ αποτελούν μια καθησυχαστική υπόσχεση για τη σωστή ταχύτητα εισόδου. Από εκεί και ύστερα, η ρύθμιση της τροχιάς μέσα στη στροφή είναι μια ευχάριστη πραγματικότητα που συντονίζεις με ένα ακριβέστατο τιμόνι και τον πολύδισκο συμπλέκτη να μοιράζει εύστοχα τη ροπή μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Είναι πραγματικά απολαυστική η A 45 στο στροφιλίκι και από τα χάτσμπακ-τέρατα μόνο το Focus RS είναι ακόμα καλύτερο σε αυτό το πεδίο.
Το πλαίσιο έχει μεν ελαφρώς προσθιοκίνητη αίσθηση και ο εσωτερικός πίσω τροχός βρίσκεται συχνά στον αέρα. Όμως η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη, η πρόσφυση είναι ατελείωτη και ο ρυθμός καταιγιστικός. Tο μπλοκέ από την πλευρά του δουλεύει σωστά και χωρίς να τραβά δυνατά το τιμόνι. Τραβά όμως τη μουσούδα εκεί που θέλεις, δηλαδή μακριά από την υποστροφή. Το κιβώτιο έχει πλήρως χειροκίνητη λειτουργία μέσω των «αυτιών» στο τιμόνι, η οποία είναι απαραίτητη όταν επιτίθεσαι πραγματικά.
Και παρότι η εντολή καθυστερεί λίγο να φτάσει από το χορταστικό αλουμινένιο paddle στο γρανάζι, τελικά συνηθίζεις αυτή την υστέρηση και συντονίζεσαι μαζί της. Η αυτόματη λειτουργία δεν είναι όσο επιθετική θέλεις ακόμα και στο πρόγραμμα Race, όμως στις καθημερινές συνθήκες αποδεικνύεται άριστο και δε σε ταλαιπωρεί με απότομα ξεκινήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi RS3 Sportback
Όπως και συνολικά δεν σε ταλαιπωρεί τίποτα στη μικρότερη AMG της αγοράς, η οποία στην καμπίνα της υψώνει ένα ικανό ανάστημα γεροδεμένης κατασκευής, ευχρηστίας και αποδεκτών χώρων, ενώ παράλληλα σε πείθει ότι πρόκειται για ένα πραγματικά ειδικό σπορ αυτοκίνητο.
Λεπτομέρειες όπως οι ανθρακονημάτινες επενδύσεις και το κόκκινο σημάδι για την ευθεία στο τιμόνι φροντίζουν γι’ αυτό, όπως άλλωστε και η τέλεια θέση οδήγησης. Τα έξτρα μπάκετ του αυτοκινήτου της δοκιμής με το ενιαίο προσκέφαλο κοστίζουν μεν 2.344 ευρώ, αλλά εξαργυρώνονται επιτυχώς κρατώντας σε καρφωμένο στη θέση σου.
Όλα τα παραπάνω λειτουργούν αθροιστικά και φτιάχνουν ένα αυτοκίνητο με εντυπωσιακά ευρύ πεδίο δράσης, το οποίο συνδυάζει το ατελείωτο γκάζι και τον τσαμπουκά στη συμπεριφορά με τρόπο χορταστικό. Το αντάλλαγμα γι’ αυτό ξεκινά από τα 60.420 ευρώ, τα οποία όμως η πληθωρική προσωπικότητα της AMG A 45 μπορεί σαφώς να υποστηρίξει.
Τι λέει το DRIVE
Εκτός από τον ισχυρότερο 2λιτρο κινητήρα ευρείας παραγωγής και τις ανατριχιαστικές επιδόσεις που ο τελευταίος εξασφαλίζει, η μικρότερη AMG έχει επίσης προσωπικότητα που κανείς δεν περίμενε από ένα χάτσμπακ με το αστέρι στη μάσκα. Αυτό είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία του.
Τιμή Από € 60.420
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, 381 PS/6.000 rpm, 48,4 kgm/2.250-5.000 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με πολύδισκο συμπλέκτη, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,3”
0-200 km/h 15,4”
0-400 m 12,5” @ 181,4 km/h
0-1.000 m 22,8” @ 229,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 7,5”
30-50 km/h (kickdown) 1,1”
50-80 km/h (kickdown) 1,7”
80-110 km/h (kickdown) 2,0”
110-140 km/h (kickdown) 2,6”
Φρένα 100-0 km/h 34,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162-171 g/km
Διαστάσεις 4.367 x 1.780 x 1.417 mm
Πορτμπαγκάζ 341 lt
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE